مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ساخت قلم مو در فتوشاپ از روی یک تصویر


نحوه ساخت قلم مو در فتوشاپ از روی یک تصویر

آیا تا به حال پیش آمده که  بخواهید بدانید چگونه می توان در فتوشاپ از روی یک تصویر ، قلم مو درست کرد؟ در این آموزش ، نگاهی خواهیم داشت به نحوه ساخت قلم مو سفارشی در فتوشاپ و نحوه ساخت قلم مو از روی یک تصویر. مفاهیم آموزش داده شده در این مقاله ، بر روی تصاویر و انواع مختلف قلم موها قابل اعمال خواهند بود.

بنابراین ، اگر تا بحال ، درباره ساخت قلم مو در فتوشاپ کنجکاو شده باشید ، در جای مناسب قرار دارید و در ادامه این آموزش همراه ما باشید.

آن چه شما برای این آموزش نیاز دارید ، عبارتند از:

 

یک تصویر برای قلم موی خود - ما از تصویر زیر استفاده خواهیم کرد:

در صورت تمایل ، می توانید قلم موهای سفارشی فتوشاپ خود را بر روی آثار هنری آزمایش کنید ، مانند:

می توانید تصاویر فوق را دانلود کرده و در این آموزش قدم به قدم ما را دنبال کنید. هم چنین می توانید از تصویری که خودتان مدنظر دارید ، استفاده کنید - لزوماً نباید قلم موی شما هم به شکل پر باشد. این مفاهیم را می توانید به هر تصویری که دوست دارید انتقال داده و قلم موی فتوشاپ خود را بسازید.

مرحله 1

یکی از اولین و مهم ترین مراحل در مورد یادگیری ساخت قلم مو از روی یک تصویر ، خود تصویر است. برای این آموزش ، ما سعی داریم کار ساده را ، ساده نگه داریم و با تصویر isolated photograph کار را آغاز می کنیم.

 

این تصویر ، انتخابی ساده است ؛ ما نگران ویرایش های سنگین پس زمینه یا تمیز کردن زیاد اطراف سوژه عکس خود نخواهیم بود. در زمان انتخاب تصویر برای قلم موی خود ، مواردی از این دست را در ذهن داشته باشید. یا به دنبال عکسی بگردید که انتخاب قدرتمندی برای تبدیل به قلم مو باشد یا این که می توانید وقت خود را برای تمیز کردن و جدا کردن سوژه خود صرف کنید.

 

با باز کردن عکس انتخابی خود در Adobe Photoshop کار را شروع کنید.

مرحله 2

برای این که فتوشاپ بتواند تصویر ما را به عنوان یک قلم مو ، بهتر تفسیر کند ، باید مطمئن شویم که تصویر به درستی ارائه شده است. به طور خاص ، رنگ سیاه برای ثبت آن چه که به عنوان بخشی از قلم مو است ، استفاده می شود. ما به یک تصویر سیاه در پس زمینه سفید نیاز خواهیم داشت.

 

با این حال ، سایه های خاکستری نیز به عنوان بخشی از قلم مو گنجانده شده است - و به همین دلیل است که ما می توانیم قلم موهای زیبا و واقعی را ایجاد کنیم ، همان طور که با این تصویر پر ایجاد خواهیم کرد.

 

در این صورت ، بیایید به بخش Image> Adjustments> Invert برویم تا پس زمینه سفید و تصویر سیاه خود را بسازیم. این کار باعث می شود رنگ های تصویر ما معکوس شوند.

 

نکته: مهم است که سوژه ما یا در پس زمینه شفاف باشد یا سفید باشد – اگر چیزی به غیر از این باشد ، فتوشاپ محدوده اضافی را نیز به عنوان بخشی از قلم مو انتخاب می کند.

مرحله 3

سپس ، بیایید با رفتن به بخش File> New ، یک سند جدید ایجاد کنیم. ما سندی خواهیم ساخت که عرض آن  750 پیکسل و ارتفاع آن نیز 750 پیکسل است.

 

طبق گفته Adobe ، اندازه یک قلم مو می تواند تا 2500 پیکسل در 2500 پیکسل باشد. هر اندازه را که ترجیح می دهید انتخاب کنید ، اما نسبت ابعاد مربعی توصیه می شود.

 

هر زمان که از تنظیم سند خود راضی شدید ، روی کلید Create کلیک کنید.

مرحله 4

بیایید به تصویر پر خود بازگردیم. ما باید این تصویر را در سند جدید خود کپی و پیست کنیم.

 

ابتدا با رفتن به بخش Select> All ، تصویر را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار ، خطوط خط چین اطراف تصویر ظاهر می شوند و ما متوجه می شویم که تصویر انتخاب شده است.

 

سپس ، با رفتن به بخش Edit > Copy ، تصویر را کپی کنید.

مرحله 5

به سند جدید خود باز می گردیم. سپس ، برای الصاق تصویر خود به  این سند ، به بخش Edit> Paste بروید. همان طور که در مثال زیر نشان داده شده است ، فتوشاپ تصویر ما را روی یک لایه جدید جایگذاری می کند.

 

در این جا ، تصویری از شکل ظاهری سند خود را آورده ایم. احتمالاً متوجه خواهید شد که تصویر متناسب با فضای پیش فرض سند نیست.

مرحله 6

برای تغییر اندازه تصویر خود ، مطمئن شوید که لایه حاوی این تصویر انتخاب شده است. سپس ، به بخش Edit> Free Transform بروید. روی دستگیره های تغییر اندازه در اطراف تصویر کلیک کرده و بکشید. احتمالاً خواهید دید که تصویر از فضای بوم شما خارج شده است - وقتی تصویر بزرگ تر از این فضا باشد ، این انتظار می رود.

 

وقتی اشاره گر ماوس مانند یک جفت فلش گرد شد ، می توانید به راحتی با کلیک کردن و کشیدن ، تصویر خود را بچرخانید.

 

تصویر خود را تا زمانی که متناسب با این فضا باشد ، تنظیم کنید.

مرحله 7

در مورد مثال ما ، تصویر اصلی ما به زیبایی جدا شده است ، این موضوع کار ما را بسیار ساده می کند. اگر تصویر شما پیچیده تر است ، برای پاک کردن و تنظیم پس زمینه حتماً وقت بگذارید. هر محتوای که باقی بماند می تواند به راحتی به قلم موی شما منتقل شود.

 

برای شروع کار به بخش Edit> Define Brush Preset بروید.

مرحله 8

در مرحله بعدی ، فتوشاپ ، پیش نمایشی از قلم مو را به ما نشان می دهد و از ما می خواهد که نامی برای آن انتخاب کنیم. ما نباید هیچ پیش زمینه محتوایی را در پیش نمایش قلم مو مشاهده کنیم. در صورت مشاهده ، حتماً باید محتوای اضافی موجود در پس زمینه تصویر خود را پاک کنید. پس زمینه باید سفید یا شفاف باشد. هر محتوایی در مقیاس خاکستری ممکن است به عنوان بخشی از قلم مو "قلمداد" شود.

 

قلم مو خود را نامگذاری کرده و سپس بر روی کلید OK کلیک کنید.

مرحله 9

اکنون قلم مو جدید ما فعال و انتخاب شده است. توصیه می کنیم آن را در یک سند جدید ، در چند رنگ و اندازه های مختلف آزمایش کنید. مانند قلم موی پیش فرض فتوشاپ رفتار خواهد کرد.

 

حتی بدون آزمایش تنظیمات قلم مو ، ما می توانیم با قلم مو جدید خود به بافت های جالب توجهی دست پیدا کنیم. توجه داشته باشید که چگونه جزئیات و کیفیت کمی از عکس به قلم مو منتقل شده است.

مرحله 10

می توانید این روند را با هر تعداد عکس مختلف که ترجیح می دهید ، تکرار کنید.

 

در این مثال ، ما نیازی به معکوس کردن پس زمینه و پیش زمینه نداریم. در عوض ، به سادگی با رفتن به بخش Image> Desaturate ، می توانیم تصویر را تک رنگ کنیم. این کار به ما کمک می کند تا محتوای اضافی را که ممکن است به عنوان بخشی از قلم مو قلمداد شود ، پاک کنیم.

 

سپس قلم مو را تعریف کنید. به همین سادگی ، از این فرآیند برای ایجاد هر تعداد قلم مو که دوست دارید استفاده کنید.

مرحله 11

ما هم چنین می توانیم برای تنظیم قلم موهای تازه ایجاد شده ، به بخش تنظیمات قلم مو مراجعه کنیم. برای باز کردن آن ، به بخش Window> Brush Settings بروید.

 

به عنوان مثال ، بیایید فرض کنیم که نحوه قرارگیری پرها را دوست نداریم. نیازی نیست که ما از ابتدا شروع کنیم. در عوض ، در پایین قسمت Brush Tip Shape ، می توانیم به راحتی روی گزینه Angle کلیک کرده و آن را بکشیم تا جهت پر تغییر یابد.

 

نکته: می توانید تغییرات خود را به عنوان یک قلم مو جدید در پایین بخش Brush Settings ذخیره کنید - برای این کار فقط کافیست روی علامت مثبت کلیک کنید. در غیر این صورت ، این تغییرات می توانند موقتی و بر اساس نیاز باشند.

مرحله 12

قلم مو های خود را روی تصاویر مختلف اعمال کنید! قرار دادن پرها بر روی تصاویر دیگر واقعاً لذت بخش است. از ابزار Eyedropper برای انتخاب رنگ از عکس خود استفاده کنید. از این رو ، قلم موی شما می تواند به راحتی با تنظیمات تصاویر موردنظرتان انطباق یابد.

https://cms-assets.tutsplus.com/uploads/users/2092/posts/36326/image-upload/photoshop-brushes_21.jpg

مرحله 13

حالا بیایید سعی کنیم آن چه را که ایجاد کرده ایم ، روی تصویر پیچیده تری به کار گیریم.

در این جا نگاهی می اندازیم به تصویری که قرار است با آن کار کنیم. شما می توانید قلم مو های دلخواه خود را بر روی هر تصویری که ترجیح می دهید ، استفاده کنید. با باز کردن آن در Adobe Photoshop ، کار را شروع کنید.

مرحله 14

با ایجاد یک لایه جدید در بالای عکس خود ، کار را شروع کنید. می توانید این کار را در پنل Layers انجام دهید. با رفتن به بخش Window> Layers ، این پنل را باز کنید.

 

آیکون بعلاوه ، در پایین پنل ، یک لایه جدید برای شما ایجاد می کند. توصیه می شود محتوای جدید خود را در لایه جدید اضافه کنید. با این کار ، لزوماً روی عکس اصلی تأثیری نمی گذارید. از طرفی ، کار ویرایش و جابه جایی محتوای جدید برای شما ساده تر خواهد بود.

 

برای قلم موی خود یک Foreground Color انتخاب کنید. ما رنگ تیره بال های فرشته را با ابزار Eyedropper  نمونه برداری می کنیم.

 

سپس ، با فعال کردن ابزار Brush ، در نقطه ای از سند کلیک می کنیم تا اولین پر خود را روی لایه جدید قرار دهیم.

مرحله 15

بیایید در این مرحله ، در حین این که کار ترسیم را انجام می دهیم ، از تنظیمات قلم مو نیز استفاده کنیم و آنها را تغییر دهیم. برای مثال ، می خواهیم یک پر در جهت مخالف ترسیم کنیم. برای تغییر جهت ، می توانیم  Flip X یا Flip Y را در بخش Brush Tip Set Settings تنظیم کنیم. می توانیم با تغییر زاویه ، جهت قلم مو را بچرخانیم.

 

به یاد داشته باشید ، مانند هر قلم موی دیگری که در مجموعه فتوشاپ قرار دارد ، شما می توانید اندازه قلم مو خود را نیز تغییر دهید. به طور مثال ، در این تصویر ، ما نمی خواهیم اندازه هر پر با بقیه یکسان باشد. تنوع در اندازه ، طبیعی تر به نظر می رسد.

 

در صورت لزوم ، اگر بخواهید برخی از پرهای خود را برای ویرایش های بعدی جدا نگه دارید ، لایه های جدید ایجاد کنید. به عنوان مثال ، توصیه می کنیم پرهای پس زمینه را کوچک تر هم هستند ، در لایه جداگانه از پرهایی که  در پیش زمینه و بزرگ تر هستند ، قرار دهید.

مرحله 16

در این جا ، می توانید برای واقعی جلوه دادن عمق میدان صحنه خود ، برخی از پرها را تار کنید. ما از یک فیلتر Gaussian Blur  (با رفتن به بخش Filters> Blur> Gaussian Blur) استفاده کردیم و از ابزار Blur  ، برای دستیابی به این افکت استفاده نمودیم.

اکنون که نحوه تبدیل تصویر به قلم مو را در فتوشاپ بررسی کرده ایم ، شاید بخواهید قلم موهای بیشتری به مجموعه خود اضافه کنید. با درک نحوه ایجاد قلم مو در فتوشاپ ، گزینه های زیادی وجود دارد - می توانید با ابرها ، آب ، برگ ها ، پرندگان و موارد دیگر کار کنید. این امکانات بی پایان هستند و طراحان آن قدر مفاهیم خلاقانه ارائه کرده اند که همین حالا می توانید آنها را دانلود کرده و استفاده کنید.

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید