مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

استفاده از تمپلت های Motion Graphics در Premiere Pro


 

در این مقاله نحوه استفاده و سفارشی سازی از تمپلت های Motion Graphics را در پروژه های Premiere Pro آموزش می دهیم.

تمپلت های Motion Graphics یک نوع فایل (.mogrt)  هستند که می توانند در After Effects یا Premiere Pro ایجاد شوند.

 

تملت های Motion Graphics به ویرایشگرهای Premiere Pro قدرت موشن گرافیک After Effects را می دهند ، و به صورت تمپلت هایی با کنترل های آسان و پکیچ شده هستند و قابلیت سفارشی در Premiere Pro را دارند.

عناوین و گرافیک های جدید را می توان با ابزار Premiere Pro Type و Shape ایجاد کرد و سپس به عنوان یک تمپلت Motion Graphics برای استفاده مجدد در آینده یا به اشتراک گذاری export نمود.

 

نسخه Premiere Pro با تمپلت های Motion Graphics همراه است که در After Effects و Premiere Pro ایجاد شده اند.

 

شما هم چنین می توانید تمپلت های Motion Graphics را از مکان های زیر به Premiere Pro وارد کنید:

  • پوشه Local Templates
  • کتابخانه های Creative Cloud
  • Adobe Stock

 

نصب تمپلت های Motion Graphics

شما می توانید تمپلت Motion Graphics (.mogrt file) را از رایانه خود به Premiere Pro نصب کنید. هنگامی که تمپلت Motion Graphics را نصب می کنید ، آن را به پوشه محلی Templates Premiere Pro کپی کنید تا بتوانید در هر پروژه ی Premiere Pro از آن استفاده نمایید. هم چنین می توانید از پنل  Essential Graphics نیز استفاده می کنید.

  1. روی آیکونی که در پایین پنل Essential Graphics می باشد ، کلیک کنید تا به یک تمپلت Motion Graphics هدایت شوید.

  1. به پوشه ای بروید که تمپلت های Motion Graphics در آن ذخیره شده اند و روی کلید Open کلیک کنید.

این تمپلت به پوشه Local Templates در Premiere Pro کپی می شود و در دسترس شما برای استفاده از طریق پنل Essential Graphics قرار می گیرد.

نکته:

اگر در حال حاضر ، یک تمپلت Motion Graphics با همان نام وجود داشته باشد ، یک کادر محاوره ای ظاهر می شود که درخواست بازنویسی (overwrite) یا لغو نصب تمپلت Motion Graphics را صادر می کند.

 

اگر سعی کنید تمپلت Motion Graphics را نصب کنید که با نسخه پروژه شما ناسازگار باشد ، Premiere Pro به شما اطلاع می دهد که تمپلت ناسازگار است. یک تمپلت Motion Graphics زمانی ناسازگار است که با یک ورژن بعدی از After Effects  ایجاد شده باشد.

 

  1. شما هم چنین می توانید تمپلت های Motion Graphics  چندگانه را به یک باره با کشیدن آنها از Finder  یا Explorer Window به تب Browse در پنل Essential Graphics نصب کنید.

نکته:

تمپلت های Motion Graphics  که در کتابخانه های Creative Cloud  شما ذخیره می شوند ، نیازی به نصب ندارند ، آنها به طور خودکار برای استفاده در Premiere Pro در دسترس هستند.

 

سازماندهی تمپلت های Motion Graphics

ایجاد کتابخانه

شما می توانید کتابخانه ها را جهت سازماندهی پروژه های خود ایجاد کنید. کتابخانه هایی که شما ایجاد می کنید در پنل Libraries  در Premiere Pro نمایش داده می شوند.

 

برای ایجاد یک کتابخانه ، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اگر پنل Libraries  ها در دسترس نباشد ، بخش Windows > Libraries را انتخاب کنید. پنل Libraries  باز می شود.
  2. روی آیکون همبرگر  کنار Libraries کلیک کنید ، گزینه Create New Library را از لیست پاپ آپ انتخاب کنید.
  3. یک کادر محاوره ای ظاهر می شود. نام کتابخانه جدید را تایپ کرده و روی کلید Create کلیک کنید.

یک کتابخانه جدید ایجاد می شود.

 

افزودن گرافیک به کتابخانه

شما می توانید یک گرافیک اصلی را به یک کتابخانه اضافه کنید. برای آپلود یک گرافیک به کتابخانه خود ، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. بر روی گرافیک از پنل Essential Graphics کلیک راست کنید.
  2. از لیست پاپ آپ گزینه Copy to Library را انتخاب کنید و سپس گزینه Library  را انتخاب کنید.

گرافیک به کتابخانه منتقل می شود.

 

مرور و مدیریت تمپلت های Motion Graphics

شما می توانید تمپلت های Motion Graphics را در پنل Essential Graphics مرور کنید. هم چنین می توانید تمام تمپلت های Motion Graphics را که به طور محلی ، یا در کتابخانه Creative Cloud ذخیره کرده اید و یا در Adobe Stock موجود هستند ، مشاهده نمایید.

در My Templates view  شما می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو وارد کنید تا سریع ، دقیقاً همان چیزی را پیدا کنید که دنبال آن هستید. از checkbox عنوان فیلتر استفاده کنید تا تمپلت هایی را که به صورت محلی و یا در سراسر کتابخانه های شما در دسترس هستند ، مشاهده کنید.
  • می توانید از hover scrub  برای پیش نمایش انیمیشن های مربوط به تمپلت هایی که حاوی ویدیوهایی کوتاه هستند ، استفاده کنید.
  • تمپلت های Motion Graphics را توسط گزینه Recently Used یا Title مرتب سازی نمایید.
  • یک تمپلت Motion Graphics را با کلیک کردن بر روی آیکون ستاره آن به فهرست مورد علاقه های خود اضافه کنید. سپس از فیلتر Favorites  در کنار نوار جستجو استفاده کنید تا سریعاً تمام موارد مورد علاقه خود را به یک باره مشاهده کنید.
  • از Info View برای تغییر نام و اضافه کردن تگ به تمپلت های Motion Graphics استفاده کنید تا آنها را به سرعت سازماندهی و جستجو کنید.

نکته:

شما هم چنین می توانید پنل Libraries  را در تمپلت های Motion Graphics از Adobe Stock یا Creative Cloud Libraries به Premiere Pro وارد کنید.

 

مرور کتابخانه های چندگانه

شما می توانید تمپلت ها را از یک یا چندین کتابخانه در یک زمان مرور کنید.

  • انتخاب گزینه « All » تمام نتایج کتابخانه را نمایش می دهد.
  • سوئیچ به یک کتابخانه ، تنها تمپلت های مربوط به آن کتابخانه را نشان می دهد.
  • می توانید چندین کتابخانه را هم زمان انتخاب کنید. انتخاب گزینه " All " تمام انتخاب های قبلی را خنثی می کند.

 

 

مدیریت پوشه های اضافی

شما می توانید به پوشه های سفارشی دسترسی داشته باشید که به عنوان یک مسیر در Premiere Pro اضافه شده اند ، و یا می توانید مسیر های محلی جدید اضافه کنید. اگر پوشه دلخواه وجود نداشته باشد ، می توانید کادر Check Templates Folder را مشاهده کنید.

اگر در Premiere Pro ، یک پوشه سفارشی به عنوان یک مسیر اضافه کرده باشید ، می توانید آن را در فهرست کشویی Local  پیدا کنید. برای اضافه کردن پوشه های سفارشی جدید به عنوان مسیر ، موارد زیر را انجام دهید:

  1. برای اضافه کردن مسیرهای بیشتر ، روی آیکون  در کنار پنل Essential Graphics کلیک کنید.
  2. گزینه Manage Additional Folders…  از لیست پاپ آپ انتخاب کنید. کادر محاوره ای Manage Additional Folders باز می شود.
  3. برای افزودن یک پوشه ، روی گزینه Add کلیک کنید. صفحه file explorer باز می شود ، یک فایل را انتخاب کرده و بر روی Select Folder کلیک کنید. این پوشه به کادر محاوره ای Manage Additional Folders  اضافه می شود.
  4. برای حذف یک پوشه ، پوشه را انتخاب کرده و روی کلید Remove کلیک کنید.
  5. پس از اضافه کردن پوشه ها ، روی کلید OK کلیک کنید.

 

 

استفاده از تمپلت های Motion Graphics موجود در Adobe Stock

Adobe Stock دارای هزاران عناوین حرفه ای طراحی شده ، lower third  ها ، انتقال ها و گرافیک هایی است که در Premiere Pro قابل استفاده می باشند. فهرست Adobe Stock را برای پیدا کردن و سفارشی سازی دقیق گرافیکی که نیاز دارید ، بدون تغییر فضای کاری ، از پنل Essential Graphics مرور کنید.

 

شما می توانید تمپلت های Motion Graphics را در Adobe Stock از داخل Premiere Pro با استفاده از پنل Essential Graphics یا پنل Libraries پیدا کنید.

 

جستجو در Adobe Stock برای تمپلت های Motion Graphics با استفاده از پنل Essential Graphics

 

برای جستجوی عناصر Adobe Stock برای تمپلت های Motion Graphics  با استفاده از پنل Essential Graphics ، به صورت زیر عمل کنید:

  1. در تب Browse در پنل Essential Graphics ، گزینه Adobe Stock را انتخاب کنید.
  2. عبارت مورد جستجوی خود را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.

Premiere Pro نتایج تمپلت درStocks  را در صفحات نمایش می دهد. تعداد صفحات به تعداد نتایج کل بستگی دارد و تعداد مواردی که می تواند بر روی صفحه نمایش مرورگر به مقداری که در قسمت thumbnail slider size تنظیم شده است ، بستگی دارد. اگر اندازه thumbnail slider size  را تغییر دهید یا view  را تغییر اندازه دهید ، تعداد صفحات بسته به اندازه جدید تغییر می کند.

برای رفتن به نتایج Stock  ، شما می توانید:

  • با استفاده از فلش های قبلی و بعدی ، به صفحه بعدی یا قبلی حرکت کنید.
  • به طور مستقیم با استفاده از فیلد text edit  به یک صفحه خاص بروید.

 

  1. با کشیدن تمپلت Motion Graphics  به دنباله خود ، و یا استفاده از آیکون License and Download ، مجوز ورود به تمپلت Motion Graphics   را به دست می آورید.
  2. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمپلت Motion Graphics  یا پیش نمایش انیمیشن آن ، روی نماد “i" ریز عکس بندانگشتی کلیک کنید.

هم چنین می توانید تمپلت Motion Graphics را به پوشه Local Templates خود با استفاده از آیکون License or Download  از این view وارد کنید.

 

افزودن تمپلت Motion Graphics به یک دنباله

  1. برای افزودن یک تمپلت Motion Graphics به دنباله خود ، پنل Essential Graphics را باز کرده و بر روی تب Browse کلیک کنید.
  2. تمپلت مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را به یک تراک ویدیویی در دنباله خود بکشید.
  3. هنگامی که یک تمپلت را به یک دنباله اضافه می کنید ، Premiere Pro رسانه را به صورت آفلاین نشان می دهد تا زمانی که بارگذاری تمپلت کامل شود. اگر تمپلت هایی که اضافه کرده اید ، نیاز به فونت هایی داشته باشند که نصب نشده اند ، می توانید فونت هایی را که از دست داده را بازیابی کنید.
  4. پس از اضافه کردن یک تمپلت به دنباله خود ، می توانید آن را در تب Edit  پنل Essential Graphics برای تغییر ظاهر آن سفارشی سازی کنید.

کار با تمپلت های Motion Graphics مبتنی بر داده ها

تمپلت های Motion Graphics مبتنی بر داده ها ، به شما امکان می دهند به سرعت و با دقت نمودارهای نواری ، گراف های خطی و غیره را بدون ورود دستی داده ها یا داشتن دانش عمیق از موشن گرافیک ، سفارشی سازی کنید.

 

هم چنین می توانید فایل های mogrts داده محور را در After Effects ایجاد کنید ، یا mogrts  های پولی یا رایگان را از Adobe Stock دریافت نمایید. می توانید به طور مستقیم به آنها از پنل Essential Graphics  در Premiere Pro دسترسی پیدا کنید.

 

تمپلت های Motion Graphics مبتنی بر داده ها می توانند شامل سه نوع داده باشند:

  • داده های متنی
  • داده های مربوط به رنگ
  • داده های عددی

نویسنده ، نوع داده ها را برای هر ستون در After Effects تعیین می کند ، به این ترتیب نمی توان نوع داده ها را در Premiere Pro تغییر داد. وقتی داده ها غیرقابل نگاشت می شوند ، نوع داده ها به عنوان یک رشته متنی برای داده های متنی ، یک hot text slider  برای داده های عددی یا یک مقدار hexadecimal  با یک نمونه رنگی و داده های مربوط به رنگ (به عنوان مثال ، (#EE0473  ترجمه می شوند. داده های نگاشت شده ایی که به عنوان برچسب نشان داده می شوند ، برای اعمال ورودی دستی غیرفعال می شوند.

  1. در پنلPremiere Pro Essential Graphics  ، در زیر My Templates ، تمپلت مورد نظر Motion Graphics را پیدا کرده و به یک دنباله Promiere Pro بکشید.
  2. می توانید داده های Mogrt را با کلیک بر روی Edit Spreadsheet  مرور کنید. در این صفحه که مانند صفحات گسترده است ، شما می توانید به طور دستی داده ها را تغییر دهید.
  3. برای جایگزینی داده های mgrrt ، یک فایل .csv یا .tsv (که با یک برنامه صفحه گسترده مانند مایکروسافت اکسل ایجاد کرده اید) را به بخش Drop spreadsheet here در پنل Essential Graphics کلیک کرده و بکشید.

نکته:

Premiere Pro زمانی که هدر ها مطابقت داشته باشند ، به طور خودکار یک ستون در فایل mgrrt را به یک ستون از فایل صفحه گسترده (spreadsheet) که پیوست شده ، اضافه می کند. برای نگاشت یک ستون که به طور خودکار نگاشت نشده است ، داده ها را از لیست کشویی انتخاب کنید. اگر ستون مربوط به صفحه گسترده در لیست کشویی ظاهر نشود ، دلیل آن این است که نوع داده ها مطابقت ندارند. نگاشت بر اساس یک الگوی column-for-column  رخ می دهد ، که در آن یک ستون می تواند داده ها را از صفحه گسترده بخواند ، و از این رو برای انجام تغییرات دستی  قفل می شود.

 

  1. اگر صفحه گسترده شما قبلاً به mgrrt پیوست و نگاشت شده باشد ، می توانید بعداً داده ها را در برنامه انتخابی خود (Excel  ، Open Office یا Google sheets) به روز کنید. وقتی که تغییرات را آنجا ذخیره کردید و به Premiere Pro بازگشته اید، داده های نگاشت شده در Premiere Pro ب صورت خودکار به روز رسانی می شوند.
  2. برای قطع ارتباط .csv یا .tsv از mogrt ، گزینه Remove  را انتخاب کنید. داده ها reset  نمی شوند ، اما برای ورود دستی قفل می شوند. برای بازنشانی داده ها ، بر روی دکمه Reset Parameter در پنل Effect Controls  در بخش Graphic Parameter کلیک کنید.
  3. شما می توانید یک فایل صفحه گسترده را به یک mgrrt پیوست کنید ، حتی اگر صفحه گسترده قبلاً پیوست شده باشد. با این حال ، اگر هر یک ستون های فایل صفحه گسترده اول به طور دستی نگاشت نشده باشد ، داده های جدید دیگر به این ستون به طور خودکار نگاشت نمی یابند ، حتی زمانی که هدرهای mogrt  و صفحه گسترده مطابقت نداشته باشند. اگر می خواهید ستون ها به طور خودکار نگاشت داده شوند ، فایل صفحه گسترده اول را قبل از اضافه کردن فایل صفحه گسترده جدید حذف کنید.
  4. زمانی که یک فایل صفحه گسترده را به یک mgrrt پیوست می کنید ، Row Slider  غیرفعال می شود. برای تغییر تعداد ردیف ها ، باید صفحه گسترده را با کلیک کردن بر روی Remove  از mgrrt حذف کنید.

 

ویژگی های پشتیبانی شده و پشتیبانی نشده در تمپلت های Motion Graphics مبتنی بر داده ها

این ویژگی به شما اجازه می دهد تا فایل های .csv/.tsv  را به یک تمپلت Motion Graphics در پروژه Premiere Pro پیوست کنید. workflow  های زیر پشتیبانی نمی شوند:

  • فرمت های داده ایی دیگر مانند فایل های .txt
  • داده های stream از وب سایت ها یا سرویس ها
  • اطلاعات در طول زمان یا داده های سنسور در Premiere Pro
  • فایل های .csv ایجاد شده با Microsoft Excel در فضاهایی که کامای اعشاری استفاده می کنند. این فضاها باید از فایل های .tsv در Premiere Pro و After Effects استفاده کنند.

 

سفارشی سازی تمپلت Motion Graphics

برای سفارشی کردن تمپلت ، تمپلت را در دنباله خود انتخاب کنید. برای تغییر خواص تمپلت به صورت دلخواه ، پنل Essential Graphics> Edit را انتخاب کنید.

 

اگر خواص در After Effects قابل ویرایش باشند ، می توانید خواصی مانند فونت ها ، اندازه فونت ، سبک های faux  و موارد دیگر را (بسته به نوع Motion Graphics template) ویرایش کنید. اگر نویسنده After Effects گروهی از کنترل ها را ایجاد کرده باشد ، می توانید گروه های خود را باز کرده و آنها را ببندید و از خواص درون گروهی استفاده کنید.

خصوصیات تمپلت به هنگام تغییر کنترل ها به روز می شود.

 

شما همچنین می توانید مدت زمان یک تمپلت Motion Graphics  را در Premiere Pro تغییر دهید.

نکته:

تمپلت های Motion Graphics از After Effects که در یک دنباله Premiere Pro استفاده شده و سفارشی سازی شده اند ، می توانند با یک ورژن به روز شده از تمپلت جایگزین شوند. کلید Alt/Option را نگه دارید ، در حالی که با کلیک کردن ، تمپلت را به یک تمپلت موجود در دنباله خود کشیده و رها می کنید.

 

می توانید عملیات به روز رسانی تمپلت را در هر کجایی از پروژه که استفاده شده است ، داشته باشید و تغییر را به یک نمونه محدود کنید. تا آن جا که امکان دارد ، سفارشی سازی شما حفظ می شود.

 

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید