مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ی Transform کردن متن در فتوشاپ-Distort و ایجاد نمای سه بعدی


ما در این اموزش، نحوه ی اعمالِ تغییرات به متن را با استفاده از دستورات Distort و Perspective فتوشاپ توضیح می دهیم! به طور معمول، فتوشاپ اجازه نمی دهد تا دستورات Distort یا Perspective  را روی لایه های متنی اعمال کنیم. اما ما در اینجا، با یک ترفند ساده، نحوه ی اعمالِ این دستورات را به لایه های متنی باقابلیت ویرایش مجدد، توضیح می دهیم.

افزودن متن

ابتدا یک متن در فتوشاپ ایجاد می کنیم. در اینجا تصویری را در فتوشاپ باز نموده ایم که به عنوان پس زمینه یا Background از آن استفاده می کنیم. ما این تصویر را از Adobe Stock دانلود کرده ایم:

سپس عبارت SPACE را به عنوان یک متن به سند اضافه می کنیم. اگر به پنل Layers نگاه کنید می بینید که لایه ی متن را در بالای لایه ی تصویر قرار داده ایم. با کلیک کردن بر روی آیکون visibility که به شکل یک چشم در کنار لایه ی متن قرار گرفته است، لایه ی متن را ظاهر می کنیم:

موقعیتِ متن بر روی تصویر را به شکل زیر قرار می دهیم:

برای متن از فونتی به نام Orbitron Bold استفاده می کنیم. این فونت را می توانید از Adobe Typekit دانلود کنید:

دستورات Distort و Perspective

قصد داریم متن، بیشتر به صورت 3D یا سه بعدی ، به نظر آید. بنابراین باید به شکلی باشد که به نظر بیاید، از عقب به سمت افق کشیده شده است.بنابراین باید perspective آن را تغییر دهیم. ساده ترین راه برای اضافه کردن perspective استفاده از دستور Perspective فتوشاپ است.

برای انجام آن، در نوار منو به منوی Edit بروید و Transform را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید، همه ی فرمان های Transform فتوشاپ را پیدا کنید. همانطور که می بینید، ما می توانیم به دستورات Scale, Rotate, Skew, و Warp دسترسی داشته باشیم ولی دو گزینه ی Distort  و  Perspectiveخاکستری و غیر فعال هستند:

تبدیل لایه ی متن به نوعی دیگر

دلیلِ غیر فعال بودن گزینه های Distort  و Perspective این است که فتوشاپ اجازه نمی دهد از این گزینه ها برای لایه ی متن استفاده کنیم. بنابراین، قبل از اینکه بخواهیم متن را سه بعدی کنیم باید لایه متن را به نوع دیگری تبدیل کنیم.

گزینه 1: Rasterizing متن

راه اول این است که متن را به پیکسل یا تصویر تبدیل کنیم(rasterize).برای این کار در پنل Layers بر روی لایه ی متن، در ویندوز right-click و در مک Control-click می کنیم:

و سپس از منوی باز شده Rasterize Type را انتخاب می کنیم:

در اینجا به یک مشکل بر می خوریم .مشکل اینجاست اگر متن را به پیکسل تبدیل کنیم، دیگر قادر به ویرایش متن، نیستیم. همچنین اگر هر transform ی را به تصویر مبتنی بر پیکسل اعمال کنیم، با افت کیفیت رو به رو می شویم.بنابراین، rasterizing متن، انتخاب خوبی نیست.

 

گزینه 2: تبدیل متن به یک shape

گزینه دیگری که در منو قرار دارد Convert to Shape است:

مزیتی که shape نسبت به پیکسل دارد این است که ما می توانیم هرTransform  ی را بدون افت کیفیت اعمال کنیم. اما هنوز مشکل قبلی پابرجاست.ما همچنان نمی توانیم متن را ویرایش کنیم. بنابراین، تبدیل متن به Shape نیز بهترین انتخاب نیست.

 

گزینه 3: تبدیل متن به smart object

اما گزینه سوم Convert to Smart Object است که به وسیله ی آن می توانیم متن را به smart object تبدیل کنیم:

نشانه ی انجام این فرایند ظاهر شدن یک آیکون کوچک  در سمت راست و پایین تصویر بند انگشتی است:

ویژگی خوب smart object ها این است که می توان آنها را بدون هیچ گونه افت کیفیتی transform نمود. لایه متن در داخل smart object جاسازی شده است و این بدان معنی است که ما می توانیم هر وقت که نیاز داشتیم smart object را باز کنیم و متن را ویرایش کنیم. اما قبل از اینکه نحوه ی انجام این کار را یاد بگیریم، بیایید به نحوه ی استفاده از دستورات Distort و Perspective برای Smart object ها نگاهی بیندازیم.

Distort

به منوی Edit بازمی گردیم و دوباره Transform را انتخاب می کنیم.این بار تمام گزینه های transform از جمله   Distort   و  Perspectiveنیز فعال هستند:

گزینه ی Distort را انتخاب می کنیم:

دستور Distort این امکان را به ما می دهد تا هر یک از دستگیره های گوشه (که در اطراف متن قرار گرفته اند) را به هر جهتی که خواستیم بکشیم (drag) تا متن را به شکل دلخواهمان در بیاوریم:

لغو transformation

اگر نتیجه ی کار مطابقِ میل مان نبود، می توانیم با استفاده از کلید Esc صفحه کلید، دستور Distort را لغو کنیم. با لغو این دستور، متن به شکل اولیه اش، باز می گردد:

Perspective

آنچه که می خواهیم در این قسمت انجام دهیم بدین صورت است که متن را از عقب، به سمت افق بکشیم، مانند متنی که در ابتدای فیلم جنگ ستارگان دیده اید!

ما می توانستیم این کار را با استفاده از دستور Distort انجام دهیم، اما فرمان Perspective آن را آسان تر کرده است.

برای انتخاب آن، من به منوی Edit می رویم و Transform را انتخاب می کنیم، و این بار، از منوی بازشده، روی Perspective کلیک می کنیم:

تفاوت Distort و Perspective

تفاوت Distort و Perspective این است که در حالت Distort، ما می توانیم دستگیره های گوشه را در هر جهت دلخواهی بکشیم (drag) و کشیدن هر دستگیره روی دستگیره های دیگر هیچ تاثیری ندارد.اما در حالت Perspective، ما فقط می توانیم، دستگیره های گوشه را به سمت بالا و پایین یا سمت چپ و راست بکشیم (drag)، و با کشیدن هر دستگیره، دستگیره ی گوشه ی مقابل، همراه با آن و در جهت مخالف، حرکت می کند.

 

توجه داشته باشید که اگر دستگیره ی گوشه ی بالا سمت چپ را به سمت بالا بکشیم، دستگیره ی گوشه ی پایین و سمت چپ به سمت پایین حرکت می کند:

اخرین گام را با رفتن به منوی Edit و انتخاب Undo یا با فشار دادن کلیدهای Ctrl+Z در ویندوز و Command+Z در مک آن را لغو می کنیم. اما همچنان، در حالت Perspective باقی می مانیم:

برای ایجاد متنی که به نظر بیاید از عقب کشیده شده است، روی دستگیره ی سمت چپ بالا، کلیک می کنیم و آن را به سمت راست و داخل متن می کشیم(drag) .به این دلیل که ما در حالت Perspective قرار داریم، دستگیره ی سمت راست و بالا، به سمت داخل حرکت می کند:

سوئیچ بین دستورات Transform

اکنون می خواهیم متن را به صورت عمودی بکشانیم (stretch). برای انجام این کار، باید از فرمان Perspective به فرمان Scale سوئیچ کنیم. شما می توانید خیلی سریع، بین فرمان های Transform سوئیچ کنید. برای این کار در هرجایی داخل سندتان در ویندوز right-click و در مک Control-click کنید، با این کار لیستی از فرمان های transform برای شما باز می شود و شما می توانید گزینه های دیگر را انتخاب کنید. در این مرحله گزینه ی Scale را انتخاب کنید:

سپس روی دستگیره ی پایین کلیک کنید و آن را به سمت پایین بکشید:

پذیرش transformation

برای پذیرش و بستن فرمان Transform، دکمه ی Enter در ویندوز و Return را در مک فشار دهید:

افزودن افکت به متن

قبل از اینکه نحوه ی ویرایش متن را بررسی کنیم، خیلی سریع دو افکت به متن مان اعمال می کنیم.

تغییر حالت ترکیب (blend mode)

به پنل Layers باز می گردیم و blend mode لایه ی smart object را از Normal به Overlay تغییر می دهیم:

این blend mode متن را با تصویر ترکیب می کند:

افزودن Outer Glow

سپس در پنل Layers، با کلیک بر روی آیکون Layer Styles (نماد fx) درخششی را به متن اضافه می کنیم:

سپس Outer Glow را انتخاب می کنیم:

در کادر محاوره ای Layer Style، روی نمونه رنگ، کلیک می کنیم تا درخششِ رنگ را تغییر دهیم:

سپس مکان نمایِ ماوس را در تصویر حرکت می دهیم و روی یک رنگ سبز کلیک می کنیم تا آن را انتخاب کنیم:

سپس روی دکمه ی Ok کلیک می کنیم تا Color Picker بسته شود. سپس به کادر محاوره ای Layer Style، باز می گردیم و میزان درخشش متن را تا 60پیکسل افزایش می دهیم و مقدار Opacity را روی 50% قرار می دهیم:

نحوه ی ویرایش متن

برای ویرایش متن، بر روی تصویر بندانگشتی smart object در پنل Layers دوبار کلیک می کنیم:

با این کار، محتویات Smart Object (در این مثال، محتویات آن متن می باشد) در یک سند جداگانه باز می شود:

حال اگر به پنل Layers نگاه کنیم، می توانیم لایه ی متن را مشاهده کنیم :

ویرایش متن

ابزار Type را از نوار ابزار (Toolbar) انتخاب کنید:

سپس بر روی متن دوبار کلیک کنید تا انتخاب شود، حال متن جدید خود را وارد کنید. ما در این مثال، متن را از "SPACE" به "ALIEN" تغییر دادیم. سپس دکمه ی Enter در ویندوز و Return در مک را فشار دهید تا آن پذیرفته شود:

نحوه ی ذخیره کردن تغییرات

برای اینکه تغییرات مان در سند اصلی ظاهر شود، باید لایه ی smart object را ذخیره کنیم و ببندیم. برای این کار به منوی File بروید و Save را انتخاب کنید:

 

سپس به منوی File بروید و گزینه Close را انتخاب کنید:

به سند اصلی تان برگردید. اکنون می توانید متن جدید را همراه با افکت هایش در سندتان مشاهده کنید:

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید