مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ساخت قلم موی ابری Cloud Brush در فتوشاپ


نحوه ساخت قلم مو ابری (Cloud Brush) در فتوشاپ

بهترین قلم مو برای رنگ آمیزی ابر چیست؟ در این آموزش ، ما نحوه ساخت قلم مو ابری در فتوشاپ را با استفاده از عکس و نحوه ایجاد مجموعه قلم موهای ابری را به شما اموزش می دهیم.

آن چه در این آموزش خواهید آموخت:

نحوه ساخت قلم مو ابری در فتوشاپ

استفاده از قلم موی مناسب برای رنگ آمیزی ابر

نحوه انتخاب یک ابر بدون پس زمینه آن

نحوه ایجاد یک مجموعه قلم مو ابری

آن چه شما نیاز دارید:

در این آموزش از منابع زیر استفاده شده است:

 

نحوه ساخت یک قلم مو ابری در فتوشاپ

مرحله 1

ابتدا باید عکسی را پیدا کنید که شامل تصاویر ابری باشد. اگر می خواهید قلم موهایی با ابرهای جداگانه ایجاد کنید ، باید ابر موجود در عکس از سایر موارد موجود در تصویر جدا شود.

مرحله 2

با استفاده از ابزار Brush (C) ، بقیه تصویر را به سرعت حذف کنید.

مرحله 3

قلم موهای فتوشاپ در مقیاس خاکستری ذخیره می شوند ، بنابراین نباید فعلا روی رنگ ها تمرکز کنیم و در عوض باید بر روی کنتراست متمرکز شویم. برای این کار ، یک لایه تنظیم سیاه و سفید ( Black & White adjustment) اضافه کنید.

مرحله 4

به طور پیش فرض ، رنگ آسمان خاکستری می شود. این برای ما کافی نیست! لغزنده های Blues و Cyans را به سمت چپ بکشید تا این رنگ ها تیره تر شوند ، تا این که آسمان کاملاً سیاه شود. مراقب باشید که ابر در حین کار بیش از حد تاریک نشود!

مرحله 5

ما آسمان را از روی قلم مو برداشتیم ، اما ابر در حال حاضر بسیار خاکستری به نظر می رسد. برای رفع این مشکل ، یک لایه تنظیم Brightness/Contrast اضافه کنید.

مرحله 6

نوار لغزنده Brightness  را به سمت راست بکشید. اجازه دهید چند قسمت خاکستری رنگ روی ابر باقی بماند ، اما بیشتر قسمت های آن را سفید خالص کنید.

مرحله 7

روی پشته لایه کلیک راست کرده و گزینه Flatten Image را انتخاب کنید. سپس کلیدهای Control-I را فشار دهید تا رنگ ها معکوس شوند.

مرحله 8

به بخش Edit> Define Brush Preset بروید. یک اسم برای قلم مو انتخاب کنید و کلید Ok را کلیک کنید.

مرحله 9

قلم مو آماده استفاده است! فقط کافیست تصویری را که حاوی آسمان صاف است ، باز کنید. رنگ را روی سفید تنظیم کنید ، اندازه قلم مو را با کلیدهای براکت چپ و راست ([و]) تنظیم کنید و برای افزودن ابر کلیک کنید.

مرحله 10

اگر می خواهید رفتار این قلم مو را تنظیم کنید ، کلید F5 را فشار دهید تا پنل Brush Settings باز شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید چند ابر را با یک ضربه رنگ آمیزی کنید ، می توانید تنظیمات را به روش زیر انجام دهید:

 

میزان Spacing را افزایش دهید ...

مرحله 11

میزان Size Jitter را اضافه کنید ...

مرحله 12

میزان Opacity Jitter را اضافه کنید:

مرحله 13

برای ایجاد جلوه ای واقع گرایانه از آسمان ابری ، بهتر است از چند قلم مو با اشکال مختلف ابر استفاده کنید. با استفاده از همین روش می توانید آنها را ایجاد کنید. هرچند ، گاهی اوقات ابرهای عکس شما به زیبایی از سایر تصاویر جدا نیستند. در این حالت ، بهتر است با استفاده از قلم مو ابری منحصر به فرد خود ، مناطق اضافی را رنگ آمیزی کنید. به این ترتیب ، بدون این که به لبه های ابری که می خواهید انتخاب کنید ، آسیب وارد کنید ، بخش های اضافی تصویر را حذف خواهید کرد.

مرحله 14

اگر می خواهید مجموعه قلم موهای ابری خود را ایجاد کنید ، پنل Brushes  را باز کرده و روی آیکون Create a New Group کلیک کنید. آن را نامگذاری کنید:

مرحله 15

سپس به راحتی قلم مو های ابری خود را به داخل این گروه بکشید.

به شما تبریک می گوییم!

اکنون شما می دانید که چگونه می توان در فتوشاپ یک قلم مو ابری ایجاد کرد!

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید