مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

چگونه یک افکت عکس قدیمی را در فتوشاپ ایجاد کنیم


چگونه یک افکت عکس قدیمی را در فتوشاپ ایجاد کنیم

در این مقاله یاد بگیرید که چگونه به راحتی یک افکت عکس قدیمی و زیبا را با فتوشاپ و فیلتر قدرتمند Camera Raw Filter آن ایجاد کنید.

برای ایجاد افکت "old photo" ، ما با تبدیل تصویر اصلی رنگی به تصویر سیاه و سفید شروع خواهیم کرد، و سپس یک تن رنگ قرمز قهوه ایی را برای ایجاد یک ظاهر قدیمی اضافه خواهیم کرد. ما نقطه ها و یک افکت vignette  را اضافه خواهیم کرد و تصویر را طوری تغییر خواهیم داد که گویی با گذر زمان رنگ ها محو شده ، سایه ها کم رنگ شده و کنتراست در نیمه کاهش یافته است. و ما کل افکت را از ابتدا تا انتها با استفاده از چیزی بیشتر از فیلتر Camera Raw فتوشاپ ایجاد نخواهیم کرد.

برای حفظ افکت " old photo " غیر مخرب بر تصویر ، به شما نحوه استفاده از فیلتر Camera Raw را به عنوان یک فیلتر هوشمند نشان خواهیم داد. این افکت ، از تصویر آن جدا نگه داشته می شود ، بنابراین شما هیچ تغییر دائمی را اعمال نمی کنید. عکس اصلی به طور کامل به دور از آسیب باقی خواهد ماند.

این تصویری است که ما می خواهیم با آن کار کنیم (دانلود شده از: Shutterstock)

و این تصویر نهایی است که با اعمال افکت "old photo" به دست می آوریم:

 

چگونه افکت عکس قدیمی را در فتوشاپ ایجاد کنیم

 

مرحله 1: لایه Background را به یک شیء هوشمند تبدیل کنید

بیایید ابتدا وارد پنل Layers  بشویم ، که در آن تصویر خود را در لایه Background مشاهده می کنیم.

در این لحظه ، ما از فیلتر Camera Raw فتوشاپ برای ایجاد افکت "عکس قدیمی" استفاده خواهیم کرد. اما برای حفظ اثر غیر مخرب ، ما باید فیلتر Camera Raw را به عنوان یک فیلتر هوشمند اعمال کنیم. برای انجام این کار ، ابتدا باید لایه Background را به یک شیء هوشمند تبدیل کنیم.

 

روی آیکون منو در گوشه بالا سمت راست پنل Layers  کلیک کنید:

و سپس گزینه Convert to Smart Object را انتخاب کنید:

یک آیکون شی هوشمند در سمت راست پایین تصویر پیش نمایش بندانگشتی ظاهر می شود ، به ما می گوید که فتوشاپ این لایه را به یک شیء هوشمند تبدیل کرده است:

مرحله 2: فیلتر Camera Raw فتوشاپ را باز کنید

فیلتر Camera Raw را با رفتن به منوی Filter در نوار منو و انتخاب Camera Raw Filter ، انتخاب کنید.

این کار موجب می شود که کادر محاوره ای Camera Raw Filter ، با تصویری که در ناحیه پیش نمایش اصلی ظاهر می شود ، باز شود:

نحوه مشاهده فیلتر Camera Raw  در حالت تمام صفحه (Full Screen)

اگر کادر محاوره ای شما در حالت تمام صفحه ظاهر نشود ، روی آیکون Full Screen  در سمت راست بالا کلیک کنید (سمت چپ histogram). این کار باعث می شود که دید بهتری نسبت به آنچه انجام می دهید ، داشته باشید. شما هم چنین می توانید با فشار دادن حرف F روی صفحه کلید خود ، حالت تمام صفحه را فعال یا غیرفعال کنید.

مرحله 3: در پنل Basic ، گزینه Treatment را به Black & White  تنظیم کنید

گزینه های فیلتر Camera Raw  در پنل ها در سمت راست یافت می شوند. و به طور پیش فرض ، پنل Basic یکی از آنهایی است که در ابتدا باز می شود. برای تبدیل تصویر رنگی به سیاه و سفید ، با تغییر گزینه Treatment در پنل Basic از Color به Black & White شروع کنید:

این کار یک نسخه اولیه سیاه و سفید از تصویر را ایجاد می کند:

مرحله 4: پانل Black & White Mix  را باز کنید

بعداً دوباره به پنل Basic باز خواهیم گشت. اما اکنون برای سفارشی کردن نسخه سیاه و سفید تصویر ، پنل Black & White Mix  را با کلیک بر روی تب آن باز کنید:

مرحله 5: نوار لغزنده (slider) رنگ را بکشید تا نواحی مختلف را روشن یا تاریک کنید

سپس، از نوارهای لغزنده رنگ ها (Reds, Oranges, Yellows, Greens, Aquas, Blues, Purples, Magentas) استفاده کنید تا هر ناحیه از نسخه سیاه و سفید تصویر را که در اصل آن رنگ ها را شامل می شود ، تیره تر یا روشن تر کنید.

 

به عنوان مثال، با کشیدن نوار لغزنده Reds  به سمت راست ، هر ناحیه از نسخه سیاه و سفید تصویر را که در اصل حاوی رنگ قرمز است ، روشن می شود. کشیدن نوار لغزنده Greens  به سمت چپ ، هر ناحیه ایی از تصویر را که شامل رنگ سبز است ، تیره می کند و غیره. اگر یک نوار لغزنده رنگ را بکشید و هیچ اتفاقی نیافتد ، به این دلیل است که هیچ بخشی از تصویر آن رنگ خاصی را شامل نمی شود.

 

هنگام حرکت دادن نوارهای لغزنده برای تشخیص نتایج مطلوب ، نگاهی به تصویر خود در منطقه پیش نمایش داشته باشید:

کار با نوار لغزنده های رنگ را تا زمانی که از تصویر سیاه و سفید خود راضی شوید ، ادامه دهید. نتیجه حاصل شده ما به صورت زیر است:

مرحله 6: پانل Split Toning را باز کنید

بعداً، پنلSplit Toning  را با کلیک کردن بر روی تب آن باز کنید (سمت راست تب Black & White Mix)) :

گام هفتم: تن قرمز قهوه ایی (sepia) را به تصویر اضافه کنید

با پانل Split Toning ، می توانیم تن رنگی قرمز قهوه ایی را به تصویر سیاه و سفید خود اضافه کنیم و این کار را با استفاده از گزینه های Hue and Saturation انجام می دهیم. توجه داشته باشید که دو مجموعه از گزینه Hue and Saturation وجود دارد ، یکی برای highlights  (روشن ترین نواحی تصویر) و یکی برای shadows  (تاریک ترین نواحی).

 

برای نقاط highlights  در بالا ، مقدار Hue  را به 40 برای داشتن رنگ نارنجی زرد خوب تنظیم کنید. سپس مقدار Saturation  را به 20 افزایش دهید. توجه داشته باشید که هیچ تغییری را در hue  مشاهده نخواهید کرد ، مگر این که میزان saturation  را از مقدار پیش فرض 0 افزایش دهید.

 

سپس در مجموعه Shadows  که در پایین قرار دارند ، مقدار Hue  کمی متفاوت از 45 را انتخاب کنید و مقدار Saturation  را به 50 برای داشتن یک افکت رنگی قوی در سایه ها افزایش دهید:

در اینجا تصویر ما با استفاده تن رنگی قرمز قهوه ایی به صورت زیر حاصل می شود:

مرحله 8: پنل Effects را باز کنید

پنل Effects را با کلیک روی زبانه آن (زبانه سوم از سمت راست) باز کنید:

مرحله 9: افزودن افکتgrain  به تصویر

پنل Effects در Camera Raw محدود به دو افکت ، grain  و vignetting است. هر دو افکت به ما برای ایجاد افکت " old photo " کمک خواهند کرد.

 

بیایید با افزودن چند دانه کار را شروع کنیم. سه نوار لغزنده موجود در بخش Grain  ، به ما اجازه می دهند که مقدار ، اندازه و زبری دانه ها را تنظیم کنیم. شما می توانید با استفاده از این لغزنده ها ، در تصویر خود تنظیماتی را که دوست دارید ، اعمال کنید یا از همان تنظیماتی استفاده کنید که ما برای تصویر خود استفاده می کنیم. مقدار Amount  را به 50 ، Size  را به 60 و Roughness  را نیز به 60 تنظیم می کنیم:

در اینجا یک دید نزدیک از تصویر ما برای دیدن افکت grain  آورده می شود:

مرحله 10: محو کردن گوشه ها با اضافه کردن vignette به تصویر

سپس ، مجدد در پنل Effects، یک افکت vignette  را با استفاده از بخش Post Crop Vignetting  اضافه خواهیم کرد. کنترل اصلی در اینجا ، نوار لغزنده Amount  در بالا است. اگر شما نوار لغزنده Amount  را به سمت چپ بکشید ، لبه ها و گوشه های تصویر را تیره می کنید. غالباً ، این نتیجه ای است که با اضافه کردن یک vignette  به تصویر خود به دست می آوریم. اما این مخالف آن چیزی است که ما برای افکت « old photo » خود می خواهیم.

 

آن چه که ما می خواهیم در اینجا انجام دهیم، این است که گوشه های عکس را روشن کنیم، به طوری که گویا در طول زمان از بین رفته اند. لغزنده Amount  را به سمت راست بکشید. ما قصد داریم مقدار Amount  خود را تا 80٪ افزایش دهیم. شما می توانید لغزنده های دیگر (Midpoint, Roundness, Feather and Highlights) را به پیش فرض های خود تنظیم کنید:

تصویر ما در منطقه پیش نمایش با استفاده از افکت vignette به صورت زیر می باشد:

مرحله 11: پنل Basic را مجدد باز کنید

سرانجام ، پنل Basic را با کلیک بر روی زبانه آن (اولین زبانه در سمت چپ) مجدداً باز کنید:

مرحله 12: کنتراست کلی تصویر را کاهش دهید

تصاویری که در طول زمان از بین رفته اند ، کنتراست کمتری دارند و ما می توانیم کنتراست تصویر خود را با استفاده از چند نوار لغزنده ساده در پنل Basic پایه ، کاهش دهیم.

 

ابتدا ، برای روشن کردن نقاط highlights  ، مقدار Highlights را با کشیدن نوار لغزنده به سمت چپ ، کاهش دهید. ما آن را به 70- می رسانیم ، اما شما می توانید با نگاه کردن به تصویر خود ، هنگام کشیدن نوار لغزنده ، نتیجه مطلوب خود را انتخاب کنید. سپس سایه ها را با کشیدن نوار لغزنده Shadows  به سمت راست روشن کنید. ما مقدار Shadows  را به +80 افزایش می دهیم تا واقعاً آنها را روشن کنیم. اما دوبار ه، شما می توانید با نگاه به تصویر خود نتیجه مطلوب را انتخاب کنید.

 

در نهایت ، برای کاهش کنتراست در midtones ، بر روی نوار لغزنده Clarity کلیک کنید و آن را به سمت چپ بکشید. مقدار Clarity  خود را به -40 کاهش خواهیم داد. این کار به ما یک تصویر نرم تر را بدون از دست دادن جزئیات بیشتر ، نتیجه می دهد:

و این چیزی است که اعمال افکت نهایی بعد از کاهش کنتراست تصویر نتیجه می دهد:

مرحله 13: روی Ok کلیک کنید تا فیلتر Camera Raw را ببندید

برای پایان دادن به کار ، کادر محاوره ای فیلتر Camera Raw  ، کلید OK را کلیک کنید.

فتوشاپ پیش می رود و تنظیمات ما را به تصویر اعمال می کند. و چون فیلتر Camera Raw را به یک شیء هوشمند اعمال کرده ایم ، پنل Layers فیلتر Filter Camera Raw را به عنوان یک فیلتر هوشمند در زیر عکس نشان می دهد.

چگونه می توان افکت " old photo" را روشن و خاموش کرد

برای این که به طور موقت افکت " old photo" را پنهان کنید و تصویر اصلی خود را مشاهده نمایید ، فیلتر Camera Raw را با کلیک روی آیکن visibility  آن، خاموش کنید:

این کار تصویر اصلی را بدون افکت نشان می دهد:

دوباره روی آیکن visibility  کلیک کنید تا فیلتر Camera Raw را به حالت روشن بازگردانید و افکت " old photo " را مشاهده کنید:

و حالا ما آن را در اختیار داریم! و آن اضافه کردن افکت قدیمی به یک تصویر با استفاده از فیلتر Camera Raw در فتوشاپ است و چقدر آسان است!

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید