مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ی تبدیل یک عکس به یک کلاژ (Collage) در فتوشاپ


در این آموزش می خواهیم نحوه ی ایجاد تصاویر کلاژ (collage) را به شما آموزش دهیم.ابتدا تصویر را به صورت مربع crop می کنیم. سپس آن را به مربع های کوچکتری تقسیم می کنیم. سپس اطرافِ هر کدام از آنها حاشیه ای اضافه می کنیم. به طوری که آنها به صورت عکس های جداگانه ای بنظر بیایند. سپس آنها را کمی حرکت می دهیم و می چرخانیم.در پایان، رنگ پس زمینه را تغییر می دهیم و به هر کدام از مربع ها سایه اضافه می کنیم. ما در این آموزش از آخرین نسخه فتوشاپ CC استفاده نموده ایم اما تمام مراحل زیر با فتوشاپ CS6 نیز سازگار است.

نحوه ی ایجاد تصویر collage مربع

مرحله 1: تصویر را به شکل مربع بُرش دهید (Crop)

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که تصویرمان را به شکل یک مربع crop کنیم. ابزار Crop را از نوار ابزار (ToolBar) انتخاب کنید:

در نوار تنظیمات(Options Bar)، گزینه ی Aspect Ratio را روی Square تنظیم کنید:

فتوشاپ border های Crop را به شکل مربع، در اطراف تصویر قرار می دهد :

به نوار تنظیمات (Options Bar) باز گردید و مطمئن شوید که Delete Cropped Pixels تیک خورده است:

سپس دستگیره های crop را بکشید (drag) تا border های crop را در اطراف سوژه ی موردنظرتان تغییر سایز داده شوند. اگر شما با یک پرتره کار می کنید، سعی کنید عناصر اصلی چهره (چشم، بینی و دهان) در مرکز مربع قرار گیرند:

برای بُرش تصویر، دکمه ی Enter را در ویندوز و return را در مک فشار دهید:

مرحله 2: تعدادی guide اضافه کنید

برای اینکه تصویر به مربع های کوچتری تقسیم شود، از تعدادی guide (خطوط راهنمای عمودی وافقی فتوشاپ) استفاده می کنیم.

 

اضافه کردن اولین guide افقی

در نوار منو (Menu Bar)، به منوی View بروید و New Guide را انتخاب کنید:

در کادر محاوره ای New Guide، گزینه ی Orientation را روی Horizontal تنظیم کنید. سپس برای گزینه ی Position مقدار 33% را وارد کنید.در نهایت بر روی دکمه ی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای New Guide بسته شود:

به این ترتیب اولین Guide افقی شما به صورت یک خط، در یک سوم از تصویرتان از بالا، اضافه می شود:

اضافه کردن دومین guide افقی

برای اضافه کردن guide دوم، دوباره به منوی View بروید و دوباره روی New Guide کلیک کنید.

Orientation را روی Horizontal  تنظیم کنید. اما اینبار برای Position مقدار 66%  را وارد کنید. برای بستن کادر محاوره ای New Guide روی دکمه ی OK کلیک کنید:

 فتوشاپ guide دوم را اضافه می کند.اما این بار این خط را در دو سوم تصویر از بالا، قرار می دهد:

اضافه کردن اولین guide عمودی

به منوی View بروید و دوباره New Guide را انتخاب کنید:

برای اضافه کردن guide سوم، گزینه ی Orientation را روی Vertical تنظیم کنید و برای Position مقدار 33% را وارد کنید. سپس روی OK کلیک کنید:

این guide به صورت عمودی و در یک سوم تصویر، از چپ اضافه می شود:

اضافه کردن دومین guide عمودی

و در نهایت، برای آخرین بار به منوی View بروید و گزینه ی New Guide را انتخاب کنید:

این بار گزینه ی Orientation  را روی Vertical تنظیم کنید و مقدار Position را برابر با 66% قرار دهید.سپس روی دکمه ی OK کلیک کنید:

فتوشاپ guide عمودی دوم را در دو سوم تصویر از چپ، اضافه می کند.همانطور که مشاهده می کنید، تصویر ما به مربع های کوچکی تقسیم شده است:

مرحله 3: هر مربع را برای یک لایه جدید انتخاب و کپی کنید

ما باید هر مربع را انتخاب کنیم و آن را برای هر لایه کپی کنیم. ابزارRectangular Marquee  را از نوار ابزار (Toolbar) انتخاب کنید:

چسبیدن selection های ما به guide ها

برای اینکه مطمئن شویم انتخاب های ما(selection)، دقیقاً به خطوط راهنما (guide ها) می چسبند، به منوی View بروید و Snap To را انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینه ی Guides تیک خورده است.اگر تیک نداشت، بر روی آن کلیک کنید تا آن را انتخاب نمایید:

انتخاب اولین مربع

کارمان را با انتخاب اولین مربعِ سمت چپ و بالای تصویر شروع می کنیم.با کلیک و drag نمودن خطوط selection را در اطراف مربع اول قرار می دهیم. اگر تنظیمات مرحله ی قبل را انجام داده باشید، باید در این مرحله، خطوطِ انتخاب شما دقیقاً به خطوط راهنما بچسبند:

هر مربع را در یک لایه ی جدید کپی کنید

بعد از اینکه اولین مربع را انتخاب نمودید، برای اینکه هر مربع را در یک لایه ی مختص به خود، قرار دهید، به منوی Layer بروید و New را انتخاب کنید. سپس بر روی Layer via Copy کلیک کنید. یک راه سریعتر نیز وجود دارد و آن از طریق صفحه کلید می باشد. برای این کار کلید های Ctrl+J را در ویندوز و Command+J را در مک فشار دهید:

به پنل Layers، می رویم. همانطور که مشاهده می کنید، فتوشاپ یک کپی از مربع را در یک لایه جدید در بالای لایه ی Background قرار داده است:

انتخاب لایه ی Background

قبل از اینکه مربع دوم را انتخاب کنیم، دوباره باید تصویر (لایه Background) را انتخاب کنیم. بدین منظور روی لایه ی Background کلیک کنید تا انتخاب شود. همیشه قبل از آنکه یک مربع جدید را انتخاب و کپی می کنید، ابتدا باید لایه Background را انتخاب کنید:

مربع دوم را انتخاب و کپی کنید

سپس مربع بالا و وسط را انتخاب کنید:

برای اینکه، انتخاب ما در یک لایه ی جدید کپی شود، دکمه های Ctrl+J را در ویندوز و Command+J را در مک فشار دهید. دوباره به پنل Layers بازگردید.همانطور که مشاهده می کنید دو لایه، حاوی دو مربع، در بالای لایه ی تصویر مان قرار دارد:

انتخاب و کپیِ مربع های باقی مانده

برای انتخاب و کپی مربع های باقی مانده، کافی ست فقط، مراحل قبل را تکرار کنید. ابتدا روی لایه Background کلیک کنید تا تصویر انتخاب شود:

خطوط انتخاب را در اطراف مربع جدید بکشید:

سپس دکمه های Ctrl+J در ویندوز و Command+J در مک را بفشارید تا مربع در یک لایه ی جدید کپی شود:

همچنان Select و Copy مربع ها را ادامه دهید تا همه ی آنها انتخاب شوند. به پنل Layers برگردید. اکنون می توانید تمام 9 مربع را مشاهده کنید. هر کدام از این مربع ها، در یک لایه ی جداگانه و در بالای تصویر قرار گرفته اند:

مرحله 4: پنهان کردن guide ها

از این مرحله به بعد دیگری نیازی به guide ها نداریم بنابراین، به منوی View می رویم و گزینه ی Show را انتخاب می کنیم. سپس روی Guides کلیک می کنیم:

مرحله 5: اضافه کردن فضای بوم بیشتر

ما برای حرکت دادن و چرخاندن مربع ها، نیاز داریم فضای بیشتری را در اطراف تصویرمان اضافه کنیم. ما می توانیم این کار را با استفاده از ابزار Crop انجام دهیم. ابزار Crop را از نوار ابزار (Toolbar) انتخاب کنید:

کلید Alt در ویندوز و Option  در مک را فشار دهید و نگه دارید. سپس هر یک از دستگیره های crop را به سمت بیرون و دور از تصویر بکشید (drag). کلید Alt / Option به شما این امکان را می دهد تا محدوده ی crop را نسبت به مرکز، تغییر اندازه دهید:

برای پذیرش crop، دکمه ی  Enterدر ویندوز و Return در مک، را بفشارید. با این کار فتوشاپ، فضای بوم را افزایش می دهد:

مرحله 6: پس زمینه را با رنگ سیاه پر کنید

فتوشاپ به طور پیش فرض، فضای جدید را با رنگِ سفید پر می کند. اما ما می خواهیم،  پس زمینه را با رنگ سیاه پر کنیم. بنابراین در پنل Layers، لایه ی Background را انتخاب کنید:

سپس به منوی Edit بروید و Fill را انتخاب کنید:

در کادر محاوره ای Fill، گزینه Content را روی Black تنظیم کنید و سپس روی OK کلیک کنید:

فضای اطراف تصویر به رنگ سیاه درآمد:

مرحله 7: اضافه کردن حاشیه در اطرافِ اولین مربع

همانطور که مشاهده می کنید مربع ها در تصویر دیده نمی شوند. بنابراین می خواهیم آنها را قابل مشاهده کنیم. برای اینکه هر کدام از آنها به صورت تصاویر مربعی شکلی به نظر برسند باید اطراف هر کدام از آنها حاشیه هایی اضافه کنیم. ما حاشیه هایی در اطراف یکی از آنها اضافه می کنیم و سپس آن را روی مربع های دیگر copy و paste می کنیم.

اضافه کردن حاشیه (Strock)

در پنل Layers، بالاترین لایه را انتخاب کنید (این لایه، مربع بالا و سمت چپ را در خود جای داده است):

سپس روی آیکون Layer Styles (نماد fx) که در پایین پنل Layers قرار دارد، کلیک کنید:

از لیست باز شده Stroke را انتخاب کنید:

تغییر رنگ حاشیه (strock)

در کادر محاوره ای Layer Style روی نمونه رنگ، کلیک کنید:

سپس در Color Picker، برای رنگ حاشیه، رنگ سفید را انتخاب کنید و روی دکمه ی OK کلیک کنید:

تنظیم Size و Position

به کادر محاوره ای Layer Style، باز گردید. گزینه ی Position را روی Inside تنظیم کنید. سپس، با کشیدن نوار لغزنده ی Size، ضخامت حاشیه ی اطراف مربع تان را تنظیم کنید. ما در این مثال، مقدار سایز را حدودِ 32px قرار می دهیم. البته مقدارِ Size به اندازه ی تصویر شما بستگی دارد:

برای بستن کادر محاوره ای Layer Style روی دکمه ی OK کلیک کنید. اکنون می توانید حاشیه ای را در اطراف مربع بالا سمت چپ مشاهده کنید:

مرحله 8: اضافه کردن حاشیه به مربع دیگر

به پنل Layers باز گردید، همانطور که مشاهده می کنید،حاشیه ای که ما به مربع بالاسمت چپ، اعمال کردیم به عنوان یک افکت در زیر لایه، لیست شده است:

برای اینکه همین حاشیه را به سرعت به لایه های دیگر نیز اعمال کنیم، باید آن را copy و بر روی لایه های دیگر paste کنیم.برای این کار بر روی هر لایه در ویندوز Right-click  و در مک Control-click کنید و سپس از منوی باز شده گزینه ی  Copy Layer Style را انتخاب نمایید:

بر روی دومین لایه از بالا (Layer 2) کلیک کنید، تا آن انتخاب شود:

سپس کلید Shift را فشار داده و پایین نگه دارید و همزمان بر روی Layer 9 (لایه ی بالای Background) کلیک کنید. با این کار همه ی مربع ها یکباره، انتخاب می شوند:

سپس بر روی هر کدام از لایه های انتخاب شده، در ویندوز Right-click و در مک Control-click کنید و از منوی باز شده گزینه ی Paste Layer Style را انتخاب کنید:

با این کار، فتوشاپ حاشیه ی کپی شده را بر روی مربع های دیگر قرار می دهد:

مرحله 9: حرکت و چرخش مربع ها

برای ایجاد یک تصویر کُلاژ (collage)، با استفاده از دستور Free Transform فتوشاپ، مربع ها را حرکت داده و می چرخانیم.

انتخاب ابزار Move

ابزار Move را از نوار ابزار (Toolbar) انتخاب کنید:

روشن کردن Auto-Select

ابتدا به نوار تنظیمات (Options Bar) بروید و اطمینان حاصل کنید که Auto-Select روشن است. سپس آن را با مقدار Layer تنظیم کنید. با این تنظیمات، این قابلیت به ما داده می شود تا به راحتی هر مربع را فقط با کلیک بر روی آن انتخاب کنیم:

برای انتخاب هر مربع کلیک کنید

بر روی مربع بالا و سمت چپ کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید:

مربع را با Free Transform حرکت دهید و بچرخانید

سپس به منوی Edit بروید و Free Transform را انتخاب کنید. یا از میانبر صفحه کلید استفاده کنید. بدین منظور، کلیدهای Ctrl+T را در ویندوز و Command+T را در مک فشار دهید:

فتوشاپ کادر Free Transform و دستگیره هایش را در اطراف مربع قرار می دهد:

برای حرکت دادن مربع، داخل کادر Free Transform کلیک کنید و آن را به هر سمت دلخواهی بکشید(drag). علاوه براین، می توانید با استفاده از کلیدهای جهت دارِ صفحه کلید، مربع را حرکت دهید. برای چرخاندن مربع، مکان نمای ماوس را خارج از کادر Free Transform قرار دهید و سپس کلیک و drag کنید:

بعد از چرخش مربع، برای پذیرفتن آن، دکمه ی Enter در ویندوز و Return در مک را فشار دهید.همانطور که مشاهده می کنید، اولین مربع را در جای خود، حرکت دادیم و کمی چرخاندیم:

تکرار مراحل قبل برای مربع های دیگر

برای حرکت و چرخاندن مربع های دیگر، کافی ست مراحل قبل را برای هر مربع تکرار کنید. ابتدا بر روی یک مربع کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید، سپس کلیدهای Ctrl+T در ویندوز و Command+T در مک را فشار دهید تا خیلی سریع Free Transform انتخاب شود. اکنون می توانید مربع در جای خود جابجا کنید و یا آن را بچرخانید. سپس کلید Enter را در ویندوز و Return را در مک فشار دهید، تا تغییرات تان پذیرفته شود.

در این مثال، قصد داریم مربع وسط بدون حرکت در جای خود بماند ولی مربع های اطراف آن را حرکت داده و بچرخانیم تا به نتیجه ی دلخواهمان برسیم. اگر شما فقط می خواهید یک مربع را بدون چرخش، حرکت دهید، نیازی به باز کردن Free Transform نیست.برای این کار کافی ست ابزار Move را انتخاب کنید، سپس بر روی مربع موردنظرتان کلیک کنید و آن را بکشید(drag). یا اینکه از طریق کلیدهای جهت دار صفحه کلید، آن را جا به جا کنید:

مرحله 10: رنگ پس زمینه را تغییر دهید

تا این مرحله، ما افکت اصلی مان را بر روی تصویر ایجاد نموده ایم.اکنون قصد داریم رنگ پس زمینه ی تصویرمان را تغییر دهیم. برای انجام این کار، لایه را با یکی از رنگ های Solid Color پر می کنیم.

در پنل Layers، بر روی لایه Background کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید:

سپس روی آیکون New Fill یا Adjustment Layer کلیک کنید:

و از لیست باز شده، گزینه ی Solid Color را انتخاب کنید:

نمونه برداری از تصویر برای رنگ پس زمینه

در Color Picker یک رنگ جدید برای پس زمینه ی خود انتخاب کنید. یا با وارد کردن مکان نما به داخل تصویر و کلیک کردن بر روی یک از رنگ ها، رنگ موردنظرتان را بطور مستقیم از تصویرتان انتخاب کنید:

بعد از اینکه رنگ موردنظرتان را پیدا نمودید بر روی دکمه ی Ok کلیک کنید و پنجره ی Color Picker را ببندید:

مرحله 11: یک drop shadow اضافه کنید

در پایان می خواهیم پشت هر مربع سایه قرار دهیم. برای اینکه به همه ی مربع ها بصورت یکباره سایه اضافه کنیم، ابتدا آنها را در یک گروهِ لایه (layer group) قرار می دهیم.

 

گروه بندی مربع ها

روی لایه بالا (Layer1) کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید. سپس کلید Shift را فشار داده و پایین نگه دارید و همزمان روی لایه ی بالایِ پس زمینه (Layer9) کلیک کنید.با این کار همه ی مربع ها بصورت یکباره انتخاب می شوند:

به منوی Layer بروید و Group Layers را انتخاب کنید:

دوباره به پنل Layers، باز گردید.همانطور که مشاهده می کنید همه ی مربع ها در یک گروه جدید قرار گرفته اند. شما می توانید با کلیک کردن بر روی فلشی که در کنار نام گروه قرار گرفته است، گروه را باز یا بسته کنید:

افزودن drop shadow

برای اعمال سایه (drop shadow) به گروه، روی آیکون Layer Styles کلیک کنید:

سپس از لیست باز شده Drop Shadow را انتخاب کنید:

با این کار، کادر محاوره ای Layer Style همراه با تنظیمات Drop Shadow باز می شود:

شما می توانید زاویه (Angle) و فاصله ی سایه (Distance) را از این قسمت تنظیم کنید.کافی ست در داخل سند کلیک کنید و سایه را به هر طرف که خواستید بکشید (drag). همانطور که مشاهده می کنید هنگام drag کردن مقادیر Angle و Distance در کادر محاوره ای Layer Stryle آپدیت می شود :

هنگامی که زاویه و فاصله را تنظیم کردید، به کادر محاوره ای Layer Style بروید و با مقداردهیِ گزینه ی Size میزان نرم بودن لبه های سایه را تنظیم کنید. شما همچنین می توانید با کم و زیاد کردنِ Opacity سایه را روشن تر یا تاریک تر کنید.در این مثال، ما مقدار Opacity را به 30% کاهش می دهیم:

هنگامی که به نتیجه ی دلخواهمان رسیدیم، برای بستن کادر محاوره ای Layer Style روی دکمه  ی OK کلیک کنید. می توانید نتیجه ی نهایی را در تصویر زیر مشاهده کنید:

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید