مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

مرتب سازی مجدد کلیپ ها در یک دنباله (sequence) در پریمیر


مرتب سازی مجدد کلیپ ها در یک دنباله (sequence)

حرکت دادن کلیپ ها

شما می توانید کلیپ ها را در یک ترتیب پخش قرار دهید ، به طوری که یک دنباله در پنل Timeline ایجاد شود. هم چنین می توانید ترتیب کلیپ ها را زمانی که این دنباله را تشکیل دادید ، تغییر دهید. می توانید آنها را جابجا کنید ، حذف نمایید یا کلیپ های اضافی دیگری را مجدداً وارد کنید.

 

جابجایی کلیپ ها در یک پنل Timeline

شما می توانید یک کلیپ را بکشید و آن را در یک فضای خالی دیگر قرار دهید ف یا آن را به یک کلیپ دیگر الصاق کنید. هم چنین می توانید کلیپ هایی را که حرکت می دهید ، بازنویسی کنید. مستطیل شفافی را که مدت زمان کلیپ را هنگام کشیدن کلیپ نشان می دهد ، نگاه کنید. برای حرکت دادن چندین کلیپ ، محدوده کلیپ ها را انتخاب کنید یا یک گروه از کلیپ ها را حرکت دهید. یک tool tip  ، مدت زمان انتقال را در هنگامی که شما کار drag را انجام می دهید ، نمایان می شود. اگر کلیپ را به سمت ابتدای دنباله بکشید ، پنجره یک عدد منفی را نشان می دهد و اگر آن را به سمت انتهای دنباله بکشید ، عدد مثبت نمایش داده می شود.

Overwrite ، حالت پیش فرض است و با آیکون Overwrite    هنگام کشیدن کلیپ ها نشان داده می شود. می توانید با فشار دادن کلید Ctrl  (ویندوز) یا Command  (سیستم عامل مک) هنگامی که یک کلیپ را رها می کنید ، یک ویرایش درج (insert edit) را انجام دهید. آیکون Insert    در هنگام کشیدن کلیپ ها ، در حالی که کلید Ctrl (ویندوز) و یا Command  (سیستم عامل مک) ، فشار می دهید ، ظاهر می شود.

به طور پیش فرض ، می توانید محل تراک ، از هر بخش از یک کلیپ صوتی یا ویدئویی ، را با کشیدن آن بخش تغییر دهید. بخش دیگر در مسیر اصلی تراک باقی خواهد ماند. با این حال ، می توانید این رفتار را با فشار دادن کلید Shift در حین درگ کردن عمودی نواری که تراک های ویدئویی را از تراک های صوتی جدا می کند ، تغییر دهید. هنگامی که بخشی از یک کلیپ را به طور عمودی به یک تراک جدید می کشید ، اگر حالت Snap  روشن شده باشد ، به محل (original time location) در تراک جدید خواهد چسبید. برای این منظور :

  1. یکی از موارد زیر را انجام دهید:
    • برای انتقال بخش صوتی یک کلیپ به یک تراک دیگر ، بخش صوتی کلیپ را به طور عمودی به تراک صوتی مقصد بکشید.
    • برای جابجایی بخش ویدیوی یک کلیپ به یک تراک دیگر، بخش ویدیوی کلیپ را به طور عمودی به تراک ویدیویی مقصد بکشید.
    • برای جابجایی بخش ویدیوی یک کلیپ به Video 1 و  انتقال بخش صوتی به یک تراک صوتی دیگر ، بخش ویدیویی را به سمت پایین نواری که تراک های ویدئویی و صوتی را جدا می کند ، بکشید. بخش ویدیویی در Video 1 باقی می ماند ؛ در حالی که بخش صوتی در تراک صوتی قرار خواهد گرفت که در آن رها می کنید.
    • برای جابجایی بخش صوتی یک کلیپ به Audio 1  و جابجایی بخش ویدیوی به یک تراک ویدیویی دیگر ، بخش صوتی را بالای نواری که تراک های ویدئویی و صوتی را جدا می کند ،  بکشید. بخش صوتی در Audio 1  باقی می ماند ؛ در حالی که بخش ویدیویی در تراک ویدئویی قرار خواهد گرفت که شما در آن رها می کنید.
    • برای قرار دادن بخش های ویدیویی و صوتی یک کلیپ در تراک هایی که شما مشخص می کنید ، بخش ویدیویی را به تراک ویدیویی مقصد بکشید. کلید Shift را فشار داده و نگه دارید. بخش ویدیوی ، به تراک ویدئوی مشخص شده سنجاق (pin) خواهد شد. کلید Shift را هم چنان فشار دهید و آن را به سمت پایین نواریی که تراک های ویدیویی و صوتی را جدا می کند ، بکشید. وقتی که بخش صوتی کلیپ روی تراک صوتی مقصد قرار گرفت ، ماوس را رها کرده و کلید Shift را آزاد کنید.
    • برای بازنویسی (overwrite) کلیپ های دیگر ، یک یا چند کلیپ را بکشید و آنها را در تراکی که کلیپ های دیگر قرار دارند ، رها کنید.
    • برای حرکت دادن تنها یک تراک از کلیپ لینک شده ، کلید Alt (Windows)  یا Option (Mac OS)  را فشار دهید و بخشی از کلیپ صوتی یا ویدئویی را که می خواهید حرکت دهید ، بکشید. لازم نیست کلید Alt (Windows)  یا Option (Mac OS)  را پس از شروع ویرایش ، پایین نگه دارید. در این صورت ویدئو و صدا هماهنگی خود را از دست خواهند داد.
    • برای عملیات درج کردن ، یک یا چند کلیپ را بکشید و کلید Ctrl (Windows)  یا Command (Mac OS)  را فشار دهید ، در حین رها کردن دکمه ماوس ، کلیپ یا کلیپ ها را در یک مکان جدید رها خواهند شد. کلیپ ها در تمام تراک ها ، به سمت راست نقطه رها شدن و به سمت راست کلیپ های وارد شده حرکت می کنند. در این صورت ، یک شکاف (gap) از حرکت دادن کلیپ های وارد شده در تراک باقی می ماند.

 

حرکت دادن کلیپ ها با استفاده از صفحه کلید

شما می توانید موقعیت یک کلیپ در یک دنباله را از طریق تایپ کردن تعداد فریم هایی که می خواهید حرکت دهید ، تغییر دهید. برای این منظور :

  1. کلیپ را در دنباله انتخاب کنید.
  2. با استفاده از قسمت اعداد صفحه کلید ، در وضعیتی که بخش Num Lock  روشن است ، علامت + (جمع) و تعداد فریم هایی را که می خواهید کلیپ به سمت راست حرکت یابد ، یا علامت - (منها) و تعداد فریم هایی را که می خواهید کلیپ به سمت چپ حرکت کند ، تایپ نمایید. سپس ، کلید Enter (ویندوز) یا Return  (سیستم عامل مک) را فشار دهید.

اگر شکافی بین کلیپ ها وجود داشته باشد ، این شکاف ها در ابتدا پر می شوند. سپس ، کلیپ انتخابی ، کلیپ های مجاور را با تعداد باقی مانده فریم ها بازنویسی می کند.

 

جابجایی کلیپ ها به تراک دیگر

  • بخش صوتی یا بخش ویدیویی یک کلیپ را به بالا یا پایین تراکی که می خواهید ، بکشید. فقط بخشی از کلیپ را که می کشید ، به یک تراک جدید جابجا خواهد شد.

نکته:

هنگام کشیدن بخش صوتی کلیپ ، می توانید آن را در تراک سازگار بعدی رها کنید یا اگر تراک بعدی وجود نداشته باشد (مثلاً اگر شما بخش صوتی استریو را بکشید و فقط یک تراک mono  وجود داشته باشد) ، یک تراک جدید ایجاد می شود.

 

 

 

 

 

  • شما می توانید از میانبرهای صفحه کلید برای انتقال کلیپ ها به یک تراک متفاوت استفاده کنید: Nudge Clip Selection Up و Nudge Clip Selection Down.

یک یا چند کلیپ را در پنل Timeline انتخاب کنید ، سپس از یکی از دستورات انتقال کلیپ (ها) به یک تراک جدید استفاده کنید. اگر کلیپ های انتخاب شده را بتوان انتقال داد ، کلیپ های انتخاب شده یک تراک به طور عمودی جابجا می شوند. در غیر این صورت ، هیچ کلیپی منتقل نمی شود. تمام کلیپ ها زمان شروع و پایان خود را به صورت افقی حفظ می کنند.

برای کلیپ های ویدئویی ، حرکت به بالا شماره تراک را افزایش می دهد (مثلا V2 به V3) ، در حالی که برای کلیپ های صوتی ، حرکت به بالا شماره تراک را کاهش می دهد (برای مثال ، A2 به A1 ). حرکت به پایین ، شماره تراک های ویدئویی را کاهش می دهد و شماره تراک های صوتی را افزایش می دهد. اگر یک کلیپ را فراتر از مجموعه تراک های فعلی حرکت دهید ، یک تراک جدید ممکن است اضافه شود.

، اگر هر یک از موارد زیر درست باشند ، دستور move برای حرکت هر یک از کلیپ ها با شکست مواجه خواهد شد:

  • این حرکت کلیپ را قبل از track 1  قرار می دهد (به عنوان مثال ، شما نمی توانید یک کلیپ را در Video 1  در تراک پایین تر حرکت دهید ، یا یک کلیپ در Audio 1  را به یک تراک بالاتر حرکت دهید). اگر می خواهید یک کلیپ را به این صورت حرکت دهید ، یک tooltip  (راهنمای ابزار) در میان پنل Timeline ظاهر می شود: “Media limit on V1”  یا “Media limit on A1" .
  • این حرکت ، کلیپ را روی یک تراک قفل شده قرار می دهد. اگر سعی کنید کلیپ را به این صورت حرکت دهید ، یک tooltip  ظاهر می شود که نشانگر "محدودیت رسانه (Media limit) " در تراکی است که حرکت آن نمی تواند به علت قفل بودن تراک مجاور انجام شود.

 

نکته:

یک کلیپ می تواند هر قسمتی از یک کلیپ دیگر را در تراکی که به آن منتقل شده است ، بازنویسی کند. اگر شما مایل به جابجایی یک کلیپ به یک تراک متفاوت بدون بازنویسی کلیپ های دیگر هستید ، به جای استفاده از میانبرهای صفحه کلید ، کلیپ را به تراک جدید بکشید.

 

 

 

 

 

مرتب سازی مجدد کلیپ ها در یک پنل Timeline

تغییرات مفید در ویرایش های insert  (درج) و overwrite  (بازنویسی) در پنل Timeline به عنوان ویرایش rearrange  (مرتب سازی مجدد) شناخته می شود. ویرایش rearrange  ، یک کلیپ را بر می دارد و آن را به محل جدیدش اضافه می کند. در این صورت ، تنها کلیپ ها در تراک مقصد شیفت داده می شوند ؛ کلیپ ها در تراک های دیگر تحت تأثیر قرار نمی گیرند. این تکنیک به شما این امکان را می دهد که سریع تر ، ترتیب کلیپ ها را در یک دنباله تغییر دهید ، در غیر این صورت ، این کار به گام های اضافی نیاز خواهد داشت.

هنگامی که ویرایش rearrange  را انجام می دهید، آیکون Rearrange     نمایان می شود.

  1. یک کلیپ را بکشید ؛ سپس کلیدهای Ctrl + Alt (Windows)  یا Command + Option (Mac OS)  را فشار دهید تا آن را به مکان جدید رها کنید.

همان طور که کلیدهایCtrl + Alt  (ویندوز) یا Command + Option (Mac OS)  را فشار می دهید ، آیکون Rearrange  ظاهر می شود. رها کردن کلیپ ، یک عملیات ویرایش درج را انجام می دهد که کلیپ ها را فقط در تراک های مقصد جابجا می کند.

 

تقسیم یا برش یک یا چند کلیپ با ابزار Razor

شما می توانید از ابزار Razor برای برش یک کلیپ به دو کلیپ استفاده کنید ، یا برای برش دادن همزمان کلیپ ها به چندین تراک استفاده کنید. تقسیم یک کلیپ ، یک نمونه جدید و جداگانه از کلیپ اصلی و هر کلیپ لینک داده شده را ایجاد می کند. کلیپ های حاصل شده ، نسخه کامل از کلیپ اصلی هستند ، اما با نقاط مختلف In و Out. برای این منظور :

  1. یکی از موارد زیر را انجام دهید:
    • برای تقسیم یک کلیپ واحد یا کلیپ لینک شده ، ابزار Razor را انتخاب کنید و روی نقطه ای که در آن می خواهید کلیپ را تقسیم کنید ، کلیک کنید.
    • برای تقسیم کردن بخش صوتی و ویدیویی کلیپ های لینک شده ، با ابزار Razor ، عملیات Alt-click (Windows) یا Option-click (Mac OS) را انجام دهید.
    • برای تقسیم کلیپ ها در تراک های هدف ، روی هدرهای تراک های مورد نظر کلیک کنید تا آنها را هدف قرار دهید. playhead  را در جایی که می خواهید کلیپ یا کلیپ ها را تقسیم کنید ، قرار دهید و گزینه Sequence > Add Edit را انتخاب کنید. به طور جایگزین ، می توانید کلیدهای Ctrl + K (Windows)  یا Command + K (Mac OS)  را فشار دهید.
    • برای تقسیم کردن همه کلیپ ها ، به غیر از تراک های قفل شده ، هر تراکی را که حاوی کلیپی است که نمی خواهید تقسیم شود ، قفل نمایید. گزینه Sequence > Add Edit to All Tracks را انتخاب کنید. کلیدهای Ctrl + Shift + K (ویندوز)، یا Command + Shift + K  (سیستم عامل مک). را فشار دهید. هم چنین می توانید با Shift-click و ابزار Razor ، همه تراک ها را در یک نقطه از یک پنل Timeline تقسیم کنید.

 

نکته:

اگر می خواهید تنظیمات افکت را به مرور زمان تغییر دهید ، کلیپ را تقسیم نکنید ؛ شما می توانید به جای آن ، فریم های کلیدی (keyframe) را به یک کلیپ واحد اعمال کنید.

 

 

 

 

 

  • برای حرکت بین حالت های نشان دادن (show) و پنهان کردن (hide) از طریق عملیات های ویرایش ، گزینه Sequence> Show Through Edits را انتخاب کنید.

هنگامی که این گزینه فعال می شود ، Show Through Edits در یک دنباله با مثلث های سفید کوچک نشان داده می شوند که حالت ویرایش را مشخص می کنند.

برای ورود به حالت ویرایش ، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • یک روش through-edit را انتخاب کنید و سپس گزینه Edit> Clear را انتخاب کنید.
  • یک روش through-edit را انتخاب کنید و سپس کلید Delete یا Backspace را فشار دهید.
  • بر روی یک نقطه ویرایش ، راست کلیک (ویندوز) یا Control-click  کنید و از منوی context  گزینه Join Through Edits را انتخاب کنید.

برای حذف کلیه کلیپ ها ، یک یا چند کلیپ در دنباله را انتخاب کنید و کلید Delete را فشار دهید.

 

برداشتن و paste کردن فریم ها

شما می توانید فریم ها را از یک منطقه مشخص شده در یک یا چند تراک از یک دنباله حذف کرده یا بردارید. در این صورت یک شکاف از جای خالی آنها به جای خواهد ماند. منطقه را با دنباله نقاط In و Out مشخص کنید. اگر فقط بخشی از یک کلیپ بین دنباله نقاط In و Out  باشد ، آن بخش از دنباله برداشته می شود ؛ در حالی که بقیه کلیپ باقی خواهند ماند. سپس می توانید فریم های برداشته شده را در هر جایی قرار دهید (paste).

  1. برای تعیین دنباله نقاط In و Out ، از کنترل ها در مانیتور برنامه (Program Monitor) استفاده کنید.
  2. در Timeline  ، بر روی هدر تراک هایی که از آن می خواهید فریم ها را به محل هدف بردارید ، کلیک کنید.
  3. در مانیتور برنامه ، روی دکمه Lift  کلیک کنید.

فریم هایی که برداشته می شوند بر روی کلیپ بورد سیستم قرار می گیرند.

  1. روی هدر تراکی که می خواهید فریم های برداشته را به آن paste کنید ، کلیک کنید.
  2. playhead را به مکانی که می خواهید فریم های برداشته را paste کنید ، حرکت دهید.
  3. گزینه Edit> Paste را انتخاب کنید.

 

استخراج کردن و Paste کردن فرمت ها

شما می توانید فریم ها را از یک منطقه مشخص شده از یک یا چند تراک در یک دنباله استخراج کنید. در این صورت هیچ شکافی از جای خالی آنها به جای نخواهد ماند. منطقه را با یک دنباله نقاط In و Out تعیین کنید. اگر فقط بخشی از کلیپ بین دنباله نقاط In و Out باشد ، Premiere Pro تنها این قسمت از کلیپ را از دنباله استخراج می کند ، بقیه کلیپ باقی می ماند. پس از استخراج ، می توانید فریم های استخراج شده را در هر جایی از یک دنباله قرار دهید.

  1. برای تعیین دنباله نقاط In و Out  ، از کنترل ها در مانیتور برنامه استفاده کنید.
  2. در Timeline  ، بر روی هدر تراک هایی که از آن می خواهید فریم ها را به محل هدف استخراج کنید ، کلیک کنید.
  3. در هدر تراک هایی که می خواهید شیفت داده شوند تا شکاف بسته شود ، روی کادر های Sync Lock کلیک کنید. کلیپ های موجود در تراک هایی که گزینه Sync Lock آنها غیرفعال است ، شیفت داده نخواهد شد.

فریم هایی که استخراج می شوند بر روی کلیپ بورد سیستم قرار می گیرند.

  1. روی هدر تراکی که می خواهید فریم های استخراج شده را در آن paste کنید ، کلیک کنید.
  2. playhead را به مکانی که می خواهید فریم های استخراج شده را paste کنید ، حرکت دهید.
  3. گزینه Edit> Paste را انتخاب کنید.

 

حذف کلیپ ها و بستن همزمان شکاف ها

هنگامی که یک کلیپ را حذف می کنید ، می توانید شکافی را که از حذف آن به جای می ماند ، به طور هم زمان ببندید. این کار ripple delete نامیده می شود.

  1. در دنباله ، کلیپ یا کلیپ هایی را که می خواهید حذف کنید ، انتخاب کنید. برای انتخاب بیش از یک کلیپ ، عملیات Shift-click را روی کلیپ ها انجام دهید یا یک مربع (marquee) را روی آنها بکشید.
  2. گزینه Edit> Ripple Delete را انتخاب کنید.

 

حذف شکاف بین کلیپ ها

هنگامی که فضای بین کلیپ ها را در یک Timeline حذف می کنید ، کلیپ ها در تمام تراک های قفل نشده ، با توجه به طول شکاف شیفت می یابند. برای جلوگیری از شیفت یک تراک در طی ripple delete (یا هر ویرایش insert یا extract  ) ، تراک را قفل کرده یا Shift clips را انتخاب کنید ، که بر روی نقطه trim در طول ripple trim قرار دارد (انتخاب کادر محاوره ایی Preferences  ، از Edit > Preferences > Trim). شما هم چنین می توانید گزینه Sync Lock را در آن تراک هایی که نمی خواهید شیفت یابند ، خاموش کنید.

  1. در یک Timeline ، یکی از موارد زیر را انجام دهید:
    • بر روی شکاف بین دو کلیپ ، راست کلیک (ویندوز) یا Ctrl-click (Mac OS)  کنید و گزینه Ripple Delete را انتخاب کنید.
    • شکاف بین دو کلیپ را انتخاب نموده و گزینه Edit> Ripple Delete را انتخاب کنید.
    • شکاف بین دو کلیپ را انتخاب نموده و کلید Delete را فشار دهید.

 

نکته:

اگر دستور ripple delete انجام نشود ، ممکن است لازم باشد تراک هایی را که حاوی کلیپ هایی باشند که در طول نقطه ویرایش هم پوشانی داشته اند ، قفل کنید.

 

 

 

 

 

یافتن شکاف در دنباله ها و تراک ها

شما می توانید شکاف یک فریم در یک دنباله یا یک تراک خاص از یک دنباله را پیدا کنید. گزینه Sequence > Go To Gap را انتخاب نموده و سپس یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

 

Next in Sequence : شکاف بعدی را در سمت راست CTI پیدا می کند که تمام تراک ها را شامل می شود.

Previous in Sequence : شکاف بعدی را در سمت چپ CTI پیدا می کند که تمام تراک ها را شامل می شود.

وقتی یک یا چند تراک مورد هدف قرار می گیرند ، می توانید یکی از گزینه های زیر را نیز انتخاب کنید:

 

Next in Track : شکاف بعدی در سمت راست CTI را در تراک های انتخاب شده پیدا می کند.

Previous in Track : شکاف بعدی در سمت چپ CTI را در تراک های انتخاب شده پیدا می کند.

 

CTI به موقعیت شکاف بعدی یا قبلی حرکت می کند. سطح زوم Timeline  تغییر نمی کند ، حتی اگر شکاف در وضعیت بزرگنمایی فعلی قابل مشاهده نباشد.

نکته:

هنگامی که Premiere Pro آخرین شکاف را پیدا می کند ، انتخاب گزینه Next In Sequence یا Next Next in Track هیچ کاری انجام نمی دهد. به همین ترتیب ، هنگامی که Premiere Pro اولین شکاف را پیدا می کند ، انتخاب گزینه Previous In Sequence یا Previous in Track هیچ کاری انجام نمی دهد.

 

 

 

 

 

کپی و paste کردن در Playhead

شما می توانید یک یا چند کلیپ را به طور هم زمان کپی و paste کنید. در این صورت ، فاصله نسبی کلیپ ها (هم فاصله افقی در TIME و فاصله عمودی در تراک ها) حفظ می شود. شما می توانید کپی کلیپ ها را به تراک هایی که در ابتدا هدف قرار می دهید در مکان جدید Playhead ، کپی و paste نمایید.

  1. یک یا چند کلیپ در دنباله را انتخاب کنید و گزینه Edit> Copy را انتخاب کنید.
  2. بر روی یک یا چند تراک مورد نظر خود که می خواهید هدف قرار دهید ، در قسمت هدر تراک پنل Timeline کلیک کنید.
  3. در پنل Timeline ، قسمت Playhead را در نقطه ای از دنباله قرار دهید که می خواهید یک کپی از کلیپ ها را آن جا paste کنید.
  4. یکی از موارد زیر را انجام دهید:
  • برای بازنویسی (overwrite) کلیپ های paste شده ، گزینه Edit> Paste را انتخاب کنید.
  • برای درج کلیپ های paste شده ، گزینه Edit> Paste Insert را انتخاب کنید.

کلیپ یا کلیپ ها به دنباله موردنظر paste می شوند ، و playhead  به انتهای کلیپ یا کلیپ های paste شده منتقل می شود.

 

کپی و paste کردن کلیپ ها با کشیدن آنها به Timeline

شما می توانید کلیپ ها را با کشیدن آنها و پایین نگه داشتن کلید modifier  ، کپی کرده و در جای دیگری در Timeline پیست کنید.

 

برای کپی و paste کردن کلیپ ها به مکان جدید در Timeline ، موارد زیر را انجام دهید:

  1. کلید Alt (Windows)  یا Option (Mac OS)  را فشار دهید.
  2. یک یا چند کلیپ در دنباله را انتخاب کنید و سپس آنها را به مکان جدید در Timeline بکشید. می توانید آنها را به صورت افقی یا عمودی بکشید.

پس از رها کردن کلیپ ها در یک مکان جدید ، آنها تکرار می شوند.

 

هنگام کشیدن کلیپ ها با استفاده از کلید modifier  یعنی Alt یا Option در Timeline ، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • شما می توانید بخش ویدیویی یا صوتی کلیپ ها را تکرار کنید ، اگر روی کلیپ ها Alt-click (Windows) یا Option-click (Mac OS) را انجام دهید ، و سپس آنها را به مکان جدید در Timeline بکشید.
  • شما می توانید کلید Alt  (ویندوز) یا کلید Option  (سیستم عامل مک) را در حین کشیدن ، به منظور کپی و Paste کردن کلیپ ها در مکان جدید در Timeline پایین نگه دارید.
  • اگر یک کلیپ قبلاً انتخاب شده باشد ، با کلیک کردن و فشردن کلید Alt  (ویندوز) یا کلید Option (سیستم عامل مک) ، بخش صوتی یا ویدیویی یک کلیپ دیگر انتخاب نمی شود. در این صورت ، کلیپ باید ابتدا از حالت انتخاب خارج کنید.

 

حذف تمام کلیپ ها در یک تراک

  1. ابزار Track Select  را انتخاب کنید.
  2. یکی از موارد زیر را انجام دهید:
    • برای حذف بخش صوتی و هم بخش ویدئویی کلیپ های لینک شده ، بر روی اولین کلیپ در تراک کلیک کنید.
    • برای حذف کلیپ های یک تراک و سایر کلیپ های لینک شده ، Alt-click (Windows) یا Option-click (Mac OS)  را بر روی کلیپ های تراک انجام دهید.
  3. کلید delete را فشار دهید.

 

نکته:

شما هم چنین می توانید تراک های همراه را با تمام محتویات آنها حذف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کار با تراک ها را مطالعه نمایید.

 

 

 

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید