مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ایمپورت کردن تصاویر ثابت


 

شما می توانید تصاویر ثابت تکی را به Premiere Pro وارد کنید یا مجموعه ای از تصاویر ساکن را به صورت دنباله (sequence) به Premiere Pro ایمپورت کنید. می توانید تصاویر بدون انیمیشن را از برنامه های Adobe مانند Photoshop و Illustrator وارد کنید.

یک تصویر ساکن وارد شده از مدت زمان مشخص شده در تنظیمات  Still Image استفاده می کند. شما می توانید مدت زمان یک تصویر ثابت را در یک دنباله تغییر دهید.

حداکثر اندازه فریمی که می توان برای تصاویر ساکن و فیلم ها وارد کرد ، 256 مگاپیکسل است و حداکثر ابعاد آن 32،768 پیکسل در هر جهت است.

 

آماده سازی تصاویر ساکن قبل از ایمپورت کردن

قبل از این که یک تصویر ثابت را به Premiere Pro وارد کنید ، آن را تا حد امکان به صورت کامل آماده کنید تا زمان رندر کردن را کاهش دهید. معمولاً ساده ترین و سریع ترین راه ، آماده کردن یک فایل در برنامه اصلی آن است.

موارد زیر را انجام دهید:

  • اطمینان حاصل کنید که فرمت فایل توسط سیستم عامل مورد نظر شما که استفاده می کنید ، پشتیبانی شده باشد.
  • ابعاد پیکسل را به resolution  ی که شما در Premiere Pro استفاده خواهید کرد ، تنظیم کنید. اگر شما قصد دارید که در آینده اندازه تصویر را تغییر دهید ، ابعاد تصویر را طوری تنظیم کنید که در پروژه ، جزئیات کافی را در بزرگ ترین اندازه تصویر در بر بگیرد.
  • برای کسب بهترین نتایج ، فایل ها را با حداقل اندازه فریم ایجاد کنید تا نیازی به افزایش اندازه تصویر در Premiere Pro نباشد. تغییر اندازه یک تصویر به بزرگ تر از اندازه اصلی آن می تواند باعث کاهش sharpness تصویر شود. اگر شما قصد دارید یک تصویر را بزرگ تر کنید ، آن را با یک فریم بزرگ تر از فریم پروژه آماده کنید. به عنوان مثال ، اگر شما قصد دارید یک تصویر را 200٪ بزرگ تر کنید ، قبل از وارد کردن آن ، تصویر را دو برابر اندازه فریم پروژه آماده کنید.
  • بخش هایی از تصویر را که نمی خواهید در Premiere Pro قابل مشاهده باشد ، برش دهید.
  • اگر می خواهید مناطقی از تصویر را شفاف سازید ، یک کانال آلفا ایجاد کنید یا از ابزارهای شفاف سازی (transparency) در برنامه هایی مانند Photoshop یا Illustrator استفاده کنید.
  • اگر خروجی نهایی روی صفحه نمایش تلویزیون استاندارد نمایش داده می شود ، از استفاده از خطوط افقی نازک (مانند خطوط 1 پیکسل) برای تصاویر یا متون خودداری کنید. زیرا این خطوط ممکن است به صورت نتایج بهم ریخته سوسو بزنند. در صورت اجبار برای استفاده از خطوط نازک ، یک slight blur اضافه کنید ؛ به طوری که خطوط در هر دو فیلد ویدیو ظاهر شوند.
  • فایل را با استفاده از قوانین نام گذاری صحیح ذخیره کنید. برای مثال ، اگر شما قصد وارد کردن فایل به Premiere Pro در ویندوز دارید ، از یک پسوند filename  سه حرفی استفاده کنید.
  • هنگام تهیه تصاویر ساکن در برنامه هایی که از مدیریت رنگ پشتیبانی می کنند ، مانند فتوشاپ ، اگر تصاویر را در یک فضای رنگی video-friendly مانند sRGB یا NTSC RGB تهیه کنید ، ممکن است رنگ ها بین نرم افزار اولیه و Premiere Pro سازگاری بیشتری داشته باشند.

 

وارد کردن فایل های فتوشاپ و Illustrator

شما می توانید فایل ها را از Adobe Photoshop 3.0 یا نسخه های بالاتر و یا Adobe Illustrator وارد کنید. در این صورت ، می توانید نحوه لایه بندی فایل های وارد شده را کنترل کنید. فضاهای خالی (شفاف) فایل های غیر مسطح ، هنگام وارد شدن به Premiere Pro شفاف هستند ؛ زیرا شفافیت به عنوان کانال آلفا ذخیره می شود. این امر به شما امکان می دهد تا گرافیک ها را ایمپورت کنید و آنها را بر روی چیزی بیش از کلیپ ها و در تراک های دیگر قرار دهید ، بدون این که هیچ گونه تلاش اضافی انجام دهید.

شما می توانید فایل های لایه بندی شده فتوشاپ را با لایه های انتخابی وارد شده ، به عنوان کلیپ های تکی به یک bin و دنباله ، و یا با لایه های انتخاب شده ادغام شده به یک کلیپ ویدئویی واحد وارد کنید.

 

هم چنین ، شما می توانید فایل های فتوشاپی را ایمپورت کنید که حاوی ویدیو یا انیمیشن های هستند که در فتوشاپ در حالت timeline animation mode ذخیره شده اند.

نکته:

لایه های تکی که از یک ترکیب فتوشاپی به یک پروژه Premiere Pro منتقل می شوند ، ممکن است آن طور که انتظار می رود ، رفتار نکنند.

 

 

 

 

ایمپورت کردن یک فایل فتوشاپ لایه بندی شده

هنگامی که شما یک فایل لایه بندی شده ذخیره شده در فرمت های فتوشاپ را ایمپورت می کنید ، می توانید نحوه ایمپورت کردن لایه ها را در کادر محاوره ای Import Layered File انتخاب کنید.

نکته:

برخی از ویژگی های لایه بندی فتوشاپ پشتیبانی نمی شوند ، مانند حالت های ترکیب ویژه (special blending modes) و گزینه Knockout . برای کسب بهترین نتایج ، از قابلیت transparency  و opacity  در فتوشاپ استفاده کنید. Adobe Premiere Pro اکثر حالت های ترکیبی فتوشاپ را پشتیبانی می کند.

 

 

 

 

 

Premiere Pro ویژگی هایی را وارد می کند که در فایل اصلی اعمال شده باشند که شامل موقعیت ، opacity ، visibility ، transparency  (کانال آلفا) ، ماسک های لایه ، لایه های تنظیم ، افکت های لایه های مشترک ، مسیرهای چینش لایه ، ماسک های برداری و گروه های کلیپ هستند. فتوشاپ یک پس زمینه checkerboard  را به صورت یک کانال آلفا transparent  اکسپورت می کند

وارد کردن فایل های فتوشاپ لایه بندی شده ، استفاده از گرافیک ایجاد شده در فتوشاپ را آسان می کند. هنگامی که Premiere Pro فایل های فتوشاپ را به صورت لایه های غیر ادغام شده (unmerged layers) وارد می کند ، هر لایه در فایل ، یک کلیپ جداگانه در یک bin می شود. هر نام کلیپ ، شامل نام لایه ایی است که با نام فایلی که حاوی آن است ، دنبال می شود. هر لایه با طول مدت زمان پیش فرضی که شما برای تصاویر ثابت در Preferences انتخاب کرده اید ، وارد می شود.

شما می توانید فایل های فتوشاپ حاوی ویدئو یا انیمیشن را همانند هر فایل فتوشاپ دیگری وارد کنید. از آن جایی که هر لایه با مدت زمان پیش فرض تصویر ثابت وارد می شود ، ویدیو یا انیمیشن وارد شده ممکن است با سرعت متفاوت از سرعت اصلی آن در فایل فتوشاپ پخش شود. برای منطبق سازی سرعت ، قبل از وارد کردن فایل فتوشاپ ، مدت زمان پیش فرض تصویر ثابت را تغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر انیمیشن فتوشاپ در 30 فریم در ثانیه ایجاد شده و نرخ فریم دنباله Premiere Pro  برابر با 30 فریم در ثانیه باشد ، مدت زمان پیش فرض تصویر ثابت در بخش تنظیمات در Premiere Pro به 30 فریم تنظیم کنید.

گزینه هایی که در کادر محاوره ای Import Layered File انتخاب می کنید ، چگونگی تعریف لایه ها در ویدیو یا انیمیشن را در هنگام وارد شدن به Premiere Pro تعیین می کنند.

 

در کادر محاوره ای Import  ، هنگامی که شما یک فایل فتوشاپ حاوی لایه ها را برای وارد شدن ، انتخاب می کنید ، کادر محاوره ای  Import Photoshop Document باز می شود.

منوی Import As ، راه های زیر را برای نحوه وارد کردن فایل به شما ارائه می دهد:

Merge All Layers : این روش ، فایل را به Premiere Pro به عنوان یک کلیپ PSD تکی فشرده وارد می کند.

Merged Layers : تنها لایه هایی را که شما انتخاب می کنید ، به Premiere Pro به عنوان کلیپ تکی فشرده PSD وارد می کند.

Individual Layers : فقط لایه هایی را که شما از لیست انتخاب می کنید ، به یک bin که حاوی یک کلیپ برای هر لایه منبع است ، وارد می کند.

Sequence : فقط لایه هایی را که انتخاب می کنید ، هر کدام را به عنوان یک کلیپ واحد وارد می کند.

 

Premiere Pro هم چنین یک دنباله ایجاد می کند که حاوی هر کلیپ در یک تراک جداگانه است و همه اینها را در پنل پروژه bin آنها ذخیره می کند.

انتخاب Sequence ، اجازه می دهد تا شما یکی از گزینه های زیر را از منوی Footage Dimensions  انتخاب کنید:

  • Document Size  ، اندازه فریم های کلیپ ها را برای مطابقت با اندازه فریم مشخص شده در کادر محاوره ای Sequence Settings ، تغییر می دهد.
  • Layer Size Matches  ، اندازه فریم کلیپ ها را با اندازه فریم لایه های منبع آنها در فایل فتوشاپ مطابقت می دهد.

نکته:

هنگامی که یک لایه را به عنوان یک کلیپ تکی وارد می کنید ، نام آن در پنل Project ، شامل نام لایه و نام فایل اصلی آن می شود.

 

 

 

 

 

ایمپورت کردن تصاویر از نرم افزار Illustrator

شما می توانید فایل تصویر ثابت Adobe Illustrator را مستقیماً به پروژه Premiere Pro وارد کنید. Premiere Pro ، محتوای Illustrator مبتنی بر مسیر (path-based) را به فرمت تصویری مبتنی بر پیکسل (pixel-based) تبدیل می کند که توسط Premiere Pro مورد استفاده قرار می گیرد. به این فرآیند rasterization گفته می شود. Premiere Pro به طور خودکار anti-aliases  یا smooths (نرم سازی) ، لبه های محتوای Illustrator را انجام می دهد. Premiere Pro هم چنین تمامی مناطق خالی را به یک کانال آلفا تبدیل می کند تا فضاهای خالی شفاف شوند.

اگر می خواهید ابعاد تصویر Illustrator را هنگامی که تبدیل می شود ، تعریف کنید ، از Illustrator برای تنظیم علائم برش (crop ) در فایل Illustrator استفاده کنید.

 

حتی اگر لایه های Illustrator در Premiere Pro ادغام شوند ، می توانید لایه ها را با انتخاب کلیپ و انتخاب گزینه  Edit> Edit Original ویرایش کنید.

 

وارد کردن تصاویر به عنوان دنباله تصویر

شما می توانید یک انیمیشن موجود در یک فایل واحد ، مانند یک GIF متحرک را وارد کنید. هم چنین می توانید یک دنباله از فایل های تصویر ثابت ، مانند یک دنباله TIFF را وارد کنید ، و به صورت خودکار آنها را به یک کلیپ ویدیویی تکی ترکیب کنید. در این صورت ، هر تصویر ثابت ، یک فریم ویدیویی می شود. انتخاب کردن Sequence ، برای انیمیشن هایی که به صورت دنباله تصویری توسط برنامه های کاربردی مانند After Effects اکسپورت می شوند ، مفید است. تصاویر موجود در مجموعه نمی توانند شامل لایه ها باشند.  

  1. نرخ فریم را برای دنباله تصویر ثابت (still-image sequence) تنظیم کنید. بخش Edit> Preferences> Media (Windows)  یا Premiere Pro> Preferences> Media (Mac OS) را انتخاب کنید. سپس یک framerate  را از منوی Indeterminate Media Timebase انتخاب کنید. روی کلید OK کلیک کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که هر نام فایل تصویر ثابت ، شامل ارقام عددی در انتها باشد که برابر با رقمی است که پسوند فایل دارد ، به عنوان مثال : file000.bmp ، file001.bmp و غیره.
  3. گزینه File > Import را انتخاب کنید.
  4. اولین فایل شماره گذاری شده در دنباله را تعیین محل کرده و انتخاب کنید ، گزینه Image Sequence  را انتخاب کرده و روی Open (Windows)  یا Import (Mac OS)  کلیک کنید. هنگامی که Image Sequence  انتخاب می شود ، Premiere Pro هر یک از فایل های شماره گذاری شده را به عنوان یک فریم در یک کلیپ ویدیویی تفسیر می کند.

 

 

تغییر اندازه تصاویر وارد شده

تصاویر وارد شده ، معمولاً دارای رزولوشن بالاتری نسبت به ویدیوهای وارد شده هستند ؛ بنابراین هنگام نمایش در Timeline در Premiere Pro به صورت برش خورده نمایش داده می شوند.

 

شما می توانید به طور جداگانه ، کلیپ ها را برای مطابقت با اندازه فریم دنباله تغییر اندازه دهید. یا می توانید از دستور Set to Frame Size برای تغییر اندازه سریع تصویر استفاده کنید.

هنگامی که از فرمان Set to Frame Size استفاده می کنید ، رزولوشن پیکسل بومی تصویر باقی می ماند. این امر به شما اجازه می دهد تا وضوح بالاتر را هنگامی که در یک تصویر زوم می کنید ، مشاهده نمایید.

  1. در یک تصویر در یک Timeline  ، راست کلیک (ویندوز) و یا Control-click (Mac OS)  کنید.
  2. گزینه Set To Frame Size را انتخاب کنید.

هنگامی که دستور Set To Frame Size  را انتخاب می کنید ، تنظیم Scale To Frame Size  برای بهبود عملکرد پخش ، غیرفعال می شود.

 

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید