مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

رندرگیری و پیش نمایش دنباله ها


در این مقاله ، نحوه رندرگیری ، پیش نمایش و پخش دنباله ها در Premiere Pro را آموزش می دهیم.

Premiere Pro تلاش می کند تا هر دنباله ای را در زمان واقعی و با نرخ فریم کامل (full frame rate) پخش کند. Premiere Pro معمولاً این کار را برای تمام بخش هایی که نیازی به رندر ندارند یا برای هر فایل Premiere Pro که قبلاً فایل های پیش نمایش آن رندر شده است ، انجام می دهد. با این حال ، پخش با نرخ فریم کامل در زمان واقعی ، همیشه برای بخش های پیچیده بدون فایل های پیش نمایش امکان پذیر نیست: بخش های رندر نشده.

برای پخش بخش های پیچیده در زمان واقعی و با نرخ فریم کامل ، ممکن است ابتدا فایل های پیش نمایش برای آن بخش ها رندر شوند. Premiere Pro بخش های رندر نشده از یک دنباله را با میله های رندر رنگی علامت گذاری می کند. نوار رندر قرمز که در  time ruler یک دنباله نشان داده می شود ، یک بخش غیرقابل رندر را نشان می دهد که احتمالاً باید در زمان واقعی و با نرخ فریم کامل پخش شود. نوار رندر زرد رنگ ، یک بخش غیر قابل رندر را نشان می دهد که احتمالاً لازم نیست برای پخش در زمان واقعی و در نرخ فریم کامل رندر شود. صرف نظر از کیفیت پیش نمایش آنها ، بخش هایی که زیر میله های رندر قرمز یا زرد رنگ قرار دارند ، باید قبل از این که به یک نوار (tape) اکسپورت گردند ، رندر شوند. نوار رندر سبز رنگ ، نشان دهنده بخشی است که قبلاً فایل های پیش نمایش رندر شده مربوط به آن فراهم شده است.

دنباله ها ، به فایل های پیش نمایش ، به عنوان رسانه های منبع اشاره دارند. اگر شما به جای پنل Project  ، فایل های پیش نمایش را در مرورگر فایل های ویندوز یا Mac  جابجا کرده یا حذف کنید ، از شما خواسته می شود که فایل های پیش نمایش را در زمان بعدی که پروژه را باز می کنید ، پیدا کنید یا از این کار صرف نظر نمایید.

نکته:

شما می توانید یک دنباله پیش تنظیم شده را سفارشی سازی کنید تا پیش نمایش فیلم های 10 بیتی غیر فشرده یا فیلم های 8 بیتی غیر فشرده را مشاهده کنید.

 

 

 

 

تعریف منطقه کاری برای رندرگیری

  • یکی از موارد زیر را انجام دهید:
  • نوار منطقه کار (work area bar) را بر روی بخش مورد نظر خود ، جهت پیش نمایش بکشید. اطمینان حاصل کنید که نوار منطقه کار را از مرکز آن بکشید ؛ در غیر این صورت به جای آن ، Playhead را خواهید کشید.
  • نشانگرهای منطقه کار را (در هر دو طرف نوار محل کار) بکشید تا ابتدا و انتهای منطقه کار مشخص گردد.
  • محل Playhead را مشخص کرده و کلیدهای Alt + (Windows)  یا Option + (Mac OS)  را فشار دهید تا شروع منطقه کار را تنظیم کنید.
  • برای تنظیم پایان منطقه کاری ، محل Playhead را مشخص کرده و کلید Alt + (Windows)  یا Option + (Mac OS) را فشار دهید.
  • نوار منطقه کاری را دوبار کلیک کنید تا اندازه آن ، هم از لحاظ عرض time ruler و هم از لحاظ طول کل دنباله تغییر یابد ، هر کدام که کوتاه تر باشد. برای تعریف کل دنباله به عنوان منطقه کاری ، کل دنباله باید در پنل Timeline قابل مشاهده باشد.

هنگام تنظیم نوار منطقه کاری ، برای تعریف یک منطقه رندرگیری ، گزینه های مربوطه در منوی Sequence ظاهر می شوند: Render Entire Work Area (رندر کردن افکت ها در محیط کاری) و Render Entire Work Area (رندر گیری کامل منطقه کاری). یک فرمان برای حذف فایل های رندر منطقه کاری (Delete Work Area Render Files) نیز موجود است. این گزینه ها در صورتی که نوار منطقه کار فعال نشده باشد ، در منوی Sequence ظاهر نمی شوند .

نکته:

نشانگر ماوس را بر روی نوار منطقه کاری قرار دهید تا یک tool tip نمایش داده شود که شروع timecode کار نوار منطقه کاری ، پایان timecode  نوار منطقه کاری و مدت زمان را نشان می دهد.

 

 

 

 

تعریف منطقه رندرگیری با استفاده از نقاط In و Out

  1. شما می توانید نقاط In و Out را برای تعریف یک منطقه رندرگیری علامت گذاری کنید:
    • نقاط In و Out  دنباله ایی را که قصد رندر گیری آن را دارید ، علامت گذاری کنید.

هنگام علامت گذاری نقاط In و Out  برای تعریف یک منطقه رندرگیری ، گزینه های متناظر در منوی Sequence ظاهر می شوند: Render Effects In to Out و Render In to Out . یک فرمان Delete Render Files In to Out  نیز موجود است. این گزینه ها در صورتی که نوار منطقه کاری فعال باشد ، در منوی Sequence ظاهر نمی شوند.

 

رندر گیری یک فایل پیش نمایش برای بخشی از دنباله

شما می توانید هر بخشی از  دنباله را که زیر یک نوار رندر قرمز قرار دارد ، رندر کنید. هم چنین می توانید بخشی از دنباله را که می خواهید با استفاده از تنظیمات نقاط In و Out  رندر کنید ، تعریف کنید.

 

می توانید با استفاده از مراحل زیر ، یک فایل پیش نمایش را برای بخشی از تنظیمات دنباله در نقاط In و Out رندر کنید:

  1. نقاط In و Out را برای علامت گذاری منطقه ای که می خواهید پیش نمایش دهید ، تنظیم کنید.
  2. دنباله را انتخاب کنید و یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:
    • Render Effects In to Out : بخش هایی از تراک های ویدئویی را که درون نقاط In و Out در زیر نوار رندر قرمز قرار دارند ، رندر می کند. به طور جایگزین ، می توانید کلید Enter را فشار دهید.
    • Render In to Out : بخش هایی از تراک های ویدئویی را که درون نقاط In و Out در زیر یک نوار رندر قرمز یا یک نوار رندر زرد قرار دارند ، رندر می کند.
    • Render Audio : یک فایل پیش نمایش را برای بخش هایی از تراک های صوتی که درون منطقه کار قرار دارند ، رندر می کند.

نکته:

شما می توانید Premiere Pro را برای رندرگیری تراک های صوتی ، هر زمان که تراک های ویدئویی را رندر می کنید ، تنظیم نمایید.

 

 

 

 

زمان رندرگیری بستگی به منابع سیستم شما و پیچیدگی سگمنت ها دارد.

 

نکته:

برای به حداکثر رساندن کیفیت موشن در فایل های پیش نمایش رندر شده ، گزینه " Maximum Render Quality " را در تنظیمات Sequence  انتخاب کنید.

 

 

 

 

رندر گیری صوتی هنگام رندر گیری ویدئویی

به طور پیش فرض ، Premiere Pro زمانی که شما گزینه Sequence> Render Effects In Work Area یا Sequence> Render Whole Work Area انتخاب می کنید ، تراک های صوتی را رندر نمی کند. با این وجود ، پخش ممکن است ، در زمانی که توان عملیاتی داده دیسک داریو شما نتواند جریان را در هنگام میکس کردن چندین کانال صوتی و صوتی (audio and audio) در یک دنباله پیچیده تحمل کند ، دچار اختلال شود. شما می توانید این پیش فرض را تغییر دهید ؛ به طوری که Premiere Pro به طور خودکار پیش نمایش های صوتی را هر زمان که پیش نمایش ویدیو را رندر می کنید ، رندر کند. 

  1. بخش Edit> Preferences> General (Windows)  یا Premiere Pro> Preferences> General (Mac OS) را انتخاب کنید.
  2. گزینه Render Audio When Rendering Video را انتخاب کرده یا از انتخاب خارج کنید.
  3. کلید OK کلیک کنید

 

 

کار با فایل های پیش نمایش

در زمان رندر گیری Preview ها ، Premiere Pro فایل هایی را روی هارد دیسک شما ایجاد می کند. این فایل های پیش نمایش ، شامل نتایجی از هر افکت هستند که Premiere Pro در طی پیش نمایش پردازش می نماید. اگر شما منطقه کاری مشابهی را بیش از یک بار بدون هیچ تغییری پیش نمایش دهید ، Premiere Pro فوراً فایل های پیش نمایش را به جای پردازش دوباره دنبال می کند. Premiere Pro فایل های پیش نمایش را در پوشه ای که شما می توانید مشخص کنید ، ذخیره می کند. به طور مشابه ، فایل های پیش نمایش می توانند ، هنگامی که شما برنامه ویدئویی نهایی را با استفاده از افکت های پردازش شده که قبلاً ذخیره شده اند ، اکسپورت کنید ، که این کار موجب صرفه جویی در زمان می شود.

نکته:

Adobe Media Encoder به طور خودکار از فایل های پیش نمایش Premiere Pro  برای کدگذاری استفاده نمی کند. برای استفاده از فایل های پیش نمایش Premiere Pro ، شما باید گزینه Use Previews را در Adobe Media Encoder برای هر فرآیند کد گذاری انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

برای صرفه جویی بیشتر در وقت ، Premiere Pro هر زمان که امکان دارد ، فایل های پیش نمایش موجود را نگه می دارد. فایل های پیش نمایش همراه با سگمنت مربوط به دنباله ایی که شما پروژه خود را ویرایش می کنید ، انتقال می یابند. هنگامی که یک سگمنت از یک دنباله تغییر می کند ، Premiere Pro به طور خودکار فایل پیش نمایش مربوطه را اصلاح می کند، سگمنت های بدون تغییر ، باقی مانده و ذخیره می شوند.

 

نکته:

هنگامی که به طور کامل یک پروژه انجام شد ، فایل های پیش نمایش را حذف کنید تا فضای دیسک را اشغال نکنند.

 

 

 

 

استفاده از فایل های پیش نمایش هنگام رندر گیری

  1. در کادر محاوره ایی Export Settings  ، گزینه Use Previews را انتخاب کنید.

 

حذف فایل های پیش نمایش

  1. با یک پنل Timeline فعال ، یکی از موارد زیر را انجام دهید:
    • برای حذف فایل های رندر فقط برای محدوده ای از کلیپ ها ، نوار منطقه کاری را طوری تنظیم کنید که فقط محدوده مورد نظر را در بر بگیرد. سپس گزینه Sequence > Delete Work Area Render Files را انتخاب کنید. آن فایل های پیش نمایشی که هر بخشی از کلیپ مرتبط خود را درون منطقه کاری دارند ، حذف خواهند شد.
    • برای حذف کردن تمام فایل های رندر یک دنباله ، گزینه Sequence > Delete Render Files  را انتخاب کنید.

 

نکته:

شما می توانید یک میانبر صفحه کلید را برای پاک کردن فایل های رندر (Delete Render Files) و حذف فایل های رندر منطقه کاری (Delete Work Area Render Files) تعریف کنید.

 

 

 

 

  1. بعد از اتمام کار روی کلید OK کلیک کنید.

 

پخش یک دنباله از ابتدا تا انتها

  1. در مانیتور برنامه (Program Monitor) ، روی کلید Play In To Out کلیک کنید.

 

پیمایش یک دنباله در حین انجام پیش نمایش

شما می توانید گزینه ایی را تنظیم کنید تا به طور خودکار یک دنباله را ، زمانی که دنباله از منطقه قابل مشاهده در پنل Timeline گسترده تر است ، پیمایش کنید.

  1. گزینه Edit> Preferences> General (Windows)  یا Premiere Pro> Preferences> General (Mac OS)  را انتخاب کنید. طول مورد نظر خود را در فیلدهای Preroll و Postroll تایپ کنید.
  2. یک گزینه را از منوی Timeline Playback Auto-Scrolling  انتخاب کنید:
    • No Scroll : دنباله پیمایش نمی شود.
    • Page Scroll : دنباله در یک منطقه قابل مشاهده از یک پنل Timeline ، به صورت یک صفحه پیمایش می شود. این گزینه به صورت پیش فرض تنظیم شده است.
    • Smooth Scroll : بخش playhead در مرکز منطقه قابل مشاهده قرار می گیرد ، در حالی که دنباله زیر آن پیمایش می شود.

 

پیش نمایش بر روی مانیتور تلویزیون

شما می توانید دنباله را در هر مانیتور متصل به کامپیوتر خود نمایش دهید. پیش نمایش بر روی یک مانیتور تلویزیونی نیاز به سخت افزار ویدئویی دارد که یک پورت ویدئویی مناسب را برای مانیتور فراهم سازد.

 

پیش نمایش بر روی یک مانیتور تلویزیون از طریق کارت گرافیکی

برخی از کارت های گرافیکی و محصولات نرم افزاری سیستم عامل ، از مانیتور تلویزیون مستقل و دسکتاپ کامپیوتر پشتیبانی می کنند. سایر موارد از مانیتور دوم کامپیوتر که همراه با دسکتاپ کامپیوتر است ، پشتیبانی می کنند ؛ به طوری که می توانند به عنوان فضای اضافی برای برنامه نیز عمل کنند. مستنداتی را که با کارت گرافیکی و سیستم عامل شما همراه است ، مشاهده کنید.

 

پیش نمایش بر روی یک مانیتور تلویزیون از طریق دوربین فیلمبرداری یا دسته (deck)

اگر شما پروژه DV را ویرایش می کنید ، می توانید از طریق اتصال IEEE 1394 و دوربین فیلمبرداری یا دسته ویدئویی ، دنباله ای را در یک مانیتور تلویزیون پیش نمایش دهید.

نکته:

شما ممکن است قادر به پیش نمایش در یک مانیتور تلویزیون از طریق دوربین فیلمبرداری یا دسته ها در حالت HDV نباشید. این تنظیمات را به جای حالت DV یا Auto انجام دهید.

 

 

 

 

  1. اطمینان حاصل کنید که مانیتور به دوربین فیلمبرداری DV یا دسته متصل شده است و دوربین فیلمبرداری یا دسته به کامپیوتر شما متصل است.
  2. (فقط برای راه اندازی دوربین فیلمبرداری) دوربین فیلم برداری را برای خروجی مانیتور تنظیم کنید. برخی از دستگاه ها این مورد را به طور خودکار شناسایی می کنند ، در صورتی که برخی دیگر نیاز به انتخاب یک گزینه منو دارند.
  3. در Source Monitor یا Program Monitor  ، کلید منوی پنل را به سمت راست بالا ببرید ، Settings Playback را انتخاب کرده و گزینه های دلخواه را از موارد زیر انتخاب کنید.
    • Desktop Video Display During Playback : مشخص می کند که آیا پخش در مانیتور برنامه صورت گیرد یا خیر. این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید تا فقط از طریق مانیتور خارجی مشخص شده در گزینه External Device پخش انجام شود. اگر گزینه External Device بر روی None تنظیم شده باشد ، Desktop Video برای اطمینان از پخش در مانیتور برنامه انتخاب می شود.
    • External Device : یک دستگاه خارجی را از این طریق برای پخش ویدئویی تنظیم می کند.
    • Aspect Ratio Conversion : تعریف می کند که چگونه نسبت ابعاد پیکسل برای پروژه های DV تبدیل می شود.
    • Desktop Audio : پخش صوتی در کامپیوتر را تنظیم می کند.
    • External Device Audio : پخش صوتی را در یک دستگاه صوتی خارجی متصل شده تنظیم می کند.
    • Export: External Device : امکان اکسپورت به نوار را برای دستگاه مشخص شده فعال می کند. این گزینه بر روی پخش در دستگاه خارجی در هنگام اکسپورت تأثیر نمی گذارد.
    • Disable Video Output When Premiere Pro is in the Background : اگر Premiere Pro ، نرم افزار فعال در دسکتاپ شما نباشد ، گزینه ویدیو برای مانیتور خارجی  را غیرفعال می کند.
    • 24p Conversion Method : روش تبدیل برای فیلم 24p را مشخص می کند.

 

نکته:

امکان دارد بین پخش روی دسکتاپ و پخش در یک تلویزیون از طریق یک دوربین فیلم برداری / VCR یک تاخیر جزئی وجود داشته باشد. اگر ویدئو و صدا به نظر برسد که هماهنگ نیستند ، سعی کنید پیش نمایش ویدئویی و صوتی را از طریق یک دستگاه انجام دهید.

 

 

 

 

 

اطمینان حاصل کنید که برنامه های ویدئویی Adobe از فایل های ذخیره شده یکسان استفاده می کنند.

برنامه های ویدئویی Adobe می توانند به طور خودکار یک شناسه سند منحصر به فرد را در هر فایل ایمپورت شده وارد کنید. این شناسه های منحصر به فرد اطمینان می دهند که هر نرم افزار به فایل های پیش نمایش ذخیره شده یکسان دسترسی دارند و با فایل های صوتی منطبق هستند ، و از عملیات رندر گیری و تطبیق اضافی جلوگیری می کنند.

  1. در بخش Media از کادر محاوره ایی Preferences  (یا بخش Metadata  برای Soundbooth) ، گزینه Write XMP IDs To Files On Import  را انتخاب کنید.

این تنظیم جهانی است - یک تغییر در یک نرم افزار ویدئویی Adobe بر سایرین تأثیر می گذارد. این تنظیم هم چنین منجر به درج تاریخ های تغییر فایل جدید می شود.

نکته:

برای صرفه جویی در زمان رندر گیری ، هنگام انتقال یک پروژه به یک کامپیوتر دیگر ، هر دو فایل ذخیره شده و اصلی را منتقل کنید.

 

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید