مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

چگونگی ایجاد افکت Spray Paint Text در فتوشاپ


چگونگی ایجاد افکت Spray Paint Text در فتوشاپ

نحوه ایجاد افکت متن اسپری شده (spray paint text effect) را در فتوشاپ یاد بگیرید ، تا حروف خود بر روی پس زمینه اسپری کنید! یک آموزش گام به گام برای فتوشاپ CC و قبل از آن.

در این آموزش ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه یک افکت ساده متن به صورت اسپری شده (spray-painted text) را ایجاد کنید که در آن حروف به نظر می رسند که بر روی دیوار یا سطح اسپری شده اند. هم چنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه spray paint را با سطح ، برای واقعی تر به نظر آمدن افکت ، ترکیب کنید. و از آنجا که spray paint را با استفاده از هیچ چیزی بیش از یک افکت لایه و آپشن های ترکیبی فتوشاپ ایجاد می کنیم ، متن شما حتی بعد از انجام کار نیز قابل ویرایش خواهد بود.

ما از Photoshop CC 2019 استفاده خواهیم کرد ؛ اما هر نسخه اخیر پیش از آن نیز قابل استفاده خواهد بود.

نحوه ایجاد متن اسپری شده در فتوشاپ

ما کار را با یادگیری نحوه ایجاد افکت spray paint اصلی شروع خواهیم کرد و سپس به شما نشان خواهیم داد که چگونه حروف را با پس زمینه ترکیب کنید. همچنین به شما نشان می دهیم که چگونه افکت را برای افزودن متن بیشتر به طرح خود ، تکثیر کنید و چگونه رنگ اسپری شده متن را تغییر دهید.

 

مرحله 1: تصویر پس زمینه خود را باز کنید

از آن جا که ما می خواهیم متن را به نوعی در پس زمینه اسپری کنیم ، کار را با باز کردن تصویر پس زمینه خود شروع می کنیم. ما از تصویر زیر که از Adobe Stock دانلود شده است ، استفاده می کنیم:

و در پنل Layers  ، تصویر را در لایه Background می بینیم:

مرحله 2: متن خود را اضافه کنید

برای اضافه کردن متن خود ، ابزار تایپ را از نوار ابزار انتخاب کنید:

انتخاب یک فونت

و سپس در نوار Options  ، تنظیمات فونت خود را انتخاب کنید. ما از فونت “HWT Gothic Round"  که از Adobe Typekit دانلود شده است ، استفاده می کنیم. اگر شما به این فونت دسترسی ندارید ، می توانید از هر فونت دیگری استفاده کنید:

آپشن های بیشتر تایپ

در نوار Options  ، اندازه تایپ خود را به 72 pt تنظیم می کنیم تا بزرگ ترین اندازه از پیش تعیین شده ممکن را به ما بدهد. و محل نمایش متن (text alignment) را به center تنظیم می کنیم.

 

برای داشتن رنگ سفید ، ما با کلیک بر روی color swatch ، رنگ سفید را ازColor Picker  انتخاب می کنیم. این رنگی نیست که ما می خواهیم برای رنگ اسپری استفاده کنیم. در حال حاضر نیاز به چیزی داریم که به ما اجازه دهد که متن خود را در حین اضافه کردن ، مشاهده کنیم:

 

افزودن متن

سپس در سند کلیک کنید و متن خود را اضافه کنید. ما کلمه “PAINT"  را تایپ می کنیم:

پذیرش متن

برای پذیرش متن ، بر روی علامت checkmark  در نوار Options  کلیک کنید:

مرحله 3: تغییر اندازه و محل متن با Free Transform

برای تغییر اندازه متن و حرکت آن به جای دیگر ، به منوی Edit در نوار منو بروید و Free Transform را انتخاب کنید:

و سپس برای تغییر اندازه متن ، بر روی یکی از دستگیره های گوشه کلیک کرده و بکشید. از آن جا که فتوشاپ CC 2019 ، نسبت ابعاد متن را به طور خودکار قفل می کند ، نسبت ابعاد با کشیدن دستگیره ها توسط شما ، حفظ خواهد شد. در نسخه های قبلی فتوشاپ ، شما باید کلید Shift را در حین کشیدن برای قفل کردن نسبت ابعاد ، نگه می داشتید.

 

برای تغییر اندازه متن از مرکز آن ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را فشار داده و نگه دارید. و اگر شما نیاز به تغییر محل متن خود دارید ، در داخل کادر Free Transform کلیک کنید و متن را به جای خود بکشید.

 

برای پذیرش آن و خروج از Free Transform ، دکمه Enter (Win) / Return (Mac)  را در صفحه کلید کلید خود فشار دهید:

مرحله 4: مقدار Fill را در لایه Type به 0٪ کاهش دهید

در پنل Layers  ، متن خود را در یک لایه جدید Type  بالای تصویر مشاهده می کنیم:

برای ایجاد افکت  spray paint ، اولین چیزی که باید انجام دهیم این است که متن خود را شفاف بسازیم. برای انجام این کار ، مقدار Fill را در سمت راست بالای پنل Layers  تا 0٪ پایین بیاورید. مطمئن شوید که مقدار Fill را کاهش می دهید ، نه مقدار Opacity را :

متن به طور کامل ناپدید می شود. هنوز کاری که ایجا باقی مانده است ، تنظیم شفافیت است:

تفاوت بین Opacity و Fill چیست؟

در پنل Layers  ، هر دو مقدار Opacity و Fill شفافیت لایه را تحت تأثیر قرار می دهند. تفاوت بین آنها این است که Opacity هم شفافیت محتوای یک لایه و هم هر افکت لایه ایی را که ما اعمال کرده ایم ، کنترل می کند. از سوی دیگر ، Fill ، تنها بر محتویات یک لایه تأثیر می گذارد. Fill تأثیری بر افکت های لایه ندارد.

این بدان معنی است که با کاهش مقدار Fill ، می توانیم افکت های لایه ای را به متن خود اعمال کنیم و افکت های مشهود را حفظ نماییم ، حتی اگر متن خودش پنهان باشد. و این چیزی است که به ما اجازه می دهد افکت spray paint خود را ایجاد کنیم.

 

مرحله 5: افکت لایه Drop Shadow را به لایه Type اضافه کنید

کل افکت spray paint را می توان با استفاده از یک افکت لایه تکی ایجاد کرد ، و آنچه که ما نیاز داریم، Drop Shadow است. با انتخاب لایه Type، روی آیکون Layer Style (آیکون “fx”) در پایین پنل Layers  کلیک کنید:

و Drop Shadow را از لیست انتخاب کنید :

مرحله 6: تنظیمات Drop Shadow را به تنظیمات پیش فرض بازگردانید (reset).

در کادر محاوره ای Layer Style  ، دکمه Restore to Default را کلیک کنید تا تنظیمات Drop Shadow به تنظیمات پیش فرض بازگردانده شود:

مرحله 7: رنگ Drop Shadow را به سفید تغییر دهید

سپس رنگ drop shadow را با کلیک بر روی color swatch تغییر دهید:

و در Color Picker ، رنگ سفید را انتخاب کنید و سپس روی OK کلیک کنید. تا چند لحظه دیگر ، رنگی های مختلفی را برای افکت انتخاب خواهیم کرد:

مرحله 8: حالت ترکیبی را از shadow  به Screen تغییر دهید

برای دیدن رنگ سفید ، حالت ترکیبی  drop shadow را از Multiply  (حالت ترکیبی پیش فرض) به Screen تغییر دهید:

و بلافاصله ، ما شروع به دیدن رنگ سفید که پشت حروف نمایان می شود ، می کنیم:

مرحله 9: افزایش Opacity  سایه به 100٪

برای ایجاد اثر روشن تر، Opacity  مربوط به drop shadow را تا 100٪ افزایش دهید:

و اکنون دیدن افکت آسان تر است. با تغییر رنگ drop shadow از سیاه به سفید و تغییر حالت ترکیبی آن از Multiply  به Screen ، ما اساساً سایه خود را به یک درخشش تبدیل کردیم:

مرحله 10: تنظیم  Distance and Spread به %0

از آپشن های Angle  و Use Global Light صرف نظر می کنیم ، زیرا در اینجا مهم نیستند. اما Distance  را تا 0px پایین بیاورید و مطمئن شوید که Spread در 0٪ است:

با تنظیم فاصله به 0px ، drop shadow  را در پشت متن متمرکز می کنیم ، یک خط بیرونی کم نور یا ارتعاش در اطراف حروف ایجاد می کنیم:

مرحله 11: افزایش اندازه Drop Shadow

برای گسترش سایه (یا تابش، در این مورد) پهن تر از لبه ها ، مقدار Size را افزایش دهید:

هرچه بیشتر مقدار آن را افزایش دهید، درخشش به صورت وسیع تری نمایان می شود:

مرحله 12: Contour  را به Cone تغییر دهید

تا این مرحله ، افکت به صورت اسپری شده به نظر نمی رسد. درخشش ما باید بیشتر شبیه یک خط بیرونی در اطراف اشکال حروف به نظر بیاید.

 

برای رفع آن ، هنوز هم در کادر محاوره ای Layer Style یک کار داریم ، به بخش Quality بروید، روی پیکان کوچک کنار تصویر بندانگشتی پیش نمایش Contour کلیک کنید:

و سپس با دابل کلیک کردن بر روی تصویر بندانگشتی آن ، کنتور Cone  (مخروطی) را انتخاب کنید. این گزینه در ردیف بالا ،  دومی از سمت چپ می باشد:

کانتورها بر شفافیت سایه افتاده تأثیر می گذارند، چگونگی و محل عبور آن را از نواحی کدر تا شفاف را تغییر می دهد. و بلافاصله، خطوط خارجی بسیار برجسته ای را در اطراف لبه های حروف می بینیم:

مرحله 13: برداشتن علامت “Layer Knocks Out Drop Shadow"

اما توجه کنید که حتی اگر متن ما شفاف باشد ، درخشش تنها در خارج از آن ظاهر می شود. ما باید درخشش داخل حروف را نیز ببینیم.

 

برای رفع آن ، علامت انتخاب آپشن Layer Knocks Out Drop Shadow را برمی داریم.

و اکنون ، خطوط کناری هم در خارج و هم در درون متن ظاهر می شوند:

گام 14: در صورت لزوم مقدار Size را دوباره تنظیم کنید

در این مرحله ، ممکن است نیاز به برگشت به عقب و تنظیم مجدد مقدار Size داشته باشیم ، تا ضخامت خطوط کناری را تغییر دهیم. اندازه دقیق مورد نیاز به اندازه متن شما بستگی دارد.

 

در مورد مثال ما ، مقدار Size را حدود 120px قرار می دهیم ، اما ممکن است شما به مقدار دیگری نیاز داشته باشید:

و نتیجه اینجاست:

مرحله 15: اضافه کردن noise

در نهایت، مقداری نویز به خطوط کناری با افزایش دادن مقدار Noise اضافه می کنیم. ما حدود 25 تا 30 درصد برای آن تعیین می کنیم:

و اکنون، اگر زوم کنیم ، لکه های کوچکی را در خطوط کناری می بینیم ، که بیشتر شبیه رنگ اسپری شده است.

 

بسته به اندازه فونت مورد استفاده شما، ممکن است برخی از لبه های کم نور ضخیم را در امتداد نواحی که افکت و پس زمینه به هم می رسند ، مشاهده کنید. در این تصویر، شما می توانید آنها را در داخل حروف “P" و “A"  مشاهده کنید. این لبه ها هنگامی که متن را با پس زمینه ترکیب می کنیم ، ناپدید می شوند ، و این چیزی است که ما بعداً انجام می دهیم:

نحوه ترکیب متن اسپری شده با پس زمینه

این مرحله ، با افکت لایه Drop Shadow انجام می شود. بنابراین بیایید یاد بگیریم که چگونه افکت را با پس زمینه ترکیب کنیم. به نظر می رسد که متن در واقع بر روی پس زمینه به صورت اسپری نقاشی شده و فقط بر روی آن ننشسته است. هنگامی که ما این کار را انجام دهیم، به شما نشان خواهیم داد که چگونه افکت را کپی کنید تا متن بیشتری را اضافه نمایید ، در حالی که افکت های لایه و گزینه های ترکیبی دست نخورده باقی می مانند.

مرحله 16: آپشن های ترکیبی فتوشاپ را باز کنید

در کادر محاوره ای Layer Style ، گزینه Blending Options را در سمت چپ انتخاب کنید:

مرحله 17: نوار لغزنده سیاه “Underlying Layer"  را به سمت راست بکشید

در پایین Blending Options ، دو مجموعه نوار لغزنده وجود دارد. نوار لغزنده بالایی “This Layer" است و نوار لغزنده پایینی “Underlying Layer" می باشد. ما می توانیم از این نوارهای لغزنده را برای ترکیب متن خود با تصویر پس زمینه استفاده کنیم. و مجموعه ای که ما نیاز داریم نوار لغزنده پایینی (Underlying Layer) است:

به دو نوار لغزنده در زیر نوار gradient  توجه کنید. یک نوار لغزنده سیاه در سمت چپ و یک نوار لغزنده سفید در سمت راست وجود دارد. ما قصد داریم متن خود را با تاریک ترین قسمت تصویر پس زمینه خود ترکیب کنیم. و برای این کار ، ما نیاز به نوار  لغزنده سیاه داریم.

 

روی نوار لغزنده سیاه کلیک کنید و آن را به سمت راست بکشید:

هنگام کشیدن ، نگاه خود را بر روی متن خود متمرکز کنید و تاریک ترین نواحی پس زمینه تصویر را که شروع به دیده شدن از طریق آن می شوند ، خواهید دید. و همین طور که شما بیشتر می کشید ، بیشتر و بیشتر پس زمینه نمایان می شود:

مرحله 18: نوار لغزنده سیاه را در نیمه تقسیم کنید

مشکل این است که انتقال بین متن و پس زمینه بسیار سخت است. برای ایجاد انتقال های نرم تر ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را در صفحه کلید خود فشار داده و نگه دارید. روی سمت راست نوار لغزنده سیاه کلیک کرده و آن را از سمت چپ بکشید. این کار ، نوار لغزنده را به دو نیمه تقسیم می کند:

مرحله 19: نوارهای لغزنده ها را برای ایجاد یک انتقال نرم تر تنظیم کنید

نیمه سمت چپ نوار لغزنده در حال حاضر سطح روشنایی را کنترل می کند که در آن متن روی پس زمینه ظاهر می شود. و نیمه سمت راست سطح روشنایی را تنظیم می کند که متن کاملاً قابل مشاهده است و پس زمینه دیگر از طریق آن نشان داده نمی شود. ناحیه بین دو نوار لغزنده ناحیه انتقال است که در آن متن و پس زمینه با هم ترکیب می شوند.

هر نیمی از نوار لغزنده را تنظیم کنید تا زمانی که از افکت لذت بردید. هیچ مقدار خاصی برای استفاده در اینجا وجود ندارد ، زیرا همه چیز به تصویر پس زمینه شما بستگی دارد.

 

در مورد مثال ما ، نیمه چپ را به سطح روشنایی 10 و نیمه راست را به سطح روشنایی 60 تنظیم می کنیم. به عبارت دیگر، هر ناحیه ایی از تصویر پس زمینه ما که در سطح روشنایی 10 یا تیره تر باشد ، به طور کامل از طریق متن نمایش داده می شود. نواحی با سطح روشنایی 60 و یا کمتر به طور کامل توسط متن پنهان می شوند. و سطح روشنایی بین (11 تا 59) جایی است که انتقال در حال انجام است:

و اکنون متن با تصویر ترکیب شده است ، افکت spray paint بسیار واقعی به نظر می رسد:

گام 20: کادر محاوره Style Layer را ببندید

ما کار را با افکت اصلی انجام دادیم ، بنابراین پیش بروید و کادر محاوره ای Layer Style را با کلیک روی OK ببندید:

و در پنل Layers  ، اکنون ما Drop Shadow لیست شده خود را به عنوان یک افکت زیر لایه ی Type  می بینیم. ما همچ نین آیکون Blending Options را در کنار آیکون”fx"  مشاهده می کنیم، که به ما می گوید که ما برخی از گزینه های پیشرفته ترکیبی را به لایه اعمال کرده ایم:

چگونه افکت spray-painted text  را تکثیر کنید

در این مرحله ، اضافه کردن افکت spray-painted text بیشتر ، آسان است.

مرحله 21: یک کپی از لایه Type تهیه کنید

همه چیزهایی که ما باید انجام دهیم این است که لایه Type  خود را تکثیر کنیم. به سادگی آن را بر روی آیکون Add New Layer  در پایین پنل Layers  بکشید:

یک کپی از لایه Type در بالای لایه اصل ظاهر می شود ، افکت Drop Shadow و آپشن های ترکیبی خود را کامل می کنیم:

مرحله 22: ابزار Move  را انتخاب کنید

برای جابجایی متن ، ابزار Move Tool را از نوار ابزار انتخاب کنید:

گام 23: متن را به جایی منتقل کنید

و سپس بر روی متن کلیک کنید و آن را در محل دیگری قرار دهید. ما کپی متن را به سمت بالا می کشیم:

سپس در پنل Layers  ، روی لایه Type اصلی کلیک کنید تا آن را انتخاب نمایید:

و متن اصلی را به سمت پایین بکشید:

نحوه ویرایش متن اسپری شده

از آنجا که متن ما هنوز قابل ویرایش است ، ما به راحتی می توانیم متن را ویرایش کنیم و افکت spray paint را حفظ کنیم.

گام 24: ابزار تایپ را انتخاب کنید

ما نمی خواهیم هر دو کلمه یکسان باشند ، بنابراین برای ویرایش متن بالا ، ما ابزار Type را از نوار ابزار انتخاب می کنیم:

گام 25: متن را انتخاب و ویرایش کنید

سپس ، در داخل کلمه دو بار کلیک کنید تا کلمه برجسته (highlight) شود :

و ما کلمه را از “PAINT"  به “SPRAY"  تغییر می دهیم:

برای پذیرش آن ، بر روی علامت checkmark  در نوار Options  کلیک کنید:

مرحله 26: متن ویرایش شده را با Free Transform تغییر اندازه دهید

متن بالا را با رفتن به منوی Edit و انتخاب Free Transform تغییر اندازه می دهیم:

و سپس دستگیره های گوشه بالا را می کشیم تا اندازه ی کلمه را تغییر دهیم ؛ تا این که عرض آن با عرض کلمه ی پایین برابر شود. برای پذیرش آن ، بر روی صفحه کلید خود کلید Enter (Win) / Return (Mac)  را فشار دهید:

چگونه رنگ نقاشی اسپری شده را تغییر دهید

و در نهایت ، اجازه دهید نگاهی به نحوه تغییر رنگ افکت بیاندازیم.

مرحله 27: روی افکت لایه Drop Shadow دو بار کلیک کنید

برای تغییر رنگ spray paint  ، بر روی کلمات “Drop Shadow”  زیر لایه Type دو بار کلیک کنید. اگر بیش از یک لایه Type  دارید ، مطمئن شوید که بر روی موردی که می خواهید ویرایش کنید ، دوبار کلیک نمایید.

 

در مورد مثال ما ، با کلمه “SPRAY"  در بالای صفحه شروع می کنیم:

مرحله 28: بر روی color swatch  کلیک کنید

برای این کار ، کادر محاوره ای Layer Style را دوباره باز کنید. بر روی نمونه رنگ (color swatch) کلیک کنید:

مرحله 29: یک رنگ جدید را از Color Picker انتخاب کنید

و سپس در Color Picker یک رنگ جدید انتخاب کنید:

برای بستن Color Picker ، روی Ok کلیک کنید و سپس OK را بزنید تا کادر محاوره Layer Style  را ببندید. و اکنون متن بالا زرد رنگ می شود:

تغییر رنگ متن پایین

همین کار را با متن پایین انجام خواهیم داد. بر روی کلمات “Drop Shadow"  دوبار کلیک می کنیم تا کادر محاوره ایی Layer Style باز شود:

و سپس روی color swatch  کلیک می کنیم:

و یک رنگ جدید را از Color Picker انتخاب خواهیم کرد. برای متن پایین ، ما دوباره چیزی روشن ، مانند صورتی مایل به قرمز را انتخاب می کنیم:

با کلیک بر روی OK یک بار دیگر ، Color Picker را می بندیم ، سپس OK را می زنیم تا کادر محاوره ای Layer Style بسته شود.

 

و در اینجا ، پس از اضافه کردن رنگ به هر دو کلمه ، نتیجه نهایی قابل مشاهده است:

و حالا ما آن را در اختیار داریم! و آن نحوه ایجاد افکت متن اسپری شده در فتوشاپ است!

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید