مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آشنایی با کامپیوتر


مقدمه

انسان ، هر روزه با موفقيت هاي چشمگيري در زمينة علوم روبرو مي شود و گاه ، مسايل جديدي رو در روي او قرار مي گيرد .

كامپيوتر از جمله مسائلي است كه شناخت آن لازم است . كامپيوتر در اواسط قرن اخير پا به عرصة وجود گذاشت و در طول مدت كوتاه ، تحولات عظيمي را به خود ديد .

معرفي كوتاه كامپيوتر

كامپيوتر در انواع و شكل هاي مختلف در دسترس مي باشد : كامپيوترهاي معمولي كه در ادارات ، بانكها ، پست و غيره به كار مي روند و كامپيوترهاي بسيار دقيق و پيچيده كه در كنترل پرواز سفينه هاي فضايي و نظارت بر كار ماشين ها نقش دارند . شما مي توانيد در اوقات بيكاري با كامپيوترها ، بازيهاي فكري انجام دهيد . ماشين هاي حساب كوچك كه براي انجام عمليات ابتدايي رياضي به كار مي بريد نيز نوعي كامپيوترند . كامپيوترهاي متعددي براي انجام اعمال مختلف ساخته شده اند كه بعضي از آنها ارزان و بعضي گران قيمت مي باشند .

كامپيوترها مي توانند اطلاعات موجود در حافظة خود را منظم كرده و حفاظت كنند . از يك لحاظ ، كامپيوتر ، حافظه و مغز را با هم داراست ؛ ولي در واقع ، كامپيوتر مغز ندارد و قادر به تفكر نيست .

 

تاريخچة كامپيوتر

كامپيوتر از آغازپيدايش تاكنون مراحل پيچيده اي را طي كرده است . قبل از اختراع كامپيوتر امروزي ، وسايلي مانند چرتكه (Abacus) براي محاسبه و عمليات رياضي به كار مي رفت .

اولين كامپيوتر الكترونيكي در سال 1940 ساخته شد . كارآمدترين كامپيوتر الكترونيكي ، كامپيوتر مارك I بود كه كامپيوتري بزرگ با هزينة  فراوان بود و در دانشگاه منچستر به كار گرفته شد .

انواع كامپيوتر

كامپيوتر از نظر قدرت پردازش و كارآيي به سه دسته عمده تقسيم مي شود :

1 -  كامپيوتر هاي بزرگ (Main Frame)

2 -  كامپيوترهاي كوچك (Mini Computer)

3 -  ريز كامپيوترها (P .C .) يا (Micro Computer)

سخت افزار و نرم افزار

سخت افزار به مجموعة عناصر الكتريكي و قطعات ، از قبيل صفحه كليد ، صفحه . نمايش ، چاپگر و غيره گفته مي شود . به مجموعه دستور العمل هايي كه به سخت افزار كامپيوتر داده  مي شود تا اعمالي از پيش تعييين شده را انجام دهد ، نرم افزار گفته مي شود .

سخت افزار داراي چهار واحد اصلي مي باشد كه به ظاهر از يكديگر جدا هستند ولي در حقيقت ، با هم عمل مي كنند . اين واحد ها عبارتند از :

1 -  واحد ورودي (Input unit)

2 -  واحد پردازش مركزي (Central Processing)

3 -  واحد حافظه (Memory)

4 -  واحد خروجي (Output unit) .

واحد ورودي (Input Unit)   

اين واحد ، داده ها و اطلاعات را دريافت و به كامپيوتر منتقل مي كند و نقش چشم و گوش كامپيوتر را دارد . داده ها توسط صفحه كليد يا ابزاري ديگر از قبيل دسته فرماني (Joystick) و كاوشگر به كامپيوتر منتقل مي شود .

سپس صفحه كليد اين اطلاعات را براي پردازش به قسمت بعدي مي فرستد . صفحه كليد كامپيوتر مانند ماشين تايپ از كليدهاي حروف الفبا ، ارقام و علائم تشكيل شده است .

الف -  واحد محاسبه و منطق (Arithmetic & Logic Unit) يا Alu  

در اين قسمت ، عمليات رياضي و محاسبات انجام مي گيرد . سرعت عمل آن به قدري زياد است كه حاصل يك جمع ساده را در كسري از ثانيه بدست مي آورد .

 

ب -  واحد كنترل (Control Unit)

اين قسمت ، ارتباط بين واحدهاي ديگر و همچنين ، عمليات كامپيوتر را كنترل مي كند و به اطلاعات دريافتي كامپيوتر نيز ترتيب مي بخشد ؛ و كلاً ، اعمال كامپيوتر را با برنامة مورد نظر مطابقت مي دهد .

واحد حافظه (Memory)

واحدي كه اطلاعات كامپيوتر را محفوظ نگاه مي دارد ، حافظه نام دارد .

كامپيوترها عمليات زيادي انجام مي دهند كه تمام اين عمليات با نظارت برنامه ها انجام مي گيرد . برنامه ها و ساير داده ها در حافظه كامپيوتر ذخيره و نگهداري مي شوند .

حافظه داخلي  (Internal Memory)

به اين قسمت ، حافظه اصلي نيز گفته مي شود ، چون فضاي كار كامپيوتر را تشكيل مي دهد . اطلاعات اين قسمت براي واحد CPU لازم است . عناصر الكترونيكي اين قسمت ، بر روي يك تراشة كوچك سيليكوني نصب است . اطلاعات اين واحد براي كار كردن با كامپيوتر لازم و ضروري است در واقع بدون اين اطلاعات ، CPU قادر به كار كردن خود نيست .

 حافظه خارجي

كه به آن حافظة جانبي يا ذخيرة پشتيبان نيز گفته مي شود و براي نگهداري دائمي اطلاعات به كار مي رود و قطع برق و خاموش شدن كامپيوتر نيز اثري بر آن ندارد . اين حافظه ، قابل خواندن و نوشتن است به اين معني كه در موقع لزوم ، مي توان اطلاعاتي را به آن اضافه كرد و همچنين مي توان اطلاعات موجود در آن را دريافت كرد .

  واحد خروجي

 كامپيوتر اطلاعاتي را كه دريافت مي كند ، به پالس هاي الكترونيكي تبديل مي كند ؛ زيرا زبان ما براي كامپيوتر قابل فهم نيست . سپس واحد پردازش مركزي ، داده ها را مورد پردازش قرار مي دهد . پردازش داده ها نيز به زبان الكترونيكي كامپيوتر انجام مي گيرد . واحد خروجي ، جواب ها و داده هاي پردازش شده را به زبان ما برمي گرداند و بر روي صفحه نمايش به نمايش مي گذارد و يا به وسيلة چاپگر بر روي كاغذ چاپ مي كند . تصاوير و طرحهاي گوناگون را نيز مي توان بر صفحة نمايش كامپيوتر رسم كرد .

علاوه بر اينها ، كامپيوتر ، دستگاههاي جانبي متعددي دارد ، مانند :

 قلم نوري 

 كه به منظور رسم نقشه بر روي صفحة نمايش به كار مي رود .

ماوس

 كه وسيله اي است براي تسريع حركت مكان نما بر روي صفحة نمايش ، كه با استفاده از يك گوي بر روي سطحي صيقلي مي لغزد و مكان نما را روي صفحة نمايش جابجا مي كند .  

رسام

 كه براي چاپ نقشه بر روي كاغذ به كار مي رود .

تكمة تماسي

كه به وسيلة آن مي توان عبارت يا شكلي را بر روي صفحة نمايش كامپيوتر درج كرد .

ديسك ، صفحه اي مسطح است كه سطح بيروني آن دواير متحدالمركزي دارد . بر روي اين دواير ، اطلاعات و برنامه ها ، به صورت رقم هاي مغناطيسي ظبط مي شوند . كامپيوتر ، اين اطلاعات را بوسيلة ديسك گردان مي خواند . سطح ديسك در تماس با هد ديسك گردان قرار مي گيرد و اطلاعات آن را مي خواند .

ديسك كوچك نوعي ديگر از ديسك نام دارد كه درون محفظه اي پلاستيكي قرار گرفته و ظرفيت آن از ديسك هاي لرزان بالاتر است .

ديسك هاي نوري ، نوع ديگري از ديسك ها هستند كه اطلاعات موجود بر روي آنها با تاباندن نور ظبط مي شود و قابليت تعويض اطلاعات را ندارند و هيچ گاه اطلاعات آن از بين نمي رود و ظرفيت آن نيز بالا است .

بيت

به كوچكترين واحد حافظه ، بيت گفته مي شود . هر بيت درون خود يكي از دو عدد صفر با يك را كه زبان قابل فهم كامپيوتر است ، ذخيره مي كند .

نرم افزار

به برنامه هاي قابل اجراي كامپيوتر نرم افزار گفته مي شود . بنابراين ، سيستم عامل و برنامه ها بخشي از نرم افزار كامپيوتر هستند .

كامپيوتر چگونه كار مي كند ؟

همانطور كه گفتيم ، كامپيوتر مانند انسان است ولي به تنهايي ، قادر به انجام عملي نيست بلكه بايد به كامپيوتر دستور العملي به نام برنامه داده شود . برنامه ها به زبانهاي سطح پايين يا سطح بالا نوشته مي شوند و به اين زبانها ، زبانهاي برنامه نويسي مي گويند .

زبانهاي برنامه نويسي نقش رابط بين ما و كامپيوتر را ايفا مي كنند .

اين زبانها انواع مختلفي دارند كه مهمترين آنها عبارتند از :

1 -  آدا (ADA)  

2 -  بيسيك BASIC

3 -  پاسكال  PASCAL

3 -  كوبول COBOL

4 -  زبان الگول (Algol)

5 -  فرترن (FORTRAN)

6 -  لوگو (LOGO)

7 -  ليسپ(LISP)  : اقتباس از كلمات ،List processing  و معناي آن «ليست پردازي» است

8 -  پرولوگ  Prolog 

مترجم  (Compiler)  و مفسر (Interpreter) ها

برنامه هايي كه به زبانهاي سطح بالا يا سطح پايين نوشته مي شوند بايد به كد ماشين ترجمه شوند تا براي كامپيوتر قابل استفاده باشند . به برنامه اي كه به يكي از زبانهاي سطح بالا يا سطح پايين برنامه نويسي نوشته شده باشد ، برنامة منبع يا برنامة اصلي گفته مي شود و پس از آنكه توسط برنامة مترجم يا مفسر به كد ماشين ترجمه شد آن را برنامه مقصد مي گويند . برنامه هاي مترجم و مفسر ، برنامه هاي اصلي را به برنامة مقصد تبديل مي كنند يا در حقيقت زبانهاي برنامه نويسي به كد ماشين ترجمه مي شوند . كار ترجمه بوسيلة مترجم به اين شكل است كه تمام جملات و دستورات بطور يك جا ترجمه مي شوند و براي دفعات بعدي نيز مورد استفاده قرار مي گيرند ولي مفسرها عبارات را كلمه به كلمه و جمله به جمله در هنگام اجراي برنامة اصلي ، ترجمه مي كنند و براي استفاده هاي بعدي دوباره لازم است عمل ترجمه تكرار شود .

 

برنامه نويسي

دستورات و اطلاعاتي كه به كامپيوتر داده مي شوند در حافظة كامپيوتر محفوظ
مي‌مانند و كامپيوتر هنگام لزوم و به ارادة ما ، آنها را در اختيارمان قرار مي دهد .

براي نوشتن يك برنامه ، ابتدا بايد به دقت تمام جوانب مسئله را بررسي كرده و طرح كلي را در ذهن خود ترسيم كنيد . در مرحلة بعد ، طرحي را كه در ذهن خود رسم كرده ايد همراه با تفصيلات لازم بر روي كاغذ بياوريد ؛ يعني تمام دستور العمل ها و خواسته هاي مسئله را به صورت مرحله اي و به ترتيب ، نوشته و به كامپيوتر بدهيد . اين مراحل بايد واضح و كوتاه باشند . به اين مراحل «الگوريتم» گفته
مي شود .

پردازش از راه دور

 انجام بعضي از كارها مستلزم همكاري شاخه هاي متعدد يك اداره و يا ادارات مختلف مي باشد ؛ به همين منظور ، در ادارات بزرگ ، كامپيوتري در دفتر مركزي نصب شده است و ترمينال هايي در شعبات آن اداره قرار دارند كه از طريق اين ترمينا لها با ادارة مركزي تماس برقرار است .

 در پردازش گروهي ، قبل از ورود اطلاعات به كامپيوتر ، در عرض يك مدت معين تمام اطلاعات به صورت گروهي در مي آيند و به كامپيوتر داده مي شوند و يك جا مورد پردازش قرار مي گيرند .

از پردازش گروهي در پرداخت حقوق كارمندان و تفكيك يا صورتحساب آب و برق استفاده مي شود . در صورتيكه در پردازش محاوره اي ، داده ها و اطلاعات به كامپيوتر داده مي شوند و بلافاصله مورد پردازش قرار مي گيرد و بوسيلة واحد خر وجي ، خارج مي شود .

كاربردهاي كامپيوتر

ساخت اولين كامپيوتر هاي امروزي از سال 1940 ميلادي آغاز شد و با گذشت زمان ، اين وسيله ، پيشرفت كرده و كاملتر شده است .

كامپيوتر ها در مؤسسات تجاري و صنعتي ، شركتها هاي هواپيمايي ، مؤسسات تحقيقاتي ، علمي و پزشكي كاربرد دارند . استفاده از آن ها در كتابخانه ها و خانه ها نيز باعث تسريع در انجام كارها مي شوند . همچنين ، كارمندان ادارات مي توانند در خانة خود ، توسط كامپيوترهايي مانند فاكس ، كارهاي اداري خود را انجام دهند . كامپيوتر مي تواند براي آموزش افراد ، در هر گروه سني ، بكار رود .

كاربرد كامپيوتر در پزشكي

 امروزه تقريباً كشوري نيست كه براي تشخيص و درمان بيماريها از كامپيوتر استفاده نكند . كامپيوتر ها قادرند معاينة پزشكي بيماران را انجام دهند مانند اندازه گيري فشار خون يا شمارش ضربان نبض بيمار .

كامپيوترها مي توانند بر كار ماشين ها و لوازم الكتريكي و الكترونيكي پزشكي نظارت كرده و آنها را كنترل كنند .

امروزه ، قدرت و كارآيي كامپيوتر ها با بزرگي ابعاد آن نسبت مستقيم دارد . به هر نسبت كه حجيم آنها بزرگتر باشد توانايي آنها نيز بيشتر است والبته قيمت آنها نيز افزايش مي يابد . به همين دليل ، چندين مؤسسه با هم از يك كامپيوتر بزرگ استفاده مي كنند .

 

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 3 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

ساخت یک ربات کاملا حرفه ای پیام رسان و خبری بدون نوشتن حتی یک خط کد نویسیآشنایی با نرم افزار تلگرام، ربات در تلگرام چیست…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش کامل و پروژه محور ساخت یک ربات پیام رسان و یا خبری تلگرام   همانگونه که می دانید امروزه یکی از مهمترین نرم افزارهای پیام رسان که گستردگی بسیار وسیعی هم در بین ای…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 3 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

آموزش ساخت استیکرهای گرافیکی و جذاب در تلگرامآشنایی با فتوشاپ جهت ساخت استیکرآسنایی با رباتهای استیکر سازتنظیمات استیکره…

توضیحات کلی مجموعه:   شاید شما هم تا بحال استیکرهای زیادی رو تو تلگرام دیدین و براتون سوال بوده که چجوری میشه این استیکرها رو ساخت. استیکرهای شاد، غمگین، عاشقانه، ورزشی، قرآنی و ... در ای…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 12 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

دوره آموزش هوش مصنوعی فارسی بصورت فیلم آموزشی از کلیک سایت منتشر شد.در حال حاضر هوش مصنوعی به عنوان یکی از گرایش های رشت…

توضیحات کلی مجموعه: در حال حاضر هوش مصنوعی به عنوان یکی از گرایش های رشته تحصیلی دانشگاهی مهندسی کامپیوتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. همچنین هوش مصنوعی یکی از دورس مقطع کارشناسی…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 42 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

coherence and cohesion چیست…

توضیحات کلی مجموعه: اموزش Reading IELTS یکی از چهار مهارت مهم ازمون های بین المللی زبان از مهندس مهدی عاشوری مدرس بین المللی ... IELTS مخفف عبارت International English Language Testing …
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 50 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

درس های 30-40 کتاب 504 واژه ضروری زبان انگلیسی در این فصل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تلفظ کامل لغات - فیلم های مکالمه …

توضیحات کلی مجموعه: کتاب 504 واژه ضروری انگلیسی  یکی از مهمترین کتاب ها برای افزایش دایره لغات زبان انگلیسی وامادگی برای ازمون های TOFEL و IELTS می باشد. به طور استاندارد هر زبان اموز خارجی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 1 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

آموزش نصب ورژن 64 بیتی مدل سیم. نرم افزار ModelSim یک نرم افزار قدرتمند شبیه سازی VHDL و Verilog برای تراشه های FPGA است…

بروزرسانی این محتوا در 01/اردیبهشت/97 انجام شد. ModelSim  چیست؟! نرم افزار ModelSim یک نرم افزار قدرتمند شبیه سازی VHDL و Verilog برای تراشه های FPGA است. طراحان مدار می توانند پس از نوش…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 10 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

آشنایی اولیه با دستگاه مرکزی و سنسور هاآموزش دستگاه دزدگیر مرکزی ساده تلفن کننده به همراه سنسور چشمیآموزش دستگاه تلفن کن…

توضیحات کلی مجموعه: شما عزیزان بعد از اتمام این دوره میتوانید نصب یک دستگاه دزدگیر به همراه متعلقات را به صورت مسلط انجام دهید. همچنین می توانید جهت راهنمایی و رفع مشکلات قبل از شروع نصب و …
فصلِ: 6 , تعداد قسمت ها: 25 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

منطق ترتیبی- لچ ها - فلیپ فلاپ ها و مفهوم کلاک - نمودار زمانی - آنالیز منطق ترتیبی - سنتز و طراحی مدار ترتیبی - رجیسترها…

به منظور ارتقاء درس مهم مدارهای منطقی در مقطع کارشناسی، این درس با کیفیتی قابل قبول ضبط شده است و تا کنون مشابهی بر روی اینترنت ندارد.  درس مدارهای منطقی یک درس پایه ای برای همه گرایش های ر…
فصلِ: 8 , تعداد قسمت ها: 36 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

برنامه نویسی سوکت با پایتون - Socket Programming with Python…

توضیحات کلی مجموعه: ...  (میکروکنترلرهای شماره 2) در این مجموعه که ادامه ای بر مجموعه کاملا رایگان میکروکنترلرهای شماره (1) می باشد، سعی می شود که پروژه های پیشرفته تر و کاربردی تری از می…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 12 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

سئو واژه ای است ک همه معمولا شنیده اند ولی درک درستی از آن ندارند.بیشتر وب سایت ها در این موضوع مطلب نوشتند ولی بسیاری ا…

بازدید وب سایت خود را (اصولی و صحیح)منفجر کنید !! بیش از 4 ساعت ویدئو آموزشی با نکات ارزنده و کاربردی و نایاب(نا نوشته های سئو) توجه: این دوره آموزشی به تدریس مهندس پیمان بندی و کاملا فارس…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 13 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

توضیحات کلی مجموعه: دموی دوره را حتما ببینید آموزش این دوره به صورت صفر تا صد هستش دانشجویان رشته آمار میتونن از این دوره بهره کافی رو ببرند. همچنین، دانشجویان سایر رشته ها خصوصا رشته های…
فصلِ: 3 , تعداد قسمت ها: 39 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

تبدیل خطی-انفصال جهشی-تابع پله ای-هم مرتبه نمایی-تبدیلات لاپلاس-تبدیلات معکوس-معادلات دیفرانسیل خطی مرتبه دوم با ضرایب ث…

توضیحات کلی مجموعه: این مجموعه شامل آموزش درس معادلات دیفرانسیل مختص رشته های مهندسی بوده و در تلاش است قدمی در بالا بردن سطح علمی دانشجویان بردارد. آموزش به این صورت است که در ابتدا پیش ن…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 6 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

آموزش کاربردی پایگاه داده و بانک اطلاعاتی برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی کامیپوتر.روشی آسان و راحت که در هیچ کتابی گف…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش پایگاه داده  یکی از تعاریف مناسب پایگاه داده یا همان بانک اطلاعاتی به فرم زیر است: بانک اطلاعاتی، مجموعه ای است از داده های ذخیره شده و پایا بصورت مجتمع و مبتنی …
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 18 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

عنوان فصل : پایانیدر این فصل بخش های متعددی را مانند نحوه ی برقراری ارتباط بین دوسرور را بررسی خواهیم کرد…

Windows Server 2016 جدیدترین نسل سیستم عامل ویندوز برای سرورها و سیستم های مدیریت کننده شبکه بوده که به تازگی منتشر و جایگزین Windows Server 2012 R2 شده است. این نسخه از سیستم عامل مانند Win…
فصلِ: 6 , تعداد قسمت ها: 17 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

با فصل ششم دوره آموزش راه اندازی سایت هاستینگ در خدمتتون هستیمدر این فصل قصد داریم - ماژول بانک ملت را نصب کنیم-یک مروری…

سیستم مورد نیاز برای نصب WHMCS   با اینکه اکثر سرورهای میزبانی که PHP  و MySQL بر روی آنها نصب است برای اجرای WHMCS مناسب هستند. با این حال جزئیاتی از نیازهای سیستم:   Windows or Li…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 27 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل از آموزش کانفیگ سرورداریم :عنوان فصل : کانفیگ امنیتی سروردر این فصل با نصب فایروال امنیت سرور را بالاتر خواهی…

لینوکس چست ؟ لینوکس یک نوع سیستم عامل است که توزیع های متفاوتی در بازار دارد البته این سیستم عامل در دو حالت قابل اجرا روی سیستم ها میباشد به صورت گرافیکی به صورت خط فرمان لینوکس سیست…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 25 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل پنجم…

توضیحات کلی مجموعه: درباره گیت: لذت پیش بردن پروژه های برنامه نویسی خود را با بهترین ورژن کنترل سیستم جهان تجربه کنید کامل ترین دوره ی آموزشی گیت و گیت هاب به همراه مثال های کاربردی گی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 4 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این دوره به تکنیک های : ضرب , تقسیم , جذر , مثلثات پرداخته شده است .…

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی :     درس یکم: محاسبات سریع ضرب : تکنیک ضرب اعداد دورقمی در ۱۱ تکنیک ضرب اعداد بیش از دو رقمی در عدد ۱۱ تکنیک ضرب اعداد در ۱۲ , …
فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 47 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

کار نیرو-کار کوپل-اصل کار مجازی و کاربرد-بازده مکانیکی-کار نیرو در جا به جایی محدود-انرژی پتانسیل-انرژی پتانسیل و حالت ت…

توضیحات کلی مجموعه: استاتیک پایه کلیه دروس مهندسی میباشد که مفهوم اصلی آن در تعادل بودن است.هدف از این دوره بدست آوردن روابط تعادل میباشد که شامل سرفصل های مختلفی است که با استفاده از آن می…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید