مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ی Crop و Resize تصاویر برای مطابقت با سایز قاب ها در فتوشاپ CC


موقعی که می خواهیم تصویری را برای چاپ resize کنیم، اغلب با یک مشکلی بر میخوریم و آن بدین قرار است که نسبت ابعاد تصویر با نسبت ابعاد قاب فرق دارد. از آنجایی که ما نمی توانیم نسبت ابعاد قاب را تغییر دهیم پس باید راهی پیدا کنیم تا نسبت ابعاد تصویر را تغییر دهیم. در این آموزش نحوه ی تغییر نسبت ابعاد تصویر و طریقه ی resize آن با بالاترین کیفیت برای چاپ را با ابزار Crop به شما آموزش می دهیم.

برای این آموزش از فتوشاپ CC یا CS6 استفاده کنید.

سایز تصویر در برابر سایز قاب

ابتدا، نگاهی سریع به این مشکل داشته باشیم. در اینجا تصویری را از Adobe Stock دانلود نمودیم و در فتوشاپ باز نموده ایم:

در این اموزش ما قصد داریم تصویری را چاپ کنیم که مناسب یک frame یا قاب 8 در 10 ( 8" by 10") باشد.به طور معمول، ما تصاویر را در فتوشاپ با استفاده از کادر محاوره ای Image Size تغییر سایز می دهیم. برای باز کردن آن، به منوی Image در نوار منو (Menu Bar) بروید و Image Size را انتخاب کنید:

در فتوشاپ CC، کادر محاوره ای Image Size دارای یک پنجره پیش نمایش جدید در سمت چپ، همراه با گزینه های اندازه تصویر در سمت راست است:

چرا روش معمول برای تغییر اندازه تصویر کار نمی کند

اما مشکل همین جاست. به خاطر دارید که ما قصد داشتیم تصویر را داخل قاب 8 در 10 قرار بدهیم. اما از آنجا که aspect ratio یا نسبت ابعادِ تصویر 8x10 نیست، کادر محاوره ای Image Size اجازه نمی دهد که اندازه آن را به اندازه 8 در 10 تغییر دهیم. اگر مقدار Width را روی مقدار 8 اینچ، تنظیم کنیم مقدار Height روی 10 قرار نمی گیرد:

و اگر ارتفاع را به 8 اینچ تغییر دهیم، مقدار Width روی 12 اینچ تنظیم می شود و این عدد، آن مقداری که می خواستیم نیست. و اگر بخواهیم عرض یا ارتفاع را روی 10 اینچ تنظیم کنیم، باز هم، همین اتفاق می افتد. هر مقداری که وارد کنیم مقدار بعدی آنچه که ما می خواهیم تنظیم نمی شود و این به این دلیل است که نسبت ابعاد تصویر و فریم متفاوت است:

ما می توانیم با کلیک بر روی آیکون Link، پیوند بین مقادیر Width و Height را از بین ببریم و این کار باعث می شود تا به طور مستقل مقادیر Width و Height را تغییر بدهیم. بنابراین اگر بخواهیم جهت تصویر را روی landscape قرار بدهیم، تا عرض بزرگتر از ارتفاع باشد، می توانیم 10 اینچ را برای عرض و 8 اینچ را برای ارتفاع وارد کنیم:

اما همانطور که در پنجره preview می بینید، تصویر به صورت افقی فشرده می شود، که این اتفاق باب میل ما نیست:

اینکه از طریق کادر محاوره ای Image Size نسبت ابعاد تصویر را تغییر بدهیم تا به اندازه ی موردنظرمان برسیم، روی تصویر ما نتیجه ی جالبی نداشت.بنابراین روی دکمه ی Cancel کلیک می کنیم تا فرایند ما لغو شود و هیچ تغییری روی تصویرمان صورت نگیرد:

نحوه بُرش و تغییر اندازه تصویر با ابزار Crop

آنچه ما نیاز داریم، یک روشی است که تصویر مان را قبل از تغییر سایز به نسبت دلخواهمان برساند. و ما می توانیم این کار را با استفاده از ابزار Crop انجام دهیم. در حقیقت، ابزار Crop به ما امکان بُرش و تغییرسایز تصویر را بطور همزمان می دهد.

مرحله 1: ابزار Crop را انتخاب کنید

اول، ابزار Crop را از نوار ابزار انتخاب می کنیم:

فتوشاپ bordrer های crop را به همراه دستگیره هایش اطراف تصویر قرار می دهد:

 

مرحله 2: انتخاب "W x H x Resolution" از منوی Aspect Ratio

ما می خواهیم تصویر را بدون توجه به اندازه واقعی چاپ، با نسبت ابعاد جدید بُرش دهیم، می توانیم این کار را با وارد کردن نسبت های جدید در فیلدهای عرض و ارتفاع در نوار تنظیمات (Options Bar) انجام دهیم. از آنجا که می خواهیم آن را با نسبت 8x10 و در جهت landscape یا افقی بُرش دهیم باید عرض بزرگتر از ارتفاع، باشد.بنابراین ما 10 را برای عرض و 8 را برای ارتفاع وارد می کنیم. توجه داشته باشید آنچه که در فیلدها وارد می کنیم، درصد یا پیکسل نیست بلکه ما فقط نسبت را وارد می کنیم:

فتوشاپ به صورت خودکار bordrer های crop را تغییر می دهد تا با نسبت جدید تنظیم شود:

 

کار ما تمام نشده است. در این مثال، تغییرِ نسبتِ ابعاد، تنها کاری نیست که می خواهیم انجام دهیم. ما قصد داریم تصویر را تغییر دهیم تا دقیقا 10 اینچ پهنا و 8 اینچ قد داشته باشد. برای انجام این کار، بر روی گزینه Aspect Ratio در نوار تنظیمات (Options Bar) کلیک کنید:

و از منو باز شده، W x H x Resolution (Width x Height x Resolution) را انتخاب می کنیم:

مرحله 3: عرض و ارتفاع جدید را به اینچ وارد کنید

سپس، aspect ratio را همانند قبل، دوباره وارد می کنیم. اما این بار، واحد اندازه گیری را نیز بیان می کنیم. بنابراین به جای اینکه فقط عدد 10 را برای Width وارد کنیم، مقدار 10 in را بر حسب اینچ و برای Height، مقدار 8 in را بر حسب اینچ وارد می کنیم :

 

مرحله 4: رزولوشن را روی مقدار 300 pixels/inch تنظیم می کنیم

توجه داشته باشید که ما هم اکنون یک فیلد سوم نیز داریم و این فیلد برای مقدار Resolution است. از آنجا که می خواهیم تصویر مان با بالاترین کیفیت، چاپ شود ، رزولوشن را روی مقدار استاندارد صنعتی یعنی 300 pixels/inch تنظیم می کنیم :

مرحله 5: border های crop را در اطراف قسمت های دلخواه تصویرتان قرار دهید

در این مرحله، تصویر را به سمت راست بکشید (drag کنید) تا کلِ خانواده در داخل حاشیه های crop قرار بگیرند:

 

مرحله 6: روی  checkmark کلیک کنید

و در پایان، برای اعمال crop و تغییر اندازه تصویر، روی checkmark در نوار تنظیمات (Options Bar) کلیک کنید و تیک آن را بزنید:

برای اینکه تصویر Crop شده روی صفحه، فیت شود، به منوی View بروید و گزینه ی Fit on Screen را انتخاب

کنید:

اکنون می توانید تصویرتان را با نسبت ابعاد جدید مشاهده کنید:

 

چگونه می توان چک کرد اندازه چاپ و قاب یکسان هست یا خیر؟

در این قسمت می خواهیم مطمئن شویم که تصویر، در اندازه ی فریمی که ما نیاز داریم چاپ می شود یا خیر. به منو Image در قسمت بالای صفحه بروید و گزینه ی Image Size را انتخاب کنید تا کادر محتوره ای Image Size باز شود :

اگر واحد اندازه گیری برای عرض و ارتفاع را به اینچ تغییر دهیم، می بینیم که تصویر دقیقا 10 اینچ عرض (Width) و 8 اینچ ارتفاع (Height) دارد و رزولوشن آن 300 pixels/inch است و اکنون این تصویر مناسب یک قاب 8 در 10 می باشد.

 

 

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید