مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ی ریسایز کردن تصاویر برای چاپ در فتوشاپ


در این آموزش، نحوه ی ریسایز کردن تصاویر برای چاپ در فتوشاپ را توضیح می دهیم. ریسایز کردن تصاویر برای چاپ با ریسایز کردن تصاویر برای وب یا برای مشاهده در صفحات نمایش متفاوت است. زیرا در اغلب موارد نیازی به تغییر تعداد پیکسل ها در تصاویر نداریم.

امروزه اکثر دوربین های عکاسی دیجیتال، تصاویر را در اندازه های استاندارد مثل 8x10 یا 11x14 چاپ می کنند، که به اندازه ی کافی بزرگ و برای چاپ مناسب هستند.بنابراین به جای اینکه تعداد پیکسل ها را تغییر دهیم، سایز چاپ را تغییر می دهیم. در این آموزش خواهیم دید، با تغییر وضوح عکس، می توان سایز چاپ را تغییر داد. ما در این آموزش، توضیح می دهیم، رزولوشن چیست و برای داشتن یک چاپِ با کیفیت، به چه مقدار رزولوشن نیاز داریم.

اگر شما نیاز دارید تصاویر را با ابعاد بزرگ چاپ کنید، باید پیکسل های بیشتری به آنها اضافه کنید. همچنین اگر قصد دارید، تصویرتان را در قابی قرار دهید که آن قاب با نسبت ابعاد تصویرتان متفاوت است، ابتدا باید تصویر را Crop کنید و بعد تغییر اندازه دهید. هر دو این موضوعات را در این آموزش پوشش داده ایم.

برای شروع، تصویری را داخل فتوشاپ باز کنید. ما از این تصویر استفاده نمودیم. شما می توانید آنرا از Adobe Stock دانلود کنید:

کادر محاوره ای Image Size

در فتوشاپ برای تغییر سایز تصویر بمنظور چاپ ، از کادر محاوره ای  Image Sizeاستفاده می کنیم. برای باز کردن آن، به منوی Image در نوار منو بروید و Image Size را انتخاب کنید:

در فتوشاپ CC، یکی از ویژگی های کادر محاوره ای Image Size وجود یک پنجره پیش نمایش در سمت چپ و گزینه هایی برای مشاهده و تغییر اندازه ی تصویر، در سمت راست می باشد.

 در آموزش قبل در مورد کادر محاوره ای Image Size به تفصیل صحبت نمودیم.

چگونه پیش نمایش بزرگتری برای تصویرمان داشته باشیم؟

شاید شما بخواهید اندازه پنجره ی پیش نمایش (preview window) را افزایش دهید. شما می توانید، این کار را با بزرگتر کردن کادر محاوره ای Image Size انجام دهید. برای این کار کافی ست، کادر محاوره ای را به سمت چپ و بالای صفحه بکشید و سپس گوشه پایین و سمت راست آن را به سمت بیرون بکشید.

بعد از اینکه سایزِ کادر محاوره ای را تغییر دادید، در داخل پنجره پیش نمایش کلیک کنید و سوژه ی مورد نظرتان را با drag کردن، در مرکز کادر قرار دهید:

مشاهده سایزِ تصویر فعلی

اندازه فعلی تصویر شما در بالای کادر محاوره ای Image Size نمایش داده می شود. عددی که در کنار کلمات Image Size قرار می گیرد نشان دهنده ی اندازه تصویر است که برحسب مگابایت (M) می باشد. و در زیر آن، در کنار Dimensions، اندازه تصویر برحسب پیکسل نمایش داده می شود. هیچ کدام از اعداد، سایزِ چاپ نیستند. اما ما می توانیم به آن دست پیدا کنیم:

Resizing تصویر در مقابل Resampling تصویر

قبل از اینکه در مورد چگونگی تغییر اندازه ی تصویر صحبت کنیم، ابتدا تفاوت بین Resize کردن و Resample کردن را توضیح می دهیم :

Resizing تصویر چیست؟

Resize کردن به این معنی است که ما تعداد پیکسل های تصویر را تغییر نمی دهیم. همه ما در موقع چاپ، تغییر اندازه ی تصویر را تجربه کرده ایم. ما سایزِ چاپ، را با تغییر تعداد پیکسل ها کنترل نمی کنیم بلکه رزولوشن (resolution) تصویر را تغییر می دهیم. در آموزش های قبل، در مورد image size  و resolution صحبت نمودیم، اما ما در این آموزش بطور مختصر به آن اشاره خواهیم کرد.

 

Resampling تصویر چیست؟

Resampling به معنای تغییر تعداد پیکسل ها است.به اضافه کردن پیکسل های بیشتر  upsampling می گویند و به حذف کردن پیکسل ها Downsampling می گویند.  Downsamplingزمانی استفاده می شود قصد دارید، اندازه یک تصویر را کاهش دهید، مثلاً برای ارسال تصویر از طریق ایمیل، یا برای آپلود تصویر در وب و یا برای نمایش آنها در صفحه نمایش های عمومی استفاده می شود. اما شما نباید از Downsampling برای چاپ تصویر استفاده کنید. اگر قصد دارید تصویری را پرینت کنید ولی تصویرتان از لحاظ ابعاد پیکسلی کوچک است تصویرتان را upsample  کنید تا به سایزی که نیاز دارید دست پیدا کنید. در مورد upsample کردن تصویر کمی بعدتر توضیح خواهی داد.

نحوه ی کار با اندازه چاپ (print size)

برای دیدن اینکه آیا تصویر کنونیِ شما، پیکسل های کافی برای چاپ در سایزِ مورد نظرتان را دارد یا خیر، گزینه ی Resample را روشن کنید. شما می توانید آن را درست در زیر گزینه Resolution پیدا کنید. وقتی که شما گزینه ی Resample، را خاموش می کنید، فتوشاپ دیگر به شما اجازه نمی دهد تا تعداد پیکسل های تصویر را تغییر دهید. ما فقط می توانیم سایزِ چاپ را تغییر بدهیم:

اندازه ی چاپ کجا قرار گرفته است؟

اندازه چاپ فعلی در فیلدهای Width، Height و Resolution نشان داده شده است. در مثال ما، تصویر با عرض 10.747 اینچ و ارتفاع 7.163 اینچ و با رزولوشن 300 پیکسل در اینچ چاپ خواهد کرد:

رزولوشن تصویر چیست؟

در مورد عرض و ارتفاع بسیار بقدر کافی می دانید اما Resolution چیست؟ به تعداد پیکسل های تصویر، که در یک اینچ کاغذ چاپ می شود، Resolution گفته می شود.از آنجایی که هر تصویری دارای تعداد محدودی از پیکسل ها ست، هرچه تعداد پیکسل های بیشتری را در هر اینچ کاغذ قرار بدهید و در واقع چاپ کنید، تصویرتان کوچکتر می شودو به همین ترتیب، هرچه تعداد پیکسل های کمتری را در هر اینچ کاغذ قرار بدهید، اندازه ی تصویرتان بزرگتر می شود.

از آنجایی که ما تعداد پیکسل های تصویر را تغییر نمی دهیم، بنابراین با تغییر رزولوشن، اندازه فایل یا نحوه نمایش تصویر بر روی صفحه تغییری نخواهد کرد. Resolution فقط برای چاپ استفاده می شود.

در مثال ما، Resolution روی مقدار 300 pixels/inch تنظیم شده است. این به این معنی است که 300 پیکسل در عرض و 300 پیکسل در ارتفاعِ هر اینچِ کاغذ چاپ می شود. شاید این مقدار، برای شما زیاد نباشد. اما اگر قدری ریاضی بدانید، 300x300=90,000. بنابراین، 90 هزار پیکسل در هر اینچِ مربع چاپ می شود:

چگونه رزولوشن روی اندازه چاپ تاثیر می گذارد؟

برای اینکه بدانیم چگونه رزولوشن روی اندازه ی چاپ تاثیر می گذارد، باید مقدار عرض و ارتفاعِ تصویر (برحسب پیکسل) را بر مقدار رزولوشن تقسیم کنیم. در مثال ما عرض تصویر برابر 3224px می باشد:

اگر ما 3224px را بر 300pixels/inch تقسیم کنیم، عرض برابر با 10.747inch می شود:

ارتفاع تصویر برابر با 2149px می باشد :

بنابراین اگر ما 2149px را بر 300pixels/inch تقسیم کنیم، ارتفاع برابر با 7.163inch می شود:

برای چاپ با کیفیت بالا چه مقدار رزولوشن لازم است؟

اکنون می دانیم که چگونه رزولوشن روی اندازه چاپِ تصویر، تاثیر می گذارد، سوال اصلی این است که برای یک چاپِ خوب، رزولوشن باید چه مقداری داشته باشد؟ برای این سوال سه پاسخ مختلف وجود دارد. ابتدا پاسخ رسمی (official) در این زمینه را مطرح می کنیم. سپس، توضیح خواهیم داد که چرا بسیاری از مردم فکر می کنند پاسخ official، منطقی نیست. و در نهایت، بهترین پاسخ را بیان می کنیم.

 

پاسخ 1: رزولوشنِ استاندارد در صنعت چاپ

اول، پاسخ official را بیان می کنیم. استانداردی که صنعت چاپ، برای چاپ با کیفیت بالا درنظر گرفته است، رزولوشن 300pixels/inch است. این به این معنی است که اگر می خواهید تصویر خود را شفاف و واضح و با دقت بالا، چاپ کنید شما حداقل به 300 پیکسل در هر اینچ نیاز دارید. این استاندارد هیچ اشتباهی نمی کند و چاپ با رزولوشن 300pixels/inch قطعاً به شما نتایج عالی خواهد داد.

 

پاسخ 2: رزولوشن های که "به اندازه کافی خوب" هستند

اما چند استدلال علیه رزولوشنِ استاندارد صنعت چاپ، وجود دارد. اول اینکه این استاندارد فقط تعداد پیکسل ها را به عنوان یک عامل در کیفیت چاپ ارزیابی می کندو دیگر عوامل مهم، مانند مسافتِ دید را در نظر نمی گیرد. به طور کلی، هر چقدر اندازه ی چاپ بزرگتر، باشد، افراد دورتری می توانند آن را مشاهده کنند. برای دیدن تصویر از نزدیک، چاپِ 4”x6” اینچ جواب می دهد ، اما برای اینکه تصاویر را از کمی دورتر ببینید نیاز به پوستر هایی با ابعاد بیشتر مانند 24”x36” اینچ یا 30”x40” اینچ دارید. و برای اینکه تصاویر در داخل بزرگراه ها از صدها فوت دور تر دیده شوند نیاز به بیلبورد دارید.

 

از آنجایی که چشمان ما نمیتوانند همه ی جزئیات تصاویر را از فاصله ی دور ببینند، بنابراین دلیلی ندارد از یک رزولوشن یکسان، برای چاپ همه، استفاده کنیم.ما باید به فاصله ی دید آنها نیز توجه کنیم.

300pixels/inch برای چاپ های کوچک و در فاصله نزدیک مطلوب است، اما برای مشاهده ی تصاویر از فاصله دورتر، مطلوب این است که، چاپ های بزرگتر و با رزولوشن های پایین، داشته باشیم.

استدلال دیگری که در مقابل استاندارد صنعتِ چاپ وجود دارد، این است که در حالی که 300pixels/inch به شما بالاترین کیفیت ممکن را ارائه می دهد، این سوال را مطرح می کند، آیا واقعا به بالاترین کیفیت نیاز دارید؟ آیا رزولوشن های پایین تری وجود دارند که "به اندازه کافی خوب" عمل کنند؟ بسیاری از عکاسان حرفه ای از رزولوشن 240pixels/inch استفاده می کنند، که عدد مطلوبی برای مقدار رزولوشن است ولی مطمئنا، یک چاپ 300pixels/inch در مقایسه با آن کمی بهتر خواهد بود. رزولوشن 240pixels/inch تصویر واضح و شفافی ارائه می دهد که می تواند رضایت اکثر افراد را جلب کند.بنابراین مجبور نیستید تصویر را به رزولوشن 300pixels/inch ارتقا بدهید زیرا این کار باعث می شود سایز تصویر کوچک شود.

پاسخ 3: رزولوشن اصلی چاپگر شما

از آنجایی که استدلالهایی که بر علیه استاندارد 300pixels/inch مطرح شده اند، خیلی قوی هستند، ولی آنها یک جزء بسیار مهم را نادیده گرفته اند. در حقیقت، این جزء بسیار مهم باعث شده تا استدلال هایی که علیه استاندارد صنعتِ چاپ به وجود آمدند، بیهوده قلمداد شوند.

واقعیت این است که چاپگر شما رزولوشنِ چاپیِ مخصوص به خود را دارد. و شما تصاویرتان را طبقِ رزولوشن چاپگرتان دریافت می کنید. اکثر چاپگرها، دارای رزولوشنِ اصلیِ 300pixels/inch، هستند که مطابق با استاندارد صنعت چاپ است. اگر این چاپگرها، تصویری با رزولوشن پایین تر، مانند 240pixels/inch دریافت کنند، چاپگر به طور خودکار آن را upsample می کند و به رزولوشن اصلی خود می رساند. به عبارت دیگر، به همین سادگی ممکن نیست تا چاپگر، تصویری کمتر از رزولوشن اصلیِ خود، چاپ کند.

چاپگرهای اپسون، مانند Epson Stylus Pro 3880، دارای رزولوشنِ اصلیِ 360pixels/inch می باشند. بنابراین پرینترهای اپسون، رزولوشن های پایین تر از 360 را به طور خودکار به 360 می رسانند. سایر تولید کنندگان چاپگر (Canon، HP و غیره) رزولوشن را به 300 می رسانند.

کدام پاسخ درست است؟

خب، با وجود این پاسخ ها ما باید چگونه عمل کنیم؟ رزولوشن مناسب، برای داشتنِ چاپی با کیفیت بالا کدام است؟ پاسخ این است که برای اکثر چاپگرهای جوهر افشان، رزولوشن باید 300pixels/inch در نظر گرفته شود. این عدد، رزولوشنِ اصلیِ چاپگر است. برای چاپگرهای اپسون، رزولوشن باید 360pixels/inch در نظر گرفته شود. هر رزولوشنی کمتر از رزولوشن اصلی چاپگر وارد کنید، پرینتر آن را upsample می کند و تصویر را به رزولوشنِ اصلیِ خود می رساند. اما فتوشاپ می تواند upsampling را خیلی بهتر از چاپگر شما انجام دهد. بنابراین اگر رزولوشنِ تصویرِ شما کمتر از 300pixels/inch باشد، قبل از فرستادن آن به چاپ، از طریقِ کادر محاوره ای Image Size آن را upsample کنید.

رزولوشن های بالا

اگر رزولوشن تصویرمان بالاتر از رزولوشنِ اصلیِ چاپگرمان باشد چه؟ آیا باید تصویر را downsample کنیم تا کوچکتر شود؟ نه، این کار لازم نیست. وقتی برای پرینتر، پیکسل هایی بیش از نیازش ارسال کنید مشکلی به وجود نمی آید، و البته به شما این اطمینان را نیز می دهد که تصویرتان را تا جایی که ممکن است واضح و شفاف ارائه بدهد.

چگونه می توان اندازه چاپ را تغییر داد

تا اینجا یاد گرفتیم که رزولوشن روی اندازه ی چاپ تاثیر می گذارد.همچنین یاد گرفتیم حداقل رزولوشن لازم برای چاپ هایی با کیفیت بالا چیست. اجازه دهید نگاهی به نحوه ی تغییر اندازه چاپ داشته باشیم. برای تغییر آن، باید گزینه Resample خاموش باشد، بنابراین تیک آن را بر می داریم. حال کافی ست داخلِ فیلد های Width و Height سایز مورد نظرمان را وارد کنیم.از آنجا که Width و Height با هم مرتبط ولینک هستند، با تغییر یکی، دیگری به صورت خودکار، تغییر می کند.

سازگاری نسبت ابعاد و جهت گیری تصویر

توجه داشته باشید، شما می توانید اندازه هایی را وارد کنید که با نسبت ابعاد تصویر سازگار باشد. برای مثال، اگر نسبت تصویر شما 4x6 هست شما قادر نیستید آن را با نسبت 8x10 چاپ کنید. چون این دو نسبت با هم مچ و سازگار نیستند.برای چاپ تصویر با نسبت ابعاد متفاوت، ابتدا باید آن را crop کنید. کمی جلوتر به شما نشان می دهیم چگونه این کار را انجام دهید.

علاوه بر در نظر گرفتنِ نسبت ابعاد، شما باید از جهت تصویر خود مطلع باشید. اگر تصویرتان در جهت عمودی (portrait) است، یعنی عرض تصویرتان کوچکتر از ارتفاعش است، پس باید مقدار عرض را کمتر از ارتفاع وارد کنید. و اگر تصویرتان بصورت افقی (landscape) قرار دارد، یعنی عرض تصویرتان بزرگتر از ارتفاعش است، پس باید مقدار عرض را بیشتر از ارتفاع وارد کنید.

تغییر عرض و ارتفاع

به عنوان مثال، می خواهیم تصویر را به صورت  4”x6” چاپ کنیم. همانطور که می دانید جهت تصویرمان landscape یا افقی است. یعنی عرض آن بزرگتر از ارتفاعش است، بنابراین مقدار عرض را روی 6inch تنظیم می کنیم. فتوشاپ به طور خودکار ارتفاع را روی 4inch یا در مثال ما روی 3.999 اینچ تنظیم می کند تا نسبت ابعاد را حفظ نماید:

اگر بخواهیم ارتفاع را دقیقاً روی 4inch تنظیم کنیم، مقدار ارتفاع را، 4 اینچ وارد می کنیم. به محض وارد کردن مقدار ارتفاع، عرض بطور خودکار توسط فتوشاپ روی مقدار 6.001 اینچ تنظیم می شود. همانطور که مشاهده می کنید، نسبت ابعاد تصویرمان دقیقا 4x6 نیست، اما به آن خیلی نزدیک است:

بررسی رزولوشن تصویر

توجه داشته باشید که مقدار Resolution با مقادیر Width و Height مرتبط و لینک است. و با کاهش عرض و ارتفاع، رزولوشن افزایش می یابد.همانطور که مشاهده می کنید در مثال ما از 300pixels/inch به 537.25pixel/inch افزایش یافت.این به این دلیل است که با کوچکتر شدن سایز تصویر، تعداد پیکسل های بیشتری در هر اینچ قرار می گیرد. بنابراین رزولوشن افزایش می یابد. اما، از آنجایی که رزولوشنِ جدید بسیار بالاتر از حداقل رزولوشن است (300pixel/inch)، نیازی نیست که آن را upsample کنید:

بررسی اندازه تصویر

توجه داشته باشید که تغییر اندازه ی چاپ، روی اندازه واقعی تصویر (image size)، برحسب پیکسل یا مگابایت هیچ تاثیری ندارد. تمام کارهایی که تاکنون انجام داده ایم روی اندازه چاپ (print size) تاثیر می گذارد:

هنگامی که تصویر را بزرگ می کنید

می خواهیم عرض و ارتفاع را دوبرابر کنیم. برای این کار ابتدا مقدار ارتفاع را از 4 اینچ به 8 اینچ ارتقا می دهیم.فتوشاپ هم بطور خودکار عرض را دوبرابر می کند و از 6.001 اینچ به 12.002 اینچ ارتقا می دهد. توجه داشته باشید، با دو برابر شدن عرض و ارتفاع، مقدار Resolution نصف شده و کاهش می یابد .این مقدار کمتر از حداقل رزولوشنِ مورد نیاز ما یعنی 300pixels/inch می باشد.

اگر به خاطر داشته باشید کمی پیشتر گفتیم، که برخی از افراد معتقدند که هر رزولوشنی که بیشتر از 240pixels/inch باشد، خوب است. رزولوشن جدید ما حدود 268pixels/inch است. اما، از آنجا که رزولوشن اصلی چاپگرتان 300ppi (یا 360ppi برای پرینترهای اپسون) است، چاپگر برای رساندن رزولوشن به مقدار رزولوشن اصلی خودش تصویر را upsample می کند. بنابراین برای اینکه نتایج بهتری داشته باشیم، این کار را خودمان، قبل از چاپ، با فتوشاپ از طریق کادر محاوره ای Image Size انجام می دهیم.

چگونه یک تصویر را upsample کنیم

برای upsample کردن تصویر، گزینه Resample را روشن کنید:

سپس رزولوشن مورد نیاز خود را در قسمت Resolution وارد کنید. برای اغلب پرینترها، این مقدار 300ppi و برای پرینترهای اپسون 360ppi در نظر گرفته می شود.

بررسی عرض و ارتفاع

توجه داشته باشید که وقتی Resample را روشن می کنید، دیگر فیلد Resolution با فیلدهای Width و Height مرتبط و لینک نیست. بنابراین حتی اگر رزولوشن را افزایش دهید، سایزِ پرینت هیچ تغییری نمی کند و تصویر همچنان 12 اینچ عرض و 8 اینچ ارتفاع دارد:

بررسی اندازه تصویر

آنچه که این بار تغییر کرده است، اندازه واقعی تصویر، برحسب پیکسل و مگابایت است. وقتی گزینه ی Resample روشن است، افزایش رزولوشن، فتوشاپ را مجبور می کند تا تعداد پیکسل های بیشتری را به تصویر اضافه کند. اگر به یاد داشته باشید، تصویر اصلی مان دارای 3224px عرض و 2149px ارتفاع بود. اما پس از resampling آن، عرض به 3601px و ارتفاع به 2400px افزایش یافت.

چون ما پیکسل های بیشتری اضافه کردیم، اندازه تصویر در حافظه افزایش یافت، از 19.8 مگابایت به 24.7 مگابایت رسید:

متد Interpolation

هرگاه تصویری را resample می کنیم، فتوشاپ پیکسل هایی را به آن اضافه یا از آن حذف می کند. متدی که برای انجام این کار استفاده می شود، به عنوان متد interpolation شناخته می شود. چندین متد interpolation وجود دارد که می توان آنها را انتخاب نمود. تفاوت که بین این متدها وجود دارد می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت تصویر داشته باشد.

 

گزینه Interpolation در سمت راست گزینه Resample قرار دارد. این گزینه بصورت پیش فرض، روی مقدار Automatic تنظیم شده است. Interpolation فقط با resampling قابل اجرا می باشد. بنابراین هنگامی که گزینه Resample خاموش است، گزینه Interpolation به رنگ خاکستری روشن در می آید و غیر فعال است:

انتخاب یک متد Interpolation

اگر بر روی کادر کشویی که در جلوی گزینه ی Resample قرار دارد، کلیک کنید، لیستی از متدهای interpolation  برای انتخاب، باز می شود. بعضی از آنها برای upsampling و بعضی دیگر برای  downsampling استفاده می شوند:

اگر شما بخواهیم نحوه ی کار هر کدام از این گزینه ها را آموزش دهیم، برای هر کدام باید یک آموزش جداگانه بگذاریم. اما خوشبختانه شما نیازی ندارید تا همه چیز را در مورد آنها بدانید. فتوشاپ به طور پیش فرض، گزینه Interpolation را بر روی Automatic تنظیم کرده است.با این کار فتوشاپ اجازه دارد، بهترین گزینه را انتخاب کند. بنابراین تنظیم آن روی مقدار Automatic  می تواند یک انتخاب خوب و مطلوب باشد.

Preserve Details 2.0

در فتوشاپ CC 2018، Adobe یک متد upscaling جدید، به نام Preserve Details 2.0 اضافه کرده است. این متد جدید اکنون بهترین گزینه برای بزرگ کردن تصاویر شما است. اما مشکلی وجود دارد وآن این است که اگر گزینه Interpolation را روی Automatic تنظیم کنید، دیگر فتوشاپ نمی تواند آن را انتخاب کند. بنابراین اگر شما از CC 2018 (یا نسخه های بعد از آن) استفاده می کنید و قصد دارید تصویرتان را upsampling کنید، متد interpolation را از مقدار Automatic به مقدار Preserve Details 2.0 تغییر دهید:

نحوه ی تغییر اندازه ی تصویر برای چاپ ( بطور خلاصه)

قبل از اینکه نحوه ی تغییر اندازه تصاویر با نسبت ابعاد متفاوت، را یاد بگیریم، بیایید به سرعت آنچه که آموخته ایم را مرور کنیم.

 

برای تغییر اندازه یک تصویر برای چاپ، کادر محاوره ای Image Size را از طریق مسیر Image>Image Size باز کنید و گزینه ی Resample را خاموش کنید. اندازه مورد نیاز خود را در فیلدهای Width و Height وارد کنید و سپس مقدار Resolution را بررسی کنید. اگر مقدار Resolution یکسان یا بالاتر از رزولوشن اصلی چاپگر شما باشد (300ppi برای اکثر چاپگرها و یا 360ppi برای چاپگرهای اپسون)، پس کار شما تمام شده است و لازم نیست کار دیگری انجام دهید.

اگر مقدار Resolution پایین تر از رزولوشن اصلی چاپگر شما باشد، باید تصویر خود را upsample کنید. برای این کار گزینه Resample را روشن کنید (تیک گزینه ی Resample را بزنید). سپس رزولوشن را روی مقدار 300pixels/inch (یا 360pixels/inch برای پرینترهای اپسون) تنظیم کنید. متد Interpolation را روی Automatic قرار دهید یا در فتوشاپ CC 2018 (یا نسخه های بعد از آن)، آن را روی مقدار  Preserve Details 2.0 تنظیم کنید.

 

چگونه تصاویر را با نسبت ابعاد متفاوت ریسایز کنیم؟

قبلا اشاره نمودیم که فقط می توانیم اندازه ی چاپی را انتخاب کنیم که با نسبت ابعاد تصویرمان مطابقت داشته باشد. اما اگر بخواهیم نسبت ابعاد متفاوتی داشته باشیم، چه؟ به عنوان مثال، اگر تصویری با نسبت ابعاد 4x6 داشته باشیم و بخواهیم آن را در قاب 8”x10” قرار دهیم، باید چگونه آن را چاپ کنیم؟

مشکل با نسبت ابعاد متفاوت

ما قبلا این مشکل را بررسی کردیم. وقتی ارتفاع را روی 8inches تنظیم می کنیم، فتوشاپ عرض تصویر را بطور خودکار روی 12inches تنظیم می کندو این آنچه که می خواهیم نیست:

حال اگر برعکس عمل کنیم یعنی ابتدا عرض را روی 10inches تنظیم کنیم، فتوشاپ بطور خودکار ارتفاع را روی مقدار 6.666inches تنظیم می کند و باز هم این آنچه که می خواهیم نیست:

حال اگر عرض را روی 8inches تنظیم کنیم، فتوشاپ بطور خودکار ارتفاع را روی مقدار 5.333inches قرار می دهد. هیچ راهی وجود ندارد تا بتوانیم تصویری با نسبت ابعاد 4x6 را بصورت 8x10 چاپ کنیم:

چگونه با نسبت ابعاد متفاوت crop کنیم؟

برای تغییر اندازه تصویر برای چاپ با نسبت ابعاد متفاوت، ابتدا باید تصویر را با نسبت جدید crop کنیم. در این قسمت چگونگی انجام این کار را شرح می دهیم.

 

مرحله 1: فرمان Image Size را لغو کنید

با کلیک بر روی دکمه Cancel در پایین پنجره، کادر محاوره ای Image Size را بدون ایجاد هیچ گونه تغییری روی تصویر می بندیم.

مرحله 2: ابزار Crop را انتخاب کنید

در نوار ابزار (Toolbar) ابزار Crop را انتخاب می کنیم:

مرحله 3: نسبت ابعاد جدید را در نوار تنظیمات (Options Bar) تنظیم کنید

سپس در نوار تنظیمات، نسبت ابعاد جدیدتان را در فیلدهای Width و Height وارد کنید. واحد اندازه گیریِ خاصی را وارد نکنید، مانند اینچ یا هر چیز دیگر. فقط عدد موردنظرتان را وارد کنید. ما اعداد 8 و 10 را وارد نمودیم:

مرحله 4: اگر خواستید می توانید borderهای crop را تغییر اندازه دهید

فتوشاپ فورا border های crop را بر اساس نسبت جدید تغییر شکل می دهد و روی تصویر قرار می دهد. اگر نیاز داشتید می توانید دستگیره های crop را بکشید (drag کنید) و آنها را تغییر سایز بدهید:

مرحله 5: تصویر را Crop کنید

به نوار تنظیمات (Options Bar) بروید و مطمئن شوید که گزینه Delete Cropped Pixels خاموش است (تیک نخورده باشد). با این کار، تغییرات بصورت ثابت و دائمی نخواهند بود:

سپس، برای crop تصویر با نسبت جدید، بر روی checkmark در نوار تنظیمات (Options Bar) کلیک کنید:

حال تصویری را می بینید، که با نسبت ابعاد 8x10 بریده شده است. دقت کنید که نسبت ابعاد تصویر 8x10 شده است ولی سایز تصویر 8اینچ در 10 اینچ نشده است. نگران نباشید، ما با کارهایی که بعداً انجام می دهیم این مشکل را حل می کنیم:

مرحله 6: تغییر اندازه تصویر در کادر محاوره ای Image Size

در این مرحله، برای تغییر اندازه تصویر برای چاپ، مراحل مشابهی را که قبلا یاد گرفته ایم دنبال می کنیم. ابتدا، به منوی Image می رویم و Image Size را انتخاب می کنیم. با این کار، کادر محاوره ای Image Size باز می شود:

تیکِ گزینه ی Resample را بردارید و سپس اندازه چاپ جدیدتان را در قسمت های Width و اHeight وارد کنید. این بار، ما هیچ مشکلی برای انتخاب اندازه ی 8”x10” نداریم. فقط مقدار فیلد width روی مقدار 8.004 تنظیم شده است که خیلی نزدیک به 8 اینچ می باشد و اصلا مشکل محسوب نمی شود.

توجه کنید که مقدار Resolution روی مقداری کمتر از 300pixels/inch تنظیم شده است و به این معنی است که ما باید upsample کنیم:

برای upsample کردن، گزینه Resample را روشن می کنیم (تیک گزینه ی Resample را می زنیم)، و سپس مقدار Resolution را روی مقدار 300pixels/inch تنظیم می کنیم. یا اگر می خواهید تصویر تان را در چاپگرهای اپسون چاپ کنید، مقدار Resolution را روی مقدار 360ppi تنظیم کنید:

در پایان، متد Interpolation، را روی Automatic تنظیم می کنیم، یا اگر مثل ما از فتوشاپ CC 2018، استفاده می کنید، آن را روی Preserve Details 2.0 تنظیم کنید:

هنگامی که تمام کارها را انجام دادید و آماده تغییر سایز تصویر شدید، روی دکمه ی OK کلیک کنید تا تنظیمات تان توسط فتوشاپ پذیرفته شود و کادر محاوره ای Image Size بسته شود:

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید