مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه تغییر اندازه تصاویر برای چاپ در فتوشاپ


نحوه تغییر اندازه تصاویر برای چاپ در فتوشاپ

در این مقاله ، شما اطلاعات بیشتری درباره تغییر اندازه تصاویر جهت چاپ در فتوشاپ می آموزید و یاد می گیرید که چگونه با print size کار کنید ، چگونه (و چه وقت) می توانید عکس های خود را بزرگ کنید ، چگونه اندازه های مختلف فریم را تغییر دهید و چگونه هر بار بالاترین کیفیت چاپ را به دست آورید!

بیشتر دوربین های دیجیتال امروزی تصاویری را ضبط می کنند که از قبل به اندازه کافی بزرگ هستند و می توانند در اندازه های استاندارد فریم مانند  8 x 10 یا 11 x 14 چاپ شوند و نتایج خوبی حاصل کنند. بنابراین به جای تغییر تعداد پیکسل ها ، تنها کاری که باید بکنیم تغییر اندازه چاپ است. و همان طور که خواهیم دید ، اندازه چاپ را فقط با تغییر وضوح تصویر تغییر می دهیم. وضوح و میزان مورد نیاز شما برای چاپ با کیفیت بالا را در این آموزش ارائه خواهیم داد.

 

اگر لازم است تصویر را در اندازه بزرگ تر چاپ کنید ، باید با افزودن پیکسل بیشتر آن را بزرگ کنید. هم چنین ، اگر می خواهید تصویر خود را در قاب با اندازه متناسب با ابعاد عکس قرار دهید ، ابتدا باید تصویر را قبل از تغییر اندازه ، برش دهید. هر دو این مباحث را نیز در این مقاله پوشش خواهیم داد.

 

برای پیگیری مراحل انجام کار ، می توانید هر تصویری را در فتوشاپ باز کنید. ما از تصویر زیر که از Adobe Stock دانلود شده ، استفاده می کنیم:

بیایید کار را شروع کنیم!

کادر محاوره ای Image Size

 

برای تغییر اندازه تصویر در فتوشاپ جهت چاپ آن ، از کادر محاوره ای Image Size استفاده می کنیم. برای باز کردن آن ، به منوی Image در نوار منو بروید و Image Size را انتخاب کنید:

در Photoshop CC ، کادر محاوره ای Image Size دارای یک پنجره پیش نمایش در سمت چپ ، و گزینه هایی برای مشاهده و تغییر اندازه تصویر در سمت راست است. در آموزش قبلی ، به طور کامل به آموزش کادر محاوره ای Image Size پرداخته ایم:

 

دریافت پیش نمایش بزرگ  از تصویر

اولین کاری که می توانیم انجام دهیم ، افزایش اندازه پنجره پیش نمایش است و می توانیم این کار را با بزرگ تر کردن کادر محاوره ای Image Size انجام دهیم. فقط کافیست کادر محاوره ای را به سمت چپ و بالای صفحه ببریم و سپس گوشه پایین سمت راست آن را به سمت بیرون بکشیم.

 

پس از تغییر اندازه کادر محاوره ای ، روی مرکز پنجره پیش نمایش کلیک کرده و آن را بکشید:

مشاهده اندازه فعلی تصویر

اندازه فعلی تصویر شما در قسمت بالا نمایش داده می شود. عدد کنار کلمات Image Size ، اندازه تصویر را در مقیاس مگابایت (M)  نشان می دهد. و در زیر آن ، در کنار کلمه Dimensions ، اندازه تصویر را بر اساس پیکسل مشاهده می کنیم. هیچ یک از اینها اندازه چاپ را به ما نمی گویند ، اما در ادامه به آن خواهیم رسید:

Resize در مقابل Resample تصویر

قبل از این که به نحوه تغییر اندازه تصویر برای چاپ بپردازیم ، ابتدا باید تفاوت مهم تغییر اندازه تصویر و نمونه برداری مجدد (resampling) را بدانیم.

 

تغییر اندازه تصویر چیست؟

تغییر اندازه به این معنی است که ما تعداد پیکسل های تصویر را تغییر نمی دهیم. تمام کاری که ما انجام می دهیم ، تغییر اندازه ای است که تصویر در آن چاپ می شود. ما اندازه چاپ را نه با تغییر تعداد پیکسل ها ، بلکه با تغییر وضوح تصویر کنترل می کنیم.

 

Resample تصویر چیست؟

Resample به این معنی است که ما در حال تغییر تعداد پیکسل ها هستیم. افزودن پیکسل های بیشتر به عنوان upsampling  شناخته می شود و به حذف کردن پیکسل ها ، downsampling  می گویند. به طور کلی ، وقتی که بخواهیم اندازه تصویر را کوچک تر کنیم ، ، چه برای ایمیل ، چه برای بارگذاری در وب یا برای مشاهده آن در صفحه ، از downsampling  استفاده می شود. اما نیازی به downsampling تصویر برای چاپ نیست. اگر ابعاد فعلی پیکسل تصویر خیلی کوچک تر از ابعاد مورد نیاز شما برای چاپ باشد ، ممکن است لازم باشد از upsampling  استفاده کنید.

 

دستور print size چگونه کار می کند

برای این که ببینید آیا تصویر شما از قبل ، پیکسل کافی برای چاپ در اندازه مورد نظر شما را دارد یا نه ، گزینه Resample را خاموش کنید. این گزینه را مستقیماً در زیر گزینه Resolution خواهید یافت. با خاموش کردن Resample ، فتوشاپ اجازه نمی دهد تعداد پیکسل ها را تغییر دهیم. تنها چیزی که می توانیم تغییر دهیم اندازه چاپ است:

اندازه فعلی چاپ تصویر کجاست؟

اندازه فعلی چاپ در قسمت های Width ، Height  و Resolution  نشان داده شده است. در مورد مثال ما ، تصویر با 10.747 اینچ عرض و 7.163 اینچ طول و با وضوح 300 پیکسل در هر اینچ چاپ خواهد شد:

وضوح تصویر چیست؟

مفهوم عرض و ارتفاع کاملاً ساده است. اما وضوح چیست؟ وضوح ، تعداد پیکسل های تصویر شما است که در یک اینچ خط کاغذ چاپ می شوند. از آن جا که تعداد پیکسل های تصویر محدود است ، هرچه پیکسل های بیشتری در هر اینچ چاپ شود ، تصویر کوچک تر چاپ می شود. و به همین ترتیب ، چاپ پیکسل کمتر در هر اینچ ، اندازه چاپ بیشتری را به شما می دهد.

 

از آن جا که ما تعداد پیکسل های تصویر را تغییر نمی دهیم ، تغییر رزولوشن تأثیری در اندازه فایل یا نحوه نمایش تصویر روی صفحه ندارد. مقدار Resolution  فقط برای چاپ اعمال می شود.

در تصویر ما ، وضوح تصویر در حال حاضر روی 300 پیکسل در اینچ تنظیم شده است. این بدان معنی است که 300 پیکسل از عرض ، و 300 پیکسل از ارتفاع ، در داخل هر اینچ کاغذ چاپ می شوند. ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد. اما اگر محاسبه کنید ، 300 x 300 = 90,000 . این بدان معنی است که 90،000 پیکسل در هر اینچ مربع چاپ می شود:

وضوح چگونه بر اندازه چاپ تأثیر می گذارد؟

برای درک چگونگی تأثیر وضوح بر روی اندازه چاپ ، تمام کاری که ما باید انجام دهیم این است که عرض و ارتفاع تصویر را بر حسب پیکسل به رزولوشن فعلی تقسیم کنیم. در مورد مثال ما ، عرض تصویر 3224 پیکسل است:

اگر 3224 پیکسل را بر 300 پیکسل در اینچ تقسیم کنیم ، 10.747 اینچ برای عرض بدست می آوریم:

و ارتفاع تصویر ما 2149 پیکسل است:

بنابراین اگر 2149 پیکسل را بر 300 پیکسل در اینچ تقسیم کنیم ، 7.163 اینچ برای ارتفاع بدست می آوریم:

برای چاپ با کیفیت بالا به چه میزان وضوح نیاز دارید؟

اکنون که می دانیم وضوح چگونه بر اندازه چاپ تأثیر می گذارد ، این سوال اصلی مطرح می شود که برای خوب نشان دادن تصویر چاپ شده ، به چه میزان وضوح نیاز داریم؟ به این سوال با سه جواب متفاوت پاسخ خواهیم داد. ابتدا جواب رسمی را به شما می گوییم. سپس ، توضیح خواهیم داد که چرا بسیاری از مردم فکر می کنند جواب رسمی بی معنی است. و سرانجام ، آن چه را که بهترین پاسخ و پاسخی است که ما با آن موافقیم ، را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

پاسخ شماره 1: وضوح استاندارد صنعت

ابتدا ، پاسخ رسمی را شرح می دهیم. استاندارد طولانی مدت صنعت برای چاپ با کیفیت بالا ، رزولوشن 300 پیکسل در اینچ است. این بدان معنی اگر می خواهید هنگام چاپ ، تصویر شما واضح باشد ، حداقل به 300 پیکسل در اینچ نیاز دارید. این استاندارد هیچ مشکلی ندارد و چاپ با مقدار 300 پیکسل در اینچ قطعاً نتایج خوبی به شما می دهد.

 

پاسخ شماره 2: وضوح "به اندازه کافی خوب"

اما چند بحث در مورد وضوح استاندارد صنعت وجود دارد. اولین مورد این است که فقط تعداد پیکسل ها را به عنوان عاملی در کیفیت چاپ در نظر می گیرد. عوامل مهم دیگری مانند فاصله مشاهده را در نظر نمی گیرد. به طور کلی ، هرچه چاپ بزرگ تر باشد ، افراد آن را از فاصله دورتری مشاهده می کنند. ممکن است شما یک چاپ 4" x 6"  را از نزدیک بتوانید ببینید ، اما به احتمال زیاد برای دیدن یک پوستر 24" x 36" یا 30" x 40" چند متر عقب تر می ایستید و یک بیلبورد کنار بزرگراه معمولاً از صدها متر دورتر دیده می شود.

 

از آن جا که چشم ما نمی تواند به همان اندازه جزئیات را در فواصل دورتر ببیند ، بحث بر سر این است که چاپ همه چیز ، بدون توجه به فاصله دید ، با وضوح یکسان منطقی نیست. 300 پیکسل در اینچ ممکن است همان چیزی باشد که برای چاپ های کوچک تر و مشاهده از نزدیک مناسب است ، اما چاپ های بزرگ تر با وضوح پایین می توانند برای مشاهده از فاصله بسیار دور ، به همان اندازه خوب باشند:

استدلال دیگر علیه استاندارد صنعت این است که اگر چه 300 پیکسل در اینچ بالاترین کیفیت چاپ ممکن را به شما بدهد ، اما این سوال را به وجود می آورد. آیا واقعاً به بالاترین کیفیت احتیاج دارید؟ یا آیا وضوح کمتری وجود دارد که "به اندازه کافی خوب" باشد؟ بسیاری از عکاسان حرفه ای روی 240 پیکسل در اینچ به عنوان نقطه وضوح تصویر کار می کنند. مطمئناً ، یک چاپ 300 پیکسل در اینچ در مقایسه با 240 پیکسل در اینچ ، کمی بهتر به نظر می رسد. اما 240 پیکسل در اینچ هنوز هم یک تصویر واضح و دقیق تولید می کند که اکثر مردم کاملاً از آن راضی خواهند بود. با عدم نیاز به بزرگنمایی تصویر به 300 پیکسل در اینچ ، اندازه فایل کمتر می شود.

پاسخ شماره 3: وضوح اصلی تصویر چاپگر شما

در حالی که استدلال ها در مورد وضوح استاندارد صنعت 300 پیکسل در اینچ قوی است ، اما آنها یک جزئیات مهم را کنار می گذارند. در واقع ، این جزئیات به قدری مهمی هستند که استدلال ها را علیه استاندارد صنعت نسبتاً بی معنی می کنند.

 

واقعیت این است که چاپگر شما رزولوشن چاپ بومی خود را دارد. و انتظار دارد تصاویر شما را با این رزولوشن بومی دریافت کند. وضوح اکثر چاپگرها 300 پیکسل در اینچ است که با استاندارد صنعت مطابقت دارد. اگر برای چاپگر ، تصویری با وضوح پایین تر مانند 240 پیکسل در اینچ ارسال کنید ، چاپگر به طور خودکار آن را به اندازه وضوح اصلی خود ، بزرگ (upsample) می کند. به عبارت دیگر ، چاپ تصویر در چیزی کمتر از وضوح اصلی چاپگر به راحتی امکان پذیر نیست. اگر تصویر را بزرگنمایی نکنید ، چاپگر شما این کار را انجام می دهد.

 

چاپگرهای اپسون (Epson)، مانند Epson Stylus Pro 3880 ، از وضوح بومی بالاتر حتی 360 پیکسل در اینچ استفاده می کنند. بنابراین با چاپگرهای Epson ، وضوح کمتر از 360 به طور خودکار به 360 درجه افزایش می یابد. سایر تولیدکنندگان چاپگر (Canon ، HP و غیره) مقدار وضوح بومی 300 را دارند.

 

کدام پاسخ درست است؟

خوب، همه مواردی که در بالا مطرح شد ، جه مفهومی دارند؟ وضوح مناسب برای چاپ های با کیفیت بالا چیست؟ پاسخ ، برای اکثر چاپگرهای جوهر افشان ، 300 پیکسل در اینچ است. این وضوح تصویر اصلی چاپگر است. برای چاپگرهای اپسون ، 360 پیکسل در اینچ است. هرچیزی که دارای وضوح کمتر باشد ، چاپگر شما به هر حال تصویر را upsample  می کند. اما فتوشاپ می تواند کار بهتری نسبت به چاپگر شما در کار upsample  انجام دهد. بنابراین اگر وضوح تصویر شما زیر 300 پیکسل در اینچ است ، بهتر است قبل از ارسال آن برای چاپ ، آن را در کادر محاوره ای Image Size بزرگنمایی کنید.

آیا چیزی به عنوان وضوح بیش از حد وجود دارد؟

اگر وضوح تصویر شما از وضوح تصویر اصلی چاپگر شما بالاتر باشد ، چه می کنید؟ آیا برای کوچک تر شدن تصویر ، آن را باید downsample  کنید؟ نه ، اشکالی ندارد که به چاپگر ، تصویری با تعداد پیکسل بیش از اندازه مورد نیاز ارسال شود و به شما اطمینان می دهد که تصویر شما تا آن جا که ممکن است واضح به نظر می رسد.

نحوه تغییر اندازه چاپ

بنابراین اکنون که دانستیم وضوح تصویر چگونه بر اندازه چاپ تأثیر می گذارد و حداقل وضوح مورد نیاز ما برای چاپ با کیفیت بالا کدام است، اکنون بیایید نحوه تغییر اندازه چاپ را بررسی کنیم. برای تغییر آن ، با خاموش بودن گزینه Resample ، فقط اندازه چاپ جدید را در قسمت های Width و Height وارد کنید. از آن جا که عرض و ارتفاع با هم مرتبط هستند ، تغییر یکی به طور خودکار دیگری را تغییر می دهد.

تطبیق نسبت ابعاد و جهت تصویر

البته توجه داشته باشید که فقط قادر خواهید بود اندازه ای متناسب با نسبت ابعاد تصویر را وارد کنید. بنابراین به عنوان مثال ، اگر تصویر شما از نسبت تصویر  4 x 6 استفاده کند ، مانند تصویر ما ، نمی توانید آن را به صورت  8 x 10  چاپ کنید. در این حالت ، نسبت های تصویر با هم مطابقت ندارند. برای چاپ تصویر با نسبت ابعاد متفاوت ، ابتدا باید آن را برش دهید. بعداً به شما نشان می دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.

 

علاوه بر نسبت ابعاد ، شما هم چنین باید از جهت تصویر خود آگاه باشید. اگر تصویر در جهت عمودی قرار دارد ، جایی که عرض کوچک تر از ارتفاع است ، باید عرض را به مقدار کوچک تر تنظیم کنید. و اگر در حالت افقی است ، جایی که عرض بیشتر از ارتفاع است ، عرض را روی مقدار بزرگ تر قرار دهید.

 

تغییر عرض و ارتفاع تصویر

به عنوان مثال ، فرض کنید می خواهیم تصویر خود را به صورت 4" x 6" چاپ کنیم. می دانیم که در جهت افقی است ، و عرض تصویر بزرگ تر از ارتفاع است. بنابراین مقدار عرض را روی 6 اینچ تنظیم می کنیم. فتوشاپ برای مطابقت با نسبت ابعاد ، به طور خودکار ارتفاع را روی 4 اینچ یا در این حالت 3.999 اینچ تنظیم می کند:

اگر خواستیم ارتفاع دقیقاً 4 اینچ باشد ، می توانیم مقدار Height را به 4 اینچ تغییر دهیم ، سپس عرض را به 6.001 اینچ تغییر می دهیم. از این رو ، نسبت تصویر ما دقیقاً 4 x 6 نیست ، اما به اندازه کافی نزدیک است:

بررسی وضوح تصویر

توجه داشته باشید که مقدار Resolution با عرض و ارتفاع نیز مرتبط است. با کاهش عرض و ارتفاع ، وضوح تصویر از 300 پیکسل در اینچ به 537.25 پیکسل در اینچ افزایش یافته است. به این دلیل که برای چاپ تصویر در اندازه کوچک تر ، باید پیکسل های بیشتری در هر اینچ بسته بندی کنیم. اما ، از آن جا که وضوح جدید بسیار بالاتر از حداقل رزولوشن مورد نیاز ما (300 پیکسل در اینچ) است ، نیازی به upsample  آن نیست. این تصویر دقیقاً به شکلی که هست عالی به نظر برسد:

بررسی اندازه تصویر

هم چنین توجه داشته باشید که تغییر اندازه چاپ هیچ تأثیری در اندازه واقعی تصویر ، در پیکسل یا مگابایت ندارد. این تصویر هنوز دقیقاً همان تصویر قبلی است و همه آن چه که ما انجام داده ایم ، تغییر اندازه ای است که تصویر در آن چاپ می شود:

چه زمانی تصویر را بزرگ تر کنیم

حال بیایید به جای این که تصویر را به صورت 4" x 6" (یا 6" x 4" ) چاپ کنیم ، عرض و ارتفاع را دو برابر کنیم تا به صورت 12 در 8 اینچ چاپ شود. مقدار Height را از 4 به 8 اینچ تغییر می دهیم و فتوشاپ به طور خودکار عرض را از 2 به 6 اینچ می رساند. توجه داشته باشید که با دو برابر شدن عرض و ارتفاع ، مقدار رزولوشن را به نصف کاهش داده ایم و اکنون زیر حداقل رزولوشن مورد نیاز 300 پیکسل در اینچ است:

با مراجعه به آن چه قبلاً یاد گرفتیم ، اکثر افراد می گویند وضوح بیش از 240 پیکسل در اینچ خوب است. از این رو ، وضوح جدید ما یعنی 268 ppi مناسب است. اما ، از آن جا که رزولوشن اصلی چاپگر ما 300 ppi (یا 360 ppi برای چاپگرهای Epson) است ، و اگر خود ما این کار را نکنیم چاپگر به خودی خود تصویر را upsample  می کند ، هیچ دلیلی وجود ندارد که این کار را در کادر محاوره ای Image Size انجام ندهیم. با انجام این کار نتایج بهتری نسبت به آن چه که کار را به چاپگر بسپاریم ، به دست می آوریم.

نحوه انجام upsample  یک تصویر

برای انجام upsample یک تصویر ، گزینه Resample را روشن کنید:

سپس وضوح مورد نیاز خود را در قسمت Resolution وارد کنید. باز هم برای اکثر چاپگرها 300 ppi یا 360 ppi برای چاپگرهای Epson است:

بررسی عرض و ارتفاع تصویر

توجه داشته باشید که با روشن شدن Resample ، قسمت Resolution دیگر به قسمت های Width و Height پیوند ندارد. بنابراین حتی اگر وضوح تصویر را افزایش داده باشیم ، تصویر هم چنان با عرض 12 اینچ و ارتفاع 8 اینچ چاپ می شود:

بررسی اندازه تصویر

آن چه این بار تغییر کرده است ، اندازه واقعی تصویر است ، چه در پیکسل و چه در مگابایت. با روشن بودن گزینه Resample ، افزایش رزولوشن ، فتوشاپ را مجبور کرد پیکسل های بیشتری را اضافه کند. اگر به یاد داشته باشید ، تصویر ما در ابتدا 3224 پیکسل عرض و 2149 پیکسل طول داشت. اما پس از انجام resample ، عرض به 3601 پیکسل افزایش یافته و ارتفاع اکنون به 2400 پیکسل رسیده است.

 

هم چنین ، به دلیل اضافه کردن پیکسل های بیشتر ، اندازه تصویر در حافظه نیز افزایش یافته است ، از 19.8 مگابایت به 24.7 مگابایت رسیده است:

روش Interpolation 

هر زمان که تصویری را resample می کنیم ، فتوشاپ پیکسل ها را اضافه یا حذف می کند. و روشی که برای انجام آن استفاده می شود به روش Interpolation  معروف است. چندین روش Interpolation  برای انتخاب وجود دارد که تفاوت بین آنها می تواند تأثیر زیادی در کیفیت تصویر داشته باشد.

 

گزینه Interpolation را در سمت راست گزینه Resample مشاهده خواهید کرد. به طور پیش فرض ، روی مقدار Automatic تنظیم شده است. روش Interpolation  فقط برای resample اعمال می شود. بنابراین وقتی گزینه Resample خاموش است ، گزینه Interpolation خاکستری می شود:

انتخاب روش Interpolation 

اگر روی این گزینه کلیک کنید ، لیستی را که شامل تمام روش های مختلف Interpolation  برای انتخاب است ، باز خواهید کرد. برخی برای upsampling و برخی دیگر برای downsampling هستند:

یادگیری نحوه کار هر یک از این روش ها ، به تنهایی یک درس کامل را می طلبد. اما خوشبختانه ، شما واقعاً نیازی به دانستن چیزی در مورد آنها ندارید. به طور پیش فرض ، گزینه Interpolation روی Automatic تنظیم شده است که به شما اجازه می دهد فتوشاپ یکی از گزینه های مناسب را انتخاب کند. تنظیم آن روی حالت اتوماتیک ، انتخاب مطمئنی است.

 

روش Preserve Details 2.0

 

با این حال ، در Photoshop CC 2018 ، شرکت Adobe روش جدیدی را برای ارتقاء این نسخه اضافه کرد که تحت عنوان Preserve Details 2.0 شناخته می شود. اکنون ، این روش جدید بهترین گزینه برای بزرگنمایی تصاویر شما است. اما مسئله این است که ، اگر گزینه Interpolation را روی Automatic تنظیم کنید ، حداقل در حال حاضر ، Photoshop آن را انتخاب نمی کند. بنابراین اگر از CC 2018  (یا بالاتر) استفاده می کنید و تصویر خود را upsampling  می کنید ، می توانید روش Interpolation را از Automatic به Preserve Details 2.0  تغییر دهید:

اگر گزینه Preserve Details 2.0  را در این لیست مشاهده نمی کنید ، ابتدا باید آن را در تنظیمات فتوشاپ فعال کنید. نحوه انجام این کار و چرا این گزینه بهترین انتخاب و بهترین راه برای بزرگنمایی تصاویر در CC 2018 است در مقالات بعدی ارائه می دهیم.

 

خلاصه: نحوه تغییر اندازه تصویر برای چاپ

قبل از ادامه و بررسی نحوه تغییر اندازه تصویر در نسبت ابعاد متفاوت ، بیایید سریع آموخته های خود را جمع بندی کنیم.

 

برای تغییر اندازه تصویر برای چاپ ، کادر محاوره ای Image Size  (Image > Image Size) را باز کنید و با خاموش کردن گزینه Resample ، کار را شروع کنید. اندازه مورد نیاز خود را در قسمت های Width و Height وارد کنید و سپس مقدار Resolution را بررسی کنید. اگر وضوح تصویر با رزولوشن داخلی چاپگر شما یکسان یا بالاتر باشد (300 ppi برای بیشتر چاپگرها یا 360 ppi برای چاپگرهای Epson) ، دیگر هیچ کاری لازم نیست انجام دهید.

 

اگر وضوح تصویر از رزولوشن بومی چاپگر شما کمتر است ، با روشن کردن گزینه Resample ، تصویر را upsample  کنید. سپس مقدار وضوح را روی 300 پیکسل در اینچ تنظیم کنید (یا 360 برای چاپگرهای اپسون). روش Interpolation را روی مقدار Automatic قرار دهید ، یا در Photoshop CC 2018  (یا نسخه های بالاتر) ، آن را به Preserve Details 2.0 تغییر دهید.

نحوه تغییر اندازه با نسبت ابعادی متفاوت

پیش از این ، اشاره کردیم که شما فقط می توانید اندازه چاپ را متناسب با نسبت ابعاد تصویر انتخاب کنید. اما اگر به نسبت ابعادی دیگری نیاز داشته باشید ، چه می کنید؟ به عنوان مثال ، اگر بخواهیم تصویر 4 x 6 خود را چاپ کنیم تا در قاب عکس 8" x 10" جای بگیرد ، چه می کنیم؟

 

مشکل با نسبت های مختلف

از قبل می توانیم این مشکل را مشاهده کنیم. با تنظیم ارتفاع روی 8 اینچ ، عرض روی 12 اینچ تنظیم می شود نه 10 اینج. بنابراین این نسبت ها کار نمی کنند:

اگر سعی کنیم عرض را به 10 اینچ تغییر دهیم ، ارتفاع 6.666 اینچ می شود. هنوز چیزی که می خواهیم نیست:

و اگر عرض را به 8 اینچ تغییر دهیم ، فتوشاپ ارتفاع را روی 5.333 اینچ تنظیم می کند. در حالی که تصویر ما از نسبت ابعاد 4 x 6  استفاده می کند ، راهی برای انتخاب اندازه چاپ  8" x 10"وجود ندارد:

چگونه می توان تصویر را به نسبت ابعادی دیگری برش داد

برای تغییر اندازه تصویر برای چاپ با نسبت ابعاد متفاوت ، ابتدا باید تصویر را به نسبت جدید برش دهیم. در این جا نحوه انجام این کار آورده شده است.

 

مرحله 1: دستور Image Size را لغو کنید

با کلیک بر روی کلید Cancel در پایین ، کادر محاوره ای Image Size را بدون ایجاد تغییر ، ببندید:

مرحله 2: ابزار Crop را انتخاب کنید

در نوار ابزار ، ابزار Crop را انتخاب کنید:

مرحله 3: نسبت ابعاد جدید را در نوار Options تنظیم کنید

سپس در نوار Options ، نسبت ابعاد جدید خود را در کادرهای Width  و Height  وارد کنید. واحد اندازه گیری مانند inches را وارد نکنید. فقط خود اعداد را وارد کنید. اعداد 8 و 10 را وارد می کنیم:

مرحله 4: در صورت نیاز اندازه حاشیه برش را تغییر دهید

فتوشاپ بلافاصله مرز تصویر را به نسبت جدید تغییر می دهد. در صورت نیاز می توانید مرز را با کشیدن دستگیره ها تغییر اندازه دهید. در مورد مثال ما ، فقط این حالت را قبول می کنیم:

مرحله 5: تصویر را برش دهید

دوباره به نوار options بروید ، مطمئن شوید که گزینه Delete Cropped Pixels خاموش است. به این ترتیب ، هیچ تغییری دائمی ایجاد نخواهید کرد:

سپس ، برای برش تصویر به نسبت جدید ، روی علامت تیک (checkmark) در نوار Options کلیک کنید:

و این تصویری است که اکنون به نسبت ابعاد 8 x 10 برش داده شده است. اما هنوز در نسبت ابعاد 8 در 10 اینچ چاپ نمی شود ؛ اما می دانیم که چگونه این مشکل را برطرف کنیم ، و در مرحله بعدی آن را انجام خواهیم داد:

مرحله 6: اندازه تصویر را در کادر محاوره ای Image Size تغییر دهید

در این مرحله ، برای تغییر اندازه تصویر برای چاپ ، فقط کافیست همان مراحل را که قبلاً آموخته ایم ، دنبال کنید. ابتدا با رفتن به منوی Image و انتخاب Image Size ، کادر محاوره ای Image Size را باز کنید:

تیک انتخاب گزینه Resample را بردارید و سپس اندازه چاپ جدید خود را در قسمت های Width و Height وارد کنید. این بار ،  در انتخاب اندازه 8 در 10 اینچ مشکلی نداریم ، اگرچه مقدار عرض در 8.004 قرار می گیرد ، اما به اندازه کافی به مقدار مورد نظر ما نزدیک است.

 

با این حال ، توجه داشته باشید که مقدار وضوح تصویر به زیر 300 پیکسل در اینچ کاهش یافته است ، به این معنی که باید تصویر را upsample کنیم:

برای upsample تصویر ، گزینه Resample را روشن می کنیم و سپس مقدار Resolution را به 300 پیکسل در اینچ تغییر می دهیم. یا اگر تصویر در چاپگر Epson چاپ می شود ، به جای آن مقدار 360 ppi را  وارد می کنیم:

سرانجام ، برای روش Interpolation ، می توانیم آن را روی حالت Automatic بگذاریم ، یا اگر از Photoshop CC 2018 استفاده می کنیم ، آن را به Preserve Details 2.0 تغییر می دهیم:

وقتی برای تغییر اندازه تصویر آماده شدید ، روی کلید OK کلیک کنید تا تنظیمات خود را بپذیرید و کادر محاوره ای Image Size را ببندید:

و حالا ما نتیجه کار را در اختیار داریم! این همان چیزی است که برای تغییر اندازه تصاویر برای چاپ در فتوشاپ باید بدانید! در درس بعدی این مجموعه ، ما می آموزیم که چگونه تصاویر را برای ایمیل و اشتراک گذاری آنلاین تغییر اندازه دهیم!

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید