مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

چگونه در Premiere Pro بزرگنمایی کنیم


چگونه در Premiere Pro بزرگنمایی کنیم

افکت بزرگنمایی (zoom-in) یکی از جالب ترین جلوه هایی است که می توانید در Premiere Pro انجام دهید و آن را در بسیاری از ویدیوهای خود بگنجانید.

بسته به آنچه از فیلم خود می خواهید ، می توانید به دو روش این کار را انجام دهید.

 

بگذارید جلوتر برویم و ببینیم چگونه می توانید در Premiere Pro بزرگنمایی کنید.

روش اول

روش اول ابتدایی ترین چیزی است که می توانید به آن فکر کنید.

 

1. پروژه خود را باز کنید

در این مرحله ، پروژه خود را باز کنید ، ویدیویی موردنظر خود را بارگذاری (load) کرده و به timeline اضافه کنید.

2. به بخش «Effects Controls» بروید

مرحله بعدی این است که وارد سربرگ "Effects Controls" در بخش "Motion " شوید و به سادگی مقدار "Scale " را تغییر دهید و با استفاده از نقاط کلیدی ، تنظیمات لازم را انجام دهید تا نتایج مورد نظر خود را بدست آورید.

 

3. پروژه خود را ذخیره کنید

پس از پایان ویرایش ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پروژه خود را ذخیره کنید! به این ترتیب می توانید یک بزرگنمایی بسیار ساده انجام داده و فیلم خود را کمی درماتیک تر کنید. البته ، روش جالب تری نیز وجود دارد ، که شامل motion blur ، و ایجاد یک انتقال (transition) بسیار جالب است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روش دوم

روش دوم شامل افزودن افکت به یکی از کلیپ های خود است که باعث می شود انتقال از یک فریم به فریم دیگر واقع گرایانه تر نشان داده شود.

 

1. افکت “Transform"  را اضافه کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد سربرگ Effects شوید. منوی "Video Effects " را باز کنید ، به بخش " Distort" رفته و سپس افکت "Transform " را به ویدیوی خود بکشید و رها کنید ، یا به سادگی عبارت "Transform " را در کادر جستجو تایپ کنید ، و سپس نتیجه جستجو را بکشید و رها کنید.

 

2. کنترل ها را تنظیم کنید

پس از افزودن افکت ، می توانید کنترل های آن را در بخش « Effects Controls» مشاهده کنید. برای انجام این بزرگنمایی ، ابتدا باید تیک انتخاب “Use Composition’s Shutter Angle"  را بردارید و سپس با scale  و shutter angle کار کنید.

 

اگر می خواهید motion blur  طبیعی داشته باشید ، بهترین زاویه شاتر (shutter angle) 180 درجه است. این بدان معنی است که سرعت شاتر همیشه دو برابر frame-rate شما خواهد بود. به عنوان مثال ، فیلم های 25 فریم در ثانیه که با زاویه 180 شاتر فیلمبرداری می شوند ، دارای سرعت شاتر 1/50 خواهند بود. شما باید زاویه شاتر افکت را با زاویه شاتر فیلم مطابقت دهید ، motion blur  نیز به همین صورت است.

درست مثل قبل ، شما باید چند نقطه اصلی را تنظیم کنید. نقطه اول باید دقیقاً همان جایی باشد که می خواهید افکت بزرگنمایی خود را شروع کنید. به طور کلی ، کل انتقال می تواند در عرض سه تا چهار ثانیه اتفاق بیفتد ، بنابراین می توانید نقاط اصلی خود را با فاصله دو ثانیه از یکدیگر داشته باشید.

اگر از این افکت به عنوان انتقال استفاده می کنید ، حتماً در کلیپ دوم خود دقیقاً همان کار را انجام دهید ، اما در جهت برعکس. این بدان معنی است که شما باید فیلم را بزرگنمایی کنید و در عرض چند ثانیه به حالت عادی برگردید.

3. ذخیره پیش تنظیم جدید

اگر قصد دارید چند بار دیگر از این انتقال جدید استفاده کنید ، می توانید به راحتی آن را به صورت یک preset  ذخیره کرده و هر زمان که به آن نیاز داشته باشید ، به راحتی به آن دسترسی داشته باشید!

 

اگر آن را با یک افکت صوتی سفارشی مانند شاتر دوربین ترکیب کنید ، بزرگنمایی شما حین انتقال عالی خواهد شد.

 

در واقع بزرگنمایی بر روی Premiere Pro کار سختی نیست و می توانید در عرض چند ثانیه انتقال های شگفت انگیزی را ایجاد کنید!

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید