مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ویرایش سریع عکس: ارتقاء کنتراست با حالت های ترکیبی فتوشاپ


ویرایش سریع عکس: ارتقاء کنتراست با حالت های ترکیبی فتوشاپ

در این آموزش، ما به شما نشان می دهیم که چگونه به سرعت کنتراست را ارتقاء داده و به تصاویر خود با استفاده از حالت های ترکیبی ساده و لایه های تنظیم در فتوشاپ جان دهید! منطبق بر فتوشاپ CC و CS6 .

 

فتوشاپ راه های زیادی برای بهبود کنتراست در عکس های ما ، از یک تنظیم تصویر روشنایی / کنتراست ساده تا کار با سطوح ، منحنی ها و البته Camera Raw را برای ما فراهم می آورد. اما آیا می دانستید که حالت های ترکیبی خاص در فتوشاپ نیز می توانند کنتراست را افزایش دهند؟ در حقیقت ، نه تنها آنها می توانند این کار را انجام دهند ، بلکه این تمام دلیل وجودی آنهاست!

مزیت استفاده از حالت های ترکیبی برای افزایش کنتراست ، این است که استفاده از حالت های ترکیبی فوق العاده آسان است. و همان طور که مشاهده خواهیم کرد ، با ترکیب حالت های ترکیبی با یکی از لایه های تنظیم فتوشاپ ، ما نه تنها می توانیم کنتراست را افزایش دهیم ، بلکه می توانیم کنترل کنیم که چگونه رنگ ها در تصویر ما تأثیر بگذارند.

معمولاً ، افزایش کنتراست ، اشباع رنگ (color saturation) را نیز افزایش می ده د، و منجر به رنگ هایی می شوند که به نظر اشباع شده می آیند. اما با انتخاب لایه تنظیم درست و حالت های ترکیبی مناسب ، ما می توانیم کنتراست و رنگ را به طور جداگانه تنظیم کنیم. بیایید ببینیم چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم. ما از Photoshop CC 2019 استفاده خواهیم کرد ؛ اما شما هم چنان می توانید با فتوشاپ CS6 همراه باشید.

 

چگونگی افزایش کنتراست تصویر با حالت های ترکیبی

ما آموزش را با نحوه بهبود سریع کنتراست در تصویر با استفاده از حالت های ترکیبی شروع خواهیم کرد و سپس به شما نشان خواهیم داد که چگونه مشکلات رنگ را که به طبع آن به وجود می آید ، اصلاح کنید.

 

در اینجا یک تصویری را در فتوشاپ باز کرده ایم، و در حالی که این یک شات عالی است ، به نظر می رسد کمی مسطح(flat) است. بیایید ببینیم که چگونه حالت های ترکیبی و لایه های تنظیم می توانند به سرعت این تصویر را پر (pop) کنند:

مرحله 1: لایه تنظیم Vibrance را اضافه می کنیم

در پنل Layers  ، تصویر را در لایه Background می بینیم ، که در حال حاضر تنها لایه در سند است:

اولین کاری که باید انجام دهیم ، اضافه کردن لایه تنظیم Vibrance بالای تصویر است. روی آیکون New Fill or Adjustment Layer  در پایین پنل Layers  کلیک می کنیم:

از لیست گزینه Vibrance را انتخاب می کنیم :

لایه adjustment  بالاتر از لایه Background نمایان می شود. ما خواهیم دید که چرا بعضی اوقات Vibrance را به طور خاص کمی بعد از آن انتخاب می کنیم:

مرحله 2: تغییر حالت ترکیب لایه به Overlay یا Screen

برای افزایش کنتراست در تصویر ، همه چیزهایی که ما باید انجام دهیم این است که حالت ترکیبی لایه adjustment  را به مقداری تغییر دهیم که کنتراست افزایش یابد.

 

هم چنان در پنل Layers  ، گزینه Blend Mode در سمت چپ بالا را کلیک می کنیم. به طور پیش فرض، حالت ترکیبی (blend mode) به حالت Normal تنظیم شده است:

فتوشاپ شامل یک گروه کامل از حالت های ترکیبی است که به طور خاص برای افزایش کنتراست طراحی شده اند. این گروه ترکیبی با Overlay شروع می شود و با Mix Hard به پایان می رسد. هر حالت ترکیبی در این گروه ، کنتراست را افزایش می دهد و نتایج مختلفی را تولید می کند.

 

حالت ترکیبی Overlay

دو حالت ترکیبی که برای اکثر تصاویر به بهترین شکل کار می کنند Overlay و Soft Light است. با انتخاب Overlay شروع می کنیم:

و فقط با تغییر حالت ترکیبی ، ما کنتراست را افزایش دادیم. تصویر سمت چپ تصویر اصلی است ، و در تصویر سمت راست نتیجه اعمال Overlay قابل مشاهده است:

حالت ترکیبی Screen

اگر نتیجه Overlay بیش از حد قوی باشد ، به جای آن ، حالت Soft Light را امتحان کنید:

همان طور که از نام آن پیداست ، Soft Light یک افکت نرم تر و لطیف تر تولید می کند. در سمت چپ نتیجه استفاده از Overlay ، و در سمت راست نتیجه استفاده از Soft Light قابل مشاهده است. برای این تصویر، Soft Light عملکرد بهتری دارد ، اما برای موارد دیگر ، Overlay ممکن است بهتر کار کند:

مرحله 3: تنظیم کنتراست با آپشن Opacity

شما هم چنین می توانید نتیجه هر حالت ترکیبی را با تنظیم شفافیت لایه adjustment  تنظیم کنید. آپشن Opacity را در قسمت بالا سمت راست پنل Layers خواهید یافت.

 

هر چه میزان opacity  را از مقدار پیش فرض آن یعنی 100 درصد پایین بیاورید ، هر چه بیشتر کنتراست را عقب بکشید ، تصویر اصلی را در لایه Background نشان می دهد.

 

پس از افزایش کنتراست ، چگونه رنگ را اصلاح کنیم

پس چرا ما یک لایه تنظیم Vibrance را برای افزایش کنتراست انتخاب کردیم؟ اگر همه نیاز ما تغییر حالت ترکیبی بود ، پس چرا نیاز به Vibrance داریم؟ چرا به سطوح یا منحنی ها یا چیزی دیگر نیاز نداریم؟ دلیل آن این است که هنگامی که کنتراست را افزایش دادیم ، ما میزان اشباع رنگ تصویر را نیز افزایش دادیم. و یک تنظیم Vibrance باعث می شود که آن را اصلاح کنیم.

اگر دوباره بین تصویر اصلی و نسخه کنتراست بالاتر مقایسه کنیم ، می بینیم که رنگ در نسخه کنتراست بالاتر در حال حاضر بیش از حد اشباع شده است. برای اینکه مشکل را آسان تر مشاهده کنیم ، در اینجا نسخه اصلی (سمت چپ) را با نتیجه حالت ترکیبی Overlay (سمت راست) مقایسه می کنیم. اما Soft Light نیز می تواند رنگ های بیش از حد اشباع شده را به میزان کم تر تولید کند:

مرحله 4: نوار لغزنده اشباع را به 100 بکشید

پس چگونه می توانیم اشباع رنگ را کاهش دهیم؟ آسان است. در پنل Properties ، می بینیم که تنظیم Vibrance شامل یک نوار لغزنده اشباع است. یک نوار لغزنده Vibrance بالای آن وجود دارد ، اما چیزی که می خواهیم Saturation  است.

 

برای بازگرداندن سطوح اشباع اولیه عکس ، به سادگی با کشیدن نوار لغزنده اشباع به سمت چپ به مقدار -100 این کار را انجام می دهیم.

در سمت چپ ، آن چیزی که در ابتدا پس از اعمال تغییر حالت ترکیبی به Overlay دیده می شود ، آورده شده است. و در سمت راست تصویر با همان افزایش کنتراست است ، اما با اشباع رنگ دیگر تحت تاثیر قرار نگرفته است:

مقداری از اشباع را بازگردانید

در حال حاضر بسته به تصویر شما ، ممکن است بخواهید مقداری از اشباع رنگ اضافه شده را حفظ کنید. در این صورت ، نوار لغزنده Saturation  را به سمت راست بکشید تا تنظیماتی را که دوست دارید ، اعمال شود. در مورد مثال ما ، مقدار آن را از 100- به 70- افزایش می دهیم:

مقایسه نسخه های کنتراست اصلی و بالاتر

برای سوئیچ کردن بین تصویر اصلی خود و نسخه کنتراست جدید و بالاتر ، لایه تنظیم Vibrance را با کلیک روی آیکون visibility  در پانل Layers  ، روشن و خاموش کنید:

با لایه تنظیم خاموش ، تصویر اصلی با کنتراست پایین را مشاهده می کنیم:

و با بازگرداندن لایه تنظیم به حالت روشن ، ما نتیجه نهایی و با کنتراست بالاتر را می بینیم (با استفاده از حالت ترکیبی Soft Light ) :

و حالا ما آن را در اختیار داریم! و آن این است چگونه به سرعت کنتراست را در عکس های خود با استفاده از حالت های ترکیب ساده و لایه های تنظیم در فتوشاپ افزایش دهید!

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید