مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ی بُرش تصاویر با ابزار crop در فتوشاپ


شما در این آموزش هر آنچه که برای بُرش یا کراپ کردن (Crop) تصاویر با ابزار Crop در  فتوشاپ مورد نیاز است را خواهید آموخت.

در این آموزش، نحوه ی crop کردن تصاویر، نحوه اصلاح کردن (straighten) تصاویر و نحوه ی crop کردن بدون خراب شدن تصویر(non-destructively)، را با فتوشاپ CC خواهید آموخت. ما آموزشمان را با اصول اولیه شروع خواهیم کرد و برای بُرش تصاویر از ابزار Crop استفاده می کنیم. سپس ما یاد می گیریم چگونه یک تصویر را با ابزار Crop اصلاح (straighten) کنیم. و در نهایت، به یک ویژگی عالی نگاه می کنیم که اولین بار در فتوشاپ CS6 معرفی شده است، که به شما اجازه می دهد تا تصویر را بدون از بین بردن حتی یک پیکسل، crop کنید.

نحوه ی Crop کردن تصاویر با ابزار Crop

ما این آموزش را از ابتدا و از همان اصول اولیه، شروع خواهیم کرد. در این مرحله تصویری را در فتوشاپ باز می کنیم. ما این تصویر را از Adobe Stock دانلود نموده ایم:

 

انتخاب ابزار Crop

برای برش یا crop یک تصویر در فتوشاپ، از ابزار Crop استفاده می کنیم. این ابزار را از نوار ابزار (ToolBar) انتخاب می کنیم. شما همچنین می توانید، ابزار Crop را از طریق صفحه کلید خود و با فشردن کلید C فعال نمایید:

به محض این که ابزارCrop  را انتخاب می کنید، فتوشاپ حاشیه یا border های crop را دورِ تصویر قرار می دهد. همانطور که مشاهده می کنید، اندازه ی border های crop، هم اندازه ی آخرین باری است که crop نموده ایم. بنابراین می توانیم قبل از crop کردن، تنظیمات پیش فرضِ ابزارِ Crop را تغییر دهیم.

همانطور که مشاهده می کنید در نوار تنظیمات (Option Bar)، آخرین بار تصویر با نسبت 8x10، crop شده است:

همانطور که مشاهده می کنید، در سند، حاشیه های crop با نسبت 8x10 تنظیم شده است:

 

نحوه ی reset کردن ابزار Crop

می خواهیم تنظیمات قبلیِ ابزار Crop را پاک کنیم و تنظیماتش را به مقادیر پیش فرض برگردانیم. برای این کار، در نوار تنظیمات (Options Bar) روی آیکونِ ابزار Crop، در ویندوز، right-click و در مک، Control-click کنید:

سپس از منوی باز شده، گزینهReset Tool   را انتخاب کنید:

این کار باعث می شود  Aspect Ratioروی مقدار Ratio تنظیم شود و فیلد های عرض و ارتفاع خالی شوند:

در این مرحله مشکلی وجود دارد.border های crop با مقادیر جدید، ریست یا بازنشانی نشده اند.و همچنان مقادیر قبلی یعنی 8x10 را دارند:

 

برای بازنشانی یا ریست border، کلید Esc صفحه کلید را فشار دهید. اگر border ها را ندیدید، ابزار دیگری را از نوار ابزار انتخاب کنید (فرقی نمی کند چه ابزاری باشد)، سپس ابزار Crop را دوباره انتخاب کنید. اکنون border های crop، کل تصویر را احاطه می کنند:

نحوه ی تغییر اندازه دادن border های Crop

اگر شما به border ها نگاه کنید، دستگیره های کوچکی را خواهید دید. یکی در بالا، پایین، چپ و راست و یکی در هر چهار گوشه وجود دارد:

 

ساده ترین راه برای crop کردن تصویر، این است که دستگیره ها را بکشید تا به شکل موردنیازتان برسید. نواحی داخل border ها باقی می ماند و نواحی خارج border ها بُریده خواهد شد:

 

حرکت دادن تصویر داخل borderهای Crop

شما همچنین می توانید در داخل border کلیک کنید و تصویر را درون آن بکشید (drag) و جابه جا کنید تا به یک موقعیت مناسب برای تصویرتان دست یابید:

 

نحوه ی لغو crop

برای لغو crop، روی دکمه Cancel در نوار تنظیمات (Option Bar) کلیک کنید:

Border های crop را طراحی کنید

به جای اینکه از border های اولیه فتوشاپ که در اطراف و سرتاسر تصویرتان قرار می دهد، استفاده کنید، می توانید روی هر نقطه ای از تصویرتان کلیک کنید و border تان را بکشید:

 

سپس، دستگیره ها را بکشید تا اندازه آن تغییر کند، یا در داخل border ها کلیک کنید و تصویرتان را حرکت دهید یا بکشید(drag)، تا موقعیت تصویر را تغییر دهید:

 

بازنشانی crop (Resetting the crop)

برای اینکه crop را مجدداً تنظیم کنید، به جای اینکه آن را کاملاً لغو یا cancel کنید، روی دکمه Reset در نوار تنظیمات (Options Bar) کلیک کنید:

چگونه می توان aspect ratio یا نسبت ابعادِ حاشیه های crop را قفل کرد

به طور پیش فرض، فتوشاپ به ما این امکان را می دهد که آزادانه و بدون در نظر گرفتن نسبت ابعاد، border های crop را drag کنیم یا بکشیم و اندازه ی حاشیه های crop را تغییر دهیم. اما اگر می خواهید نسبت ابعاد تصویر را حفظ کنید، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و همزمان یکی از دستگیره های گوشه را بکشید. این کار باعث می شود تا نسبت ابعاد حفظ شود یا اصطلاحاً قفل گردد:

برای بازنشانی crop بر روی دکمه ی Reset کلیک کنید:

نحوه تغییر اندازه دادن border های Crop نسبت به مرکز آن

اگر می خواهید border هایتان را نسبت به مرکز crop تغییر اندازه دهید، در ویندوز کلید Alt و در مک Option را فشار دهید و نگه دارید و بعد دستگیره ها را بکشید:

 

در اینجا هم برای reset کردن crop روی دکمه ی Reset کلیک می کنیم:

نحوه قفل کردنِ نسبت ابعاد (aspect ratio) و تغییر اندازه ی آن نسبت به مرکز

برای قفل کردن نسبت ابعاد و تغییر اندازه ی border ها نسبت به مرکزِ crop، در ویندوز دکمه های Shift+Alt و در مک Shift+Option را فشار داده و نگه دارید و بعد دستگیره های crop را بکشید:

 

چگونه یک تصویر را به یک نسبت مشخصی crop کنیم ؟

اگر به نسبتِ ابعادِ خاصی، نیاز داشتیم چه کنیم؟ شاید شما بخواهید تصویر را در یک اندازه ی خاصی نشان دهید. مانند 5x7 یا 8x10. در این حالت، می توانید نسبت ابعاد را در نوار تنظیمات (Options Bar)، تنظیم کنید.

انتخاب یک نسبت عرضی از پیش تعیین شده

برای انتخاب نسبتِ ابعادِ استاندارد، مانند 8x10، روی گزینه ی Aspect Ratio کلیک کنید:

و سپس از لیستِ باز شده، یک نسبت را انتخاب کنید. مانند 1: 1 برای مربع، یا 8:10، 4:6، و غیره. ما 8:10 را انتخاب می کنیم:

فتوشاپ نسبت ابعاد را داخل فیلدهای Width و Height وارد می کند. 4x5 وارد شده همان8x10  است:

به محض اینکه آن را انتخاب می کنیم، border های crop به نسبت 8x10 می رود:

 

جهت گیری را تغییر دهید

برای جا به جا کردن مقادیر Width و Height، روی نماد swap (دو تا فلش) که بین آنها قرار دارد، کلیک کنید:

این عمل به شما این امکان را می دهد تا به راحتی بین حالت افقی (Landscape) و عمودی (Portrait) سوئیچ کنید:

 

انتخاب نسبت ابعاد (aspect ratio) سفارشی

اگر نسبتِ ابعادِ مورد نیاز شما، در لیستِ از پیش تعیین شده ها (Presets) یافت نشد، این امکان در فتوشاپ وجود دارد که می توانید ابعاد مورد نیازتان را به صورت دستی وارد کنید. اگر بخواهیم تصویرمان را

با نسبت 11x14 بُرش دهیم و به حالت افقی (Landscape) باشد باید عرض بزرگتر از ارتفاع باشد. بنابراین در فیلد Width کلیک می کنیم و 14 را وارد می نماییم. سپس کلید Tab صفحه کلید را فشار می دهیم تا وارد فیلد Height شویم و در آنجا عدد 11 را وارد می کنیم:

فتوشاپ بلافاصله اندازه ی border های crop را به نسبت 11x14 تغییر می دهد:

 

سپس می توانیم با کشیدن دستگیره ها، border را تغییر دهیم. از آنجایی که ما نسبت تصویر را در نوار تنظیمات (Options Bar) تنظیم کرده ایم، فتوشاپ به طور خودکار، نسبتِ ابعاد، را در هنگام drag کردن، قفل می کند، بنابراین نیازی به نگه داشتن دکمه ی Shift نداریم. اما می توانیم برای تغییر سایز نسبت به مرکز، کلید Alt در ویندوز و Option در مک را همزمان با drag، پایین نگه داریم:

 

نحوه ذخیره ی crop سفارشی و از پیش تعیین شده

اگر نیاز داشتیم از همان نسبت ابعادی که وارد نموده ایم، مجدداً استفاده کنیم، می توانیم آن را داخل لیستِ نسبت های از پیش تعیین شده(presetها)، ذخیره کنیم.برای این کار روی گزینه Aspect Ratio در نوار تنظیمات (Options Bar) کلیک کنید:

از منویی که باز می شود گزینه ی New Crop Preset را انتخاب کنید:

همانطور که مشاهده می کنید، کادر محاوره ای New Crop Preset باز می شود.برای Preset یک نام انتخاب کنید. ما در اینجا، نام 11x14Landscape را انتخاب کردیم. برای بستن کادر محاوره ای، روی دکمه OK کلیک می کنیم:

دفعه بعد، اگر به آن نیاز داشتیم، می توانیم آن را خیلی سریع از طریق لیست، انتخاب کنیم:

پاک کردن نسبت ابعاد

اگر شما نسبت ابعاد خاصی را وارد کرده اید، ولی اکنون آن مقادیر را نمی خواهید و قصد دارید نسبت ابعاد جدیدی را اعمال کنید، با کلیک روی دکمه Clear، نسبت ابعاد را پاک کنید:

اکنون شما می توانید به کمک دستگیره هایِ border هایِ crop بدون اینکه نسبت ابعاد، قفل باشد، بُرش تان را تغییر سایز دهید:

 

چگونه تصویر را با اندازه و رزولوشن خاصی crop کنیم؟

تا کنون، ما تصاویر را براساس نسبت ابعاد یا بر اساس شکل خاصی crop کردیم. علاوه بر این، ما می توانیم به وسیله ی ابزار Crop تصویرمان را بر اساس اندازه و وضوح خاصی بُرش دهیم. برای انجام این کار، منوی Aspect Ratio را باز کنید:

سپس گزینه ی W x H x Resolution که مخفف Width, Height, Resolution است را انتخاب می کنیم :

به جای اینکه تصویر را بر اساس نسبت ابعاد، مثلاً 11x14 کراپ کنیم، می خواهیم آن را بر اساس یک سایز مشخص مثلاً 11x14 اینچ، کراپ کنیم. از آنجا که می خواهیم عرض تصویر، بزرگتر از ارتفاعش باشد، در داخل فیلد Width کلیک می کنیم و عدد 14 را وارد می کنیم. توجه داشته باشید، علاوه بر اینکه عدد 14 را وارد می کنیم، کلمه ی "ïn" را نیز وارد می نماییم که مخفف مقدار inches می باشد. سپس کلید Tab صفحه کلید را فشار می دهیم تا وارد فیلد Height شویم و در آن قسمت عدد 11 را برای ارتفاع وارد می کنیم:

مقدار Resolution

اگر با دقت به تصویر نگاه کنید مشاهده می کنید که فیلد سومی نیز وجود دارد، و این مکانی است که در آنجا، مقدار Resolution را وارد می کنیم. در صنعت چاپ برای داشتن تصاویری با کیفیت بالا، از Resolution استانداردِ 300 پیکسل در هر اینچ استفاده می کنند.بنابراین داخل فیلد عدد 300 را وارد می کنیم و مطمئن می شویم که فیلدِ واحدِ اندازه گیری روی مقدار px/inch ست شده است :

با تنظیماتِ وارد شده، border های crop را تغییر سایز می دهیم:

 

Crop کردن تصویر

و سپس، برای crop کردن تصویر، بر روی علامت تیک در نوار تنظیمات (Options Bar) کلیک می کنیم. همچنین می توان با فشردن دکمه ی Enter در ویندوز و Return در مک، crop کنید:

بعد از crop، تصویر به شکل زیر در می آید:

 

بررسی اندازه تصویر

اندازه تصویر را با رفتن به منوی Image و انتخاب فرمان Image Size بررسی می کنیم:

بعد از کلیک روی گزینه ی Image Size کادر محاوره ای زیر باز می شود. همانطور که مشاهده می کنید فتوشاپ تصویر را با عرض 14 پیکسل و ارتفاع 11 پیکسل و با رزولوشن 300 پیکسل در هر اینچ، crop کرده است. در آموزش های آتی در مورد نحوه ی تغییر سایز تصاویر بیشتر صحبت خواهیم نمود. بنابراین اکنون، بر روی دکمه ی Cancel کلیک می کنیم تا کادر محاوره ای بسته شود:

 

نحوه ی undo کردن crop

برای undo کردن crop، به منوی Edit بروید و گزینه ی Undo Crop را انتخاب کنید. یا می توانید از طریق صفحه کلید دکمه های Ctrl+Z را در ویندوز و Command+Z را در مک فشار دهید.

این کار، تصویر را به اندازه اصلی آن برمی گرداند. روی صفحه کلید های Ctrl + 0 را در ویندوز و Command + 0 را در مک فشار دهید تا تصویر متناسب با صفحه نمایش داده شود.سپس برای Zoom Out یا کوچک نمایی، کلید Ctrl در ویندوز و Command در مک را فشار داده و نگه دارید و همزمان کلید منها (-) را فشار دهید :

 

crop overlay

اجازه دهید نگاهی گذرا به یکی از ویژگی های مفید ابزارCrop  داشته باشیم، و آن ویژگیِ Crop Overly می باشد. با ابزار Crop روی تصویرمان کلیک می کنیم، یک grid یا شبکه ی 3x3 در داخل border های crop ایجاد می شود. این شبکه به عنوان Rule of Thirds شناخته می شود:

 

Rule of Thirds

ایده ی Rule of Thirds علاوه بر این که دقت شما را در بُرش بالا می برد، می توانید از نقاط تقاطع خطوط نیز استفاده کنید و crop های مختلفی را ایجاد کنید.

 

انتخاب یک overlay متفاوت

Rule of Thirds، تنها overly ی نیست که در فتوشاپ قرار گرفته است. برای دیدن overly های بیشتر، روی آیکون Overlay در نوار تنظیمات (Option Bar) کلیک کنید:

با کلیک روی این آیکون، لیستی باز می شود که در آن می توانید Overly های دیگر را مشاهده کنید و آنها را انتخاب کنید. مثلا  Golden Ratio

Golden Ratio شبیه Rule of Thirds است، با این تفاوت که نقاط تقاطع به مرکز نزدیکتر هستند. شما می توانید از طریق صفحه کلید خود، با فشار دادن حرفِ O این Overly ها را مرور کنید.

 

در نهایت، یک روش دیگر برای crop تصویرتان این است که فقط در داخل border های crop دوبار کلیک (double-click) کنید:

 

چگونه یک تصویر را با ابزار Crop مرتب (straighten) کنید

به تصویر زیر نگاه کنید. همانطور که مشاهده می کنید، خط افق در تصویر زیر کج شده است. می خواهیم این اِشکال را با ابزار Crop برطرف کنیم:

برای مرتب کردن تصویر، ابزار Crop را از نوار ابزار (Toolbaar) انتخاب می کنیم:

ابزار Straighten

سپس، در OptionBar، ابزار Straighten را انتخاب می کنیم :

نحوه استفاده از ابزار Straighten

ابتدا در تصویرتان چیزهایی که از لحاظ افقی یا عمودی، کج هستند را جستجو کنید. در تصویر ما خط افق کج است و باید صاف باشد.روی نقطه ی موردنظرمان کلیک می کنیم و با پایین نگه داشتن دکمه ی ماوس آن را به سمت انتهای دیگر می کشیم (drag). فتوشاپ مسیری را بین این دو نقطه ایجاد می کند و از این مسیر برای تعیین زاویه ی چرخشِ تصویر، استفاده می کند:

حال دکمه ماوس را رها کنید.فتوشاپ تصویر را می چرخاند تا آن را مرتب کند. همانطور که مشاهده می کنید با چرخش تصویر یکسری نواحی شفاف یا transparent در اطراف تصویر ایجاد شد (در فتوشاپ transparent با پترنِ شطرنجی نشان داده می شود)، فتوشاپ برای اینکه این نواحی را از تصویر حذف کند borderهای crop را دور تا دور تصویر، به شکل زیر قرار می دهد:

در این مرحله، میتوانیم اندازه تصویرمان با Crop کردن تغییر دهیم:

سپس برای تایید Crop، دکمه ی Enter در ویندوز و Return در مک را فشار می دهیم:

چگونه تصاویر را بدون هیچ خطایی، Crop کنیم

در این قسمت می خواهیم، به یکی از ویژگی های عالی در فتوشاپ نگاهی بیندازیم، که به ما این امکان را می دهد که تصاویرمان را بدون هیچ خطای، بُرش دهیم. برای مثال، یک تصویر دلخواه انتخاب کنید.ما این تصویر را از Adobe Stock دانلود نمودیم:

باز هم ابزار Crop را از نوار ابزار (Toolbar) انتخاب می کنیم:

در نوار تنظیمات (Options Bar)، از میان نسبتِ ابعاد از پیش تعیین شده، نسبت 8x10 را انتخاب می کنیم:

و سپس برای تغییر سایز crop مان، دستگیره ی حاشیه های crop را از بالا به سمت پایین می کشیم (drag).اگر بخواهیم تغییر سایزمان نسبت به مرکز، باشد دکمه ی Alt را در ویندوز و Option را در مک، همزمان با drag کردن پایین نگه دارید:

برای تاییدِ Crop تصویر، کلید Enter را در ویندوز و Return را در مک بفشارید:

 

حذف پیکسل های بُرش خورده

تا کنون همه چیز خوب پیش رفته است. حال اگر در این مرحله تصمیم بگیریم که Crop را تغییر دهیم، مثلا جهت را از Portrait به Landscape تغییر دهیم، باید چگونه عمل کنیم؟ برای این کار، به نوار تنظیمات (Options Bar) می رویم و با کلیک روی آیکون Swap، نسبت ابعاد را جا به جا می کنیم:

فتوشاپ border های Crop را در اطراف تصویر قرار می دهد:

نمیخواهیم تصویرمان با این اندازه بُرش بخورد. بنابراین دستگیره ها را به سمت بیرون میکشیم تا قسمت بیشتر از پس زمینه بازگردانده شود.

همانطور که مشاهده می کنید، وقتی دکمه ماوس را رها می کنیم، به جای اینکه قسمت های بیشتری از تصویر را ببینیم، فتوشاپ قسمت های اطراف تصویر را با رنگ سفید پر کرده است:

چرا این اتفاق می افتد؟ به این دلیل است که وقتی تصویری را crop می کنیم، فتوشاپ تمام پیکسل های قسمت های بُرش خورده را با رنگ سفید، پر می کند. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چرا رنگ سفید؟ زیرا رنگ Background، روی رنگِ سفید تنظیم شده است:

گزینه Delete Cropped Pixels

دلیل اینکه فتوشاپ این پیکسل ها را حذف می کند این است که اگر ما در نوار تنظیمات (Options Bar) به گزینه ها نگاه کنیم، می بینیم که گزینه Delete Cropped Pixels روشن است.البته این گزینه به طور پیش فرض تیک خورده است:

لغو Crop و بازگرداندن تصویر

با کلیک روی دکمه Cancel در نوار تنظیمات (Optoins Bar)، Crop را لغو می کنیم:

و سپس با رفتن به منوی File و انتخاب Revert، تصویر را به اندازه اصلیش باز می گردانیم:

با این کار، همه ی پیکسل های از دست رفته، بازیابی می شود:

نسبت ابعاد تصویر (aspect ratio) را روی حالت Portrait تنظیم می کنیم:

سپس دستگیره های crop را برای تغییر اندازه ی borderها بکشید، همانطور که قبلا این کار را انجام دادیم:

خاموش کردن "Delete Cropped Pixels"

این بار، قبل از اینکه، تصویر را crop کنیم، گزینه ی Delete Cropped Pixels را با برداشتن تیک آن، خاموش و غیرفعال می کنیم.

سپس با فشردن دکمه ی Enter در ویندوز و Option در مک crop را تایید می کنیم.

حال ببینیم با تغییر اندازه ی crop چه اتفاقی می افتد. در این مرحله، aspect ratio را روی حالت Landscape یا افقی تنظیم می کنیم:

به محض اینکه، اینکار را انجام می دهیم، چیز بسیار متفاوتی را می بینیم. کل تصویر دوباره ظاهر می شود، به طوری که انگار هرگز کراپی اتفاق نیفتاده است. این به این دلیل است که وقتی Delete Cropped Pixels خاموش است، فتوشاپ به جای حذف مناطق بُرش خورده ، آنها را پنهان می کند:

دکمه ی Alt در ویندوز و Option در مک را فشار داده و نگه دارید، همزمان دستگیره ی حاشیه ی Crop را به سمت بیرون بکشید تا با تغییر اندازه ی border ها نواحی بیشتری از تصویر را داشته باشیم :

سپس در حالیکه گزینه ی Delete Cropped Pixels خاموش است، با فشردن دکمه ی Enter در ویندوز و return در مک، crop را تایید می کنیم:

تغییر موقعیت تصویر در داخل crop

یکی دیگر از مزایای crop تصویر وقتی گزینه ی Delete Cropped Pixels غیر فعال است این است که، می توانیم تصویر را در ناحیه ی crop حرکت دهیم و موقعیت آن را تغییر دهیم. زیرا فتوشاپ ناحیه ی برش خورده را حذف نکرده است بلکه آن را پنهان نموده است.برای این کار، ابزار Move را از نوار ابزار (ToolBar) انتخاب کنید:

و سپس روی تصویر کلیک کرده و آن را بکشید (drag) تا به یک موقعیت دلخواه برسید :

بازگرداندن کل تصویر

اگر گزینه ی Delete Cropped Pixels خاموش باشد و شما تصویرتان را crop کرده باشید، می توانید کل تصویر را با رفتن به منوی Image و انتخاب گزینه ی Reveal All برگردانید:

چون فتوشاپ ناحیه ی برش خورده را پنهان کرده است، می تواند کل تصویر را برگرداند:

 

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید