مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

پیش نمایش حالات ترکیب لایه (Preview Layer Blend Modes) در فتوشاپ CC 2019


انتخاب حالت های ترکیب لایه (layer blend modes) در حال حاضر  خیلی راحت تر از قبل می باشد. زیرا در فتوشاپ CC 2019 ویژگی جدیدِ، " blend mode live previews" یا پیش نمایش زنده برای bland mode ها، تعبیه شده است. به وسیله ی این امکان، می توانید قبل از اینکه آنها را انتخاب کنید، تاثیرِ blend mode ها را به صورت preview مشاهده کنید.

اینکه از بین تعداد زیادی از blend mode ها بخواهید یکی از آنها را انتخاب کنید، می تواند یک چالش باشد. یا حداقل، در نسخه های قبلی فتوشاپ یک چالش بود. اما با CC 2019، ما می توانیم قبل از انتخاب آنها، تاثیر blend mode را روی تصویرمان، به صورت پیش نمایش (preview) ببینیم. و این باعث می شود تا انتخاب یک blend mode مناسب برای ما راحت تر شود.

همانند نسخه های قبلی فتوشاپ، شما هنوز هم می توانید blend mode ها را از طریق صفحه کلیدتان، مرور کنید. اما فکر می کنم تا پایان این آموزش، شما به این نتیجه می رسید که ویژگی پیش نمایش زنده در CC 2019 بهترین روش برای آزمایش blend mode های مختلف در فتوشاپ است!

ترکیب تصاویر در فتوشاپ CC 2019

در این درس، یک texture را با یک تصویر، با استفاده از blend mode ها، خیلی سریع ترکیب می کنیم. در این مثال از تصویری که از Adobe Stock دانلود کردیم استفاده می کنیم:

اگر به پنل لایه ها نگاه کنیم، می بینیم که لایه ی texture روی لایه ی تصویرمان قرار گرفته است. روی آیکون visibility که به شکل یک چشم می باشد، کلیک می کنیم تا لایه ی texture ظاهر شود :

حال می توانیم texture را مشاهده نماییم :

blend mode ها در فتوشاپ CC 2019 در کجا قرار گرفته اند؟

در فتوشاپ CC 2019 گزینه Blend Mode در همان مکان همیشگی، یعنی در سمت چپ، بالای پنل Layers قرار گرفته است.

فتوشاپ CC 2019 هیچ blend mode جدیدی را ارائه نداده است، اما پیدا کردن آنچه که ما نیاز داریم را بسیار آسانتر کرده است.

فتوشاپ شامل 27 حالت ترکیبی (blend mode) برای انتخاب است (البته اگر حالت ترکیبی Normal در بالا را در نظر بگیریم):

چگونه blend mode ها را با استفاده از صفحه کلید، مرور کنیم؟

قبل از اینکه فتوشاپ CC 2019 بیاید، ساده ترین روش برای امتحان کردن حالت های blend modeها این بود که از طریق صفحه کلید تان آنها را مرور کنیم. البته هنوز هم می توانید این کار را در CC 2019 انجام دهید. ابتدا اطمینان حاصل کنید که ابزاری را از Toolbar یا نوار ابزار، انتخاب نموده اید، شامل هیچ کدام از حالات blend mode نیست. ابزار Move می تواند انتخاب خوبی باشد:

سپس، برای مرور blend modeها از طریق صفحه کلید، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و همزمان کلید بعلاوه (+) را فشار دهید تا مطابق با لیست، به سمت پایینِ لیست، حرکت کنیم. یا کلید منها (-) را برای حرکت به عقب فشار دهید:

 

نحوه ی پیش نمایش blend modeها در فتوشاپ CC 2019

در فتوشاپ CC 2019، راه سریع تری برای امتحان کردن blend mode ها، وجود دارد. و آن با پیش نمایش blend mode ها، میسر می شود.

مرحله 1: منوی Blend Mode را در پنل Layers باز کنید

روی گزینه Blend Mode در پنل Layers کلیک کنید تا منو ظاهر شود:

سپس، ماوس خود را روی یکی از حالت های blend mode موجود در لیست قرار دهید. لازم نیست آن را انتخاب کنید فقط نشانگرِ ماوس را روی آن قرار دهید :

مرحله 3: پیش نمایش blend mode ها را در سندتان مشاهده کنید

فقط با بردن ماوس روی نام هر کدام از blend mode ها، فتوشاپ یک پیش نمایش زنده برای شما نشان می دهد تا تاثیر blend mode ها را روی سندتان، مشاهده نمایید. همانطور که به سمت پایین لیست حرکت می کنید، با قرار دادن ماوس روی هر کدام از blend mode ها، پیش نمایش (preview) نیز به روزرسانی می شود. این باعث می شود تا پیدا کردن افکت موردنظرتان، بسیار آسان شود:

پیش نمایش گروه Darken از blend mode ها

به عنوان مثال، در این قسمت می خواهیم، حالت های مختلف تیره کردن (Darkening) را امتحان کنیم، با Darken شروع می کنیم و با Darker Color پایان می دهیم.این کار را فقط با قرار دادن نشانگر ماوس، روی هر کدام از اعضای گروه انجام میدهیم. تصویر زیر پیش نمایش bland mode یا حالت ترکیبیِ Multiply را نشان می دهد. در اینجا هم نشانگر ماوس را روی نامِ bland mode قرار می دهیم. تصور نکنید که آن را انتخاب نموده ایم:

پیش نمایش bland mode های Lighten

دراین قسمت می خواهیم پیش نمایشِ bland mode های گروه Lighten  را که با Lighten شروع می شوند و با Lighter Color پایان می پذیرند، را مشاهده نماییم. تصویر زیر پیش نمایش bland mode یا حالت ترکیبی Screen را نشان می دهد.این تصویر به نظر خیلی روشن می آید. همانطور که گفتیم ما چیزی را انتخاب نکرده ایم. ما فقط در حال دیدن پیش نمایش نتایج هستیم :

پیش نمایش bland mode های Contrast

برای دیدن تاثیر contrast، می توانیم اشاره گر ماوس را روی bland mode های گروه Contrast قرار دهیم، که این گروه شامل Overly و Soft Light هست و همه ی حالات تا Hard Mix را شامل می شود. تصویر زیر پیش نمایش bland mode یا حالت ترکیبیِ Hard Light را نشان می دهد:

 

مرحله 4: bland modeی که نیاز دارید را انتخاب کنید

شما همچنین می توانید پیش نمایش blend mode های دیگر را نیز مشاهده کنید. کافی ست فقط نشانگر ماوس را روی نام آنها نگه دارید. بعد از اینکه افکت مورد نظرتان را پیدا نمودید با کلیک کردن روی نام bland mode آن را انتخاب نمایید. در اینجا ما Multiply را انتخاب کرده ایم:

مرحله 5: شدت blend mode را کاهش دهید (اختیاری)

در نهایت، اگر اثر blend mode خیلی قوی باشد، می توانید آن را با کاهش مقدار Opacity، که در کنار گزینه ی Blend Mode وجود دارد، کاهش دهید. در اینجا با انتخاب 60%، کاهش Opacity را در پی خواهیم داشت:

در اینجا، جا دارد از فتوشاپ بخاطر ویژگی جدیدِ "پیش نمایشِ blend mode ها" تشکر کنیم، چون کار ما را بسیار آسانتر کرده اند.در تصویر زیر نتیجه ی ترکیب texture با image مان را می توانید مشاهده نمایید.

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید