مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ی اضافه کردن border به تصاویر در فتوشاپ


استفاده از Border برای تصاویر، کلاس و ظرافتِ خاصی به تصاویر می دهند. نحوه استفاده از این border ها وقتی مراحل کار را بدانید، بسیار آسان است. در اینجا کارمان را با اضافه کردن فضای بیشتر در اطراف تصویر با استفاده از دستور Canvas Size فتوشاپ، شروع خواهیم کرد.

 سپس، برای ایجاد border، فضایِ اطرافِ عکس را با رنگ پر می کنیم. این رنگ، از لایه ی پر از رنگ Solid Color گرفته می شود.در ادامه شما یاد خواهید گرفت چگونه رنگ دلخواهتان را از Color Picker انتخاب کنید. همچنین یاد می گیرید چگونه رنگ border را با عکس خود، ست کنید.این کار با انتخاب یک رنگ، به طور مستقیم، از درون تصویر، محقق می شود.

هنگامی که border اصلی را به عکس اضافه نمودیم، نحوه اضافه کردن border دوم را که نسبت به border اصلی کوچکتر است، خواهید آموخت.این کار را با استفاده از افکت های لایه، انجام می دهیم.در این آموزش برای بهتر شدن نتایج، از فتوشاپ CC استفاده می کنیم. شما میتوانید از نسخه های اخیر این برنامه استفاده کنید. البته این مطالب، برای فتوشاپ CC، CS6 و قبل از آن نیز صدق می کند.

نحوه ی ایجاد کردن bordr یا حاشیه ی عکس (photo border) در فتوشاپ

مرحله 1: Zoom out کنید تا فضای بیشتری برای اعمال border ها ایجاد شود

برای ایجاد Border یا حاشیه ی عکس، ما نیاز به فضای بیشتری در اطراف عکس داریم تا  borderدیده شود. برای ایجاد فضای بیشتر در اطراف عکس، آنرا  zoom out (کوچک نمایی) می کنیم.

برای Zoom Out یا کوچک نمایی، روی صفحه کلیدِ خود، اگر سیستم عامل ویندوز دارید دکمه ی Ctrl  و اگر سیستم عامل مک دارید، دکمه ی Command را فشاد داده و نگه دارید و همزمان دکمه ی منها (-) را نیز فشار دهید.

این کار باعث می شود شما فضای بیشتری برای دیدن border ها داشته باشید.

مرحله 2: لایه Background را Unlock یا باز کنید

اگر ما به پنل Layers نگاه کنیم، مشاهده می کنیم که تصویر در لایه Background قرار دارد:

ما باید لایه Background را unlock کنیم تا بتوانیم لایه های دیگر را زیر آن اضافه کنیم. برای باز کردن آن، در فتوشاپ CC، روی آیکون قفل، کلیک کنید. در فتوشاپ CS6 یا نسخه های قبل از آن، در ویندوز کلید Alt و در مک کلید Option را روی صفحه کلید خود، فشار داده و نگه دارید و همزمان روی لایه ی Background دوبار کلیک (double-click) کنید.

با این کار آیکون قفل را حذف می شود و نام لایه به "Layer 0" تغییر نام می یابد:

 

مرحله 3: کادر محاوره ای Canvas Size را باز کنید

برای اینکه فضای خالی، در اطراف تصویرتان ایجاد کنید، به منوی Image در نوار منو (Menu Bar) بروید و گزینه ی Canvas Size را انتخاب کنید:

مرحله 4: فضایِ خالیِ بیشتری در اطراف عکس تان ایجاد کنید

در کادر محاوره Canvas Size، مطمئن شوید که گزینه Relative علامت تیک دارد. سپس دقت کنید که، در قسمت Anchor، مربع مرکزی، انتخاب شده باشد(یعنی دایره ی تو پُر درون آن قرار گرفته باشد). این تنظیمات باعث می شود که یک فضای برابری در هر چهار طرف تصویر اضافه شود:

سپس، اندازه ی دلخواهتان را برای Border عکس، داخل فیلد های Width و Height وارد کنید.توجه داشته باشید که مقدار ورودی Width، برای دو عرض و مقداری ورودی Height برای دو ارتفاع در نظر گرفته می شود.یعنی مقدار های وارد شده بین دو طرف تقسیم می شود. بنابراین اگر می خواهید به اندازه ی یک چهارم اینچ در اطراف تصویر border داشته باشید، مقدار 0.5 اینچ را برای Width و Height وارد کنید. برای داشتن border ی با ضخامت 1 اینچ، باید مقدار 2 اینچ را در فیلد های Width و Height وارد کنید. به عبارت دیگر هر اندازه ای که برای border نیاز دارید، دو برابر آن را داخل فیلد های Width و Height وارد کنید.

در مثال زیر، border ی به ضخامت 0.5 اینچ نیاز داریم. بنابراین مقدار عرض و ارتفاع را با مقدار 1 اینچ (دو برابر ضخامت border) تنظیم می کنیم:

سپس، برای اضافه کردن فضای اطراف تصویرمان، روی ok کلیک می کنیم تا کادر محاوره ای بسته شود. همانطور که مشاهده می کنید فضای جدیدی در اطراف تصویرمان اضافه شد. الگوی شطرنجی نشان دهنده ی فضای شفافی (transparent) است که در اطراف تصویر پُر شده است. کمی جلوتر مشاهده خواهید کرد که به آن رنگ دلخواه اضافه خواهیم نمود:

چگونه می توان Canvas Size را لغو نمود (undo) و دوباره امتحان کرد

اگر اندازه ی border را اشتباه انتخاب کرده اید، می توانید با رفتن به منوی Edit و انتخاب Undo Size Canvas آن را لغو کنید (undo). سپس کادر محاوره ای Canvas Size را باز کنید (به Image > Canvas Size بروید) و دوباره امتحان کنید:

مرحله 5: یک لایه Solid Color اضافه کنید

برای اینکه border را با رنگ، پرکنیم، از یکی از لایه های Solid Color فتوشاپ استفاده می کنیم. در پنل Layers، روی آیکون New Fill یا Adjustment Layer که در قسمت پایین قرار گرفته است، کلیک کنید.

سپس Solid Color را از لیست انتخاب کنید:

مرحله 6: رنگ border عکس را، سفید انتخاب کنید

در Color Picker، رنگ دلخواهی را برای border تان، انتخاب کنید. در این قسمت برای border، رنگ سفید را انتخاب نمودیم. اما شما می توانید هر رنگی را انتخاب کنید:

بعد از انتخاب رنگ دلخواهتان با Color Picker، روی دکمه OK کلیک کنید. و فتوشاپ تمام سند را با رنگ سفید پر می کند.همانطور که مشاهده می کنید دیگر تصویر قابل مشاهده نیست :

مرحله 7: لایه ی رنگ شده را زیر تصویر قرار دهید

برای رفع این مشکل، به پنل Layers، برگردید و بر روی لایه رنگ شده کلیک کنید و آن را به زیر تصویر بکشید(drag):

اکنون رنگ لایه ی رنگ شده فقط در داخل border ها، قابل مشاهده است:

مرحله 8: رنگ border را تغییر دهید (اختیاری)

اگر قصد دارید رنگ border تان را عوض کنید و یک رنگ متفاوت برای border خود انتخاب کنید، در پنل Layers روی نمونه رنگ لایه ی رنگ شده، دوبار کلیک کنید(double-click):

این کار باعث می شود Color Picker دوباره باز شود، شما می توانید در آن رنگ های متفاوتی را انتخاب کنید. همانطور که رنگهای مختلف را امتحان می کنید، پیش نمایشِ زنده ی رنگِ جدید را در اطراف تصویر، خواهید دید. در اینجا به جای رنگ سفید، رنگ سیاه را انتخاب می کنیم:

همانطور که مشاهده می کنید، border به رنگ سیاه، تغییر رنگ داد:

 

نحوه انتخاب رنگِ border از تصویر

همانطور که مشاهده کردید، شما می توانید هر رنگی را که دوست دارید از Color Picker انتخاب کنید. علاوه بر این، شما می توانید یک رنگ را به طور مستقیم از تصویر خود انتخاب کنید. کافی ست نشانگر ماوس را  روی تصویر بکشید و روی رنگی که نیاز دارید کلیک کنید. ما در اینجا رنگ خاکستریِ پنجره را انتخاب می کنیم:

همانطور که مشاهده می کنید، دوباره رنگ border تغییر می کند. برای پذیرش آن، روی OK کلیک کنید تا پنجره ی Color Picker بسته شود:

اضافه کردن یک border کوچکتر داخل border اصلی

بعد از اینکه border اصلی را اضافه کردیم،  borderدوم و کوچکتر را در داخل border اصلی اضافه می کنیم. و ما این کار را با استفاده از افکت لایه انجام می دهیم.

 

مرحله 9: انتخاب "Layer 0"

در پنل لایه ها، "Layer 0" را انتخاب کنید:

مرحله 10: از Layer Styles ویژگی Stroke را اضافه کنید

سپس روی آیکون Layer Styles (آیکون "fx") کلیک کنید:

و Stroke را از لیست انتخاب کنید:

در کادر محاوره ای Layer Style، رنگ stroke را تنظیم کنید. همانطور که می بینید این رنگ در حال حاضر مشکی می باشد. مطمئن شوید که Position روی گزینه ی Inside تنظیم شده است. سپس، با کشیدن نوار لغزنده ی Size، اندازه ی عرض Strock را افزایش دهید:

هنگام کشیدن لغزنده به سمت راست، مشاهده می کنید که اندازه ی Strock در داخل border اصلی، در حال افزایش است.

مرحله 11: تغییر رنگ stroke (اختیاری)

اگر شما رنگِ سیاهِ border را نمی پسندید، می توانید با کلیک روی نمونه رنگِ گزینه ی Color، آن را تغییر رنگ دهید:

سپس، در قسمت Color Picker، یک رنگ متفاوت را انتخاب کنید. یا می توانید برای border اصلی، یک رنگ را مستقیماً از درون تصویر، انتخاب کنید. بنابراین روی یک رنگ از پس زمینه کلیک می کنیم:

همانطور که مشاهده می کنید، stroke بلافاصله با رنگ جدید به روز می شود. اگر این رنگ، دلخواه شما است، با کلیک روی دکمه OK، پنجره ی Color Picker را ببندید.

مرحله 12: اندازه Strock را تنظیم کنید

در پایان، با تنظیم نوار لغزنده ی Size، ضخامت strock را تنظیم می کنیم. چون در این مثال از یک تصویر نسبتاً بزرگ، استفاده کردیم، مقدار Size را برابر با 32px قرار می دهیم. سپس برای پذیرش آن، دکمه OK را کلیک کنید تا کادر محاوره ای Layer Style بسته شود:

انچه که در تصویر زیر مشاهده می کنید، نتیجه نهایی ماست:

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید