مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ایجاد متن با افکت دو رنگ در فتوشاپ


نحوه ایجاد متن با افکت دو رنگ در فتوشاپ

آیا مایل هستید در محیط فتوشاپ ترفند ساده ای را پر کردن نیمه بالا و پایین متن خود با رنگ های مختلف و با استفاده از گرادیانت ها بیاموزید! و همان گرادیانت متن را به صورت افکت stroke  و یا رنگ پس زمینه اعمال کنید!

در این مقاله ، ما به شما نحوه ایجاد متن تقسیم شده یا نیمه رنگی در فتوشاپ را آموزش می دهیم که در آن نیمه بالای هر حرف با یک رنگ و نیمه پایین با رنگ دیگری پر شده است. روش های مختلفی برای ایجاد این افکت وجود دارد ، اما بهترین راه (و راهی که ما در اینجا یاد خواهیم گرفت) استفاده از گرادیانت (gradient) است.

به طور معمول ما به گرادیانت هایی فکر می کنیم که به تدریج از یک رنگ به رنگ دیگر حرکت می کنند. اما در فتوشاپ نیز می توانیم گرادیانت های رنگ یکنواخت را ایجاد کنیم؛ به طوری که رنگ ها در وسط تقسیم شوند.  فایده ایجاد این افکت با گرادیانت این است که می توانیم گرادیانت را ذخیره کرده و مجدداً از آن استفاده کنیم تا افکت های بیشتری را به سند فتوشاپ خود اضافه نماییم.

کار را با یادگیری نحوه ایجاد گرادیانت split-color و نحوه استفاده از آن در متن شروع خواهیم کرد. نمونه ای از کار در تصویر زیر نشان داده شده است:

سپس ما به دو روش مختلف به اضافه کردن افکت به سند خود ادامه خواهیم داد. ابتدا به شما نشان می دهیم که چگونه گرادیانت split-color را بر روی افکت stroke  حروف اعمال کنید:

و در نهایت ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه گرادیانت split-color را به پس زمینه اضافه کنید تا متن و رنگ پس زمینه متضاد یکدیگر باشند:

برای دستیابی به بهترین نتیجه ، از Photoshop CC 2020 یا بالاتر استفاده کنید.  در هر صورت این آموزش در هر نسخه جدیدی از فتوشاپ کار خواهد کرد.

تنظیم سند

برای صرفه جویی در وقت ، ما یک سند فتوشاپ را با پس زمینه سفید ایجاد کرده ایم و متنی را در یک لایه type به آن اضافه نموده ایم. فونتی که ما استفاده می کنیم Avenir Next Heavy است اما هر قلم دیگری که شما استفاده کنید ، جواب می دهد. رنگ متن مهم نیست؛ زیرا رنگ متن را با گرادیانت خود جایگزین خواهیم کرد:

مرحله 1: افکت Gradient Overlay را به متن اضافه کنید

برای افزودن گرادیانت به متن ، از افکت لایه Gradient Overlay استفاده خواهیم کرد.

 

در پنل Layers  ، مطمئن شوید که لایه type  شما انتخاب شده است. سپس روی آیکون fx در قسمت پایین کلیک کنید:

و گزینه Gradient Overlay را از فهرست انتخاب کنید:

مرحله 2: گرادیانت سیاه و سفید را انتخاب کنید

کادر محاوره ای Layer Style بخش Gradient Overlay options را باز می کند. ما ابتدا با انتخاب گرادیانت استاندارد سیاه و سفید فتوشاپ شروع می کنیم و سپس رنگ ها را ویرایش می کنیم تا گرادیانت سفارشی خود را ایجاد نماییم:

برای انتخاب گرادیانت ، روی نمونه گرادیانت فعلی کلیک کنید. مطمئن شوید که روی خود نمونه رنگی کلیک کنید ، نه روی پیکان کوچک سمت راست نمونه:

سپس در Gradient Editor ، گرادیانت سیاه و سفید را از قسمت Presets در بالا انتخاب کنید. در Photoshop CC 2020 ، گردایانت های از پیش تنظیم شده در پوشه هایی طبقه بندی شده اند. گرادیانت سیاه و سفید در پوشه Basics یافت می شود:

مرحله 3: رنگ های گرادیانت را ویرایش کنید

نوار پیش نمایش گرادیانت در نیمه پایین کادر محاوره ای ، رنگ های فعلی گرادیانت را نشان می دهد.  با انتخاب گرادیانت سیاه و سفید ، سمت چپ نوار پیش نمایش رنگ سیاه و سمت راست پیش نمایش رنگ سفید می باشد. می توانیم رنگ ها را با استفاده از color stops ویرایش کنیم.

برای تغییر رنگ سیاه به رنگ دیگری ، روی color stop رنگ سیاه در سمت چپ نوار پیش نمایش دوبار کلیک کنید:

و سپس رنگ جدیدی را از Color Picker فتوشاپ انتخاب کنید. می توانید از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید. ما با تنظیم مقدار R  (قرمز) روی 146 ، مقدار G  (سبز) روی 116 و مقدار B  (آبی) روی 137 صورتی کدر را انتخاب می کنیم. برای بستن انتخابگر رنگ ، روی OK کلیک کنید:

سپس برای تغییر رنگ سفید به رنگ دیگری ، روی color stop رنگ سفید در پایین سمت راست نوار پیش نمایش دوبار کلیک کنید:

و رنگ جدیدی را از Color Picker انتخاب کنید. این بار با تنظیم R روی 237 ، G روی 214 و B روی 222 با رنگ صورتی مایل به قرمز روشن پیش می رویم:

پس از ویرایش هر دو رنگ ، اکنون یک گرادیانت سفارشی جدید داریم:

مرحله 4: گزینه Location  هر رنگ را روی 50٪ تنظیم کنید

در حال حاضر ، رنگ ها در گرادیانت به تدریج از یکی به دیگری منتقل می شوند. برای ایجاد یک گرادیانت رنگ یکنواخت که دو رنگ را از وسط تقسیم کند ، کافی است مقدار Location  را برای هر یک از color stop ها تغییر دهید.

ابتدا روی color stop سمت چپ کلیک کنید تا انتخاب شود. این بار دوبار کلیک نکنید ، فقط یک بار کلیک کنید:

و سپس مقدار Location  آن را از 0٪ به 50٪ تغییر دهید. color stop به زیر مرکز گرادیانت حرکت می کند:

سپس روی color stop سمت راست کلیک کنید تا انتخاب شود:

و مقدار Location  آن را نیز به 50٪ تغییر دهید. هر دوی color stop ها اکنون در مرکز نوار همپوشانی دارند و هر نیمه از گرادیانت با یک رنگ پر شده است:

چگونه ترتیب رنگ ها را عوض کنیم

بسته به ترتیبی که color stop  ها را انتخاب می کنید،  ممکن است رنگ ها در گارادیانت شما جابجا شده باشند. برای جابجایی مجدد آنها ، کافیست روی هر کدام از color stop  ها که در زیر مرکز نوار پیش نمایش دیده می شود ، کلیک کنید.

مرحله 5: گرادیانت خود را به عنوان یک پیش تنظیم جدید ذخیره کنید

اگر می خواهید گرادیانت را نه فقط روی متن خود ، بلکه برای افکت stroke و یا پس زمینه نیز اعمال کنید (که در ادامه این کار را انجام خواهیم داد) ، قبل از بستن Gradient Editor ، گرادیانت را به عنوان یک پیش تنظیم جدید ذخیره کنید.

اما قبل از آن ، اگر از Photoshop CC 2020 یا بالاتر استفاده می کنید ، پوشه Basics را در قسمت Presets ببندید. باز گذاشتن پوشه باعث می شود که فایل پیش تنظیم جدید به این پوشه اضافه شود ، چیزی که ما نمی خواهیم:

نام فایل پیش تنظیم خود را انتخاب کنید. ما نام آن را “Split colors"  می گذاریم. و سپس روی کلید New کلیک کنید تا ذخیره شود:

پیش تنظیم جدید به عنوان یک تصویر کوچک در زیر گرادیانت های دیگر ظاهر می شود. در این مرحله ، ما کار خود را با Gradient Editor تمام کردیم. از این رو ، روی OK کلیک کنید تا بسته شود. اما کادر محاوره ای Layer Style را باز بگذارید:

در این جا متن تقسیم شده رنگی ما را می بینید. نیمه بالا با رنگ روشن و نیمه پایین با رنگ تیره پر شده است:

چگونه رنگ ها را معکوس کنیم

برای جابجایی موقعیت رنگ ها ، گزینه Reverse را در کادر محاوره ای Layer Style انتخاب کنید:

و اکنون رنگ تیره در بالا و رنگ روشن تر در پایین قرار می گیرد. علامت گزینه Reverse را بردارید تا دوباره رنگ ها عوض شوند:

چگونه می توان یک افکت split-color stroke را در اطراف متن اعمال کرد

اگر در این مرحله از افکت ها راضی هستید ، می توانید کادر محاوره ای Layer Style را ببندید و کار شما تمام می شود. اما ما در ادامه به شما می آموزیم که چگونه می توانید با استفاده از همان گرادیانت split-color  ، اطراف متن خود افکت stroke را ایجاد کنید.

مرحله 1: یک افکت لایه Stroke را اضافه کنید

مجدداً در کادر محاوره ای Layer Style ، بر روی کلمه Stroke در لیست افکت ها در سمت چپ کلیک کنید:

مرحله 2: گرادیانت split-color  خود را انتخاب کنید

مقدار Fill Type را از Color به Gradient تغییر دهید:

سپس روی پیکان کوچک کنار نمونه رنگ گرادیانت کلیک کنید:

و روی تصویر کوچک گرادیانت split-color  خود دوبار کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید:

مرحله 3: گزینه Reverse را انتخاب کنید

برای دیدن افکت stroke اطراف متن ، لازم است که رنگ های گرادیانت معکوس با آن چه که در اطراف متن دیده می شود، باشند. بنابراین اگر گزینه Reverse را برای افکت Gradient Overlay انتخاب نکردید ، پس گزینه Reverse را در افکت Stroke انتخاب کنید. یا اگر گزینه Reverse را برای Gradient Overlay انتخاب کرده اید ، گزینه Reverse را برای Stroke انتخاب نکنید.

به عبارت دیگر ، هر کاری که با گزینه Reverse برای متن خود انجام دادید (Gradient Overlay) ، برعکس آن را در افکت stroke انجام دهید:

اکنون stroke باید به صورت خطوط نازک در اطراف حروف ظاهر شود ، و رنگ ها در stroke باید خلاف رنگ های متن باشد. نیمه تیره stroke باید در اطراف نیمه روشن تر متن ظاهر شود و نیمه روشن تر stroke باید در نیمه تیره متن قرار گیرد:

مرحله 4: مقدار Position  را به Outside تنظیم کنید

موقعیت stroke را به Outside  تغییر دهید تا این افکت در اطراف لبه های خارجی حروف ظاهر شود:

مرحله 5: اندازه Size مربوط به stroke را افزایش دهید

سپس برای افزایش عرض stroke ، از نوار لغزنده Size استفاده کنید. ما آن را روی 16 پیکسل تنظیم می کنیم:

و نتیجه به این صورت می شود که همان افکت split-color  (اما معکوس) در افکت stroke اطراف متن استفاده شده است:

مرحله 6: کادر محاوره ای Layer Style را ببندید

در مرحله بعدی ، به شما نشان می دهیم که چگونه پس زمینه را با گرادیانت split-color  خود پر کنید. اما در این مرحله ، ما کار خود را با کادر محاوره ای Layer Style انجام دادیم ، بنابراین روی OK کلیک کنید تا بسته شود:

چگونه می توان پس زمینه را با گرادیانت split-color پر کرد

به جای افزودن stroke به اطراف متن ، اگر می خواهید پس زمینه پشت متن را با گرادیانت split-color خود پر کنید ، به طوری که رنگ های پس زمینه و متن مخالف یکدیگر باشند ، چه می کنید؟ در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.

مرحله 1: افکت Stroke را خاموش کنید

ابتدا اگر در بخش قبلی افکت stroke را اضافه کرده اید ، در پنل Layers  ، با کلیک روی آیکون visibility  آن در زیر لایه type ، افکت stroke را خاموش کنید:

مرحله 2: لایه Background را انتخاب کنید

مجدداً در پنل Layers ، روی لایه Background کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید:

مرحله 3: یک لایه Gradient Fill اضافه کنید

سپس روی آیکون New Fill or Adjustment Layer در قسمت پایین کلیک کنید:

و یک لایه Gradient fill را از فهرست موجود انتخاب کنید:

لایه Gradient fill بین لایه type و لایه Background  ظاهر می شود:

مرحله 4: گرادیانت split-color  را انتخاب کنید

در کادر محاوره ای Gradient Fill ، روی پیکان سمت راست نمونه گرادیانت کلیک کنید:

و سپس بر روی تصویر کوچک گرادیانت دوبار کلیک کنید تا انتخاب شود:

مرحله 5: رنگ های گرادیانت را معکوس کنید

دقیقاً مانند stroke ، رنگ های پس زمینه باید به ترتیب معکوس متن باشند ، در غیر این صورت متن از دید ناپدید می شود.

 

بنابراین اگر گزینه Reverse را برای متن انتخاب نکردید (افکت Gradient Overlay ) ، پس در کادر محاوره ای Gradient Fill گزینه Reverse را انتخاب کنید. اگر گزینه Reverse را برای متن انتخاب کردید ، Reverse را در کادر محاوره ای Gradient Fill بدون علامت بگذارید:

بر روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای Gradient Fill بسته شود ، و گرادیانت split-color پس زمینه ، در پشت متن و به صورت معکوس آن در داخل حروف ظاهر می شود.

 

حداقل در مورد مثال ما ، تنها مشکلی که وجود دارد این است که گرادیانت موجود در متن با گرادیانت پس زمینه هم تراز نیستند. بنابراین باید آن را برطرف کنیم:

مرحله 6: متن را به موقعیت مورد نظر خود منتقل کنید

برای انتقال متن به موقعیتی که دو گرادیانت در یک خط قرار بگیرند ، ابتدا لایه Type را در پنل Layers  انتخاب کنید:

سپس در نوار ابزار ، Move Tool را انتخاب کنید:

و قبل از انتقال متن ، به منوی View در Menu Bar بروید و 100٪ را انتخاب کنید. این کار سند شما را در حالت مشاهده 100٪ بزرگنمایی قرار می دهد و به شما امکان می دهد متن را در هر بار به اندازه یک پیکسل حرکت دهید:

پس از انتخاب ابزار Move و مشاهده 100٪ ، از کلید جهت بالا یا پایین صفحه کلید خود استفاده کنید تا متن را در جای خود قرار دهید. در مورد مثال ما ، متن را هر بار یک پیکسل پایین می کشیم تا زمانی که نقاط افقی تقسیم شده گرادیانت در متن و گرادیانت در پس زمینه هم تراز شوند:

و حالا ما به نتیجه کار دست یافتیم! امیدواریم از این آموزش استفاده کنید و از نتایج کار خود لذت ببرید!

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید