مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ایجاد پس زمینه گرادیانت پاستلی Pastel Gradient


نحوه ایجاد پس زمینه گرادیانت پاستلی (Pastel Gradient)

در این مقاله ، نحوه ایجاد پس زمینه گرادیانت پاستلی را در Adobe Photoshop فرا خواهید گرفت. گرادیانت پاستلی ، طیفی از رنگ های سرد و گرم می باشد و روندی بی انتهاست که افکت آرامش بخشی را به طراحی ما می بخشد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به دنبال بهترین ترکیبات گرادیانت ها باشید.

 

آیا می خواهید برخی از پس زمینه های گرادیانت پاستلی را دانلود کنید؟ به Envato Elements بروید. آن جا می توانید پس زمینه های عالی بسیاری را پیدا کنید ، از جمله می توانید به پس زمینه متداول گرادیان پاستلی trendy pastel gradient background ، با فایل های AI و JPG دسترسی یابید.

آن چه در این مقاله آموزشی خواهید آموخت:

  • نحوه ایجاد پس زمینه گرادیانت پاستلی در فتوشاپ

آن چه شما نیاز دارید:

برای ایجاد زمینه گرادیانت پاستلی آبی به تصویر زیر احتیاج دارید:

 

نحوه ایجاد گرادیانت پاستلی در فتوشاپ

مرحله 1

بیایید با اصلی و ساده ترین روشی شروع کنیم که می توانید برای ایجاد گرادیانت پاستلی در فتوشاپ استفاده کنید.

 

یک سند 1920 x 1080 px ایجاد کنید و ابزار Gradient Tool (G)  را از نوار ابزار خود انتخاب کنید ، و سپس در پنل Control ، روی تصویر کوچک گرادیانت کلیک کنید ، تا Gradient Editor باز شود.

 

روی نوار لغزنده سمت چپ گرادیانت دوبار کلیک کنید و رنگ را به R = 131 G = 132 B = 240 تغییر دهید و سپس روی لغزنده سمت راست گرادیانت دوبار کلیک کنید و رنگ را به R = 251 G = 231 B = 185 تغییر دهید. برای افزودن نوار لغزنده گرادیانت سوم ، جایی نزدیک به لبه پایین نوار گرادیانت کلیک کنید. حال ، color stop جدید را انتخاب کنید ، مقدار Location  را روی 50٪ تنظیم کنید و رنگ را به R = 244 G = 145 B = 220 تغییر دهید.

پس از اتمام کار ، می توانید بر روی کلید New کلیک کنید تا گرادیانت پاستلی خود را در پنل Presets ذخیره کنید. این کار باعث می شود استفاده بعدی شما از این گرادیانت بسیار ساده تر شود.

 

برای بستن پنل Gradient Editor ، روی کلید OK کلیک کنید. روی بوم خود تمرکز کنید و مسیری را از گوشه پایین سمت چپ به گوشه بالا سمت راست بکشید تا گرادیانت پاستلی صورتی را به راحتی روی بوم خود اعمال کنید.

مرحله 2

می توانید با استفاده از کادر محاوره ای Layer Style ، یک گرادیانت پاستلی را روی یک لایه اعمال کنید.

 

به پنل Layers (Window> Layers)  بروید و با استفاده از کلید Create New Layer ، لایه دوم را اضافه کنید.

 

روی این لایه جدید دوبار کلیک کنید تا کادر محاوره ای Layer Style باز شود و گزینه Gradient Overlay را فعال کنید. روی تصویر کوچک گرادیانت کلیک کنید و گرادیانت ذخیره شده خود را از آن لیست انتخاب کنید ، و سپس سعی کنید مقادیری مانند زاویه یا سایر خصوصیات مورد نیاز را به دلخواه خود تنظیم کنید.

مرحله 3

نوع دوم گرادیانتی که می توانید برای ایجاد پس زمینه گرادیانت پاستلی استفاده کنید ، یک گرادیانت شعاعی (radial) است.

 

با استفاده از منوی کشویی Style ، می توانید به راحتی به یک گرادیانت Radial دسترسی یابید. به خاطر داشته باشید که می توانید نقطه مرکزی گرادیانت را به صورت دستی به طور مستقیم از روی بوم تنظیم کنید. برای تغییر این مکان نقطه مرکزی ، کافیست روی نقطه موردنظر کلیک کرده و بکشید.

مرحله 4

علاوه بر گرادیانت های خطی و شعاعی ، در فتوشاپ می توانید از گرادیانت های زاویه ای (Angle) ، گرادیانت های انعکاسی (Reflected) یا گرادیانت های الماسی (Diamond) نیز استفاده کنید.

مرحله 5

از تکنیک Gradient Overlay برای اعمال گرادیانت پاستلی روی عکس نیز می توان استفاده کرد.

 

عکس  Heavy clouds from above را دانلود کرده و آن را به داخل سند خود بکشید. روی لایه جدید در پنل Layers دوبار کلیک کنید تا کادر محاوره ای Layer Style باز شود و گزینه Gradient Overlay فعال گردد.

 

گرادیانت ذخیره شده خود را اعمال کنید و حالت Blending Mode را به Hard Light تغییر دهید تا گرادیانت با عکس ترکیب شود.

مرحله 6

شما می توانید گرادیانت های مختلف یا حالت های ترکیبی را امتحان کنید. خیالتان راحت باشد و از این گرادیانت رنگین کمان پاستلی استفاده کنید یا به دنبال بهترین ترکیبات گرادیانت متناسب با نیاز خود باشید.

تبریک می گوییم! حال شما نتیجه کار را در اختیار دارید!

در انتهای کار ، به نظر می رسد که نحوه ایجاد پس زمینه گرادیانت پاستلی بسیار ساده است. امیدواریم که از این آموزش لذت برده باشید و بتوانید از این روش ها در پروژه های آینده خود استفاده کنید.

 

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید