مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

قابلیت دسترسی در Premiere Pro


در این مقاله نحوه اعمال قابلیت های دسترسی پذیری دیداری ، شنوایی و حرکتی به محتواهای تولید شده در Premiere Pro بررسی خواهد شد. هم چنین می توانید نحوه استفاده از Premiere Pro را برای تولید محتواهایی که توسط افراد دارای معلولیت قابل استفاده باشد ، یاد بگیرید.

قابلیت دسترسی به تولید محصولاتی اشاره دارد که قابل استفاده برای افرادی باشد که دارای محدودیت های بینایی ، شنوایی ، حرکتی و سایر معلولیت ها می باشند.

 

نمونه هایی از ویژگی های قابلیت دسترسی در محصولات نرم افزاری ، شامل پشتیبانی از صفحه نمایش خوان ، معادل های متنی برای گرافیک ، میانبرهای صفحه کلید ، تغییر رنگ صفحه نمایش به کنتراست بالا و غیره می باشند.

Premiere Pro برخی از ابزارهایی را ارائه می دهد که امکان دسترسی پذیری را فراهم می کنند تا به شما در ایجاد محتوای قابل دسترس کمک نمایند.

برای افرادی که کار ویرایش ویدئویی در Premiere Pro را انجام می دهند و نیاز به ویژگی های دسترسی پذیری دارند ، می توان کفت که این نرم افزار ، امکان پشتیبانی از قابلیت ذره بین صفحه نمایش ، ناوبری صفحه کلید و پشتیبانی از قابلیت دسترسی سیستم عامل (با برخی از استثناء) را فراهم می کند.

Premiere Pro ابزارهایی را ارائه می دهد که به ویرایشگرهایی ویدئویی کمک می کنند ، ویدیوهای قابل دسترس را تولید کنند. برای مثال ، هنگام کار با Premiere Pro ، می توانید فیلم هایی را که با دستورالعمل های دسترسی زیر مطابقت دارند ، ایجاد کنید:

  • فیلم هایی که حاوی هیچ محتوای متحرک ، چشمک زن ، درخشان نیستند و یا این که نیاز به اسکرول ، و یا به روز رسانی خودکار ندارند.
  • ویدیوهایی که حاوی متن با کنتراست کافی هستند
  • ویدیوهایی که شامل زیرنویس ها هستند.
  • ویدیوهایی که شامل توضیحات صوتی هستند.

پشتیبانی از صفحه نمایش خوان ها (screen readers) و ذره بین های صفحه نمایش

صفحه نمایش خوان ، متنی را که روی صفحه نمایش کامپیوتر ظاهر می شود ، با صدای موزون می خواند. هم چنین اطلاعات غیر متنی مانند برچسب های دکمه یا توصیف تصویر در برنامه را که در تگ ها یا صفت های accessibility  (دسترسی پذیری) ارائه شده است ، می خواند.

Premiere پشتیبانی محدودی برای تکنولوژی های assistive  (بزرگنمایی) ارائه می دهد (که شامل صفحه نمایش خوان ها و ذره بین های صفحه نمایش (screen magnifiers) است).

 

پشتیبانی از ویژگی های قابلیت دسترسی سیستم عامل

Premiere Pro ویژگی های قابلیت دسترسی موجود در سیستم عامل Mac را پشتیبانی می کند. به عنوان مثال ، در Mac ، شما تنظیمات بصری (visual) را در کادر محاوره ایی Universal Access Preferences  (بخش Apple > System Preferences) تنظیم می کنید. تنظیمات شما در فضای کاری Premiere Pro منعکس می گردد.

نکته:

Premiere Pro پشتیبانی کامل از حالت کنتراست بالا در ویندوز را ارائه نمی دهد. به جز نوارهای عنوان و منوها ، محتواهای ویدیویی به حالت Windows High Contrast Mode  پاسخ نمی دهند.

 

استفاده از صفحه کلید در ناوبری Premiere Pro

شما می توانید از صفحه کلید برای حرکت در پنل ها و کادرهای محاوره ایی استفاده کنید.

حرکت در پنل ها

  1. در فضای کاری Premiere Pro ، کلیدهای Ctrl + Shift + .   (ویندوز) ، و یا کلیدهای Control + Shift + .   (Mac) را برای فعال کردن پنل ها در جهت چرخش عقربه های ساعت فشار دهید.

برای فعال کردن پنل ها در جهت خلاف چرخش عقربه های ساعت ، کلیدهای ، Ctrl + Shift +  (کاما) (ویندوز) ، یا Control + Shift + , (کاما) (Mac) را فشار دهید.

 

خط آبی اطراف پنل نشان می دهد که تمرکز (focus) روی آن پنل است.

 

هنگامی که تمرکز بر روی یک پنل قرار دارد ، می توانید از چند کلید میانبر برای استفاده از پنل استفاده کنید.

 

به عنوان مثال ، اگر تمرکز روی پنل Timeline باشد ، می توانید از طریق کلید های میانبر ، کارهای زیر را انجام دهید:

  • برای شروع / توقف پخش ، کلید فاصله (Spacebar) را فشار دهید.
  • از فلش سمت چپ و راست صفحه کلید استفاده کنید تا پخش به صورت فریم به فریم انجام شود.

برای پیدا کردن فهرستی از تمام میانبرهای صفحه کلیدموجود برای هر پنجره ، بخش Keyboard Shortcuts  یا (Win: Ctrl + Alt + K، Mac: Cmd + Opt + K)  را باز کنید. این میانبرهای صفحه کلید ، میانبرهایی هستند که فقط وقتی که تمرکز بر روی پنل اصلی قرار دارد ، کار می کنند.

  1. اگر پنل ای که می خواهید کار کنید باز نباشد ، از میانبرهای صفحه کلید در منوی Window  برای نمایش پنل موردنظر استفاده کنید.
  2. اگر پنل باز است ، اما گسترش نیافته است ، کلید میانبر ~ (tilde key)  را برای گسترش پنل فشار دهید.

 

میانبرهای صفحه کلید

در اینجا برخی از میانبرهای صفحه کلید کاربردی را که برای پنجره های Premiere Pro  به طور متداول مورد استفاده قرار می گیرند ، ارائه می شود:

  • Project window: Shift-1
  • Effect Controls window: Shift-5
  • Audio Clip Mixer: Shift-6
  • Effects window: Shift-7
  • Media Browser: Shift-8

کادرهای محاوره ایی ناوبری

  1. برای حرکت در بین گزینه های موجود در یک کادر محاوره ایی ، کلید Tab را فشار دهید.
  2. از کلیدهای جهت دار صفحه کلید ، برای انتخاب یک گزینه استفاده کنید.
  3. اگر کادر محاوره ایی ، یک لیست دسته بندی (مانند کارد محاوره ایی Keyboard Shortcuts) داشته باشد ، کلید Control + Tab (Windows)  را فشار دهید تا تمرکز را به لیست دسته بندی تغییر دهید. سپس از کلید های جهت دار برای حرکت به بالا یا پایین لیست استفاده کنید.
  4. برای خروج از کادر محاوره ایی ، کلید Enter را فشار دهید.

شما می توانید به بیشتر پنل ها و کادر های محاوره ایی با استفاده از صفحه کلید دسترسی پیدا کنید. با این حال ، چند استثنا وجود دارد:

  • شما نمی توانید در تب های  کادر محاوره ایی New Project حرکت دهید.
  • شما نمی توانید از طریق کنترل درخت در کادر محاوره ایی New Sequence حرکت کنید.
  • شما نمی توانید به کنترل ها در پنل Lumetri Color  دسترسی داشته باشید یا یک افکت را از پنل Effects به تنهایی با استفاده از صفحه کلید انتخاب کنید.
  • پنل های Effects  و Project  با استفاده از صفحه کلید قابل دسترسی نیستند.
  • بسیاری از عملکردهای timeline  و ویرایش ، مانند طراحی با ابزار قلم و کلیپ های لایه بندی شده ، نیاز به استفاده از یک ماوس دارند.

 

 

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید