مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه میزان کردن تصاویر در فتوشاپ


نحوه میزان کردن تصاویر در فتوشاپ

در این مقاله ، شما بهترین روش برای چرخش و میزان کردن تصاویر در فتوشاپ را می آموزید.

ما کار را با آموزش نحوه چرخاندن دستی یک تصویر با استفاده از ابزار Crop شروع خواهیم کرد. سپس ، به شما نشان می دهیم که چطور با استفاده از ابزار Straighten ، به طور دقیق تر تصویر را صاف کنیم. سرانجام ، یک روش کمتر شناخته شده ، اما بدون شک بهترین روش چرخش و صاف کردن تصاویر در فتوشاپ را با استفاده از ابزار Ruler بررسی خواهیم کرد.

همان طور که اشاره کردیم ، این دومین مقاله ما در زمینه برش تصاویر است. اگر هنوز با اصول استفاده از ابزار Crop آشنا نیستید ، می توانید قبل از ادامه ، اولین آموزش در خصوص نحوه برش تصاویر در فتوشاپ را در مقاله قبل مطالعه کنید.

تصویر زیر ، عکسی است که از عرشه یک کشتی در آلاسکا گرفته شده است (می توانید قسمتی از کشتی را که از سمت راست تصویر بیرون زده است مشاهده کنید). واضح است که تصویر کمی کج است. بیایید یاد بگیریم که چگونه به راحتی می توانیم آن را چرخانده و صاف کنیم. شما می توانید از هر تصویری برای این منظور استفاده کنید:

بیایید شروع کنیم!

نحوه چرخاندن تصویر با ابزار Crop

اولین چیزی که یاد خواهید گرفت این است که چگونه یک تصویر را به راحتی به صورت دستی بچرخانید. ما این کار را با استفاده از ابزار Crop  انجام می دهیم. ابزار Crop را از نوار ابزار در سمت چپ صفحه انتخاب می کنیم:

به محض انتخاب ابزار Crop ، تصویر با حاشیه برش اولیه احاطه می شود. همان طور که در آموزش نحوه برش تصاویر آموختیم ، می توانیم این حاشیه برش پیش فرض را نادیده بگیریم و در عوض روی تصویر کلیک کرده و حاشیه برش موردنظر خود را ترسیم کنیم. اما ، از آن جا که می خواهیم تصویر را قبل از برش بچرخانیم و آن را میزان کنیم ، فعلاً کار را با حاشیه برش پیش فرض دنبال می کنیم.

 

برای این که حاشیه برش با جزئیات دیده شود ، با استفاده از ابزار Crop روی تصویر کلیک می کنیم. این کار موجب می شود که شبکه Rule of Thirds 3 x 3 (قانون سوم) بر روی تصویر نشان داده شود:

 

برای چرخاندن تصویر ، مکان نمای ماوس خود را به هر نقطه ای خارج از حاشیه برش می بریم. نشانگر ماوس به شکل یک نماد چرخش تبدیل می شود (یک خط منحنی با یک پیکان در هر انتهای آن).

در این جا ، ما تصویر را بزرگنمایی کرده ایم تا بعد از حرکت دادن مکان نما به بیرون گوشه بالا سمت راست تصویر ، از نزدیک آن را ببینید:

در حالی که مکان نمای ماوس در خارج از حاشیه برش قرار دارد ، روی کلید ماوس خود کلیک کنید و آن را پایین نگه دارید. به محض کلیک کردن ، شبکه 3*3 به یک شبکه با جزئیات بیشتر تبدیل می شود:

 

سپس ، با نگه داشتن کلید ماوس ، ماوس را بچرخانید تا تصویر بچرخد. هنگامی که آن را می چرخانید ، به دنبال چیزی در تصویر بگردید که باید به صورت عمودی یا افقی مستقیم باشد و سعی کنید آن را با خطوط شبکه هماهنگ کنید. در این جا ، ما از خط آب درست در زیر کوه به عنوان راهنما استفاده می کنیم:

 

توجه داشته باشید که هنگام چرخش ، فتوشاپ به طور خودکار حاشیه برش را تغییر می دهد تا در کناره های تصویر نگه داشته شود. در این جا ، ما تصویر را بیش از حد چرخانده ایم تا فقط ببینید که حاشیه برش چقدر کوچک تر شده است:

 

اکنون ، تصویر را به شکلی می چرخانیم تا خط آب و خطوط افقی شبکه با هم مطابقت داشته باشند:

 

 

هنگامی که تصویر مستقیم به نظر رسید ، کلید ماوس خود را رها کنید. کادرهای جلوی تصویر به حالت شبکه Rule of Thirds 3 x 3 باز می گردد:

 

 

در این مرحله ، با کلیک کردن و کشیدن هر یک از دستگیره های اطراف حاشیه ، می توانید حاشیه برش را در صورت لزوم تغییر اندازه دهید.

نحوه تغییر اندازه حاشیه برش را در مقاله قبل با جزئیات بیشتر شرح داده ایم. بنابراین در این جا ، به سرعت اندازه حاشیه را تغییر می دهیم تا کمی کوچک تر شود و برای تغییر مکان تصویر ، داخل حاشیه برش کلیک کرده و تصویر را می کشیم:

 

 

هنگامی که از وضعیت به وجود آمده راضی شدید ، برای انجام برش ، روی صفحه کلید خود ، کلید Enter (Win) / Return (Mac)  را فشار دهید. تصویر زیر نتیجه کار را نشان می دهد و می بینید که چقدر نسبت به  نسخه اصلی تصویر اصلاح شده و بهتر به نظر می رسد:

 

چگونه می توان یک تصویر را با ابزار Straighten میزان کرد

تاکنون ، نحوه چرخش یک تصویر به صورت دستی را مشاهده کردید. اکنون ، بیایید ببینیم که چگونه می توان با استفاده از ابزار Straighten فتوشاپ تصویر را میزان کرد.

 

ابتدا با رفتن به منوی Edit در نوار منو در بالای صفحه و انتخاب گزینه Undo Crop ، برشی را که ایجاد کرده ایم ، لغو می کنیم. یا می توانیم به راحتی این کار را با فشار دادن کلیدهای Ctrl + Z (Win) / Command + Z (Mac)  بر روی صفحه کلید خود انجام دهیم:

این کار ، تصویر ما را به همان شکل اولیه باز می گرداند:

ابزار Straighten  تا حدودی یک ابزار مخفی در فتوشاپ است. آن را در هیچ کجای نوار ابزار نخواهید یافت. در عوض ، هر زمان که ابزار Crop  را انتخاب کنید ، آن را در نوار Options پیدا خواهید کرد.

 

ابزار Crop را دوباره از نوار ابزار انتخاب می کنیم:

سپس ، با فعال کردن ابزار Crop ، ابزار Straighten را از نوار Options در بالای صفحه انتخاب می کنیم:

استفاده از ابزار Straighten بسیار ساده است. فقط به دنبال چیزی در تصویر خود بگردید که به صورت افقی یا عمودی باشد و با ابزار Straighten  روی آن خط بکشید. سپس فتوشاپ از زاویه خط استفاده می کند تا تصویر را به طور خودکار چرخانده و میزان کند.

از آن جا که خط آب در عکس ما باید افقی باشد ، بر روی سمت چپ آن کلیک می کنیم تا یک نقطه شروع برای خط تعیین شود. سپس ، با نگه داشتن کلید ماوس ، آن را به سمت راست خط آب می کشیم تا نقطه پایان را تنظیم کنیم. فتوشاپ یک خط نازک و مستقیم بین دو نقطه ترسیم می کند:

 

وقتی کلید ماوس خود را رها می کنیم ، فتوشاپ به زاویه خط نگاه می کند و بلافاصله تصویر را می چرخاند تا خط آب مستقیم نشان داده شود. توجه داشته باشید که فتوشاپ این بار هم حاشیه برش را تغییر داده تا آن را در محدوده تصویر نگه دارد:

 

 

نکته: در این جا یک نکته مفید برای استفاده از ابزار Straighten وجود دارد. در واقع نیازی به انتخاب آن از نوار Options نیست. درعوض ، با فعال کردن ابزار Crop ، کافیست با فشار دادن و نگه داشتن کلید Ctrl (Win) / Command (Mac)  در صفحه کلید خود ، به سرعت به ابزار Straighten  دسترسی یابید.

اکنون که تصویر صاف شد ، با کشیدن دستگیره ها ، مجدداً اندازه برش خود را تغییر می دهیم و برای تنظیم مجدد تصویر ، داخل حاشیه برش کلیک کرده و آن را می کشیم:

 

اکنون که همه چیز آماده است ، کلیدEnter (Win) / Return (Mac)  را روی صفحه کلید فشار می دهیم تا تصویر برش داده شود و نتیجه کار پس از اصلاح تصویر با ابزار Straighten به صورت زیر است:

 

نحوه تصحیح یک تصویر با ابزار Ruler

اکنون ، بیایید شما را با یک روش دیگر برای میزان کردن تصویر در فتوشاپ آشنا کنیم ، و بگوییم که چرا این مورد از سه روش قبل بهتر عمل می کند. این بار از ابزار Crop یا Straighten Tool استفاده نخواهیم کرد. در عوض ، از ابزار Ruler استفاده خواهیم کرد.

قبل از این که این کار را انجام دهیم ، با رفتن به منوی Edit و انتخاب گزینه Undo Crop یا فشار دادن کلیدهای Ctrl + Z (Win) / Command + Z (Mac)  در صفحه کلید ، مجدداً برش انجام شده را لغو می کنیم:

این کار ، نسخه اصلی و بدون برش تصویر را باز می گرداند:

به طور پیش فرض ، ابزار Ruler در پشت ابزار Eyedropper در نوار ابزار قرار دارد. برای انتخاب آن ، روی ابزار Eyedropper راست کلیک (Win) /  کنترل -کلیک (Mac) کنید ، سپس از فهرست ، ابزار Ruler  را انتخاب کنید:

استفاده از ابزار Ruler برای میزان کردن یک تصویر ، مشابه استفاده از ابزار Straighten است ، اما با چند تفاوت مهم. مانند ابزار Straighten ، ما با کشیدن خط روی چیزی از تصویر که باید به صورت عمودی یا افقی باشد ، کار را شروع می کنیم.

 

در سمت چپ خط آب موجود در عکس خود کلیک می کنیم ، تا نقطه شروع خط را تعیین کنیم. سپس ، با نگه داشتن کلید ماوس ، آن را به سمت راست می کشیم تا نقطه پایان را تنظیم کنیم. دقیقاً مانند ابزار Straighten ، فتوشاپ یک خط نازک و مستقیم بین دو نقطه رسم می کند و از زاویه این خط برای تعیین میزان چرخش تصویر استفاده می کند:

در این جا اولین تفاوت بزرگ بین Straighten Tool و Ruler Tool وجود دارد و این که چرا استفاده از ابزار Ruler بهتر است. با ابزار Straighten ، لحظه ای که کلید ماوس خود را رها می کنید ، فتوشاپ تصویر را برای میزان کردن آن می چرخاند. این اتفاق ، ممکن است ویژگی خوبی به نظر آید ، اما در واقع نسیت. زیرا این کار ، بدین معنی است که شما با یک نگاه یک خط راست ترسیم می کنید. اگر نقطه شروع یا پایان کمی انحراف داشته باشند ، پس زاویه خط نیز کمی انحراف خواهد داشت و تصویر حتی پس از چرخش ، هم چنان کج خواهد ماند.

 

حین استفاده از ابزار Ruler ، فتوشاپ تصویر را به طور خودکار نمی چرخاند. در عوض ، ما آزاد هستیم که برگردیم و در صورت لزوم ، نقاط شروع و پایان را تنظیم کنیم.

 

اگر روی نقطه شروع خود بزرگنمایی کنیم ، می بینیم که در واقع این نقطه روی خط آب نیست. و کمی پایین آمده است:

برای رفع این مشکل ، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که با استفاده از ابزار Ruler  بر روی نقطه شروع کلیک کرده ، کلید ماوس را پایین نگه داشته و نقطه را به سمت بالا بکشیم تا مجدداً روی خط آب قرار گیرد. ابزار Straighten فرصتی برای انجام این کار به ما نمی دهد ، اما با استفاده از ابزار Ruler ، این کار بسیار ساده است:

همین کار را با نقطه پایان در سمت راست نیز انجام می دهیم ، در آن جا هم می بینیم که نقطه انتها بیش از حد بالا رفته است:

مجدداً ، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که با استفاده از ابزار Ruler ، روی نقطه انتها کلیک کرده ، کلید ماوس را پایین نگه داشته و آن را به سمت پایین  و جایی که باید روی خط آب باشد ، می کشیم:

هنگامی که نقاط شروع و پایان را دقیقاً در جایی که به آنها نیاز داریم ، قرار دادیم ، برای میزان کردن تصویر ، روی کلید Straighten Layer در نوار Options کلیک می کنیم:

فتوشاپ تصویر را می چرخاند تا صاف شود. توجه کنید که اکنون شاهد یک الگوی شطرنجی در گوشه های اطراف تصویر هستیم. به این معنی که دیگر هیچ بخشی از تصویر خود را در آن مناطق نداریم. ما باید آن مناطق را حذف کنیم ، که در مرحله بعدی این کار را انجام خواهیم داد:

این کار ، ما را به تفاوت بزرگ دیگری بین ابزار Ruler و Straighten Tool می رساند. با ابزار Ruler ، فتوشاپ هیچ تلاشی برای برش خودکار تصویر بعد از میزان شدن آن انجام نمی دهد. و در واقع ، هیچ راهی برای برش تصویر با استفاده از ابزار Ruler وجود ندارد. با این حال ، مشکلی وجود ندارد ؛ زیرا تمام کاری که در این مرحله باید انجام دهیم این است که به سراغ ابزار Crop  برویم:

با انتخاب ابزار Crop ، به سرعت حاشیه برش خود را تغییر اندازه می دهیم و تصویر را درون آن تغییر مکان می دهیم و مطمئن می شویم که نواحی موردنظر ما در مناطق شطرنجی گوشه ها پاک نشوند:

سپس ، کلید Enter (Win) / Return (Mac)  را روی صفحه کلید فشار می دهیم تا برش تصویر انجام شود. تصویر زیر ، نتیجه نهایی ما ، پس از میزان کردن تصویر با ابزار Ruler و سپس برش دادن آن با ابزار Crop است:

و حالا شما هر آن چه را که برای کار با ابزار Crop و میزان کردن تصویر نیاز دارید ، آموخته اید! اکنون ، می دانید که چگونه می توانید تصاویر را با استفاده از Crop Tool ، Straighten Tool و  Ruler Tool ، در فتوشاپ بچرخانید و صاف کنید! در درس بعدی در این فصل ، به شما نشان می دهیم که چگونه با استفاده از ابزار  Crop  می توانید به سرعت حاشیه ای را در اطراف تصویر مورد نظر خود اضافه کنید!

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید