مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه استفاده از قابلیت برش Content-Aware در Photoshop CC


نحوه استفاده از قابلیت Crop Content-Aware در Photoshop CC

در این مقاله می آموزید که چگونه ویژگی Content-Aware Crop در Photoshop CC به شما امکان می دهد با پر کردن فضای خالی با محتوای منطبق با تصویر شما ، فضای بیشتری را در اطراف عکس های خود اضافه کنید!

Adobe برای اولین بار قابلیت Content-Aware را به ابزار Crop در Photoshop CC 2015.5 اضافه کرد. آن چه که قابلیت Content-Aware در اختیار ما قرار می دهیم این است که بتوانیم فضای بیشتری را در اطراف تصاویر خود ایجاد کنیم. حالا وقتی می گوییم "فضای بیشتر" منظور فقط "فضای خالی" نیست. ابزار Crop  استاندارد همیشه قادر به انجام این کار بوده است. در عوض ، قابلیت Content-Aware Crop ، می تواند پس از برش دادن عکس و میزان کردن آن بسیار مفید باشد ؛ زیرا چرخش تصویر معمولاً در گوشه ها عکس فضای خالی ایجاد می کند. و هم چنین برای گسترش قسمت های بالا ، پایین و یا کناره های عکس نیز برای ایجاد فضای متن ، مناسب است و یا کمک می کند تصویر بهتر در طرح چیدمان ما جای بگیرد. همراه با یادگیری نحوه استفاده از این قابلیت ، ما هم چنین خواهیم دید که چرا برش های Content-Aware  در بعضی موارد جادویی عمل می کنند ، اما در برخی موارد دیگر چندان کارآیی خوبی ندارند. برای ادامه کار ، به Photoshop CC نیاز دارید. بیایید شروع کنیم!

صاف کردن و برش دادن یک عکس بدون استفاده از قابلیت Content-Aware

در این جا تصویری را مشاهده می کنید که در فتوشاپ باز کرده ایم و از Adobe Stock دانلود نموده ایم. می خواهیم بدون از دست دادن هیچ کدام از تصویر بچه ها در عکس ، تصویر را میزان کرده و برش بزنیم. اما پسر بچه با پیراهن زرد در سمت راست بسیار نزدیک به لبه  عکس است که می تواند مشکل ساز باشد. بنابراین بیایید ببینیم چه اتفاقی می افتد اگر سعی کنیم عکس را بدون استفاده از ویژگی Content-Aware و با استفاده از ابزار Crop میزان کرده و برش دهیم :

 

انتخاب ابزار Crop

ابزار Crop  را از نوار ابزار انتخاب می کنیم:

گزینه Content-Aware را از کجا پیدا کنیم؟

با انتخاب ابزار Crop ، گزینه Content-Aware در نوار Options در بالای صفحه ظاهر می شود. در حال حاضر ، این ویژگی را علامت گذاری نمی کنیم:

انتخاب ابزار Straighten

برای میزان کردن تصویر ، ابزار Straighten را در نوار Options انتخاب می کنیم:

چرخاندن و صاف کردن تصویر

سپس خط مستقیمی را در امتداد چیزی از تصویر ترسیم می کنیم که باید به صورت عمودی یا افقی باشد ، تا فتوشاپ بتواند از زاویه آن خط برای چرخاندن و میزان کردن تصویر استفاده کند. برای یک عکس در فضای باز مانند عکس ما ، در حالت ایده آل می توانیم یک خط مستقیم در پس زمینه و در جهت افق ترسیم کنیم. اما در این مثال ، به خاطر این که واقعاً خط افق مشخصی وجود ندارد ، بنابراین باید این کار را به صورت چشمی انجام دهیم.

 

یک نقطه شروع برای خط ، درست در زیر درختان و در قسمت پایین  سمت راست عکس انتخاب می کنیم. و سپس ، با نگه داشتن کلید ماوس ، آن را به صورت مورب ، به سمت راست و دوباره درست زیر درختان می کشیم. زاویه حدود 9 درجه باید درست عمل کند:

 

اولین مشکل - فضای خالی در گوشه ها

کلید ماوس خود را رها می کنیم ، در همین حین ، فتوشاپ عکس را می چرخاند تا صاف شود. هم چنین یک حاشیه برش در اطراف تصویر ترسیم می کند. و این اولین مشکل ماست. توجه داشته باشید که بعد از صاف کردن تصویر ، چه مقدار از تصویر در خارج از منطقه برش قرار دارد. این بدان دلیل است که چرخاندن تصویر باعث می شود که فضای خالی زیادی به دور عکس اضافه شود ، همان طور که الگوی شطرنجی گوشه های سند نشان می دهند.

 

فتوشاپ حاشیه برش را به فضای خالی گسترش نمی دهد ؛ زیرا در انتها با فضای خالی تصویر مواجه خواهیم شد. بلکه فقط حاشیه برش را به لبه های عکس گسترش می دهد. حداقل قبل از افزوده شدن قابلیت Content-Aware که به زودی به آن خواهیم پرداخت ، فتوشاپ این گونه عمل می کرد:

 

مشکل دوم - از دست دادن بخشی از سوژه خود

با فشار دادن کلید Enter (Win) / Return (Mac)  روی صفحه کلید ، برش را انجام می دهیم. و با این کار ، با مشکل دوم مواجه می شویم. یادتان هست گفتیم که پسر بچه با پیراهن زرد سمت راست خیلی نزدیک لبه است؟ خوب ، بعد از صاف کردن و برش دادن تصویر ، اکنون بخشی از تصویر او کاملاً از لبه جا افتاده است! هیچ راهی برای فتوشاپ وجود نداشت که پس از صاف کردن تصویر و بدون برش دادن دست و پای پسر از عکس ، آن را برش دهد. مادر و پدر این کودک احتمالاً از این نتیجه خیلی راضی نخواهند بود:

 

نحوه میزان کردن و برش عکس با قابلیت Content-Aware

بنابراین ، اکنون که نحوه کار ابزار Crop  را بدون قابلیت Content-Aware بررسی کردیم ، بیایید تصویر را دوباره صاف کرده و برش دهیم ، اما این بار با فعال بودن قابلیت Content-Aware  این کار را انجام دهیم. با رفتن به منوی Edit در نوار منو و انتخاب گزینه Undo Crop ، برش اولیه خود را لغو می کنیم:

با این کار ، تصویر را به حالت اولیه خود باز می گردانیم:

 

مرحله 1: ابزار Crop را انتخاب کنید

یک بار دیگر ابزار Crop را از نوار ابزار انتخاب می کنیم:

مرحله 2: قابلیت Content-Aware را در نوار Options فعال کنید

این بار ، می خواهیم قابلیت Content-Aware را فعال کنیم ، بنابراین بر روی کادر تأیید آن در نوار Options کلیک می کنیم:

مرحله 3: ابزار Straighten را انتخاب کنید

سپس ، در نوار Options ، دوباره ابزار Straighten را انتخاب می کنیم:

مرحله چهارم: در امتداد چیزی که باید مستقیم باشد ، خطی بکشید

و دقیقاً همانند قبل ، یک خط مورب را با ابزار Straighten از سمت چپ به سمت راست تصویر ، درست زیر درختان در پس زمینه کلیک کرده و می کشیم:

 

تفاوتی که قابلیت Content-Aware ایجاد می کند

کلید ماوس خود را رها می کنیم تا تصویر صاف شود. و این بار با فعال بودن گزینه Content-Aware ، نتیجه بسیار متفاوتی خواهیم داشت. فتوشاپ به جای این که منطقه برش را فقط به خود تصویر محدود کند ، آن را به فضای خالی گوشه ها گسترش داده است.

 

چرا فتوشاپ با اضافه کردن فضای خالی به تصویر مشکلی ندارد؟ دلیل آن این است که قرار نیست فضای خالی اضافه شود. در عوض ، با فعال کردن ویژگی Content-Aware ، فتوشاپ می تواند از جزئیات تصویر در نزدیکی آن مناطق خالی استفاده کند تا این مناطق را به طور خودکار با جزئیات مشابه پر کند. اگر در اطراف منطقه ، چمن زیاد باشد ، می تواند فضای خالی را با چمن بیشتری پر کند. و اگر آسمان آبی وجود داشته باشد ، می تواند فضا را با آسمان آبی بیشتری پر کند. به عبارت دیگر ، فتوشاپ اکنون می گوید ، "پیش بروید و آن مناطق خالی را وارد کنید ، و بگذارید بفهمم چه چیزهایی باید در آن جا وجود داشته باشد".

 

در این مرحله ، می توانیم هر یک از کناره ها یا گوشه های کادر برش را بگیریم و آنها را به مناطق خالی و حتی بیشتر گسترش دهیم. اما به خاطر داشته باشید که هرچه بیشتر از فتوشاپ بخواهیم این مسئله را به تنهایی کشف کند ، خطر آشفتگی اوضاع بیشتر است. این که چقدر می توانید روی ویژگی Content-Aware حساب باز کنید ، واقعاً به تصویر شما بستگی دارد. به طور کلی ، برای کسب بهترین نتیجه ، سعی کنید حاشیه برش را بیش از اندازه اولیه که فتوشاپ پیشنهاد می دهد ، گسترش ندهید. اما این کار باز هم به تصویر شما بستگی دارد.

 

مرحله 5: برای برش تصویر ، (Enter (Win) / Return (Mac  را فشار دهید

برای انجام برش ، کلید (Enter (Win) / Return (Mac  را روی صفحه کلید فشار می دهیم. این بار چون فتوشاپ چیزهای زیادی برای کشف دارد ، مانند گذشته نتایج کار را فوری تحویل نمی دهد. درعوض ، یک نوار پیشرفت مشاهده خواهیم کرد که به ما می گوید میزان پیشرفت کار فتوشاپ چقدر است:

در بیشتر موارد ، چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد و در این جا نتایج را می بینیم. به لطف قابلیت Content-Aware ، فتوشاپ توانست قسمت های خالی گوشه های عکس را با جزئیات بیشتری پر کند. و تصویر پسر بچه با پیراهن زرد هنوز یکپارچه است و حاشیه اطراف آن نیز بیشتر شده است. ممکن است چند منطقه وجود داشته باشند که با یکی از ابزارهای رتوش فتوشاپ مانند Clone Stamp یا Healing Brush نیاز به ویرایش سریع داشته باشند. اما به طور کلی ، برش Content-Aware ، تصویر را عالی نگه می دارد:

 

استفاده از Content-Aware Crop برای گسترش لبه های عکس

ما دیدیم که Content-Aware برای میزان کردن یک تصویر عالی عمل می کند. اما هم چنین برای گسترش لبه های تصویر ، افزودن فضای بیشتر به قسمت های بالا ، پایین ، سمت چپ یا راست ، تصویر نیز کاربردی است. در این جا تصویر دیگری وجود دارد که از Adobe Stock دانلود شده و در فتوشاپ باز کرده ایم:

 

مرحله 1: ابزار Crop را انتخاب کنید

حال می خواهیم که فضای بیشتری را در بالای بادکنک ها در قسمت بالای تصویر اضافه کنیم. برای انجام این کار ، یک بار دیگر ابزار Crop را از نوار ابزار انتخاب می کنیم:

با این کار ، حاشیه برش استاندارد و دستگیره ها در اطراف تصویر قرار می گیرند:

 

از آن جایی که می خواهیم دستگیره سمت بالا را بدون جابجایی سایر دستگیره ها بکشیم ، مطمئن می شویم که گزینه Aspect Ratio در نوار Options روی مقدار Ratio تنظیم شده باشد ، که گزینه پیش فرض است. و مطمئن می شویم که قسمت های Width و Height که مستقیماً در سمت راست گزینه Aspect Ratio قرار دارند ، خالی هستند. اگر خالی نبودند ، روی کلید Clear کلیک می کنیم تا مقادیر پاک شوند:

مرحله 2: ویژگی Content-Aware را در نوار Options فعال کنید

سپس ، مطمئن می شویم که ویژگی Content-Aware را انتخاب کرده ایم:

مرحله 3: یکی از لبه های حاشیه برش را به سمت بیرون بکشید

و سپس ، برای افزودن فضای بیشتر به بالای تصویر ، روی دستگیره بالا کلیک کرده و آن را به سمت بالا می کشیم:

 

وقتی کلید ماوس خود را رها می کنیم ، فتوشاپ فضای اضافی را با الگوی شطرنجی پر می کند (فضای خالی) ، همان طور که در تصویر زیر می بینیم:

 

مرحله 4: برای برش تصویر ، کلید (Enter (Win) / Return (Mac  را فشار دهید

سپس انجام برش ، کلید (Enter (Win) / Return (Mac  را بر روی صفحه کلید فشار می دهیم و در این جا نتیجه کار به دست می آید. بدون استفاده از قابلیت برش Content-Aware ، فتوشاپ به راحتی فضای خالی را اضافه کرد و آن را به همان حالت رها نمود. اما با فعال کردن قابلیت Content-Aware ، فتوشاپ به مناطق اطراف نگاه کرده و در پر کردن فضا با آسمان آبی بیشتر و ابرهای تصادفی کار بسیار خوبی انجام داده است:

 

قابلیت Content-Aware مانند جادو عمل می کند ، مگر در برخی موارد خاص

ویژگی Content-Aware Crop در Photoshop CC می تواند باعث صرفه جویی زیادی در وقت شود و حتی در مواردی که باید جزئیات بیشتری از تصویر را در اطراف عکس اضافه کنیم ، می تواند یک نجات دهنده نیز باشد. اما همراه دانستن چگونگی عملکرد آن ، و شناخت محدودیت های آن نیز به همان اندازه مهم است ، و با این کار می توانیم انتظارات خود را کنترل کنیم.

 

قابلیت برش Content-Aware در مناطقی با رنگ نسبتاً solid ، مانند آسمان آبی صاف ، یا در مناطقی که جزئیات تصادفی زیادی مانند چمن ، برگ یا ساحل شنی وجود دارد ، بهترین عملکرد را دارد. با این حال ، در مناطقی که خیلی خاص هستند ، خیلی خوب عمل نمی کند. در واقع ، نتایج بسیار عجیب به نظر می رسند.

 

وقتی قابلیت برش Content-Aware درست عمل نمی کند

به عنوان مثال ، ما توانستیم به راحتی در این تصویر ، فضای بیشتری را در بالای بادکنک ها اضافه کنیم و این به دلیل ساده بودن منطقه بود. تمام کاری که فتوشاپ باید انجام می داد این بود که بفهمد چگونه آسمان آبی و چند ابر پراکنده ترسیم کند و نتیجه عالی به نظر می رسد. اما ببینید اگر در پایین تصویر ، پایین لباس خانم ، همان کار را انجام دهیم چه اتفاقی می افتد. روی دستگیره برش سمت پایین کلیک می کنیم و آن را به پایین عکس می کشیم تا فضای بیشتری اضافه شود:

 

سپس کلید ماوس خود را رها می کنیم ، در این حین فتوشاپ به طور موقت ، منطقه را با فضای خالی پر می کند ، دقیقاً مانند قسمت بالای تصویر:

 

سرانجام ، برای پذیرش برش ، کلید (Enter (Win) / Return (Mac  را روی صفحه کلید فشار می دهیم. و اینجاست که همه چیز اشتباه پیش می رود. اساساً ، ما از فتوشاپ خواسته ایم تا بیشتر از چگونگی طراحی لباس زنانه سر در بیاورد ، و این خیلی دقیق و بیش از حد خاص است که از عهده Content-Aware برآید. فتوشاپ سعی کرد ، اما تمام آنچه که واقعاً انجام داد ، کپی کردن بخشی از لباس او ، همراه با دستان و بخشی از بازوهایش بود ، و آنها را به منطقه جدید چسباند. هم چنین باعث بهم ریختن ابرها نیز شد ، و واقعاً ، همه چیز یک فاجعه به نظر می آید.

 

بنابراین ، به خاطر داشته باشید که برش Content-Aware با جزئیات ساده و تصادفی عالی کار می کند. اما هرچه جزئیات شما بیشتر شود ، احتمال این که در نهایت به نتایجی که می خواستید برسید ، کمتر است:

 

و حالا ما همه آن چه را که برای کار با برش Content-Aware نیاز داشتیم ، در اختیار داریم! تا کنون در این مجموعه ، همه چیزهایی را که باید در مورد برش تصاویر بدانید ، با ابزار Crop آموزش داده ایم. اما اگر از برش دادن عکس ها به صورت مستطیلی و مربعی شکل خسته شده اید ، در درس بعدی ، به شما نشان می دهیم که چگونه با برش دادن تصاویر خود به صورت دایره  ای ، لذت بیشتری ببرید!

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید