مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

افکت های Master Clip


در این مقاله درباره جامع در خصوص افکت های Master Clip ارائه می شود.

 

علاوه بر اعمال افکت ها به آیتم ها یا کلیپ ها در یک دنباله ، Premiere Pro به شما امکان اعمال افکت ها به کلیپ های master  را نیز می دهد.

 

یک کلیپ master  می تواند به عنوان کلیپ والد توصیف شده ، و تمام کلیپ های دنباله ایجاد شده از کلیپ master  به عنوان کلیپ های فرزند توصیف گردد.

 

برای توضیح بیشتر، کلیپ های master به عنوان اشیائی در پنل Project  به جز دنباله ها ، دنباله های multi-camera source و مخزن (bin) ها هستند. نمونه هایی از کلیپ های master شامل کلیپ های ادغام شده ، subclips و کلیپ های ترکیبی  (مانند لایه های تنظیم و matte  های رنگ) هستند.

اگر یک پروژه شامل آیتم های متعدد مرتبط با یک فایل در دیسک باشد ، هر یک از این آیتم های پروژه یک مستر کلیپ مستقل می باشند. بدین معنی که رابطه والد و فرزند در بین آیتم ها در پنل Project  وجود ندارد. ارتباط والد و فرزند به کلیپ های مستر در پروژه و کلیپ های دنباله در Timeline  محدود است.

 

هنگامی که یک افکت را به کلیپ مستر اعمال می کنید ، افکت به طور خودکار به تمام کلیپ های دنباله (کلیپ های فرزند) ایجاد شده از آن کلیپ مستر انتقال می یابد.

 

استفاده از افکت های مستر کلیپ در Premiere Pro

  1. در Premiere Pro ، افکت ها به یک مستر کلیپ از طرق کشیدن افکت از پنل Effects به پنل Project  ، Source Monitor یا پنل Effect Controls اعمال می شود.

برای اعمال یک افکت به مستر کلیپ های متعدد ، آیتم ها را در پنل Project  انتخاب کنید و سپس افکت را برای اعمال به آیتم های انتخاب شده بکشید.

  1. پارامترهای افکت را با استفاده از پانل Effect Controls  تنظیم کنید.
  2. سگمنت های مستر کلیپ خود را در دنباله درج کنید. تمام افکت های اعمال شده به مستر کلیپ از طریق تمام قسمت های مستر کلیپ ویرایش شده به دنباله تسریع می یابد.

نکته:

افکت ها ، صرف نظر از این که آیا افکت ها را قبل یا بعد از ایجاد کلیپ های دنباله مربوط به مستر کلیپ اعمال کرده اید ، تسریع می یابند.

 

 

 

 

 

 

یک کلیپ که افکت Master Clip اعمال شده دارد ، یک خط قرمز زیر نشان FX نمایش می دهد. علاوه بر این، پنل Effects Control یک تب جدید به نام Master نمایش می دهد که افکت های اعمال شده را نشان می دهد.

 

نکات مهم

  • پنل Effect Controls حساس به تمرکز (focus-sensitive) است. به این معنی که اگر یک کلیپ Master در مانیتور منبع (Source Monitor) بارگذاری شود و مانیتور منبع در فوکوس قرار گیرد ، پنل Effect Controls کلیپ Master را لود می کند.
  • اگر یک کلیپ دنباله واحد در Timeline انتخاب شده باشد و Timeline در فوکوس قرار گیرد ، پنل Effect Controls ، آیتم تراک انتخاب شده را لود می کند.
  • برای مشاهده یا تنظیم افکت master clip یک کلیپ دنباله ، از ویژگی Match Frame استفاده کنید. مستر کلیپ مربوط به این کلیپ دنباله در Source monitor بارگذاری می شود. دو بار کلیک کردن بر روی یک کلیپ دنباله ، فقط آن سگمنت را لود می کند ، مستر کلیپ را لود نمی کند. سپس پنل Effect Controls افکت های آیتم تراک را نشان می دهد و افکت های مستر کلیپ را نشان نمی دهد.

 

فعال یا غیرفعال کردن افکت های Master Clip در ریز عکس ها

شما می توانید افکت های Master Clip را به یک کلیپ اعمال کنید تا یک رندر دقیق تر از ظاهر بصری کلیپ را ببینید. شما می توانید افکت ها را به یک کلیپ بر روی یک تصویر کوچک در پنل پروژه تنظیم کنید.

 

می توانید از افکت transform  به جای افکت های motion/opacity برای مستر کلیپ استفاده کنید.

 

شما می توانید بسیاری از افکت های ویدئویی موجود در Premiere Pro به جز موارد زیر را اعمال کنید:

  • Intrinsics effects: Motion, Opacity, Speed
  • Warp Stabilizer effect
  • Rolling Shutter Repair effect

 

شما نمی توانید افکت های Master Clip را از قبل رندر کنید. از استفاده از افکت های processor-intensive  اجتناب کنید ، زیرا گاهی اوقات می تواند بر عملکرد پخش در مانیتور منبع تأثیر بگذارد.

 

شما نمی توانید افکت های صوتی را به مستر کلیپ ها اعمال کنید.

 

نمایش یک ریزعکس با افکت های Master Clip

  1. در پنل Project راست کلیک کنید.
  2. در منوی context  ، روی تصویر ریزعکس که افکت های اعمال شده را نمایش می دهد ، کلیک کنید. شما می توانید این گزینه را در مواردی که عملکرد کلیپ ها مهم است ، انتخاب کنید ، مانند:
  • تعداد زیاد ریز عکس ها به عنوان آیکون در پنل Project  ، یا
  • افکت های مستر کلیپ بسیار در کلیپ ها

نکته:

اگر افکت های مستر کلیپ را به یک کلیپ اعمال می کنید ، افکت در اکسپورت ها یا نمونه های کلیپ در یک دنباله باقی می مانند.

 

 

 

 

تنظیمات Source Settings با استفاده از پانل Effect Controls

برای فایل های رسانه ای RED ، ARRI ، CinemaDNG ، DPX ، و Sony F65 ، می توانید Source Settings را با استفاده از تب Master در پنل Effect Controls  انجام دهید.

یک مستر کلیپ را در Source monitor لود کنید و پارامترهای Source Setting مانند while balance ، saturation و exposure را تنظیم کنید. شما می توانید تنظیمات Source Setting تنظیم شده را به عنوان یک Effect Preset ذخیره کنید تا تنظیمات مشابه را به راحتی به سایر کلیپ ها اعمال کنید.

 

شما هم چنین می توانید تنظیمات Source Settings  را از یک کلیپ به کلیپ دیگر یا چند کلیپ کپی کنید. برای مثال ، شما می توانید تنظیمات Source Settings  را در یک کلیپ تنظیم کنید و تنظیمات مشابه را با کپی و paste کردن تنظیمات به انتخاب های متعدد از آیتم های پروژه اعمال کنید.

 

سوالات متداول

تفاوت بین یک مستر کلیپ و کلیپ موجود بر روی دیسک چیست؟

 

هنگامی که یک فایل رسانه ای بر روی دیسک را به پنل Project در Premiere Pro ایمپورت می کنید ، یک مستر کلیپ ایجاد می شود. هر نمونه از یک فایل رسانه ای ایمپورت شده به Premiere Pro یک مستر کلیپ مستقل است.

به این معنی که پروژه Premiere Pro می تواند شامل چندین مستر کلیپ متمایز باشد که به یک فایل رسانه ای مشابه در دیسک اشاره دارند.

نکته:

برای پیدا کردن فایل رسانه ای روی دیسک برای یک کلیپ انتخاب شده از دستور Reveal in Explorer (Win)  یا Reveal in Finder (Mac)  استفاده کنید.

 

 

 

 

چطور می توانید متوجه شوید که یک مستر کلیپ یا یک آیتم تراک در پنل Effect Controls  لود شده است؟

 

در اینجا چند نکته برای کمک به شناسایی نوع آیتمی لود شده آورده می شود:

  • نام کلیپ : برای یک آیتم تراک ، نام دنباله قبل از نام کلیپ قرار می گیرد. برای یک مستر کلیپ ، تنها نام کلیپ در پنل Effect Controls  ظاهر می شود.
  • هدرها : برای یک آیتم تراک ، پنل Effect Controls هدر ها را برای افکت های ویدئویی و بخش های افکت های صوتی نشان می دهد. برای یک مستر کلیپ ، چنین هدری نشان داده نمی شود.
  • افکت های ذاتی: برای یک آیتم تراک با ویدیو ، قسمت Video Effects  ، افکت های Motion ، Opacity و Time Remaping را نشان می دهد. برای مستر کلیپ ها، این افکت های ذاتی نشان داده نمی شوند.

 

آیا می توان افکت هایMaster Clip  را به دنباله ها اعمال نمود؟

نه ، شما نمی توانید مستقیماً یک افکت Master Clip  را به یک دنباله یا دنباله multi-camera  اعمال کنید.

 

انواع افکت هایی که می توان بر روی مستر کلیپ ها استفاده کرد ، کدامند؟

شما می توانید اکثر افکت های ویدئویی موجود در Premiere Pro را به جز موارد زیر اعمال کنید:

  • افکت های ذاتی:  Motion، Opacity، Speed
  • افکت Warp Stabilizer
  • افکت Rolling Shutter Repair
  • افکت های Master Clip را نمی توان از قبل رندر نمود. بنابراین، از استفاده از افکت های processor-intensive اجتناب کنید ، زیرا گاهی اوقات می تواند عملکرد پخش در Source Monitor  را تحت تأثیر قرار دهد.

شما نمی توانید افکت های صوتی را به مستر کلیپ ها اعمال کنید.

 

آیا می توانید پیش تنظیمات افکت را به مستر کلیپ اعمال کنید؟

بله ، شما می توانید پیش تنظیمات افکت را به یک مستر کلیپ اعمال کنید. اگر یک پیش تنظیمات شامل افکت هایی باشد که برای مستر کلیپ ها پشتیبانی نمی شوند ، افکت های پشتیبانی نشده نادیده گرفته می شوند و فقط افکت های پشتیبانی شده اعمال می شوند.

آیا یک مستر کلیپ تکراری افکت های اعمال شده به مستر کلیپ اصلی را به ارث می برد؟

وقتی یک مستر کلیپ را تکرار می کنید یا یک Subclip از یک مستر کلیپ ایجاد می کنید ، نمونه جدید هر افکتی را که قبلاً در مستر کلیپ اصلی اعمال شده است ، به ارث می برد. با این حال ، از آن پس هیچ لینک فعالی بین دو مستر کلیپ وجود ندارد. بعدها ، اگر بخواهید تغییرات یکسانی را برای هر دو مستر کلیپ اعمال کنید ، افکت ها را از یک مستر کلیپ کپی کرده و در دیگری paste کنید.

 

چگونه افکت های After Effects ، افکت های Master Clip را هندل می کنند؟

در حال حاضر ، After Effects از افکت های Master Clip  اعمال شده به کلیپ ها در یک دنباله Promiere Pro ایمپورت شده ، پشتیبانی نمی کند.

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید