مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه استفاده از دستور Select Subject در فتوشاپ برای انجام انتخاب های تک کلیکی


نحوه استفاده از دستور Select Subject در فتوشاپ برای انجام انتخاب های تک کلیکی

در این مقاله می آموزید که چگونه با استفاده از دستور قدرتمند و پیشرفته Select Subject  در Photoshop CC 2020 ، اشکال ،  افراد ، حیوانات و موارد دیگر را در تصاویر خود انتخاب کنید!

تا چند وقت پیش ، فتوشاپ به تصاویر به چیزی بیش از مجموعه ای از پیکسل ها نگاه نمی کرد. تنها چیزی که می توانست تشخیص بدهد این بود که پیکسل های مختلف ، رنگ های مختلفی دارند و برخی از آنها از برخی دیگر روشن تر یا تیره تر هستند. علاوه بر این ، فتوشاپ نمی توانست تصویر را در قاب بزرگتری ببیند. تصوری از وجود شخص ، حیوان ، درخت یا هر نوع شیء دیگری را در عکس نداشت. همه چیز فقط پیکسل بود.

اما به لطف هوش مصنوعی بسیار موفق فتوشاپ که معروف به Adobe Sensei است ، فناوری یادگیری ماشین Adobe ، از نسخه Photoshop CC 2018 به بعد تغییر کرد. Adobe Sensei موتور جستجوی Adobe Stock را قدرت می بخشد و به آن امکان می دهد که تصاویر افراد ، حیوانات یا موضوعات دیگر را به سرعت پیدا کند. در نسخه CC 2018  ، شرکت Adobe این فناوری را به صورت یک دستور کاملاً جدید برای انتخاب ، تحت عنوان Select Subject ، به Photoshop وارد نمود. در نسخه CC 2020 ، دستور Select Subject بسیار بهبود و ارتقاء یافته است.

Select Subject به طور خودکار موضوع اصلی را در تصویر ما پیدا می کند و آن را انتخاب می نماید و همان طور که در ادامه خواهیم دید ، فقط با یک کلیک این کار را انجام می کند! البته ، مانند هر ابزار انتخاب خودکار دیگری ، نتایج به دست آمده ، بسته به تصاویر ما متفاوت خواهند بود. بنابراین در این مقاله قصد داریم علاوه بر آموزش نحوه استفاده از این دستور ، چند نمونه از مثال های اجرای دستور Select Subject را به طور عملی بررسی کنیم و نتایج CC 2020 را با نسخه قبلی فتوشاپ مقایسه کنیم تا ببینیم در واقع آخرین نسخه Select Subject چقدر بهبود یافته است.

برای ادامه کار ، بهتر است از نسخه فتوشاپ Photoshop CC 2020 یا بالاتر استفاده کنید.

کجا دستور Select Subject را پیدا کنید

فتوشاپ چندین روش را برای دستیابی به دستور Select Subject در اختیار ما قرار می دهد ، از جمله روشی که در CC 2020 جدید است. همه این روش ها نتیجه یکسانی را فراهم می کنند ، از این رو انتخاب یک روش ساده بر عهده خود شماست!

 

از طریق نوار منو

راه اصلی برای باز کردن دستور Select Subject ، رفتن به منوی Select در Menu Bar و انتخاب گزینه Subject است:

از طریق نوار Options

اگر یکی از ابزارهای Object Selection ، Quick Selection یا Magic Wand  در نوار ابزار فعال باشند:

کلید Select Subject را در نوار Options  پیدا خواهید کرد:

از طریق پنل Properties

به عنوان یک آپشن جدید در فتوشاپ CC 2020 ، کلید Select Subject هر زمان که یک لایه پیکسل استاندارد در پنل Layers  فعال باشد ، قابل مشاهده خواهد بود.

در فضای کاری Select and Mask

و از طریق فضای کاری Select and Mask فتوشاپ ، می توان به دستور Select Subject دسترسی پیدا کرد.

 

فضای کاری Select and Mask را از نوار Options باز می کنیم:

در فضای کاری Select and Mask ، کلید دستور Select Subject را در نوار Options  در بالای صفحه مشاهده می کنید. اما این کلید فقط در صورت فعال بودن ابزار Object Selection  یا ابزار Quick Selection ، در نوار ابزار Select and Mask فعال خواهد بود:

نحوه عملکرد دستور Select Subject به چه صورت است؟

دستور Select Subject برجسته ترین شیء موجود در تصویر را به طور خودکار شناسایی کرده و یک کادر انتخاب را اطراف آن ترسیم می کند. تنها کاری که لازم است ما انجام دهیم این است که به سادگی دستور Select Subject را انتخاب کنیم و Photoshop همه کارها را خودش انجام می دهد. عالی به نظر می رسد ، درست است؟

 

اگرچه فناوری پشت Select Subject بسیار چشم­گیر است ، به خصوص در CC 2020 و نسخه های بعدی ، اما مهم است انتخاب هایی که توسط این دستور انجام می شود ، خودمان آنها را کنترل کنیم. به جای این که به Select Subject به عنوان ابزاری که کل کار را برای ما انجام می دهد ، نگاه کنیم ، بهتر است نتایج حاصل از اجرای این دستور را به عنوان اولین قدم در ویرایش تصاویر خود در نظر بگیریم.

مانند ابزارهای Object Selection  یا Quick Selection  ، ابزار Select Subject می تواند 90-95٪ از کار ما را پیش ببرد و این واقعیت که این کار را فقط با یک کلیک انجام می دهد (همان طور که در ادامه خواهید دید) بسیار شگفت انگیز است. اما در اکثر موارد ، پس از اجرای دستور ، هنوز هم باید با استفاده از فضای کاری Select and Mask فتوشاپ ، انتخاب انجام شده خود را اصلاح کنیم.

آیا دستور Select Subject واقعاً کار می کند؟

بیایید با هم به چند نمونه از نتایج حاصل از اجرای عملی دستور Select Subject نگاهی بیاندازیم. با یک تصویر کار خود را  شروع می کنیم که یک موفقیت ساده برای این ویژگی عالی محسوب می شود.

مثال 1: انتخاب یک فرد تکی در عکس

در اینجا ، ما یک عکس پرتره را که در فضای باز از نمای نزدیک است ، داریم. در کنار توانایی های Adobe Sensei در شناسایی افراد در یک عکس ، این تصویر خاص دارای چند مزیت مهم دیگر نیز می باشد که می توانند به دستور Select Subject کمک کنند. در این تصویر سوژه اصلی ، در حالی که پس زمینه پشت سر او تار شده است ، focus زیادی دارد. کنتراست خوبی بین سوژه و پس زمینه وجود دارد و لبه های حاشیه ایی سوژه اصلی خوب و واضح هستند.

هم چنین ، ما با موهای پراکنده بسیاری مواجه نیستیم ، که همیشه به عنوان یک مشکل در همه ابزارهای انتخاب خودکار فتوشاپ محسوب می شود (عکس portrait  از Adobe Stock):

استفاده از دستور Select Subject

برای دیدن این که عملکرد Select Subject در Photoshop CC 2020 در جداسازی فرد از پس زمینه چقدر خوب است ، با رفتن به منوی Select  در نوار Menu  و انتخاب گزینه Subject ، ابزار Select Subject  را باز می کنیم.

 

هیچ گزینه یا کادر محاوره ای برای دستور Select Subject وجود ندارد. دستور کاملاً خودکار است:

فتوشاپ تصویر را تجزیه و تحلیل می کند و به دنبال یک موضوع اصلی می گردد و پس از چند ثانیه ، یک کادر انتخاب ظاهر می شود:

مشاهده انتخاب انجام شده در حالت Quick Mask

برای مشاهده آسان تر انتخاب انجام شده ، با کلیک روی آیکون Quick Mask در نوار ابزار ، حالت Quick Mask فتوشاپ را روشن می کنیم. هم چنین می توانید Quick Mask را با فشار دادن حرف Q بر روی صفحه کلید خود روشن و خاموش کنید:

در حالت Quick Mask ، یک پوشش قرمز رنگ ناحیه خارج از انتخاب را پر می کند. به راحتی می توانید متوجه شوید که Select Subject هیچ مشکلی در جدا سازی فرد از بقیه عکس ندارد:

بزرگنمایی تصویر برای داشتن یک نگاه دقیق تر

اگر روی تصویر بزرگنمایی کنیم ، می بینیم که Select Subject در انتخاب موهای مرد کار بسیار خوبی انجام داده است. بسیاری از رشته های کوچکتر مو در امتداد حاشیه ها در انتخاب گنجانده شده اند ، و لبه های بالایی انتخاب انجام شده انتقال نرم تری به موها دارند ، به طوری که به ترکیب طبیعی تر با یک پس زمینه متفاوت کمک می کند.

اما همان طور که در مثال های دیگر خواهیم دید ، نتایج حاصل از دستور Select Subject بسته به تصویر متفاوت خواهد بود. بنابراین فریب آن را به عنوان یک ابزار خودکار برای انتخاب مو نخورید. با این حال ، انتخاب انجام شده در این تصویر با دستور Select Subject ، غیر از یک اشتباه کوچک در بالای گوش راست فرد ،  توانست یک کار عالی را انجام دهد:

مقایسه دستور Select Subject در Photoshop CC 2020  و  2019

برای مقایسه ، در تصویر زیر نتیجه حاصل از اجرای نسخه قبلی دستور Select Subject را در Photoshop CC 2019 مشاهده می کنید. متوجه می شوید که چقدر انتخاب موها غیر طبیعی به نظر می رسند ، مثل اینکه کسی تصویر مرد را با قیچی از عکس خارج کرده است. نمی توان انکار کرد که Select Subject در CC 2020 بسیار بهتر عمل می کند:

مثال 2: چندین سوژه در یک عکس

در مرحله بعدی ، بیایید ببینیم آیا Select Subject قادر به شناسایی تصویر دو فرد در یک عکس است (عکس ice cream از Adobe Stock):

استفاده از دستور Select Subject

با رفتن به منوی Select و انتخاب گزینه Subject  ، دستور Select Subject را باز می کنیم:

و پس از چند ثانیه ، طرح انتخاب ظاهر می شود. تا اینجا امیدوار کننده به نظر می رسد. طرح انتخابی که هم تصویر زن در سمت چپ و هم تصویر مرد در سمت راست را احاطه کرده است:

مشاهده انتخاب انجام شده در حالت Quick Mask

با کلیک روی آیکون Quick Mask در نوار ابزار ، آن را روشن می کنیم:

و با اطمینان کافی می توان گفت که دستور Select Subject در تشخیص هر دو سوژه ما مشکلی ندارد ؛ حتی اگر سوژه ها در دو طرف تصویر واقع شده باشند:

بزرگنمایی برای داشتن یک نگاه دقیق تر

ما روی تصویر زن بزرگنمایی می کنیم تا ببینیم دستور Select Subject در انتخاب موهای او چگونه عمل کرده است. اگرچه نتیجه بد نیست ، اما قطعاً به خوبی آن چه در تصویر قبلی دیدیم نیست. قسمت هایی از موهای او از دست رفته است.

 

به طور کلی ،  می توان گفت که انتخاب انجام شده در واقع یک نقطه شروع مناسب است و ما هنوز باید آن را با استفاده از فضای کار Select and Mask فتوشاپ اصلاح کنیم:

مقایسه دستور Select Subject در Photoshop CC 2020  و  2019

با این وجود ، در مقایسه با نتیجه حاصل از اجرای Select Subject در CC 2019 بهبود قابل توجهی مشهود است. در نسخه 2019 ، در انتخاب انجام شده حتی قسمت های بیشتری از موها از انتخاب جا مانده اند ، به خصوص در قسمت بالا . از این رو ، اگرچه هیچ یک از دو نتیجه عالی نیستند ، اما دستور Select Subject در نسخه CC 2020 هم چنان کار بهتری را انجام داده است:

مثال 3: چند موضوع در یک ناحیه focus

در مثال قبلی ، هر دو فرد در تصویر focus واضحی داشتند. اما چه اتفاقی می افتد اگر یک فرد در کانون focus  باشد و سایر افراد در پس زمینه از کانون focus خارج شوند؟ آیا دستور Select Subject می تواند همه آنها را انتخاب کند؟ بیایید از این تصویر سوم (عکس people in background  از Adobe Stock) برای مشاهده نتیجه اجرای دستور استفاده کنیم:

استفاده از دستور Select Subject

یک بار دیگر ، با رفتن به منوی Select  و انتخاب گزینه Subject ، دستور Select Subject را باز می کنیم:

و پس از چند ثانیه ، یک کادر انتخاب در اطراف تصویر مرد در پیش زمینه ظاهر می شود ؛ اما در اطراف دو نفری که در پس زمینه هستند، کادر انتخابی کشیده نمی شود. بنابراین در کنار قابلیت شناسایی افراد ، دستور Select Subject هنگام انتخاب گزینه ها از نشانه های بصری دیگری مانند عمق میدان  (depth of field) نیز استفاده می کند:

بزرگنمایی برای داشتن یک نگاه دقیق تر

این بار با فشار دادن حرف Q بر روی صفحه کلید خود به حالت Quick Mask روی می آوریم و سپس بزرگنمایی را انجام می دهیم. این بار هم متوجه کار شگفت انگیز Select Subject در Photoshop CC 2020 در انتخاب موهای مرد می شوید. تقریباً هر رشته و هر حلقه از موهای او انتخاب شده است:

مقایسه دستور Select Subject در Photoshop CC 2020  و  2019

در مقایسه با آنچه که در CC 2019 به دست می آوردیم ، در می یابیم که بسیاری از موهای پراکنده کاملاً از دست رفته اند ، نتیجه به دست آمده در نسخه CC 2020 بسیار بهتر می باشد:

مثال 4: حیوانات خانگی نیز جزء سوژه های انتخاب محسوب می شوند!

البته Select Subject می تواند مواردی فراتر از افراد را نیز تشخیص دهد. در مثال چهارم و آخری ، ما یک پسر بچه با حیوان خانگی او را داریم. آیا Select Subject می تواند دو نوع سوژه متفاوت را در یک عکس انتخاب کند؟ بیایید با هم نتیجه کار را ببینیم (عکس boy with dog از Adobe Stock):

استفاده از دستور Select Subject

ما گزینه Subject را از زیر منوی Select انتخاب می کنیم:

سپس حرف Q را روی صفحه کلید خود فشار می دهیم تا به حالت Quick Mask برویم.

 

و همان طور که مشخص است ، پاسخ مثبت است. از آنجا که پسر و سگ او هر دو بر روی پس زمینه تار focus زیادی دارند ، گزینه Select Subject هیچ مشکلی برای تشخیص مهم بودن هر دو سوژه ندارد و هر دو باید انتخاب شوند:

بزرگنمایی روی موهای پسر بچه

اگر روی تصویر بزرگنمایی کنیم ، ببینید کار انتخاب دستور Select Subject در CC 2020 در انتخاب موهای پسر تا چه اندازه عالی هست. در واقع بسیار چشمگیر است:

بیایید نتیجه کار را با انتخاب انجام شده توسط دستور Select Subject در نسخه CC 2019 مقایسه کنیم. دوباره به نظر می رسد که کسی تصویر پسر بچه را با قیچی از عکس بریده است.

 

هم چنین توجه داشته باشید که چه مقدار از رنگ پس زمینه سبز هنوز در میان موهای او دیده می شود ، در حالی که رنگ سبز تقریباً به طور کامل در نسخه CC 2020 حذف شده است:

بزرگنمایی روی خز سگ

اما آنچه جالب است این است که حتی اگر Select Subject کار بسیار خوبی با موهای پسر بچه انجام داده است ، اما نمی توان همین حرف را در مورد خز سگ گفت. اگر به گوش و زیر گوش سگ نگاه کنیم ، انتخاب بسیار ابتدایی و خشن است. حتی در CC 2020 ، دستور Select Subject هیچ تلاشی نکرده است که موهای ریز را در امتداد لبه ها انتخاب کند. این مشکل بزرگی نیست ؛ زیرا کار اصلاح انتخاب مو با استفاده از فضای کار Select Subject آسان است ، اما هنوز هم کمی ناامید کننده است.

با این حال ، هیچ انتخاب خودکاری کامل نخواهد بود. دستور Select Subject در Photoshop CC 2020 ، خود را به عنوان یک نسخه ارتقا یافته شایسته در انتخاب موهای پسر و سایر تصاویر مثال های قبلی که مشاهده کردیم ، به خوبی ثابت کرد:

خلاصه

دستور Select Subject یک فرمان انتخاب خودکار قدرتمند است که می تواند سوژه اصلی تصویر شما را شناسایی و انتخاب کند. از زمان معرفی Photoshop CC 2020 ، نتایج Select Subject بیش از هر زمان دیگری چشمگیرتر شده است. هنگامی که می خواهید سوژه خود را از پس زمینه خود جدا کنید ، از دستور Select Subject به عنوان یک قابلیتی که صرفه جویی بسیاری در وقت شما ایجاد می کند ، استفاده کنید و سپس با استفاده از فضای کار Select and Mask در Photoshop ، انتخاب انجام شده را اصلاح کنید. ما در یک آموزش جداگانه به طور کامل جزئیات فضای کار Select and Mask را پوشش خواهیم داد.

 

در آموزش بعدی ، ما به یک ویژگی کاملاً جدید دیگر در Photoshop CC 2020 با نام Remove Background خواهیم پرداخت که عملکرد دستور Select Subject را حتی بیشتر نمایان می کند! مقاله بعدی ما را حتما دنبال کنید.

 

 

 

 

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید