مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه کپی کردن Effect های لایه ها در فتوشاپ


نحوه کپی کردن Effect های لایه ها در فتوشاپ

این آموزش به شما نشان می دهد که چگونه فتوشاپ CC و ورژن های قبل از آن ، افکت ها و استایل های لایه را سریع از یک لایه به لایه دیگری کپی می کند!

اضافه کردن افکت های اولیه لایه

در اینجا یک طرح  retro-style داریم که در فتوشاپ کار می کنیم ، و بیشتر کار ، با استفاده از افکت های لایه انجام می شود. تصویر پس زمینه را از Adobe Stock دانلود کرده و کلمات “LAYER FX"  را بر روی آن اضافه کرده ایم.

 

فونت مورد استفاده ما Tachyon است که از Adobe Typekit دانلود شده است. و توجه کنید که افکت های لایه را به حرف “F"  در پایین اضافه کرده ایم. از آنجا که این افکت قبلاً ایجاد شده است، کپی کردن آن به لایه های دیگر آسان خواهد بود:

در پنل Layers  ، افکت های لایه را که در زیر یک لایه Type فهرست شده است ، می بینیم. توجه داشته باشید که هر حرف در طراحی را در لایه جداگانه قرار داده ایم تا بتوانیم هر حرف را به صورت جداگانه چرخش یا تغییر دهیم. این بدان معنی است که نیاز به یک روش برای اعمال افکت از لایه اول به شش لایه دیگر داریم:

چگونه یک افکت لایه تکی را به یک لایه دیگر کپی کنید

ما آموزش را با نحوه کپی کردن یک افکت از لایه تکی را به یک لایه دیگر شروع خواهیم کرد و سپس به شما نشان خواهیم داد که چگونه به یک باره افکت های لایه های چند تایی را کپی کنید.

 

در اینجا ما کار را با نگه داشتن کلید Alt (Win) / Option (Mac)  و کشیدن افکت لایه Bevel & Emboss از لایه حرف “F"  به پایین به لایه حرف “X" انجام داده ایم:

دکمه ی ماوس خود را رها کنید و فتوشاپ یک کپی از آن افکت را بر روی لایه ی دیگر اعمال می کند. در حال حاضر تمام چهار افکت (Bevel & Emboss، Inner Shadow، Inner Glow و Outer Glow) هنوز در لایه اصلی اعمال شده و تنها یکی از آن افکت ها (Bevel & Emboss)  به لایه دیگری اعمال شده است:

و در سند ، ما فقط افکت Bevel & Emboss را که به حرف “X"  اعمال شده است ، می بینیم. مطمئناً، این چیزی نیست که ما می خواستیم انجام دهیم، بنابراین آخرین مرحله را با فشار دادن Ctrl + Z (Win) / Command + Z (Mac)  روی صفحه کلید باز می گردانیم (undo) :

چگونه تمام افکت های لایه را به لایه دیگری کپی کنیم

برای کپی هر افکت لایه از یک لایه به دیگری ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را در صفحه کلید خود فشار دهید و نگه دارید. سپس بر روی کلمه “Effects"  بالای لیست افکت های لایه کلیک کنید و آن را به لایه دیگر بکشید:

دکمه ماوس خود را رها می کنیم و فتوشاپ تمام لیست افکت ها را به لایه جدید کپی می کند:

اما در سند ، کارها هنوز درست پیش نمی رود. حتی اگر هر افکت لایه را از لایه اول به لایه دوم کپی کنیم ، دو حرف هنوز هم یکسان به نظر نمی آیند:

افکت های لایه در مقابل سبک های لایه در فتوشاپ

دلیل این که آنها حتی با تمام افکت های لایه کپی شده ، یکسان به نظر نمی رسند این است که لایه دوم هنوز افکت transparency  از لایه اول را نگرفته است. و این ما را به تفاوت بین افکت های لایه و سبک های لایه هدایت می کند.

 

افکت های لایه ، افکت های واقعی آنها هستند ، مانند Bevel and Emboss، Stroke، Drop Shadow و غیره. اما یک سبک (style) لایه نه تنها شامل افکت های لایه است ، بلکه هم چنین شامل افکت های ترکیبی است که به لایه اعمال شده است. افکت های مخلوط ترکیبی شامل مقادیر Opacity و Fill ، حالت blend mode و هر Blending Options اضافی است که در کادر محاوره ای Layer Style تنظیم شده است.

 

مقدار Fill

در پنل Layers  ، روی لایه “F"  کلیک می کنیم تا آن را انتخاب کنیم. توجه کنید که علاوه بر اعمال افکت های لایه ، مقدار Fill را نیز به 0% کاهش دادیم. این بدان معنی است که محتویات لایه شفاف هستند و همه آن چه را که در سند می بینیم ، افکت های لایه آنها می باشند:

اما اگر لایه “X"  را انتخاب کنیم ، مقدار Fill هنوز به 100٪ تنظیم شده است. بنابراین افکت ها در آن کپی شده اند، اما مقدار Fill اعمال نشده است:

نحوه حذف افکت های لایه

از آنجا که کپی کردن افکت های لایه ، نتیجه ای را که مورد نیاز ما بود ، فراهم نکرد، ما افکت را از لایه “X" حذف خواهیم کرد. برای حذف تمام افکت های لایه به یک باره ، بر روی کلمه “Effects"  کلیک کنید و آن را بر روی سطل زباله بکشید:

چگونه یک سبک لایه را به لایه دیگر کپی کنید

بنابراین چگونه می توانیم تمام سبک لایه را از یک لایه به لایه دیگری کپی کنیم ، به طوری که ما افکت های لایه و جلوه های ترکیبی را در هر دو لایه داشته باشیم؟

 

برای کپی یک سبک لایه ، بر روی لایه حاوی افکت ها ، راست کلیک (در ویندوز)/ Control-click (در Mac) را انجام دهید:

و سپس Copy Layer Style را از منو انتخاب کنید:

سپس بر روی لایه ای که می خواهید افکت ها را در آن اعمال کنید ، راست کلیک (در ویندوز)/ Control-click (در Mac) را انجام دهید:

گزینه Paste Layer Style را انتخاب کنید :

در این زمان ، نه تنها افکت های لایه در آن کپی شده است ، بلکه افکت های ترکیبی نیز اعمال شده است. در این مورد ، مقدار Fill به درستی به 0٪ تنظیم شده است:

و اکنون در سند ، دو حرف، “F" و “X"، در نهایت شبیه به هم به نظر می آیند:

چگونه یک سبک لایه را در چندین لایه کپی کنیم

اکنون که ما می دانیم که چگونه می توان افکت ها و سبک های یک لایه تکی را به یک لایه ی کپی کرد ، بیایید یاد بگیریم که چطور آنها را به طور هم زمان به چند لایه کپی کنیم.

 

به پنل Layers  برگردیم ، می بینیم که هر حرف از کلمه “LAYER"  در لایه ی خود ظاهر می شود. این کار را به این دلیل انجام داده ایم که بتوانیم هر حرف را به صورت جداگانه چرخانده یا تغییر دهیم. اما به این معناست که نیاز به یک روشی برای کپی کردن و قرار دادن سبک لایه به پنج لایه دیگر داریم:

یک راه برای انجام این کار این است که تمام پنج لایه را به یک باره انتخاب کنید و سپس سبک لایه را بر روی آنها کپی کرده و paste کنید.

مرحله 1: سبک لایه را کپی کنید

ابتدا، سبک لایه خود را همانند کاری که قبلاً با راست کلیک کردن (در ویندوز)/ Control-click )در Mac) در لایه ای که حاوی افکت ها است و انتخاب کردن گزینه Copy Layer Style انجام دهید :

مرحله 2: لایه های خود را انتخاب کنید

سپس ، برای انتخاب لایه های چندگانه به یک باره ، بر روی لایه بالایی که می خواهید انتخاب کنید ، کلیک کنید:

و سپس کلید Shift را نگه دارید و روی لایه پایینی کلیک کنید. این کار ، هر دو لایه را به همراه هر لایه ایی که در میان آنها قرار دارد ، انتخاب می کند :

مرحله 3: سبک لایه را Paste کنید

با در دست داشتن لایه های انتخاب شده ، اکنون بر روی هر لایه راست کلیک (در ویندوز)/ Control-click )در Mav) کرده و گزینه Paste Layer Style را از منو انتخاب کنید :

این کار یک کپی از افکت ها و افکت های ترکیبی لایه را به هر لایه تکی دیگر اضافه می کند. به دلیل این که لیست افکت های لایه ها خیلی طولانی است ، تصویر را به دو قسمت تقسیم کرده ایم:

و در سند ، ما می بینیم که کلمه “LAYER"  در حال حاضر دارای افکت های مشابهی با آن چه که در حروف “F"  و “X"  اعمال شده است ، می باشد:

مشکل کپی کردن یک سبک لایه به چندین لایه

اما در اینجا یک مشکل وجود دارد که ممکن است شما در هنگام استفاده از افکت ها یا سبک های لایه یکسان در چند لایه جداگانه با آن مواجه شوید. اگر شما نیاز به تغییر در افکت داشته باشید ، چه کاری باید انجام دهید؟

 

به عنوان مثال، اگر نیاز به تغییر افکت برای هر حرف در کلمه “LAYER"  داشته باشیم، چه؟ ما می خواهیم افکت Bevel & Emboss را برای کل کلمه خاموش کنیم. می توانیم Bevel & Emboss را برای لایه “L"  با کلیک روی آیکن visibility  آن خاموش کنیم:

اما این کار تنها افکت را برای یک لایه خاموش می کند. برای لایه های دیگر بی تأثیر است:

نحوه کپی کردن یک سبک لایه به یک گروه لایه

یک راه بهتر برای کار این است که لایه ها را در یک گروه لایه قرار دهید و سپس سبک لایه را بر روی گروه کپی کنید. و در اینجا چگونگی انجام این کار را نشان می دهیم.

 

مرحله 1: لایه ها را برای قرار دادن در گروه انتخاب کنید

ابتدا لایه هایی را که باید با هم در یک گروه قرار دهید ، با کلیک کردن بر روی لایه بالایی ، نگه داشتن کلید shift و سپس کلیک کردن بر روی لایه پایینی ، انتخاب کنید:

مرحله 2: انتخاب " New Group from Layers "

با لایه های انتخاب شده ، روی آیکون منو در بالا سمت راست پنل Layers  کلیک کنید:

و گزینه New Group from Layers را انتخاب کنید :

به گروه یک نام بدهید یا نام پیش فرض را قبول کنید و روی OK کلیک کنید:

و در پنل Layers  ، اکنون تمام پنج لایه درون گروه قرار دارند:

مرحله 3: سبک لایه را کپی کنید

بر روی لایه ای که حاوی افکت هایی است که می خواهید کپی کنید ، کلیک راست (در ویندوز) / Control-click  در (Mac) کنید :

گزینه Copy Layer Style را انتخاب کنید :

مرحله 4: سبک لایه را بر روی گروه Paste کنید

سپس روی گروه لایه کلیک راست (در ویندوز) / Control-click  در (Mac) کنید :

گزینه Paste Layer Style را انتخاب کنید :

این بار ، به جای استفاده از اعمل سبک لایه به یک دسته از لایه های جداگانه ، ما آن را به گروه خود اعمال کردیم:

نحوه ویرایش سبک گروه لایه

با سبک لایه کپی شده به گروه ، هر تغییراتی را که برای افکت ها ایجاد می کنید ، به هر لایه داخل گروه اعمال می شود.

 

تنظیمات Bevel and Emboss را با دو بار کلیک بر روی نام افکت ویرایش می کنیم:

و سپس در کادر محاوره  Style Layer Style، چند تغییر ایجاد خواهیم کرد. مقدار Size را از 60 پیکسل به 20 پیکسل کاهش می دهیم. سپس رنگ Highlight  را از رنگ صورتی به سفید تغییر خواهیم داد. و Highlight Opacity  را از 100٪ تا 70٪ پایین می آوریم.

 

از آنجا که این آموزش در مورد چگونگی ایجاد یک افکت خاص نیست ، از طریقه اعمال این تغییرات به سرعت رد می شویم. نکته اینجاست که فقط نشان دهیم که چطور می توان به سادگی افکت لایه ها را هنگامی که آنها در یک گروه لایه هستند ، ویرایش کرد:

برای بستن کادر محاوره ای Layer Style بر روی OK کلیک کنید. و فوراً ، هر لایه در گروه به روز می شود. با اعمال تغییر فقط بر روی یک افکت ، قادر به اعمال تغییر ظاهر در چندین لایه به یک باره شدیم:

و حالا ما آن را در اختیار داریم! و آن چگونگی کپی کردن افکت ها و سبک های لایه به لایه های تکی ، لایه ها چندتایی و گروه های لایه در فتوشاپ بود!

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید