مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

استفاده از نرم افزار Adobe Premiere Pro – آموزش مقدماتی


استفاده از نرم افزار Adobe Premiere Pro آموزش مقدماتی

کاملاً قابل درک است که بخواهید نحوه استفاده از Adobe Premiere Pro را به عنوان یکی از بهترین و متنوع ترین نرم افزارهای ویرایش ویدئو یاد بگیرید. شما باید از جایی شروع کنید ، و این آموزش دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید!

 

بیایید پیش برویم و یک دید کلی در مورد همه جنبه های این نرم افزار به دست آوریم. در آموزش های بعدی با جزئیات بیشتری ، به هر یک از موارد زیر خواهیم پرداخت.

ایجاد Sequence/Timeline جدید

اولین چیزی که باید بررسی کنیم ایجاد timeline است. پس از این که همه چیز را در Premiere Pro ایمپورت (import) کردید ، باید روی ویدیوی خود کار کنید!

وضوح (Resolution)

اولین کاری که باید انجام شود این است که دنباله (sequence) شما با وضوح دوربین تان تطبیق داشته باشد. این بدان معنی است که اگر در حالت 3860 × 2160 فیلم برداری کرده اید ، timeline  شما نیز باید کاملاً با آن مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر فیلم هایی با رزولوشن های مختلف مانند 1920×1080(HD) و 3840×2160(4K) دارید ، توصیه ما استفاده از بالاترین وضوح است.

دلیل این امر ، این است که تا زمانی که timeline  شما روی 4K  تنظیم شده است ، شما می توانید ویدیوی خود را به صورت 4K  اکسپورت کنید و بهترین خروجی را از فیلم خود داشته باشید و یا آن را فقط با کیفیت HD اکسپورت کنید. اگر یک timeline  با کیفیت HD ایجاد کنید ، به هیچ وجه نمی توانید با کیفیت 4K  اکسپورت کنید.

Framerate

قبل از شروع به کار روی فیلم خود ، باید مطمئن شوید که Framerate فیلم شما با تنظیمات پروژه شما مطابقت دارد. اگر این گونه نباشد ، با فیلم های پرش دار ، همراه با برخی از مشکلات مواجه خواهید شد. با این اوصاف ، اگر دوربین شما با سرعت 29.97 فریم در ثانیه فیلم برداری می کند ، باید پروژه خود را روی 29.97 فریم در ثانیه (fps) تنظیم کنید. این تنظیمات عموماً بر اساس مضربی از Framerate پایه پروژه کار می کنند.

یک اشتباه رایج هنگامی رخ می دهد است که افراد به صورت حرکت آهسته (slow-motion) فیلم برداری می کنند که معمولاً با سرعت 50-60 فریم بر ثانیه می باشد و با همین framerate ، یک دنباله ایجاد می کنند ، که اصلا کار درستی نیست.

اکثر فیلم ها معمولاً با سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می شوند که برای چشم ها جذاب ترین framerate می باشد. اگر در حال فیلمبرداری از یک بازی هستید ، می توانید از سرعت 50 فریم بر ثانیه استفاده کنید ؛ زیرا ممکن است مخاطبان شما به آن عادت کرده باشند. بنابراین همیشه بهتر است که حداکثر در یک دنباله بین 23.97 تا 30 فریم در ثانیه کار کنیم ، و نه بالاتر.

از این رو ، اگر می خواهید به صورت slow-motion فیلم برداری کنید ، باید سرعت مضرب ها را کاهش دهید ، تا فریم ها به درستی رندر شوند. به عنوان نمونه ، یک فیلم ضبط شده با سرعت 50 فریم در ثانیه باید به دنباله 25 فریم در ثانیه اضافه شود تا 50٪ سرعت فیلم کاهش یابد. فریم ها در timeline هم تراز می شوند ؛ زیرا 50 فریم ویدیو در 25 فریم timeline  انتشار می یابد.

اگر می خواهید فیلم slow-motion را ایمپورت کنید ، باید آن را در یک دنباله زمان واقعی (29.97fps , 30fps(NTSC) ،  25fps(Pal , یا (24fps(Film قرار دهید.

چندتایی که با هم کار می کنند

در صورت ضبط فیلم با سرعت های 29.97, 59.94, 119.88 از timeline/sequence با میزان  29.97فریم در ثانیه (fps) استفاده کنید.

در صورت ضبطفیلم  با سرعت های 25, 50, 100, 200 از timeline/sequence با میزان  25fps  استفاده کنید.

در صورت ضبط فیلم با سرعت های 24, 48, 96, 192 از timeline/sequence با میزان  24fps استفاده کنید.

در صورت ضبط فیلم با سرعت های 23.97, 47.94, 95.88 از timeline/sequence با میزان  23.97fps استفاده کنید.

 

ترکیب framerate ها در یک دنباله

ترکیب framerate های  مختلف با یکدیگر امکان پذیر است ؛ اما اگر این کار را به درستی انجام ندهید ، باعث ایجاد فیلم های پر پرش می شود. برای این که این کار را درست انجام دهید ، باید از یک timeline استاندارد 25 فریم در ثانیه استفاده کنید و به نرم افزار اعلام کنید که فیلم 30 فریم در ثانیه را به عنوان یک کلیپ 25 فریم در ثانیه تفسیر کند. با این کار فریم ها کمی کشیده می شوند و به عبارتی با دنباله 25 فریم در ثانیه هم تراز می شوند. این کار باعث کاهش سرعت کلیپ شما می شود.

برای انجام این کار ، باید مراحل زیر را انجام دهید:

 

1. با کلیک راست روی فیلم ، پنل " Project Panel" را باز کنید.

 

2. به بخش " Modify" و سپس " Interpret Footage" بروید.

https://lh3.googleusercontent.com/7hdXbaPVymdmsRxrvOXnmFYUTieGDVIw1dPAbifCq5YIWCsfQXalco_mNnJL-ybYYaPVYIPdTv97ILKVc3vbFfENtM3kk9ldJ0uVxo-Hb7naw_EvYl8FsAazxhdeOyBGPU7LDEn3

 

3. کلید “assume this framerate"  را انتخاب کرده و شماره مورد نظر خود را وارد کنید.

https://lh6.googleusercontent.com/YKclfxJx6SqHIjj0qL3azxtU7yYBJrDLw_zHVUiElatJJv1kLDa0WUbEyNTU02HJrpxO1eYa5RmtUSBslc9CGNVpQcZgfzTdFogs9bsvbrcGO1tmtqX6r0IaSNw0r6wH9DzPBniB

 

چگونه کلیپ ها را به Premiere Pro ایمپورت کنیم

برای ایمپورت کردن کلیپ ها به Premiere Pro ، می توانید آنها را به برنامه بکشید و رها کنید یا به منوی “Files"  بروید و کلید “Import"  را انتخاب کنید. هم چنین می توانید از میانبر صفحه کلید “Ctrl-I"  برای انجام این کار استفاده کنید.

 

چگونه می توان کلیپ ها را در Premiere Pro برش داد

می توانید کلیپ ها را در Premiere Pro با کشیدن آنها از پنل Project Panel  ، به پنل Source Panel  برش دهید. در آن جا ، می توانید از کلیدهای “I"  و “O"  برای برش دادن انتخاب های خود استفاده کنید ، و سپس می توانید ویدیو را به timeline  کشیده و رها کنید. می توانید فیلم را با صدا یا بدون صدا ایمپورت کنید ، این کار را می توانید با کشیدن ابزار video یا  audio انجام دهید که در نوار control  پایین ویدیو قابل تشخیص هستند.

https://lh4.googleusercontent.com/-ucI6HDHjf5FCvQA0r8ktNfT2sQUtirT9VwM4XePcVcbfKsnhvwIgNyxFn7iL22L1ZcBZeBHKj09vJQohRLEBqI-itDhShOpswXwfTot1KMRB4XESgUfT0j91dpmgB_IBQGV3J23

علاوه بر این ، می توانید کلیپ ها را مستقیماً از timeline خود برش دهید ، و بهترین کار این است که ابتدا نشانگرها را تنظیم کنید. اگر کلیپ طولانی داشته باشید و چند قسمت از آن را بخواهید برش دهید ، استفاده از این روش بسیار مفیدتر است. ابتدا ویدیو را در Source Panel پخش می کنیم ، قسمت های مورد نیاز را علامت گذاری می کنیم ، سپس به راحتی با کشیدن بخش انتهایی یا ابتدایی ، آن را مستقیماً در timeline برش می دهیم

نحوه اضافه کردن متن در Premiere Pro

با استفاده از ابزار “Type Tool” و افزودن متن به ویدیوی خود ، می توانید متن موردنظر خود را در Premiere Pro اضافه کنید. از طریق پنل”Effects Control”  می توانید موقعیت ، اندازه و تیرگی آن را تغییر دهید.

 

نحوه اضافه کردن لایه Adjustment  در Premiere Pro

برای اضافه کردن یک لایه تنظیمات در Premiere Pro ، ابتدا باید به سربرگ " Effect" بروید. در زبانه “Project"  از گوشه پایین سمت چپ ، می توانید کلید کوچک “New Item"  را فشار دهید.

https://lh4.googleusercontent.com/tKMG0J2cu8nZZko4DQYe4rpHyXeflmPfqlv8Zt-qPUPZDGA5MhUQjJA7K-M8zz1bNCAn-Qk6WKv5Jv06YiZWOSERrwPZonyRdjH1dRP27w1LwU23qbXBOauChlT6tD-k5HeOHdmg

و از آن جا ، گزینه “Adjustment Layer"  را انتخاب کنید.

https://lh4.googleusercontent.com/hbpnqyLUgMMTg3NjPaasCG0QWBsbIcyJwLZm--J3DOtSrazsPsJ7bDZ1G87g1M2gbcVrCnqF9KPdlFabMd31ntvwGXE8Xw8AecysjVDXEG8X_1yrUd61hkzZbXu3d-_PKbNlNLJk

 

مطمئن شوید که تنظیمات درست است و سپس کلید " create" را بزنید.

 

چگونه می توان یک ویدیو را در Premiere Pro اکسپورت کرد

اکسپورت در Premiere Pro کاملاً ساده است. ابتدا باید وارد منو “Files"  شوید و گزینه “Export"  و سپس “Media"  را انتخاب کنید. میانبر صفحه کلید برای این کار “Ctrl + M"  می باشد.

https://lh5.googleusercontent.com/ty5mg276QGI_VTwwhRVa9gx04dvSwwLjuuzxEwx_NTyCt5Czg6yTFfSkIOcdWs7KI7fgrBkyxBRLdSMJhWlgdlKIuSLdeB1RGffc6Fi7pZ3PYvxy4Mp4K3BQtRYVg-SG4DaPHf3F

می توانید کل کلیپ یا فقط بخشی از آن را اکسپورت کنید. اگر می خواهید بخشی از آن را اکسپورت کنید ، می توانید یک نقطه را در timeline  انتخاب کنید و روی کلید “I"  برای “in"  یا “O"  برای “out"  کلیک کنید. با این کار انتخاب شما به طور خودکار به حالت سفارشی تغییر می کند.

اگر در حال تهیه اکسپورت برای شبکه های اجتماعی هستید ، بهتر است فرمت H.264 را انتخاب کنید که به صورت یک فایل MP4 اکسپورت را تهیه می کند. اگر برای پخش یا ویرایش به فرمت بهتری نیاز دارید ، باید گزینه QuickTime Prores 244HQ را انتخاب کنید.

 

تنها کاری که باید در مرحله بعدی انجام دهید این است که برای اکسپورت ، با استفاده از Media Encoder در صف قرار بگیرید یا مستقیماً از Premiere Pro اکسپورت را انجام دهید.

 

البته ، این یک آموزش ابتدایی در مورد نحوه استفاده از Adobe Premiere Pro است ، اما شما هم چنان آموزش های بعدی ما را دنبال کنید تا همه چیزهایی را که می توانید در مورد این نرم افزار بدانید ، بیاموزید!

 

 

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید