مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

افزودن یک کلیپ به یک دنباله


در این مقاله به نحوه کار با کلیپ ها در یک دنباله خواهیم پرداخت. شما می توانید به یکی از روش های زیر ، کلیپ ها را به یک دنباله اضافه کنید:

 

  • کلیپ را از پنل پروژه یا Source Monitor به پنل Timeline یا Monitor Monitor بکشید.

 

  • از دکمه های Insert و Overwrite در Source Monitor برای اضافه کردن کلیپ ها به پنل Timeline استفاده کنید. یا از میانبرهای صفحه کلید مربوط به آن دکمه ها استفاده کنید.

 

  • به صورت خودکار دنباله ای از پنل پروژه را گردآوری کنید.

 

  • کلیپ را از  Project panel ، Source panel یا Media Browser به مانیتور Program  بکشید.

 

ویرایش overwrite  ، یک کلیپ را با جایگزین کردن هر فریم در یک دنباله با شروع از نقطه ویرایش و بسط آن در طول کلیپ اضافه می کند. Overwrite روش پیش فرض در هنگام کشیدن یک کلیپ به یک دنباله است و یا در زمان مرتب سازی مجدد کلیپ ها در یک دنباله اعمال می شود.

ویرایش insert  ، جهت اضافه کردن یک کلیپ به دنباله ، کلیپ ها را وادار به حرکت به جلو برای قرار دادن کلیپ جدید می کند. هنگام کشیدن یک کلیپ ، کلید Ctrl  (ویندوز) یا Command (Mac OS)  را برای رفتن به حالت Insert فشار دهید.

نکته:

اگر یک یا چند Track قفل شده باشد ، ویرایش Insert ، کلیپ ها را در تمام Track های قفل نشده شیفت می دهد. برای جلوگیری از شیفت دادن کلیپ ها در یک Track ، در حالت ویرایش Insert ، Track را قفل کنید. به طور جایگزین ، بر روی دکمه Sync Lock  در هدر هر Track که می خواهید شیفت دهید ، کلیک کنید.

 

 

 

 

باز کردن یک دنباله

  1. در یک پنل Project  ، یک دنباله را دوبار کلیک کنید.

دنباله در پنل Timeline باز می شود.

 

Track های هدف

یک دنباله ممکن است شامل چندین Track ویدئویی و صوتی باشد. هنگامی که یک کلیپ را به دنباله اضافه می کنید ، مهم است که مشخص کنید کدام Track یا Track ها در آن دنباله ویرایش شوند. شما می توانید یک یا چند Track را هم در کلیپ صوتی و هم در کلیپ تصویری هدف قرار دهید. Track های هدف بستگی به روش ویرایشی که استفاده می کنید ، دارند : ویرایش درگ کردن از Source Monitor  ، و یا copy/ paste به timeline.

  • پیش از ایجاد یک ویرایش insert  یا overwrite  ، می توانید Track های یک کلیپ بارگذاری شده در Source Monitor را به یک یا چند Track از یک دنباله نگاشت کنید. این کار را می توانید از طریق کشیدن Track منبع برای نشان دادن هر یک از Track های کلیپ منبع به یک یا چند Track انتخاب شده از دنباله انجام دهید. شاخص های Track ضوتی منبع تنها می توانند در Track های صوتی قرار گیرند که مطابق با پیکربندی کانال کلیپ منبع باشند. برای مثال ، شاخص Track صوتی برای یک کلیپ استریو می تواند فقط در Track استریو در یک دنباله قرار گیرد. پس از این که Track ها هدف قرار گرفتند ، کلیپ را با فشار دادن دکمه های Insert یا Overwrite  (یا استفاده کلید های میانبر) ویرایش کنید. 
  • هنگام کشیدن یک کلیپ به یک دنباله به عنوان عمل ویرایش insert یا overwrite  از طریق کشیدن ، شما Track را به طور خودکار با کشیدن کلیپ به Track هدف قرار می دهید. لازم نیست از قبل Track ها را مشخص کنید. به طور پیش فرض یک ویرایش drag ، یک ویرایش overwrite  محسوب می شود. اگر شما یک ویرایش Insert با کلیپ را انجام می دهید ، کلید Ctrl  (ویندوز) و یا Command  (سیستم عامل مک) را در حین کشیدن ، فشار دهید. همان طور که ویرایش می کنید، مثلثی نمایان می شود که Track های تحت تأثیر را نشان می دهد.
  • هنگام اضافه کردن کلیپ ها به یک دنباله از طریق paste کردن (یا میانبرهای صفحه کلید) ، باید Track های هدف را از پیش مشخص کنید. شما می توانید بیش از یک Track ویدئویی یا بیش از یک Track صوتی را در یک زمان هدف قرار دهید. هم چنین می توانید انتخاب کنید که تنها یک Track ویدئویی یا یک Track صوتی را مورد هدف قرار دهید. روی Track یا Track هایی که می خواهید در منطقه هدر Track (track header area) پنل Timeline هدف قرار دهید ، کلیک کنید. منطقه هدر Track برای یک Track مورد هدف ، به صورت برجسته شده نمایان می شود.

نکته:

شما هم چنین می توانید میانبرهای صفحه کلید را برای برخی از دستورات هدف قرار دادن Track اختصاص دهید.

 

 

 

 

اگر یک کلیپ را overwrite  کنید ، فقط کلیپ های موجود در Track های هدف تحت تأثیر قرار می گیرند ، اینکه آیا کلیپ را درگ یا از دکمه Source Monitor’s Overwrite استفاده کنید ، فرقی نمی کند.

 

اگر یک کلیپ را Insert کنید ، کلیپ به Track های هدف می رود ، و کلیپ ها در هر یک از Track های قفل نشده که در آن کلیپ منبع قرار دارد ، جهت عملیات درج ، شیفت می یابند. شما می توانید Track های دیگر را نیز با فعال کردن Sync Lock بر روی آنها شیفت دهید.

نکته:

برای درج یک کلیپ و شیفت ندادن کلیپ ها در Track های دیگر ، با استفاده از Ctrl-Alt-drag (Windows)  یا Command-Option-drag (Mac OS)  کلیپ را در Track قرار می دهد.

 

 

 

 

شما می توانید کلیپ های ویدئویی را به هر Track ویدئویی درگ کنید. با این حال ، می توانید کلیپ های صوتی را فقط به یک Track صوتی سازگار درگ نمایید. کلیپ های صوتی را نمی توان به Track صوتی اصلی یا Track های میکس (submix) اضافه کرد ، و آنها را فقط می توان در Track های صوتی سازگار با نوع کانال قرار داد: mono ، stereo یا 5.1 .

کلیپ های ویدیویی و صوتی مرتبط را می توان به یک Track ویدیویی یا صوتی درگ کرد ، اما مؤلفه های ویدیویی و قطعات صوتی کلیپ به طور جداگانه در Track های مربوطه مناسب نمایان می شوند.

نکته:

شما می توانید یک کلیپ را به هر Track قفل نشده سازگار در یک دنباله درگ کنید. مهم نیست که کدام Track ها در حال حاضر هدف گذاری شده اند. نمی توانید یک Track قفل شده را مورد هدف قرار دهید. قفل کردن یک Track هدف ، آن را از حالت هدف خارج می کند.

 

 

 

 

درگ کردن کلیپ صوتی و ویدیویی به یک دنباله

به طور پیش فرض ، وقتی که به یک دنباله عملیات رها سازی (drop) انجام می شود ، مؤلفه های ویدیویی و صوتی کلیپ های مرتبط در Track های مربوطه (مثلا Video 1 و Audio 1) نمایش داده می شوند ، مگر اینکه نوع کانال صوتی کلیپ با Track هدف ناسازگار باشد. در این مورد ، مؤلفه صوتی مرتبط در Track سازگار بعدی ظاهر می شود ، یا یک Track سازگار به طور خودکار ایجاد می شود.

نکته:

یک کلیپ صوتی کشیده شده به یک Track ناسازگار ، به طور خودکار به Track سازگار بعدی شیفت می یابد ، حتی اگر Track با یک کلیپ صوتی دیگر اشغال شده باشد. بنابراین، مراقب باشید کلیپ هایی را که در حال حاضر در دنباله هستند ، برهم نزنید.

 

 

 

 

با این حال ، می توانید این رفتار را با نگه داشتن کلید Shift در حین کشیدن تغییر دهید.

Program Monitor  می تواند به شما در تعیین موقعیت مکانی یک کلیپ که شما به یک دنباله اضافه می کنید ، کمک کند. در طی یک ویرایش overwrite  ، فریم ها در دنباله مجاور در قسمت head  و tail  کلیپ جدید نمایش می یابند. در طول یک ویرایش insert  ، فریم های مجاور در نقطه درج نمایش داده می شوند.

 

  1. (اختیاری) یک کلیپ در Source Monitor باز کنید و نقاط In  و Out  آن را علامت بزنید.

نکته:

اگر نمی خواهید نقاط In  و Out  را تنظیم کنید ، می توانید کلیپ را مستقیماً از یک bin یا تصویر کوچک پیش نمایش در پنل Project  درگ کنید.

 

 

 

 

  1. برای ایجاد لبه های کلیپ در حین کشیدن آنها ، مطمئن شوید که دکمه Snap  در پنل Timeline فعال باشد.
  2. یکی از مراحل زیر را دنبال کنید:
  • برای کشیدن بخش های ویدیویی و صوتی یک کلیپ به Track های خاص ، کلیپ را از Source Monitor یا پنل Project به یک Timeline درگ کنید. هنگامی که قسمت ویدیوی کلیپ در بالای Track ویدیویی موردنظر قرار می گیرد ، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید. هم چنان کلید shift را نگه دارید و به پایین نوار جداکننده Track های ویدیویی و صوتی قبلی بکشید. هنگامی که بخش صوتی کلیپ در بالای Track صوتی مورد نظر قرار می گیرد ، ماوس را رها کرده و کلید Shift را نیز رها کنید.
  • برای کشیدن قسمت ویدیویی یک کلیپ به Track ویدیو 1 و بخش صوتی به هر Track صوتی ، کلیپ را از Source Monitor یا پنل Project خط قبلی که Track های ویدیویی را Track های صوتی جدا می کند ، بکشید. کلیپ را بالای Track صوتی رها کنید که در آن می خواهید بخش صوتی قرار گیرد. قسمت ویدیوی کلیپ در Track ویدیویی 1 باقی می ماند و بخش صوتی در Track صوتی دلخواه قرار می گیرد.
  • برای انجام ویرایش overwrite  ، کلیپ را از Source Monitor یا پنل Project به یک Track مناسب در یک پنل Timeline در نقطه ای که می خواهید کلیپ شروع شود ، درگ کنید. منطقه هدف برجسته می شود و نشانگر با آیکون Overwrite ظاهر می شود.

 

  • برای انجام ویرایش insert  ، Ctrl-drag (Windows)  یا Command-drag (Mac OS)  کلیپ را از Source Monitor یا پنل Project  به یک مسیر مناسب در یک پنل Timeline در نقطه ای که می خواهید کلیپ شروع شود ، درگ می کند. منطقه هدف برجسته شده و نشانگر با آیکون Insert  ظاهر می شود. فلش ها در نقطه درج در تمام Track ها ظاهر می شوند.

 

  • برای انجام ویرایش insert  و فقط شیفت دادن Track های هدف ، Ctrl+Alt-drag (Windows) و یا Command+Option-drag (Mac OS) کلیپ را از Source Monitor یا پنل Project  به یک Track مناسب در یک پنل Timeline در نقطه ایی که شما می خواهید کلیپ شروع شود ، درگ می کند. منطقه هدف برجسته شده و نشانگر با آیکون Insert ظاهر می شود. فلش ها در نقطه درج تنها در Track هایی که کلیپ اضافه شده است ، ظاهر می شوند.

 

  • (فقط کیبوردهای Roman) برای بزرگنمایی به یا خارج از یک کلیپ زمانی که آن را به یک پنل Timeline رها می کنید ، ماوس را کشیده و کلید علامت مساوی (=) را برای افزایش فاکتور بزرگنمایی فشار دهید یا کلید علامت منها (-)را برای کاهش بزرگنمایی فشار دهید. از کلیدهای موجود در پد اعداد استفاده نکنید.

کلیپ در پنل Timeline فرود آمده و پنل Timeline نیز فعال خواهد شد، و این باعث می شود که کلیپ فقط به ترتیب اضافه شدن ، پخش شوند.

نکته:

شما هم چنین می توانید با استفاده از Ctrl-drag (Windows)  یا Command-drag (Mac OS) ، یک کلیپ در Program Monitor را برای ویرایش overwrite یا insert یک کلیپ درگ کنید. اطمینان حاصل کنید که Track مورد نظر شما در یک پنل Timeline قرار گرفته و Playhead در مکان ای قرار دارد که می خواهید کلیپ را در دنباله اضافه کنید. برای جلوگیری از تغییر کلیپ ها در هر Track، در حین از ویرایش insert  ، Sync Lock برای آن Track خاموش کرده یا به طور جایگزین ، Track را قفل کنید.

 

 

 

 

 

 

درگ کردن فقط ویدیو یا فقط صوت به یک دنباله

شما می توانید Track ویدئویی ، Track های صوتی یا هر دو نوع Track کلیپ را به یک دنباله اضافه کنید. هنگامی که یک کلیپ را از پنل Project  یا از قسمت اصلی قابل مشاهده در Source Monitor درگ می کنید ، به طور خودکار هر دو نوع Track را اضافه می کنید. اگر می خواهید فقط یک نوع Track را اضافه کنید ، آن را از Source Monitor اضافه کنید.

  1. بر روی یک کلیپ در پنل Project  یا پنل Timeline دوبار کلیک کنید تا آن را در Source Monitor باز کنید.
  2. در Source Monitor ، یکی از موارد زیر را انجام دهید:
    • برای درگ کردن تمام Track های صوتی و تصویری کلیپ ، از هر جایی درون ناحیه اصلی view آنها را بکشید.
    • برای درگ کردن فقط Track ویدئویی کلیپ ، از آیکون Drag Video Only  درگ را انجام دهد.
    • برای درگ کردن فقط Track های صوتی ، ابتدا در پنل Timeline ، Track هایی را که می خواهید Track های صوتی کلیپ را دریافت کنید ، هدف قرار دهید. سپس Track های صوتی را که می خواهید در Track های صوتی هدف مورد استفاده قرار دهید ، نگاشت کنید. سپس ، از Drag Audio Only icon درگ را انجام دهد.

 

نکته

Drag Video Only و Drag Audio Only دکمه نیستند. آنها آیکون هایی هستند که هنگام شروع عملیات کشیدن مربوطه ، مکانی را برای کلیک فراهم می کنند.

 

 

 

 

افزودن یک Track در حین افزودن یک کلیپ

  1. یک کلیپ را از پنل Project  یا Source Monitor را به فضای خالی روی بالاترین Track ویدئویی (برای ویدیو یا کلیپ مرتبط) یا زیر پایین ترین Track صوتی (برای یک کلیپ صوتی یا کلیپ مرتبط) بکشید. Premiere Pro با توجه به محتوای کلیپ منبع ، یک Track صوتی ، یک Track ویدئویی یا هر دو را اضافه می کند.

نکته:

اگر دنباله یک Track قفل نشده از نوع رسانه فعلی نداشته باشد (برای مثال یک Track صوتی استریو برای یک کلیپ استریو منبع) ، یک Track جدید برای قرار دادن کلیپ ایجاد می شود.

 

 

 

 

وارد کردن یک کلیپ به یک دنباله

  1. روی یک کلیپ در پنل Project  یا دنباله دوبار کلیک کنید تا آن را در Source Monitor باز کنید.
  2. playhead  را در نقطه ای از دنباله قرار دهید که در آن می خواهید کلیپ را وارد کنید.
  3. در پنل Timeline ، بر روی هدرهای Track هایی کلیک کنید ، که در آنها می خواهید برای وارد کردن اجزای کلیپ منبع ، مورد هدف قرار دهید.
  4. شاخص های Track کلیپ منبع را به هدرهایی از Track ها درگ کنید که در آنها می خواهید اجزای کلیپ منبع را وارد کنید.
  5. بر روی Sync Lock box در هدر هر Trackی که می خواهید در عملیات insert شیفت دهید ، کلیک کنید.

 

نکته:

هر Trackی که هدف قرار داده شده یا sync-lock فعال شده ، توسط عملیات Insert تحت تاثیر قرار می گیرد. Track های هدف قرار داده نشده با Sync Lock غیرفعال ، تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. اگر یک Track دارای نشانگر Track منبع نیست ، یا اگر Trackی هدف قرار داده نشده باشد ، اما به دلیل اینکه Sync Lock آن فعال شده است ، تحت تأثیر قرار می گیرد. در این صورت پس زمینه Track خالی در آن Track در CTI در طول کلیپ منبع مندرج خواهد شد.

 

 

 

 

 

  1. در Source Monitor روی دکمه Insert کلیک کنید.

اجزای صوتی و تصویری کلیپ در Track های انتخاب شده در Playhead درج خواهند شد. کلیپ ها به سمت راست از محل خود در Track هایشان و Track ها با Sync Lock فعال به سمت راست کلیپ وارد شده شیفت خواهند یافت.

 

 

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید