مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ایجاد پروژه در پریمیر


یک فایل پروژه ، اطلاعاتی را در مورد دنباله ها (sequences) و متعلقاتی مانند تنظیمات ضبط ، انتقال و میکس صوتی ذخیره می کند. هم چنین فایل پروژه حاوی اطلاعاتی از تمامی تصمیمات اتخاذ شده در خصوص ویرایش های امال شده شما ، از قبیل نقاط In و Out برای کلیپ ها و پارامترهای هر افکت می باشد. در ابتدای هر پروژه ، Premiere Pro یک پوشه بر روی هارد دیسک کاربر ایجاد می کند. به طور پیش فرض ، این پوشه مکانی است که فایل های ضبط شده ، فایل های پیش نمایش و فایل های صوتی متناظر آن و هم چنین فایل خود پروژه در آن ذخیره می شود.

برای هر پروژه ای که ایجاد می کنید ، Premiere Pro یک فایل پروژه ایجاد می کند. این فایل حاوی تنظیماتی است که شما برای هر دنباله در پروژه انتخاب می کنید. هم چنین اطلاعات مهمی در مورد متعلقات پروژه ، تصمیم گیری های ویرایشی و افکت های مورد استفاده در پروژه در آن وجود دارد.

Premiere Pro فایل های ویدئویی ، صوتی یا تصویری را در فایل پروژه ذخیره نمی کند - فقط یک ارجاع به هر یک از این فایل ها و کلیپ ها ذخیره می کند که بر اساس نام و محل فایل در زمانی ایمپورت شده است ، می باشد. اگر بعداً یک فایل منبع را تغییر محل یا تغییر نام دهید و یا آن را حذف کنید ، Premiere Pro نمی در دفعه بعدی که پروژه را باز می کنید  ، آن را به صورت خودکار پیدا کند. در چنین مواردی ، Premiere Pro کادر محاوره فایل کجاست (Where Is The File dialog box) را نمایش می دهد.

به طور پیش فرض ، هر پروژه شامل یک پنل پروژه واحد است. این پنل به عنوان یک منطقه ذخیره سازی برای همه کلیپ های مورد استفاده در پروژه عمل می کند. شما می توانید رسانه ها و دنباله های پروژه را با استفاده از Bin ها در پنل پروژه سازماندهی کنید.

یک پروژه ممکن است دنباله های متعددی داشته باشد و هر یک از این دنباله ها ممکن است دارای تنظیمات متفاوتی باشند. در یک پروژه واحد ، شما می توانید سگمنت های تکی را به عنوان دنباله های جداگانه ویرایش کرده و سپس سگمنت ها را به صورت یک برنامه به پایان برسانید و با قرار دادن آنها به صورت تو در تو در یک دنباله طولانی تر ترکیب نمایید. به طور مشابه ، می توانید تغییرات متعدد اعمال شده در دنباله را به عنوان دنباله های جداگانه ، در یک پروژه ذخیره کنید.

نکته:

هنگام ایجاد سگمنت های مختلف و یا نسخه هایی از یک برنامه ویدئویی ، نیازی به ذخیره کپی های یک پروژه نیست. به سادگی ، دنباله های جدید یا تکراری را در یک فایل پروژه ایجاد کنید.

 

 

 

 

ایجاد یک پروژه

پروژه ها ممکن است شامل بیش از یک دنباله باشند ، و تنظیمات یک دنباله ممکن است متفاوت از آن چه که در دیگری است ، باشد. Premiere Pro هر زمان که یک را پروژه ایجاد می کنید ، شما را به تنظیمات مربوط به اولین دنباله راهنمایی می کند. با این حال ، می توانید این مرحله را لغو کنید تا یک پروژه بدون دنباله ایجاد شود.

مرحله 1: (اختیاری) اگر شما قصد ضبط ویدیو از یک دستگاه را دارید ، دستگاه را با استفاده از اتصال IEEE 1394 یا SDI به کامپیوتر خود وصل نمایید. سپس دستگاه را روشن کرده و یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • اگر دستگاه یک دوربین است ، آن را به حالت پخش (playback) تنظیم کنید ، که ممکن است VTR یا VCR باشد.
  • اگر دستگاه یک deck است ، مطمئن شوید که خروجی آن به درستی تنظیم شده است.

نکته:

دوربین را به هیچ یک از حالت های ضبط (recording) تنظیم نکنید ، که ممکن است به نام Camera یا Movie برچسب گذاری شده باشد.

 

 

 

 

مرحله 2: گزینه New Project  را که در هنگام شروع Premiere Pro یا بعد از باز شدن برنامه در صفحه Start ظاهر می شود ، انتخاب کنید. از بخش File> New> Project را انتخاب کنید.

 (Windows: Ctrl+Alt+N, Mac: Opt+Cmd+N)

 

مرحله 3: محلی را که می خواهید فایل پروژه ذخیره شود ، انتخاب کرده و نام پروژه را تعیین نمایید و سپس کلید OK را کلیک کنید.

نکته:

در صورت امکان محل ذخیره سازی و نام پروژه را طوری مشخص کنید که بعداً تغییر نخواهد کرد. به طور پیش فرض ، Premiere Pro پیش نمایش های رندر شده ، فایل های صوتی متناظر با آن و ویدیو و صوت ضبط شده را در  پوشه ای ذخیره می کند که شما پروژه را ذخیره می کنید. تغییر محل یک فایل پروژه ممکن است نیاز به انتقال فایل های مرتبط با آن نیز داشته باشد.

 

 

 

 

 

مرحله 4 : انجام یکی از مراحل زیر:

  • یکی از تنظیمات از پیش تعیین شده یا سفارشی شده را برای اولین دنباله پروژه انتخاب کنید.
  • برای ایجاد یک پروژه بدون دنباله ، روی کلید Cancel کلیک کنید.

 

مرحله 5: (اختیاری) اگر می خواهید جایی را که Premiere Pro انواع مختلف فایل را ذخیره می کند ، تغییر دهید ، محل موردنظر را مشخص کنید.

 

مرور تنظیمات پروژه

تمام تنظیمات پروژه ، برای کل پروژه اعمال می شود و اکثر آنها پس از ایجاد یک پروژه قابل تغییر  نمی باشند.

 

پس از شروع کار در یک پروژه ، می توانید تنظیمات پروژه را بررسی کنید. اما می توانید تنها چند مورد از آنها را تغییر دهید. شما می توانید به این تنظیمات از طریق کادر محاوره ی Project Settings دسترسی یابید.

  1. به قسمت

Project > Project Settings > General, or Project > Project Settings > Scratch Disks

مراجعه کنید.

  1. تنظیمات را مشاهده کرده و در صورت نیاز تغییر دهید.
  2. کلید OK را کلیک کنید.

 

کادر محاوره ای تنظیمات پروژه

General

Video Rendering and Playback : مشخص می کند که آیا عملکرد نرم افزاری یا سخت افزاری Mercury Playback Engine فعال است یا خیر. اگر کارت CUDA مجاز نصب شده باشد ، انتخاب برای رندرگیری سخت افزاری و پخش با موتور Mercury Playback Engine فعال می شود.

Title Safe Area : مشخص می کند که چقدر از لبه فریم به عنوان یک منطقه safe برای عناوین علامت گذاری شده است ؛ به طوری که عناوین بر اساس تنظیمات تلویزیونی حذف نشوند. یک مستطیل متقاطع ، منطقه title-safe را در هنگامی که کلید Safe Margins را در Source Monitor یا Monitor Monitor کلیک کنید ، نشان می دهد. فرض بر این است که عنوان ها نیاز به یک منطقه امن تر نسبت به action  دارند.

Action Safe Area : مشخص می کند که چقدر از لبه فریم به عنوان یک منطقه امن برای action  علامت گذاری شده است تا action   توسط overscan تلویزیون حذف نشود. یک مستطیل ، منطقه action-safe  را زمانی که شما بر روی کلید Safe Margins  در Source Monitor  یا Program Monitor  کلیک کنید ، نشان می دهد.

 

باز کردن یک پروژه

Premiere Pro for Windows می تواند فایل های پروژه ایجاد شده را با نسخه های قبلی Premiere Pro یا Adobe Premiere 6.x باز کند. شما می توانید در یک زمان ، تنها یک پروژه را باز کنید. برای انتقال محتویات یک پروژه به یک پروژه دیگر ، از فرمان Import استفاده نمایید.

از دستور Auto Save برای ذخیره خودکار کپی های پروژه های خود در پوشه Premiere Pro Auto-Save استفاده کنید.

 

هنگام کار بر روی یک پروژه ، ممکن است فایل های خود را از دست بدهید. در چنین مواردی ، می توانید با جایگزینی فایل های آفلاین به عنوان متغیرهایی (placeholders) برای فایل های از دست رفته کار را ادامه دهید. شما می توانید با استفاده از فایل های آفلاین ویرایش را انجام دهید ، اما قبل از رندر گیری فیلم ، باید ابتدا فایل های اصلی را به حالت آنلاین باز گردانید.

برای بازگرداندن فایل به صورت آنلاین بعد از باز شدن پروژه ، از دستور Link Media استفاده کنید. شما می توانید بدون نیاز به بستن و بازگشایی مجدد پروژه ، کار را ادامه دهید.

  1. بخش File> Open Project را انتخاب کنید. (Windows: Ctrl+O, Mac: Cmd+O).
  2. به محل فایل پروژه بروید و آن را انتخاب نمایید.
  3. گزینه Open را انتخاب کنید.
  4. اگر کارد محاوره ای Where Is The File  باز شود ، محل فایل را با استفاده از فیلد “Look In"  تعیین کنید یا یکی از موارد زیر را در کادر محاوره ی Where Is The File: انتخاب کنید:

Find :

قابلیت جستجوی ویندوز اکسپلورر (ویندوز) یا Finder  (سیستم عامل مک) را راه اندازی می کند.

 

Skip :

یک فایل از دست رفته را با یک کلیپ موقت آفلاین در طول session جایگزین می کند. هنگامی که پروژه خود را بسته و سپس آن را دوباره باز کنید ، یک کادر محاوره ای را می بینید که از شما می خواهد فایل را پیدا کند یا به شما اجازه می دهد دوباره آن را skip کنید.

 

Skip All :

همانند skip ، Skip All نیز فایل های از دست رفته را با فایل های موقتی آفلاین جایگزین می کند.

نکته:

Skip یا Skip All را تنها زمانی که مطمئن هستید که می خواهید تمام مواردی را که فایل در پروژه مورد استفاده قرار می دهد ، دوباره پردازش کنید ، انتخاب نمایید. اگر می خواهید فایل را در پروژه نگه دارید ، اما نمی توانید آن را در آن لحظه پیدا کنید ، به جای استفاده آن ، از حالت آفلاین استفاده کنید.

 

 

 

 

Skip Previews :

Premiere Pro را از جستجو برای هر نوع فایل پیش نمایشی که قبلاً برای پروژه رندر شده است ، متوقف می کند. این قابلیت این اجازه می دهد را که پروژه سریع تر لود شود ، اما ممکن است لازم باشد که بخش هایی از دنباله های آن را برای بهترین عملکرد playback  رندر کنید.

 

Offline :

یک فایل گم شده با یک کلیپ آفلاین ، یک placeholder  را که تمام ارجاع ها به فایل گمشده پروژه را نگه می دارد ، جایگزین می نماید. بر خلاف کلیپ موقت آفلاین ایجاد شده توسط Skip ، کلیپ ایجاد شده توسط Offline بین session ها ادامه می یابد ، بنابراین شما مجبور نیستید فایل های گم شده را در هر بار که پروژه باز می شود ، پیدا کنید.

 

Offline All :

همانند Offline ، تمام فایل های گم شده را با فایل های آفلاین ماندگار جایگزین می کند.

 

نکته:

فایل های منبع را در حالی که آنها را به عنوان کلیپ ها در پروژه Premiere Pro استفاده می کنید ، حذف ننمایید. مگر اینکه با استفاده از کنترل دستگاه ضبط شده باشند و شما قصد داسته باشید آنها را مجدداً بازیابی کنید. پس از دریافت فیلم نهایی ، می توانید فایل های منبع را حذف کنید.

 

 

 

 

 

حذف یک فایل پروژه

  1. در Windows Explorer  (ویندوز) یا Finder (سیستم عامل مک)، به محل فایل پروژه Premiere Pro بروید و آن را انتخاب کنید. فایل های پروژه دارای نام با پسوند .prproj هستند.
  2. دکمه Delete را فشار دهید.

 

انتقال یک پروژه به یک کامپیوتر دیگر

برای انتقال یک پروژه به کامپیوتر دیگری که در آن می خواهید به ویرایش ادامه دهید ، باید کپی های تمام متعلقات پروژه و هم چنین فایل های پروژه را به کامپیوتر دوم انتقال دهید. متعلقات ، باید نام فایل ها و محل های پوشه خود را حفظ کنند تا Premiere Pro بتواند آنها را پیدا کند و به طور خودکار آنها را به کلیپ های مربوطه در پروژه بازگرداند.

اطمینان حاصل کنید که کدک های مشابهی که برای اولین بار در پروژه استفاده می کنید نیز بر روی کامپیوتر دوم نصب شده باشند.

 

کار با پروژه های باز چندتایی

شما می توانید پروژه های متعددی را با استفاده از Premiere Pro باز کنید. هم چنین می توانید دو پروژه مختلف را باز کنید تا عناصر و متعلقات را از یکی به دیگری کپی کنید. در صورت نیاز ، این کار را می توانید با کلیک کردن و کشیدن از یک پروژه به دیگری انجام دهید.

 

  1. شما می توانید یک پروژه Premiere Pro موجود را باز کنید یا یک پروژه Premiere Pro دیگر را را ایجاد کنید ، حتی زمانی که در حال کار بر روی یک پروژه هستید.

  1. برای مشاهده لیست کامل پروژه هایی که باز هستند ، Premiere Pro> Projects> Menu را انتخاب کنید. این بخش ، لیستی از تمام پروژه های باز و تمام پانل های پروژه را نمایش می دهد.

  1. روی هر پانل که محتویات مرتبط با یک پروژه خاص را نمایش می دهد ، برای تغییر به حالت  'active project' آن پروژه کلیک کنید. این کار بر روی Project Panel ، پنل Timeline Panel، Program Monitor ،  Source Monitor ، افکت ها و غیره اعمال می شود.
  2. برای بستن پروژه خاصی که روی آن کار می کنید ، File> Close Project را انتخاب کنید. (Windows: Ctrl+Shift+W, Mac: Shift+Cmd+W).
  3. اگر شما گزینه " Quit and Save" را انتخاب کنید، باید منتظر بمانید تا همه پروژه ها بر روی دیسک نوشته شده و ذخیره شوند. هنگامی که پروژه های متعددی باز است ، می توانید پیام هایی مانند "Save changes to 'Project_X.prproj" را قبل از بستن هر پروژه ای که تغییر داده اید ، مشاهده کنید.
  4. شما می توانید رسانه ها یا دنباله ها را بین پروژه های مختلف درگ کنید. وقتی رسانه را درگ می کنید ، آن رسانه به مکان جدیدی کپی می شود و از محل اصلی منتقل نشده یا حذف نمی شود.
  5. اگر می خواهید آیتم های پروژه را به محل مورد نظرتان منتقل کنید و از منبعی که از آن کپی می کنید حذف شود ، باید آیتم های پروژه را پس از این که آنها را به پروژه درگ کردید ، از منبع حذف کنید.

 

ذخیره سازی فضای کاری خود هنگام کار با چندین پروژه باز

  1. گزینه Import Workspace from Projects را انتخاب کنید.
  2. وقتی اولین پروژه را باز می کنید ، فضای کاری آن بارگذاری می شود. هنگامی که پروژه بعدی را بارگذاری می کنید ، فقط دنباله هایی که در timeline  باز شده اند ، باز می شوند و نه کل فضای کاری.
  3. هنگام بستن هر پروژه ، فضای کاری را در آن ذخیره کنید ، اما قبل از بستن ، پانل های پروژه و پنل هایtimeline  را حذف کنید.
  4. این کار برای اطمینان از این است که هنگامی که دوباره پروژه را باز می کنید ، این کار پانل اضافی پروژه و یا پنل های timeline را باز نکند. این کار هم چنین برای اجتناب از دیدن یک فضای کاری که شامل یک دسته از پانل های timeline برای دنباله است که در واقع در پروژه نیستند ، اجتناب می کند.

نکته:

Premiere Pro تنظیمات فضای کاری را ذخیره نمی کند ، مگر اینکه تنظیمات Import Workspace from Projects  را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

باز کردن پروژه های Premiere Rush در Premiere Pro

پروژه های ایجاد شده خود در Premiere Rush را همچنین می توانید درPremiere Pro باز کنید.  شما می توانید تمام پروژه های Rush همگام سازی شده خود (پروژه هایی که در ابر ذخیره می شوند) را در Premiere Pro باز کنید.

نکته:

هنگامی که پروژه Rush را در Premiere Pro باز می کنید ، نمی توانید دوباره آن را در Rush باز کنید. کل workflow را در Premiere Pro کامل کنید و ویدیوی خود را از Premiere Pro منتشر کنید.

 

 

 

 

  1. در صفحه شروع Premiere Pro روی Open Premiere Rush Project کلیک کنید.

Premiere Pro یک پنجره باز می کند که به شما امکان می دهد تا به هر یک از پروژه های Premiere Rush خود که با Creative Cloud همگام شده اند ، بروید و انتخاب نمایید و مواردی را که می خواهید باز کرده و در Premiere Pro ویرایش کنید.

  1. یک پروژه Rush را برای باز کردن کلیک کنید.
  2. ویرایش پروژه - اضافه کردن افکت های بیشتر ، انتقال ، و هر ویرایش دیگری را که دوست دارید ، اعمال کنید.
  3. پس از انجام ویرایش ، فایل را ذخیره کنید.

به طور پیش فرض، فایل در پوشه Converted Rush projects  در ماشین شما ذخیره می شود. اگر می خواهید فایل را در جای دیگری ذخیره کنید ، از File> Save as استفاده کنید و به مکان مورد نظر خود بروید.

 

کار با پروژه های به اشتراک گذاشته شده

شما می توانید هم زمان با چندین ویرایش گر کار کنید. وقتی در حال ویرایش هستید ، پروژه های خود را قفل کرده و فقط دسترسی به خواندن را برای کسانی که مایل به دیدن کار شما هستند ، بدهید و اجازه ندهید تغییراتی را ایجاد کنند.

  1. برای قفل کردن پروژه زمانی که با پروژه های مختلف کار می کنید ، بخش Preferences> Collaboration> Enable Project Locking را انتخاب کنید.
  2. در گوشه پایین سمت چپ پنل Project  ، می توانید یک دکمه lock  را که وضعیت فعلی پروژه را نمایش می دهد ، مشاهده کنید. دکمه قرمز نشان می دهد که پروژه در وضعیت فقط خواندنی (read-only) می باشد.

  1. روی دکمه lock  قرمز کلیک کنید تا پروژه قابل نوشتن شود و دکمه به رنگ سبز تغییر کند. هم اکنون همکاران دیگر می توانند پروژه را ویرایش کنند.

 

 

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید