مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

مقایسه دستورات Select Subject و Remove Background در فتوشاپ


مقایسه دستورات Select Subject و Remove Background در فتوشاپ

در این مقاله می آموزید که چگونه از دستورات Select Subject و Remove Background در Photoshop CC 2020 برای حذف سریع پس زمینه از عکس های خود استفاده کنید و کدامیک بهترین نتیجه را به شما می دهد!

اکنون فتوشاپ نه فقط یک بلکه دو دستور را در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم موضوع اصلی تصویر خود را به طور خودکار انتخاب کرده و از پس زمینه آن جدا کنیم. یکی از این دستورات Select Subject است ، که برای اولین بار در CC 2018 معرفی شد و اکنون در CC 2020 بسیار بهبود یافته است و دیگری Remove Background است که در CC 2020 کاملاً جدید است. هر دو دستور Select Subject و Remove Background تصویر شما را تجزیه و تحلیل می کنند ، به دنبال موضوع اصلی می گردند و آن را انتخاب می کنید. هر دو کاملاً خودکار هستند. کافیست به سادگی دستور را اجرا کنید تا فتوشاپ همه کارها را انجام می دهد!

آیا این بدان معناست که فتوشاپ اکنون دارای دو دستور است که یک کار مشابه را انجام می دهند؟ با این که کاری که آنها انجام می دهند، با هم مشابه است ، اما یک تفاوت مهم بین آنها وجود دارد. Select Subject کادر انتخاب را ترسیم می کند و سپس تصمیم گیری درباره انتخاب را به عهده خود کاربر می گذارد. به عبارت دیگر ، فتوشاپ می گوید ، "خوب ، بفرمایید این انتخاب شماست. اکنون هر کاری را که می خواهید ، با آن انجام دهید." اما Remove Background کار را یک قدم جلوتر می برد. همان کادر انتخاب دستور Select Subject را ترسیم می کند ، اما بعد خودش کار را ادامه می دهد و در واقع پس زمینه را حذف می کند.

در این آموزش ، ما خواهیم دید که چگونه می توانیم از هر یک از این دستورات برای حذف پس زمینه از عکس خود استفاده کنیم ، و اینکه چرا حتی اگر دستور Remove Background سریع تر باشد ، با این حال استفاده از دستور Select Subject آسان تر است؟ هم چنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توان از ابزار جدید Object Selection برای رفع هرگونه مشکل پیش آمده در انتخاب موضوع استفاده کرد ، از جمله نحوه استفاده از این ابزار در فضای کار Select and Mask فتوشاپ را نیز به شما نشان خواهیم داد.

برای ادامه این کار ، به Photoshop CC 2020 یا بالاتر نیاز دارید.

تنظیم سند

برای این آموزش ، ما از این تصویر Adobe Stock استفاده می کنیم. کار را با آموزش نحوه حذف پس زمینه با استفاده از دستور Select Subject شروع خواهیم کرد و سپس نتایج را با اجرای دستور Remove Background مقایسه خواهیم کرد:

کجا می توان دستورات Select Subject و Remove Background را پیدا کرد؟

دستورات Select Subject و Remove Background ممکن است در کاری که انجام می دهند ، مشابه باشد ، اما نحوه دسترسی به آنها در Photoshop متفاوت است. این بدان دلیل است که روش های زیادی برای انتخاب دستور Select Subject وجود دارد ، اما فقط در یک مکان می توان دستور Remove Background  را پیدا کرد و حتی ممکن است همیشه آنجا نباشد!

پنل Properties

یکی از جاهایی که شما دستور Select Subject را پیدا خواهید کرد و تنها مکانی که دستور Remove Background را نیز آنجا پیدا خواهید کرد ، در پنل Properties فتوشاپ است. اما برای نمایش هر یک از این دستورات در پنل Properties ، ابتدا باید یک لایه پیکسل استاندارد در پنل Layers انتخاب کنید.

 

به پنل Layers  ما توجه کنید. تصویر در حال حاضر روی لایه Background  نشسته است. اگر چه لایه Background از لحاظ فنی یک لایه پیکسل محسوب می شود ، اما همان لایه پیکسل استاندارد نیست. لایه های background  در واقع فقط پس زمینه سند هستند:

و اگر به پنل Properties نگاه کنیم ، گزینه Select Subject و Remove Background هر دو آنها موجود نیستند. به طور معمول آنها در زیر منوی Quick Actions ظاهر می شوند. اما چون ما یک لایه پیکسل استاندارد انتخاب نکرده ایم ، هیچ کدام از دستورات در دسترس نیستند:

تبدیل لایه Background به یک لایه استاندارد

برای رفع این مشکل ، کافیست با کلیک روی آیکون قفل ، لایهBackground  را به یک لایه پیکسل استاندارد تبدیل کنید:

فتوشاپ نام لایه را از " Background" به " Layer 0 " تغییر می دهد ، به این معنی که اکنون یک لایه استاندارد داریم:

و در پنل Properties ، یک کلید Select Subject و یک کلید Remove Background ظاهر می شود:

نحوه استفاده از دستور Select Subject برای حذف پس زمینه

اکنون که تصویر روی یک لایه پیکسل استاندارد قرار دارد ، سعی می کنیم با استفاده از دستور Select Subject فتوشاپ ، تصویر مرد را انتخاب کرده و پس زمینه را حذف کنیم. سپس همان کار را با استفاده از دستور Remove Background امتحان خواهیم کرد تا بتوانیم نتایج را مقایسه کنیم.

استفاده از دستور Select Subject

استفاده از Select Subject آسان است. فقط کافیست روی کلید Select Subject کلیک کنید:

فتوشاپ تصویر را به دنبال سوژه تجزیه و تحلیل می کند و پس از چند لحظه ، یک کادر انتخاب ظاهر می شود.

 

نتیجه کار به تصویر شما بستگی خواهد داشت. اما در مورد مثال ما ، انتخاب اولیه بسیار خوب به نظر می رسد. کادر انتخاب فقط در اطراف مرد ظاهر می شود و هیچ چیزی از پس زمینه را شامل نمی شود:

به دنبال مشکلات در انتخاب خود بگردید

با این حال ، اگر برای بررسی دقیق تر انتخاب اولیه  ، تصویر را بزرگنمایی کنیم ، می بینیم که دستور Select Subject بخشی از کلاه مرد را از دست داده است. احتمالاً افزایش روشنایی آفتاب که به آن منطقه می تابد ، دلیل این اتفاق است:

استفاده از ابزار Object Selection  برای اضافه کردن منطقه از دست رفته

اما حتی اگر انتخاب کامل نباشد ، این بدان معنی نیست که Select Subject خوب عمل نکرده است. هنوز  می توان گفت که دستور Select Subject بیشتر کارها را انجام داده و یک نقطه شروع عالی را به ما تحویل داده است. فتوشاپ شامل بسیاری از ابزارهای انتخاب دیگر است که می توانیم برای رفع این مشکلات از آنها استفاده کنیم. در این مورد ، ابزار Object Selection  (ابزار جدید در CC 2020) عالی کار خواهد کرد.

ابزار Object Selection را از نوار ابزار انتخاب می کنیم:

 

سپس در نوار Options  ، وضعیت Mode را از Rectangle به Lasso تغییر می دهیم تا بتوانیم یک انتخاب آزاد (freehand ) را در اطراف منطقه از دست رفته ترسیم کنیم:

از آنجا که می خواهیم ناحیه گمشده را به انتخاب موجود اضافه کنیم ، کلید Shift را روی صفحه کلید فشار می دهیم و سپس با نگه داشتن کلید ، طرح انتخاب را در اطراف قسمت گمشده کلاه می کشیم. نیازی به دقت زیاد نیست ؛ فقط کافیست کمی خارج از منطقه ای که باید اضافه شود ، طرح انتخاب را ترسیم کنیم:

هنگامی که کلید ماوس خود را رها می کنیم ، فتوشاپ منطقه داخل طرح انتخاب را تجزیه و تحلیل می کند و به دنبال مواردی است که باید در انتخاب اولیه گنجانده شود و بعد از چند لحظه ، قسمت گمشده کلاه اضافه می شود.

 

هنگامی که طرح انتخاب را می کشید ، می توانید با فشار دادن و نگه داشتن کلید Alt (Win) / Option (Mac)  بر روی صفحه کلید ، مناطق را از انتخاب خود با استفاده از ابزار Object Selection  کم کنید:

نتیجه نهایی دستور Select Subject

اکنون ، با استفاده ترکیبی از دستور Select Subject و ابزار Object Selection  ، انتخاب ما به نظر خوب می رسد:

چگونه پس زمینه را حذف کنیم

البته ، اگر هدف ما حذف پس زمینه هست ، پس هنوز کار ما تمام نشده است. حتی اگر Select Subject طرح انتخابی را در اطراف مرد موجود در عکس ترسیم کرده باشد ، اما کاری برای حذف وی از پس زمینه انجام نداده است. بنابراین اگر می خواهیم پس زمینه را حذف کنیم ، لازم است خودمان این کار را انجام دهیم. یک روش برای انجام این کار ، تبدیل طرح انتخاب به یک ماسک لایه است.

 

در پنل Layers  ، روی آیکون Add Layer Mask کلیک کنید:

و درست مثل تصویر زیر ، پس زمینه ناپدید می شود:

چرا پس زمینه ناپدید شد؟ این بدان دلیل است که فتوشاپ انتخاب ما را به یک ماسک لایه تبدیل کرده است ، همان طور که در تصویر کوچک ماسک لایه در پنل Layers  نشان داده شده است. منطقه سفید روی ماسک موضوع ماست که قابل مشاهده است ، در حالی که مناطق سیاه اطراف او از دید پنهان هستند.

 

و این یکی از روش هایی است که می توان برای حذف موضوع از پس زمینه با استفاده از دستور Select Subject استفاده نمود:

نحوه استفاده از دستور Remove Background

تاکنون مشاهده کردیم که Select Subject به طور خودکار موضوع اصلی عکس را انتخاب می کند ، اما حذف پس زمینه یک مرحله اضافی است که باید خودمان انجام دهیم. در ادامه ، بیایید ببینیم که وقتی دستور Remove Background را اجرا می کنیم چه اتفاقی می افتد.

 

بازیابی عکس اصلی

ابتدا با رفتن به منوی File در نوار منو و انتخاب گزینه Revert ، تصویر خود را به حالت اولیه برمی گردانیم.

این کار کل تصویر اصلی ما را بازیابی می کند:

تبدیل لایه Background به یک لایه استاندارد

هم چنین لایه Background را در پنل Layers از حالت قفل خارج می کنیم که مانع دیده شدن کلیدهای Select Subject و Remove Background در پنل Properties است. از این رو ، برای بازگرداندن آنها ، یک بار دیگر با کلیک روی آیکون قفل آن ، لایه Background را از حالت قفل خارج می کنیم:

استفاده از دستور Remove Background

استفاده از دستور Remove Background به همان راحتی استفاده از دستور Select Subject است. کافیست که بر روی کلید Remove Background  در پنل Properties کلیک کنید:

فتوشاپ دوباره تصویر را در جستجوی موضوع اصلی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و پس از چند لحظه نتیجه را مشاهده می کنیم.

 

اما این بار ، به جای اینکه فقط یک طرح کلی انتخاب را در اطراف مرد موجود در عکس ببینیم ، دستور Remove Background فراتر رفته و در واقع پس زمینه را حذف کرده است:

دستور Remove Background چگونه کار می کند؟

روش عملکرد دستور Remove Background به این صورت است که در واقع از دستور Select Subject برای شناسایی و انتخاب موضوع ما استفاده می کند و سپس آن را انتخاب کرده  و به صورت خودکار به ماسک لایه تبدیل می کند. بنابراین Remove Background در واقع دستور جداگانه ای نیست و بیشتر به عنوان یک نسخه توسعه یافته ، از دستور Select Subject محسوب می شود.

در پنل Layers  ، ماسک لایه را می بینیم که به طور خودکار با دستور Remove Background ایجاد شده است:

مشکلی که در دستور Remove Background وجود دارد

در این مرحله ، ممکن است این سوال را بپرسید: "اگر دستور Remove Background همه کارها را برای ما انجام می دهد و Select Subject فقط نیمی از کار را انجام می دهد ، چرا برای حذف پس زمینه از Select Subject استفاده می شود؟ چرا فقط از دستور Remove Background  استفاده نمی شود؟" و این همان جایی است که با دستور Remove Background  مشکل وجود دارد.

 

به یاد می آورید که وقتی دستور Select Subject بخشی از کلاه مرد را از دست داد ، چه اتفاقی افتاد؟ خوب ، اگر بعد از اجرای دستور Remove Background  روی تصویر بزرگنمایی کنیم ، حدس بزنید آیا دستور Remove Background هم آن قسمت از کلاه را از انتخاب جا انداخته است یا نه؟

پاسخ مثبت است و مشکل اینجاست. کار با دستور Select Subject  ، آسان بود و قبل از حذف پس زمینه با استفاده از ابزار Object Select  ، ناحیه گمشده را به قسمت انتخاب اضافه کردیم. اما اکنون که پس زمینه از قبل برداشته شده و منطقه هم چنان از دست رفته است ، چگونه این کار را انجام دهیم؟

 

خوشبختانه ، راه حل آسان است. برای رفع این مشکل ماسک لایه ، می توانیم از فضای کار Select and Mask workspace  فتوشاپ استفاده کنیم. در نسخه Photoshop CC 2020 ، فضای کار Select and Mask شامل همان ابزار Object Selection  است که قبلاً استفاده کردیم!

افزودن ناحیه گمشده ، با استفاده از فضای کاری Select and Mask

در اینجا نحوه استفاده از ابزار Object Selection  در فضای کاری Select and Mask برای بازیابی قسمت از دست رفته تصویر پس از اجرای دستور Remove Background آورده شده است.

 

مرحله 1: ماسک لایه را انتخاب کنید

ابتدا در پنل Layers مطمئن شوید که تصویر کوچک ماسک لایه انتخاب شده است:

مرحله 2: فضای کاری Select and Mask را باز کنید

سپس در پنل Properties ، روی کلید Select and Mask کلیک کنید:

تصویر در فضای کاری Select and Mask  فتوشاپ (یا " taskspace" همان طور که Adobe دوست دارد آن را صدا کند) باز می شود:

مرحله 3:  بخش View را روی Onion Skin تنظیم کرده و شفافیت را پایین بیاورید

برای مشاهده کل تصویر ، به طوری که بتوانید قسمتهایی را که از دست رفته اند ، مشاهده کنید ، حالت View را در سمت راست گوشه بالا روی Onion Skin تنظیم کنید:

و سپس  میزان شفافیت (Transparency) را به حدود 30 درصد کاهش دهید:

این کار اجازه می دهد تا مناطق پنهان شده توسط ماسک لایه به طور ضعیف قابل مشاهده باشند و اگر روی کلاه مرد بزرگنمایی کنیم ، اکنون می توانیم بخشی را که از دست رفته است ، مشاهده کنیم:

مرحله 4: ابزار Object Selection را انتخاب کنید

در نوار ابزار ، در سمت چپ فضای کار ، ابزار Object Selection را انتخاب کنید:

مرحله 5: وضعیت Mode را روی Lasso تنظیم کنید

و در نوار Options  مربوط به فضای کاری Select and Mask ، حالت ابزار را روی Lasso تنظیم کنید تا بتوانید یک انتخاب آزاد انجام دهید:

مرحله 6: یک طرح انتخاب را در اطراف منطقه از دست رفته بکشید

سپس به راحتی دور قسمت از دست رفته تصویر کلیک کرده و یک طرح انتخاب بکشید.

 

هنگام کشیدن ، این بار دیگر نیازی به نگه داشتن کلید Shift نیست ؛ زیرا ابزار Object Selection  در فضای کاری Select and Mask به طور پیش فرض در حالت Add to Selection قرار می گیرد. اما اگر شما نیاز به حذف یک منطقه از انتخاب خود دارید ، لازم است هم چنان که می کشید ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را پایین نگه دارید.

 

در تصویر زیر مشاهده می کنید که چگون قسمت های گمشده کلاه را می کشیم:

کلید ماوس خود را رها کنید تا منطقه گمشده اضافه شود. ما می دانیم که این قسمت اضافه شده است ؛ زیرا منطقه کاملاً قابل مشاهده می شود ، در حالی که بقیه پس زمینه (منطقه ای که هنوز توسط ماسک پنهان است) تا حدی شفاف باقی می ماند:

مرحله 7: انتخاب را به عنوان ماسک لایه قرار کنید

در آخر ، در پایین سمت راست فضای Select and Mask  ، گزینه Output To را روی Layer Mask قرار دهید. این کار ماسک لایه موجود را با ماسک جدیدی جایگزین می کند که اکنون منطقه از دست رفته را نیز در بر می گیرد.

 

اگر می خواهید نسخه اصلی و نسخه جدید در لایه های جداگانه ای قرار گیرند ، می توانید گزینه New Layer with Layer Mask را نیز انتخاب کنید. اما به روز رسانی مجدد نسخه اصلی ساده تر است ؛ زیرا واقعاً به آن نیازی نداریم:

مرحله 8: فضای کار Select and Mask  را ببندید

بر روی کلید OK کلیک کنید تا فضای کاری Select and Mask  بسته شود. در سند ما ، قسمت گمشده کلاه بازیابی شده است و ما اکنون دقیقاً همان نتیجه ای را داریم که با حذف پس زمینه با استفاده از دستور Select Subject به دست آوردیم:

خلاصه : مقایسه دستورهای Select Subject و Remove Background

برای انتخاب سریع موضوع و حذف پس زمینه از عکس ، می توان از هر دو دستور Select Subject و Remove Background در Photoshop CC 2020 استفاده کرد. تفاوت بین آنها این است که در دستور Select Subject ، پس از این که موضوع اصلی تصویر انتخاب شد ، باید پس زمینه را به صورت دستی حذف کرد. در حالی که دستور Remove Background ، موضوع اصلی تصویر را انتخاب می کند و پس زمینه را نیز با همان کلیک اول حذف می کند.

با وجود این که دستور Remove Background  سریع تر است ، اما دستور Select Subject  آسان تر و بصری تر است و قبل از حذف پس زمینه می توان مشکلات مربوط به انتخاب را برطرف کرد و از آن جا که تقریباً همیشه نیاز به تصحیح انتخاب داریم ، از این رو دستور Select Subject معمولاً انتخاب بهتری است.

 

و حالا ما نتیجه کار را در اختیار داریم! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مباحثی که در این آموزش به طور خلاصه بیان کردیم ، به آموزش کامل دستور Select Subject  در جلسه قبل مراجعه کنید.

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید