مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ی استفاده از ابزار Perspective Crop در فتوشاپ


زمانی که جهت دوربین دقیقاً در مرکز یک سوژه با خطوط عمودی قرار نگیرد Keystoning یا انحراف عناصر اتفاق می افتد. به این ترتیب سوژه ی عکاسی مان که به نظر صاف و عمود هم هست به عقب یا جلو منحرف می شود. مثلا در مورد ساختمان، دیوارها به هم نزدیک می‌شوند و به نظر می‌رسد که سوژه (ساختمان) در بالا یا پایین خودش، باریک شده است. برای اصلاحِ perspective و crop تصویر بطور همزمان، می توانیم از ابزار Perspective Crop Tool فتوشاپ استفاده کنیم. در این آموزش، به شما نشان می دهیم این ابزار چگونه کار می کند.

Adobe اولین بار، ابزار Perspective Crop را در فتوشاپ CS6 اضافه کرد. در این آموزش ما از فتوشاپ CC استفاده خواهیم کرد، اما کاربران CS6 نیز می توانند با ما همراه باشند. بیایید شروع کنیم!

نحوه ی اصلاحِ perspective با ابزار Perspective Crop

بیایید ببینیم که چگونه ابزار Perspective Crop می تواند این مشکل را حل کند.

مرحله 1: ابزار Perspective Crop را انتخاب کنید

ابزار Perspective Crop، پشتِ ابزار Crop در نوار ابزار (Toolbar) قرار دارد. برای رسیدن به آن، روی آیکون ابزار Crop  کلیک کرده و نگه می داریم تا منو نمایش داده شود به اینگونه منو ها در فتوشاپ در اصطلاح Fly-Out Menu گفته می شود.حال می توانید از طریق منو باز شده، ابزارهای دیگرِ موجود در آن را، انتخاب کنید.بنابراین ابزار Perspective Crop را از لیست انتخاب می کنیم:

مرحله 2: border های Crop را در اطراف تصویر بکشید

بر خلاف ابزار استانداردCrop  فتوشاپ، ابزار Perspective Crop به طور خودکار، border های Crop را در اطراف تصویر قرار نمی دهد. بنابراین اولین کاری که انجام می دهیم کشیدن این border هاست. برای انجام این کار، روی گوشه ی بالا و سمت چپ عکس کلیک می کنیم، و در حالیکه دکمه ی ماوس را پایین نگه داشتیم به سمت پایین و سمت راست عکس می رویم:

به محض اینکه دکمه ی ماوس را رها کنیم، فتوشاپ در آن نقطه، border های crop را در اطراف تصویر اضافه می کند. درست مانند ابزارCrop ، دستگیره ها در اطراف border ها قرار می گیرند. یکی در بالا، پایین، چپ و راست و یکی در هر گوشه:

Perspective Grid

توجه داشته باشید که شبکه هایی نیز داخل border های Crop ظاهر می شود. که به آن perspective grid گفته می شود که ما را قادر می سازد تا مشکلات perspective را با آن حل کنیم. در تصویر زیر می توانید آن را مشاهده کنید:

اگر شما grid را روی تصویرتان نمی بینید به نوار تنظیمات (Options Bar) بروید و تیکِ گزینه ی Show Grid را بزنید:

مرحله 3: perspective grid را با لبه های سوژه ی مورد نظرتان، تنظیم کنید

برای حل مشکل perspective، باید دستگیره ی گوشه های Crop را به سمت چپ یا راست بکشید (drag) تا خطوط عمودی grid با آن چیزی که در تصویر باید به طور عمودی باشه ولی نیست، بصورت موازی قرار بگیرد. به عنوان مثال، در مورد عکس ما، دیوار های دو طرف هتل باید مستقیم وصاف باشد در حالیکه الان کج هستند. بنابراین برای اصلاح perspective ، دستگیره ی گوشه های crop را به سمت داخل می کشیم (drag) تا خطوط Grid با دیوارهای دو طرف ساختمان موازی شوند.

بنابراین دستگیره ی موجود در گوشه ی بالا و سمت چپ را به سمت راست می کشیم (drag) تا خطوط عمودی grid با دیوار سمت چپ هتل موازی شوند. همانطور که دستگیره ها را می کشیم (drag)، همزمان کلید Shift را نیز فشار می دهیم و پایین نگه می داریم. این کار باعث می شود که دستگیره ها در هنگام drag کردن کاملاً به صورت افقی و مستقیم جابجا شوند:

سپس دستگیره های گوشه بالا، سمت راست را به سمت سمت چپ بکشید (drag) تا خط عمودی grid  با دیوار ی سمت راست هتل، موازی شود. به تعبیری دیگر به اندازه ی زاویه ای که ساختمان کج است خطوط grid را کج می کنیم. باز هم، در این مرحله کلید Shift را فشار داده و پایین نگه می داریم و همزمان دستگیره را به سمت چپ می کشیم (drag) و نگه می داریم. با این کار، دستگیره ها در هنگام drag کردن کاملاً به صورت افقی و مستقیم جابجا می شوند:

با تنظیم یک طرف سوژه ممکن است تنظیمِ طرف دیگر سوژه بهم بخورد. بنابراین ممکن است لازم باشد که کمی دستگیره ها را به عقب یا جلو حرکت دهید تا این توازن شکل گیرد. شما باید هر دو طرف grid  را با چیزی از تصویر، که باید به صورت عمودی و مستقیم باشد، به صورت موازی تنظیم کنید.

شما همچنین می توانید اگر لازم باشد، دستگیره های چپ و راستِ پایین را نیز بکشید (drag) .درمورد مثال ما این کار لازم نیست.

همانطور که با ابزارCrop  اشنا هستید، نواحی تاریک که خارج از مرز crop، قرار دارند بعد از تایید crop از تصویر حذف می شوند:

مرحله 4: حاشیه های crop را تنظیم کنید

هنگامی که خطوط grid را با زاویه ی سوژه ی موردنظرتان تنظیم کردید، می توانید دستگیره های بالا، پایین، چپ یا راست را برای تغییر شکل crop بکشید (drag) تا نواحی بیشتر از تصویرتان را crop کنید. در اینجا دستگیره های سمت چپ و راست را قدری به سمت داخل می کشیم:

مرحله 5: Crop را اعمال کنید

هنگامی که قصد دارید crop را به تصویرتان اعمال کنید، روی علامت تیکِ checkmark در نوار تنظیمات (Options Bar) کلیک کنید. یا بر روی صفحه کلید خود در ویندوز کلید Enter و در مک کلید Return را فشار دهید:

فتوشاپ فورا منطقه خارج از کادرِ crop را حذف می کند و مشکل perspective را حل می کند. هتل و هرچیزی که در تصویرمان، کج شده بود اکنون به صورت عمودی و صاف به نظر می رسد.

مشکل استفاده از ابزار Perspective Crop این است که خیلی دقیق نیست. پس از اینکه شما Crop را اعمال کردید، ممکن است متوجه شوید که تصویر شما هنوز کج به نظر می رسد . این به این دلیل است که زوایای خطوط grid شما دقیقاً با سوژه ی شما منطبق نیست. درواقع دیوار های ساختمان با خطوط grid شما موازی نیستند. اگر چنین اتفاقی افتاد، با فشار دادن دکمه های Ctrl+Z در ویندوز و Command+Z در مک، crop تان را undo کنید و سپس دوباره امتحان کنید تا مشکلتان حل شود.

چگونه حالت فشرده گیِ اجزای تصویر را  پس از اصلاح perspective، حل کنیم

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با ابزار ابزار Perspective Crop روبرو شوید این است که بعد از اعمال crop همه ی عناصر موجود در تصویر، ممکن است کمی از لحاظ عمودی فشرده یا "squished" به نظر برسد. در مورد مثال ما، هتل دیگر به بلندی که در ابتدا بود به نظر نمی رسدو افرادی که جلوی هتل راه می روند کوتاهتر شده اند. ما می توانیم این مشکل را با کشیدن تصویر با فرمان Free Transform فتوشاپ حل کنیم.

مرحله 1: لایه Background را Unlock کنید

قبل از اینکه ما این کار را انجام دهیم ابتدا باید به پنل Layers مراجعه می کنیم. در آن می بینیم که تصویرمان در حال حاضر در لایه Background قرار گرفته است:

مشکل اینجاست که فتوشاپ اجازه نمی دهد که ما از Free Transform روی لایه ی Background استفاده کنیم. راه حل آسان این است که فقط لایه را تغییر نام دهیم. در فتوشاپ CC روی آیکون قفل کلیک کنید. در CS6، کلید Alt را در ویندوز و Option را در مک فشار دهید و نگه دارید وهمزمان روی لایه Background دوبار کلیک کنید (double-click). این کار فوراً لایه را به "Layer 0" تغییر نام می دهد:

مرحله 2: فرمان Free Transform را انتخاب کنید

با تغییر نام لایه، به منوی Edit در نوار منو (Menu Bar) بروید و Free Transform را انتخاب کنید:

مرحله 3: تصویر را به صورت عمودی بکشید

فتوشاپ کادر Free Transform را به همراه دستگیره هایش، در اطراف تصویر قرار می دهد. برای کشیدن تصویر، روی دستگیره ی بالای تصویر کلیک می کنیم و در حالی که دکمه ی ماوس را فشار می دهیم دستگیره را خیلی صاف و مستقیم به سمت بالا می کشیم.این کار را ادامه می دهیم تا زمانی که هتل و مردم در عکس، تقریبا به همان اندازه ی اولیه شان بلند شوند.این کار بصورت چشمی صورت می گیرد و زیاد دقیق نیست:

مرحله 4: تیک checkmark را بزنید

هنگامی که به نتیجه ی دلخواهتان رسیدید، تیک checkmark را در نوار تنظیمات (Options Bar) برای اعمال تغییرات بزنید. شما می توانید این کار را با فشردنِ دکمه ی Enter در ویندوز و Return در مک انجام دهید:

کار ما، انجام شد! برای مقایسه، یکبار دیگر تصویر اصلی مان، که مشکل Perspective داشت را در پایین قرار می دهیم:

در اینجا، مشکلِ perspective را به وسیله ی crop و حل مشکل فشرده گی به وسیله ی Free Transform تصحیح نمودیم:

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید