مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه ایجاد تمپلت کارت تبریک در فتوشاپ


نحوه ایجاد تمپلت کارت تبریک در فتوشاپ

 

شما در این آموزش می آموزید که چگونه در فتوشاپ ، یک تمپلت کارت تبریک تولد بسازید و چگونه آن را با استفاده از سبک ها ، رنگ ها و تایپوگرافی های مختلف شخصی سازی کنید.

 

بدون معطلی ، بیایید آن را با هم بسازیم!

 

شما در این مقاله چه چیزهایی را خواهید آموخت؟

  • چگونه artboard  فتوشاپ خود را برای یک سند قابل چاپ ، تنظیم کنید
  • چگونه پالت های رنگی بسیار جذاب را به صورت آنلاین پیدا کنید
  • نحوه استفاده از ابزار قلم مو برای ایجاد سبک هنری doodle
  • نحوه ساخت تمپلت کارت تبریک در فتوشاپ

 

منابع آموزشی

برای تکمیل این پروژه ، به منابع زیر احتیاج دارید:

می توانید فونت های بیشتری را در  Envato Elements پیدا کنید.

 

1. نحوه انتخاب بوم و Preset ها برای یک سند قابل چاپ

 

یک سند جدید ایجاد کنید و اندازه A4 را در سربرگ Print  انتخاب کنید. در مرحله بعد ، نام فایل را به Birthday Card Template Inside تغییر دهید. از تنظیمات زیر استفاده کنید:

  • قسمت Artboards را انتخاب کنید
  • Page Orientation: Landscape
  • Resolution: 300 PPI (Pixels Per Inch)
  • Color Mode: CMYK
  • Color Bit: 16 Bit 

 

2. نحوه تنظیم بوم برای صفحه بیرونی

 

مرحله 1

در قسمت بالا سمت راست به بخش Workspace بروید و گزینه Essentials را انتخاب کنید. با این کار ، تمام ابزارهایی که در artboard  خود برای ایجاد کارت نیاز دارید ، به شما ارائه می شود.

مرحله 2

کلیدهای Command-R (در ویندوز کلیدهای ctrl + R) را فشار دهید تا Ruler باز شود. با کلیک راست بر روی خط کش ، سیستم اندازه گیری را به سانتی متر تغییر دهید (یا هر سیستمی را که با آن راحت تر هستید ، انتخاب کنید).

مرحله 3

از خط کش برای کشیدن و رها کردن خطوط راهنما در artboard  و ایجاد حاشیه استفاده کنید.

  • Outer left margin: 1.5 cm
  • Outer right margin: 1.5 cm
  • Top margin: 2 cm
  • Bottom margin: 2 cm
  • Internal center margin: 3 cm

 

مرحله 4

برای افزودن bleed ، به بخش Image> Canvas Size بروید. در قسمت New Size ، به Width  و Height مقدار 0.3 سانتی متر را وارد کنید. با این کار از هر طرف ، 0.15 سانتی متر bleed خواهید داشت.

 

حالت bleed به چاپگر فضای کمی برای جابجایی صفحه و ناهماهنگی های چاپی می دهد و این اطمینان را فراهم می کند که پس از چاپ ، هیچ لبه ای چاپ نشده ای باقی نمی ماند.

3. نحوه ذخیره فایل کارت قابل چاپ خود

مرحله 1

با رفتن به بخش File> Save As (Command-Shift-S)  ، این فایل را با تنظیمات پیش فرض دست نخورده (Format: Photoshop)  ، در رایانه خود ذخیره کنید.

مرحله 2

نسخه دیگری از این فایل را با تنظیمات پیش فرض دست نخورده (Format: Photoshop)  ، در رایانه خود ذخیره کنید. این بار نام فایل را به Birthday Card Template Outside تغییر دهید.

اکنون باید فایل " Birthday Card Template Outside" را باز کنید.

 

4. نحوه انتخاب طرح رنگ و قلم برای کارت قابل چاپ خود

ما برای این آموزش از سبک doodle دست ساز استفاده خواهیم کرد.

 

برای طرح رنگ ، ما می خواهیم از یک طرح پرطرفدار در Coolors استفاده کنیم. در این جا ما از تنظیمات زیر استفاده می کنیم:

  • Teal: #45C2C9
  • White: #FFFFFF
  • Cream: #FDEADE
  • Orange: #F6895F
  • Pink: #EA5370

 

اکنون که سبک و رنگ را در جای خود قرار دادید ، وقت آن است که فونت کارت تولد خود را نهایی کنید.

 

در این آموزش ، ما از فونت Chamberline and Doodle استفاده کرده ایم ؛ زیرا با سبک دست ساز ما مطابقت دارد. می توانید قلم های بیشتری را در Envato Elements در سربرگ Fonts کاوش کنید.

پس از اتمام این مراحل ، تمام ابزارهای موردنیاز خود را آماده خواهیم کرد. اکنون قسمت جذاب کار شروع می شود! وقت آن است که کارت تبریک تولد خود را طراحی کنیم.

 

5. نحوه ایجاد عناصر طراحی در کارت تولد

برای این تمپلت ، با طرح رنگی که در بخش آخر انتخاب کرده ایم ، عناصر مربوط به تولد مانند پرچم و پولک را با استفاده از ابزار قلم مو ایجاد خواهیم کرد.

 

مرحله 1

با استفاده از ابزار Horizontal Type Tool (T) ، یک لایه جدید (Command-Shift-N)  ایجاد کنید و نام آن را “Happy"  بگذارید. با استفاده از فونت Chamberline and Doodle ، در سمت راست کارت و در هر اندازه فونتی ، عبارت “Happy"  را بنویسید. با استفاده از ابزار Eyedropper (I)  ، از پالت رنگ خود ، یک رنگ انتخاب کنید.

مرحله 2

کلیدهای Command-T را فشار دهید تا بتوانید اندازه عبارت را تغییر دهید و در عین حفظ نسبت ابعاد ، عرض لایه را به 7.5 سانتی متر افزایش دهید.

 

مرحله 3

با استفاده از ابزار Horizontal Type (T)  ، یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را “Birthday"  بگذارید. ، با استفاده از فونت Chamberline and Doodle , عبارت " Birthday" را در هر اندازه فونتی بنویسید و آن را با استفاده از پالت رنگی خود ، رنگ کنید. این عبارت را درست در زیر عبارت "Happy" بنویسید.

مرحله 4

با حفظ نسبت ابعاد ، لایه را تغییر اندازه داده و عرض لایه را به 7.5 سانتی متر افزایش دهید.

 

مرحله 5

قلم موی Kyle Ultimate Pencil Hard را از ابزار Brush انتخاب کنید تا افکت doodle را ایجاد کنید.

مرحله 6

یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را “Typography Decor"  بگذارید. ابزار  Brush Tool (B) را انتخاب کنید تا در اطراف کلمات رنگ بزند. از قلم مو با اندازه 20 pt استفاده کنید تا اطراف هر کلمه را رنگی کنید. و سپس تمام لایه ها را مخفی کنید تا بقیه طرح را ایجاد نمایید.

مرحله 7

یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را “Bunting Small Outline"  بگذارید. پرچم را با استفاده از قلم موی 10 pt و رنگ شماره #000000 بکشید.

 

مرحله 8

یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را “Bunting Big Outline"  بگذارید. پرچم دوم را با استفاده از قلم موی 20 pt و رنگ شماره #000000 رسم کنید.

 

 

مرحله 9

یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را “Bunting Small Fill"  بگذارید. با استفاده از قلم موی 20 pt ، پرچم ها را با چندین رنگ از پالت رنگ پر کنید.

 

 

مرحله 10

یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را “Bunting Big Fill"  بگذارید. با استفاده از قلم موی 20 pt ، پرچم ها را با چند رنگ پر کنید.

 

 

مرحله 11

یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را “Confetti"  بگذارید. با استفاده از قلم موی 10 pt ، روی کل کارت پولک رسم کنید. پولک ها را با رنگ پر نکنید. اکنون همه لایه ها به جز لایه color palette ، را از حالت مخفی خارج کنید تا فایل را ذخیره کنید.

 

 

مرحله 12

اکنون فایل Birthday Card Template Inside را باز کرده و یک لایه جدید ایجاد کرده و نام آن را “Confetti Outline"  بگذارید. با استفاده از قلم موی 10 pt ، در سمت چپ کارت ، پولک های کانفتی بکشید.

 

سمت راست کارت را برای نوشتن پیام تبریک تولد در نظر بگیرید. شما می توانید یک پیام تبریک تولد را به صورت دستی بنویسید یا از ابزار Horizontal Type Tool (T)  استفاده کنید. برای این کارت ، ما پیام تبریک را با دست می نویسیم ، بنابراین سمت راست کارت را خالی می گذاریم.

 

 

مرحله 13

یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را “Confetti Fill"  بگذارید. با استفاده از قلم موی 20 pt ، پولک های کانفتی را با چند رنگ پر کنید.

 

 

6. از کدام  Preset ها ، در مرحله ذخیره فایل قابل چاپ استفاده می شود

مرحله 1

اکنون بیایید فایل ها را به صورت PDF در جایی ذخیره کنیم. کلیدهای Command-Shift-S را فشار دهید و فایلی را با همان نام در قالب Photoshop PDF ذخیره کنید.

 

 

مرحله 2

گزینه High-Quality Print را انتخاب کنید و علامت گزینه " Preserve Photoshop Editing Capabilities " را بردارید.

 

 

مرحله 3

به بخش Compression بروید ، گزینه Compression را به Do Not Downsample تغییر دهید و فایل را ذخیره کنید.

 

اکنون پس از انتخاب این Preset ، هر دو فایل را ذخیره کنید.

 

 

در تصویر زیر ، تمپلت نهایی کارت تبریک تولد را مشاهده می کنید.

 

 

امیدواریم این آموزش ساخت تمپلت کارت تبریک فتوشاپ را پسندیده باشید و آن را امتحان کنید. کارت های تبریک تولدی که خودتان می سازید ، راهی عالی برای ابراز محبت به عزیزانتان می باشند.

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید