مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

کلیدهای میانبر ضروری برای لایه های فتوشاپ


کلیدهای میانبر ضروری برای لایه های فتوشاپ

در این مقاله می آموزید که چگونه با کلیدهای میانبر ضروری مربوط به لایه ها ، سرعت کار خود را در فتوشاپ افزایش دهید! از ایجاد ، کپی و انتخاب لایه ها گرفته تا ترکیب حالت ها ، افزودن ماسک ها برش دهنده و موارد دیگر را یاد می گیرید.

وقتی صحبت از حداکثر استفاده از فتوشاپ با کم ترین تلاش می شود ، دو نکته وجود دارد که باید کاملاً بدانیم - نحوه استفاده از لایه ها و نحوه استفاده از میانبرهای صفحه کلید. لایه ها کار ما را انعطاف پذیر نگه می دارند ، در حالی که میانبرهای صفحه کلید به ما کمک می کنند تا در اسرع وقت ، به اهداف خود دست یابیم.

 

در این آموزش ، ما این دو را ترکیب کرده و میانبرهای اساسی صفحه کلید Photoshop را برای کار با لایه ها گرد هم آورده ایم! یادگیری این میانبرهای قدرتمند ، بهره وری شما را افزایش می دهد و با یک جهش بزرگ به جلو در مسیر تسلط بر فتوشاپ ، اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهد!

 

این آموزش برای فتوشاپ CS6 است (که همان چیزی است که ما استفاده خواهیم کرد) و کاملاً با فتوشاپ CC سازگار است.

بیایید شروع کنیم!

میانبرهای ضروری لایه ها

نمایش دادن یا پنهان کردن پنل Layers

به طور پیش فرض ، پنل Layers فتوشاپ ، در ستون پنل در سمت راست صفحه ظاهر می شود:

با فشار دادن کلید F7 از صفحه کلید ، می توانید پنل Layers را نشان داده یا پنهان کنید. یک بار کلید F7 را فشار دهید تا پنل Layers پنهان شود. دوباره کلید F7 را فشار دهید تا نشان داده شود. توجه داشته باشید که این کار ، هم چنین پنل های Channels  و  Paths را نیز نشان داده و پنهان می کند ؛ زیرا آنها با پنل Layers در یک گروه پنل قرار دارند:

نامگذاری یک لایه جدید

روش طبیعی ایجاد یک لایه جدید در فتوشاپ ، کلیک بر روی آیکون New Layer در پایین پنل Layers است:

مشکل این است که فتوشاپ به لایه جدید یک نام عمومی می دهد ، مانند " Layer 1" ، که چیزی در مورد این که لایه برای چه چیزی استفاده می شود ، به ما نمی گوید:

یک روش بهتر برای ایجاد یک لایه جدید ، فشار دادن و نگه داشتن کلید (Alt (Win) / Option (Mac  در صفحه کلید هنگام کلیک روی آیکون New Layer است:

این کار ، به فتوشاپ می گوید ابتدا کادر محاوره ای New Layer را باز کند تا ما بتوانیم لایه را قبل از افزودن آن ، نامگذاری کنیم. به عنوان مثال ، اگر بخواهیم از ابزار Clone Stamp در این لایه استفاده کنیم ، می توانیم نام لایه را “Cloning"  بگذاریم:

بر روی کلید OK کلیک کنید تا نام آن را بپذیرید و کادر محاوره ای New Layer بسته شود.

در این جا ، لایه جدید "Cloning" ما را در پنل Layers مشاهده می کنید:

ایجاد یک لایه جدید از طریق صفحه کلید

هم چنین می توانیم مستقیماً از طریق صفحه کلید و بدون این که نیازی به کلیک کردن روی آیکون New Layer داشته باشیم ، یک لایه های جدید ایجاد کنیم. برای ایجاد یک لایه جدید از طریق صفحه کلید خود ، کلیدهای (Shift + Ctrl + N (Win) / Shift + Command + N (Mac  را فشار دهید. فتوشاپ کادر محاوره ای New Layer را باز می کند تا بتوانید یک نام توصیفی به لایه بدهید.

 

اگر نام لایه برای شما مهم نیست ، کلیدهای  (Shift + Ctrl + Alt + N (Win) / Shift + Command + Option + N (Mac  را روی صفحه کلید فشار دهید. این کار ، کادر محاوره ای New Layer را دور زده و به سادگی لایه جدید را با یکی از نام های عمومی فتوشاپ (مانند "Layer 2") اضافه می کند.

کپی کردن یک لایه ، یا کپی کردن یک انتخاب برای یک لایه جدید

برای ایجاد سریع کپی از یک لایه یا کپی کردن انتخاب خود به یک لایه جدید ، کلیدهای ( Ctrl + J (Win) / Command + J (Mac  را فشار دهید.

در این جا ، ما یک کپی از لایه Background خود ایجاد کرده ایم. توجه داشته باشید که فتوشاپ به طور خودکار نسخه کپی را " Layer 1" نامگذاری کرده است. اگر می خواهید لایه را قبل از افزودن آن نامگذاری کنید ، کلیدهای (Ctrl + Alt + J (Win) / Command + Option + J (Mac  را فشار دهید تا کادر محاوره ای New Layer باز شود:

کپی کردن یک لایه هنگام انتقال آن

برای کپی و انتقال هم زمان یک لایه ، ابتدا لایه مورد نظر خود را در پنل Layers انتخاب کنید. سپس حرف V را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا ابزارMove  انتخاب شود. کلید (Alt (Win) / Option (Mac را فشار داده و نگه دارید تا لایه را در سند کلیک کرده و بکشید و آن را جابجا کنید. به جای این که لایه اصلی را جابجا کنید ، یک کپی از لایه را در حالی که اصل آن در جای خود قرار دارد ، حرکت می دهید.

 

افزودن یک لایه جدید به زیر لایه انتخاب شده

به طور پیش فرض ، Photoshop لایه های جدیدی را بالای لایه ای که در حال حاضر در پنل Layers انتخاب شده است ، اضافه می کند. اما ما هم چنین می توانیم لایه های جدیدی را در زیر لایه انتخاب شده فعلی اضافه کنیم. در تصویر زیر مشاهده کنید که لایه بالایی ما (لایه 1) انتخاب شده است. برای این که به فتوشاپ بگوییم که یک لایه جدید را در زیر آن اضافه کند ، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که وقتی روی آیکون New Layer کلیک می کنیم ، کلید Ctrl (Win) / Command (Mac)  را روی صفحه کلید فشار داده و نگه داریم. اگر می خواهیم هم زمان لایه جدید را نامگذاری کنیم (که قصد انجام آن را نداریم) ، کلیدهای Ctrl + Alt (Win / Command + Option (Mac  را فشار داده و نگه می داریم:

فتوشاپ لایه جدید را اضافه می کند و چون ما کلید (Ctrl (Win) / Command (Mac را نگه داشته بود ، لایه جدید را به جای این که در بالای آن قرار دهد ، در زیر لایه 1 قرار می دهد. توجه داشته باشید که این ترفند هنگام انتخاب لایه پس زمینه کار نمی کند ؛ زیرا فتوشاپ به ما اجازه نمی دهد لایه ها را در زیر لایه Background قرار دهیم:

انتخاب یک باره همه لایه ها

برای انتخاب هم زمان همه لایه ها ، کلیدهای  (Ctrl + Alt + A (Win) / Command + Option + A (Mac  را فشار دهید. توجه داشته باشید که با این کار همه لایه ها ، به جز لایه Background انتخاب می شوند:

انتخاب چند لایه

برای انتخاب چندین لایه مجاور (یعنی درست در بالا یا پایین یکدیگر) ، روی لایه بالایی کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید ، سپس کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و روی لایه پایین کلیک کنید (یا بالعکس). با این کار لایه بالایی ، لایه پایین و همه لایه های بین آنها انتخاب می شوند. در این جا ، ما روی لایه “Dancer"  کلیک کردیم ، سپس با نگه داشتن کلید Shift ، روی لایه “Shadow"  کلیک کردیم. فتوشاپ هر دو لایه را به اضافه لایه “Color Fill 1"  را که بین آنهاست ، انتخاب کرده است:

روش دیگر برای انتخاب چند لایه هایی که همه در بالا یا پایین یکدیگر قرار دارند ، فشار دادن و نگه داشتن کلیدهای (Shift + Alt (Win) / Shift + Option (Mac و استفاده از کلیدهای براکت چپ و راست ([و]) در صفحه کلید است. کلید براکت سمت راست ، لایه بالای لایه فعلی انتخاب شده را به انتخاب شما اضافه می کند. فشار دادن کلیدها را ادامه دهید تا پشته لایه به سمت بالا حرکت کند و لایه های بیشتری را انتخاب کنید. کلید براکت سمت چپ ، لایه های زیرین لایه فعلی انتخاب شده را اضافه می کند. کلیدها را بارها فشار دهید تا به سمت پایین پشته لایه حرکت کرده و لایه های بیشتری اضافه شود.

 

برای انتخاب چندین لایه غیرهمجوار (درست در بالا یا پایین یکدیگر) ، کلید های (Ctrl (Win) / Command (Mac  را فشار داده و نگه دارید و روی هر لایه ای که می خواهید انتخاب کنید ، کلیک کنید:

پیمایش در میان لایه ها

برای پیمایش در بین لایه ها در پنل Layers ، کلیدهای Alt (Win) / Option (Mac)  را فشار داده و نگه دارید و از کلیدهای براکت چپ و راست ([و]) خود استفاده کنید. کلید براکت سمت راست برای پیمایش رو به بالای لایه ها است. کلید براکت سمت چپ ، لایه ها را به سمت پایین پیمایش می کند.

 

حرکت دادن لایه ها به سمت بالا و پایین پشته لایه

برای انتقال لایه انتخاب شده به سمت بالا یا پایین پشته لایه ، کلید (Ctrl (Win) / Command (Mac  را فشار داده و نگه دارید و از کلیدهای براکت چپ و راست ([و]) خود استفاده کنید .کلید براکت سمت راست لایه را به سمت بالا حرکت می دهد. کلید براکت سمت چپ آن را به سمت پایین حرکت می دهد. توجه داشته باشید که این کلید با لایه Background کار نمی کند ؛ زیرا شما نمی توانید لایه Background را حرکت دهید. هم چنین ، نمی توانید لایه های دیگری را به زیر لایه Background منتقل کنید.

 

پرش مستقیم یک لایه به بالا یا پایین پشته لایه

برای پرش فوری لایه انتخاب شده مستقیم به بالای پشته لایه ، کلیدهای ، (Shift + Ctrl +] (Win) / Shift + Command +] (Mac  را فشار دهید. در این جا ، لایه “Color Fill 1"  ما به بالای پشته پریده است:

برای پرش لایه انتخاب شده به پایین پشته لایه یا حداقل به نقطه بالای لایه پس زمینه (از آن جا که نمی توانیم لایه ها را در زیر لایه پس زمینه قرار دهیم) ، کلیدهای (Shift+Ctrl+[ (Win) / Shift+Command+[ (Mac را فشار دهید. باز هم ، هیچ یک از این میانبرها با لایه Background کار نمی کنند:

نمایش و پنهان کردن لایه ها

اگر مدتی است که از فتوشاپ استفاده می کنید ، احتمالاً می دانید که می توانید با کلیک بر روی آیکون قابلیت مشاهده لایه (کره چشم) در پنل Layers ، موقتاً یک لایه را در سند مخفی کنید:

آن چه ممکن است شما ندانید این است که می توانید با فشار دادن و نگه داشتن کلید (Alt (Win) / Option (Mac  هنگام کلیک روی آیکون قابلیت مشاهده لایه ، موقتاً همه لایه ها ، به جز آن یک لایه را پنهان کنید. توجه داشته باشید که کره چشم اکنون فقط برای لایه “Dancer"  ما قابل مشاهده است ، که به ما می گوید هر لایه دیگر در سند اکنون پنهان شده و فقط آن یک لایه قابل مشاهده است. برای روشن کردن همه لایه ها ، یک بار دیگر کلید (Alt (Win) / Option (Mac را فشار داده و نگه دارید و روی همان آیکون قابلیت مشاهده لایه کلیک کنید.

مشاهده لایه ها به صورت یک به یک

یک ترفند بسیار مفید که بسیاری از افراد در مورد آن اطلاعی ندارند ، این است که پس از این که کلیدهای میانبر (Alt-clicked (Win) / Option-clicked (Mac) را فشار داده و بر روی آیکون قابلیت مشاهده یک لایه ، برای پنهان کردن همه لایه ها به جز آن یک لایه کلیک کردید ، شما می توانید از طریق پایین نگه داشتن کلید (Alt (Win) / Option (Mac و فشار دادن کلیدهای براکت چپ و راست ، از میان لایه های خود پیمایش کرده و آنها را تک به تک نمایش دهید.

 

کلید براکت سمت راست در لایه ها به سمت بالا پیمایش می کند. کلید براکت سمت چپ به پایین پیمایش می کند. با رسیدن به هر لایه جدید ، فتوشاپ آن لایه را در سند قابل مشاهده می کند و سایر لایه ها را پنهان می کند. این امر باعث می شود بتوانید به راحتی در لایه های خود پیمایش کنید و ببینید دقیقاً چه چیزی در هر یک از آنها وجود دارد.

 

انتخاب محتوای یک لایه

برای انتخاب محتویات یک لایه ، کلید (Ctrl (Win) / Command (Mac  را فشار داده و نگه دارید و مستقیماً روی تصویر کوچک پیش نمایش لایه در پنل Layers کلیک کنید. یک طرح انتخاب ، در اطراف محتوای لایه در سند ظاهر می شود:

انتخاب کامل لایه

برای انتخاب کل لایه ، و نه فقط محتوای آن ، ابتدا روی لایه کلیک کنید تا فعال شود ، سپس کلیدهای (Ctrl + A (Win) / Command + A (Mac  را روی صفحه کلید فشار دهید.

 

ایجاد یک گروه جدید از لایه ها

برای ایجاد سریع یک گروه لایه از لایه های انتخابی خود ، ابتدا لایه هایی را که می خواهید گروه آنها را در بر بگیرد ، انتخاب کنید (ما در مورد انتخاب چندین لایه قبلاً توضیح داده ایم):

سپس ، با انتخاب لایه ها ، کلیدهای (Ctrl + G (Win) / Command + G (Mac  را روی صفحه کلید فشار دهید. فتوشاپ یک گروه لایه جدید ایجاد می کند و لایه های انتخابی شما را درون آن قرار می دهد. برای جدا کردن گروه ها ، کلیدهای (Shift + Ctrl + G (Win) / Shift + Command + G (Mac  را فشار دهید:

ادغام لایه ها

برای ادغام یک لایه با لایه زیر آن در پنل Layers ، کلیدهای (Ctrl + E (Win) / Command + E (Mac  را فشار دهید.

 

برای ادغام چندین لایه با یکدیگر ، ابتدا لایه هایی را که می خواهید ادغام شوند انتخاب کنید ، سپس کلیدهای (Ctrl + E (Win) / Command + E (Mac  را فشار دهید.

 

برای ادغام دو یا چند لایه در یک لایه جدید ، در حالی که هنوز لایه های اصلی حفظ می شوند ، ابتدا لایه هایی را که می خواهید ادغام شوند انتخاب کنید ، سپس  کلیدهای (Ctrl + Alt + E (Win) / Command + Option + E (Mac  را فشار دهید.

 

برای ادغام تمام لایه ها و تنظیم کردن تصویر بر روی یک لایه ، کلیدهای (Shift + Ctrl + E (Win) / Shift + Command + E (Mac  را فشار دهید.

 

برای ادغام همه لایه ها در یک لایه جدید و جداگانه نگه داشتن نسخه های اصلی ، کلیدهای Shift + Ctrl + Alt + E (Win) / Shift + Command + Option + E (Mac)  را فشار دهید.

ایجاد یک Clipping Mask

چند روش سریع برای ایجاد ماسک های برش دهنده (Clipping Mask)در فتوشاپ با استفاده از میانبرهای صفحه کلید وجود دارد. اولین راه این است که مکان نما ماوس را مستقیماً روی خط تقسیم بین دو لایه در پنل Layers قرار دهید. سپس ، کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را فشار داده و نگه دارید و کلیک کنید. لایه بالایی به لایه زیر آن بریده می شود. برای آزاد کردن ماسک برش دوباره همان کار را انجام دهید:

روش دیگر برای ایجاد ماسک کلیپ این است که ابتدا لایه ای را انتخاب کنید که باید به لایه زیر آن بریده شود. سپس کلیدهای Ctrl + Alt + G (Win) / Command + Option + G (Mac)  را روی صفحه کلید خود فشار دهید. با فشار دادن مجدد همان کلیدهای میانبر ، ماسک آزاد می شود.

 

حرکت بین حالت های ترکیب لایه

هنگام تلاش برای تصمیم گیری در مورد انتخاب حالت ترکیبی لایه ، اکثر افراد یکی از موارد را از لیست کشویی Blend Mode ، در گوشه بالاسمت چپ پنل Layers انتخاب می کنند تا ببینند چه تأثیری بر تصویر آنها دارد. سپس ، دیگری و دیگری و ... را از لیست انتخاب می کنند تا اثر آنها را مشاهده کنند. راه بسیار بهتری برای این کار وجود دارد.

 

برای این که به راحتی از میان حالت های ترکیبی لایه Photoshop عبور کنید و پیش نمایش نتایج را مشاهده کنید ، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و از کلیدهای بعلاوه (+)  و منهای (-) صفحه کلید خود استفاده کنید. کلید بعلاوه به سمت پایین لیست پیمایش می کند. کلید منهای به سمت بالا پیمایش می کند.

 

البته توجه داشته باشید که برخی از ابزارهای فتوشاپ ، مانند ابزارهای مختلف قلم مو ، ابزار Shape و ابزار Gradient ، حالت های ترکیبی خاص خود را برای انتخاب دارند. استفاده از این میانبر صفحه کلید با یکی از این ابزارهای انتخاب ، شما را در حالت های ترکیبی ابزار قرار می دهد نه در حالت های ترکیبی لایه:

تغییر opacity  لایه

برای تغییر سریع میزان تیرگی یک لایه ، ابتدا حرف V را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید تا ابزار move فتوشاپ انتخاب شود ، سپس یک عدد را تایپ کنید. برای opacity میزان 50٪ ، مقدار "5" ، برای 80٪ مقدار "8" ، برای 30٪ مقدار "3" و غیره را تایپ کنید. اگر به مقدار opacity مشخص تری نیاز دارید ، مانند 25٪ ، مقدار "25" را سریع تایپ کنید. برای opacity 100٪ ، مقدار "0" را تایپ کنید. هر میزان تیرگی را که وارد می کنید ، در گزینه Opacity در گوشه سمت راست بالای پنل Layers (روبروی گزینه Blend Mode )  ظاهر می شود:

برای کار کردن ، نیازی نیست که ابزار Move را برای این میانبر انتخاب کنید ، اما لازم است ابزاری را انتخاب کنید که گزینه Opacity مستقل خود را نداشته باشد (در غیر این صورت میزان تیرگی ابزار را تغییر می دهید ، (میزان تیرگی لایه تغییر نمی کند). ابزار Move  گزینه Opacity خاص خود را ندارد و از آن جا که در بالای پنل Tools قرار دارد ، انتخاب آن ساده ترین گزینه است.

 

تغییر مقدار Fill

هم چنین می توانیم مقدار Fill یک لایه را از طریق صفحه کلید به همان روش تغییر دهیم. گزینه Fill مستقیماً در زیر گزینه Opacity قرار دارد و مانند Opacity  ، گزینه Fill نیز شفافیت یک لایه را کنترل می کند. تفاوت بین آنها این است که Opacity سطح شفافیت را هم برای محتویات لایه و  هم برای هر سبک لایه ای که روی آن اعمال می شود ، کنترل می کند ؛ در حالی که Fill از هر سبک لایه ای که روی لایه اعمال شده باشد ، چشم پوشی می کند و فقط بر محتوای واقعی لایه تأثیر می گذارد.

 

برای تغییر مقدار Fill از طریق صفحه کلید ، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید ، سپس مقدار جدید را تایپ کنید:

حذف یک لایه

سرانجام ، برای حذف یک لایه ، به جای کشیدن آن به پایین به سمت سطل آشغال در پایین پنل Layers ، فقط کافیست کلید Backspace (Win) / Delete (Mac)  را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

 

و حالا ما اطلاعات لازم در خصوص کلیدهای میانبر لایه های فتوشاپ را در اختیار داریم! موارد ذکر شده در این مقاله ، خلاصه میانبرهای ضروری برای کار سریع و کارآمد با لایه ها در فتوشاپ هستند!

آیا به دنبال نکات بیشتری در مورد فتوشاپ هستید؟ آموزش های اختصاصی کلیک سایت را که به صورت فایل های ویدیوی هستند ،  دریافت کنید و نکات و ترفندهای ویژه فتوشاپ را آموزش ببینید!

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید