مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

قرار دادن تصاویر داخل Shape ها با استفاده از ابزار جدید Frame در فتوشاپ CC 2019


ابزار Frame، یک ویژگی جدید در فتوشاپ CC 2019 است،که امکان قرار دادن تصاویر داخل shape ها را برای ما آسان نموده است. در این آموزش نحوه ی کشیدن shape با ابزار Frame، را یاد میگیرید. همچنین می آموزید چگونه تصاویر را داخل shape ها قرار دهید و چگونه این تصاویر را با تصاویر دیگر تعویض کنیدو موارد دیگر!

اگر بخواهیم منصفانه بگوییم،Frame  این ابزار جدید فتوشاپ، لزوماً بهترین روش برای کار نیست. به این دلیل که هر چیزی که با ابزار Frame  انجام می دهیم، با استفاده از Mask ها نیز می توانیم انجام دهیم.البته با انعطاف پذیری خیلی بیشتری!

اما نکته ای که وجود دارد این است که، کار با ابزار Frame بسیار ساده تر است، به خصوص اگر شما در فتوشاپ تازه کار باشید. یکی از  قابلیت های خوب ابزار Frame این است که به طور کامل از smart object های قدرتمندِ فتوشاپ بهره می گیرد. اگر شما یک کاربر با تجربه در فتوشاپ هستید، متوجه می شوید که ابزارFrame  می تواند در آینده، چیزهای بیشتری برای ارائه داشته باشد و هنوز هم جای پیشرفت دارد.

نحوه استفاده از ابزار Frame  در فتوشاپ CC 2019

در فتوشاپ CC 2019، برای قرار دادن تصاویر در Shape ها، از ابزار جدیدی به نام Frame  استفاده می شود. تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که، ابزار Frame را انتخاب نماییم و به وسیله ی آن یک قاب یا frame بکشیم و بعد یک تصویر را داخل frame قرار دهیم. بعد از آن می توانیم تصویر را داخل frame جابه جا کنیم یا آن را تغییر اندازه دهیم.

شما می توانید یک stroke یا حاشیه در اطراف frame تان قرار دهید و حتی تصویر موجود را با یک تصویر جدید  (فقط با کشیدن و رها کردن تصویر جدید به داخل frame) تعویض کنید.

برای نمایش نحوه ی کار با Frame ها یک سند جدید ایجاد می کنیم:

مرحله 1: ابزارFrame  را انتخاب کنید

فتوشاپ ابزار Frame را در نوار ابزار (Toolbar) قرار داده است. این ابزار، به شکل جعبه ای ست که در آن علامت X قرار دارد.روی آن کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید. همچنین می توانید ابزارFrame  را از طریق صفحه کلید و با فشردن حرف K نیز انتخاب نمایید :

مرحله 2: از طریق Options Bar یک شکل (Shape) برای frame تان انتخاب کنید

بعد از انتخاب ابزارFrame ، از طریق نوار تنظیمات (Option Bar) یک شکل برای frame تان انتخاب کنید. فتوشاپ بطور پیش فرض، شکل frame تان را مستطیل در نظر گرفته است و این شکل را برای شما فعال نموده است. اما شما می توانید frameهای بیضی شکل، نیز بکشید. شکل مورد نیاز خود را با کلیک بر روی آیکون آن، انتخاب کنید. در اینجا ما مستطیل را انتخاب نموده ایم:

مرحله 3: در جایی از سند، که می خواهید در آن یک تصویر قرار دهید یک frame بکشید

سپس، در مکانی از سندتان که قصد دارید، در آنجا، تصویری قرار دهید، یک frame بکشید

نحوه ی استفاده از کلید های تغییر دهنده (modifier keys) همراه با ابزار Frame

برای جابه جا کردن frame در هنگام طراحی، spacebar را فشار داده و نگه دارید، سپس frame  را به مکان مورد نظرتان ببرید، و سپس spacebar را رها کنید و به طراحی frame تان ادامه دهید.اگر می خواهید یک frame مستطیل شکل، به شکل یک مربع دربیاید، هنگام کشیدن frame، کلید Shift را پایین نگه دارید. یا اگر می خواهید یک فریم بیضی شکل، به شکل یک دایره ی کامل دربیاید، هنگام کشیدن frame، کلید Shift را پایین نگه دارید:

در این مثال، قصد داریم یک frame عریض در نیمه ی بالایی سندمان رسم کنیم :

دکمه ماوس را رها کنید تاframe  ظاهر می شود. frame یک ظرف یا یک دربرگیرنده برای تصویر است.از آنجایی که frame هنوز محتوایی ندارد، از همان ابتدای کار، خالی می باشد:

لایه Frame در پنل لایه ها (Layers panel)

اگر ما به پنل Layers نگاه کنیم، می بینیم که فتوشاپ frame را در لایه Frame، بطور جداگانه، قرار داده است. لایه ی Frame یکی از امکانات جدید CC 2019 است. تصویر بندانگشتی در سمت چپ، frame تان را نشان می دهد (نوع لایه که در اینجا از نوع frame می باشد با یک آیکون کوچک، که به شکل جعبه ای ست که در آن علامت X قرار دارد، در قسمت راست و پایین نشان داده شده است ) و تصویر بند انگشتی در سمت راست محتوای داخل frame تان را نشان می دهد. از آنجا که هنوز محتوایی وجود ندارد، تصویر بند انگشتی، فقط با رنگ سفید پر شده است:

مرحله 4: یک تصویر را در frame قرار دهید

برای قرار دادن یک تصویر در frame، به منوی File در نوار منو بروید و گزینه ی  Place Embedded را انتخاب کنید. یا می توانید گزینه ی Place Linked را انتخاب کنید. تفاوت این دو بدین قرار است که Place Embedded تصویر را به سندتان اضافه می کند، در حالی که Place Linked فقط لینکِ تصویرِ موجود در رایانه شما را در سندتان قرار می دهد. در بیشتر موارد، Place Embedded انتخاب بهتری است:

سپس یک تصویر در کامپیوترتان، انتخاب کرده و بعد روی Place کلیک کنید:

فتوشاپ تصویر را به داخل frame منتقل می کند. و به طور خودکار، تصویر را با اندازه فریم مطابقت می دهد:

قرار دادن تصویر به عنوان یک smart object

اگر ما دوباره به لایه Frame در پنل Layers نگاه کنیم، می بینیم که محتویات frame در تصویر بند انگشتی سمت راست، نشان داده می شود. همچنین، آیکون smart object در سمت راست و پایین تصویر بندانگشتی، ظاهر شده است، و این نشان دهنده این است که فتوشاپ به طور خودکار تصویر را به یک smart object تبدیل می کند.

اگر کاربرِ تازه کارِ فتوشاپ هستید، ممکن است چیزی در مورد smart object ها ندانید. اما بدانید که smart object ها چیزهای خوبی هستند چون شما به وسیله ی آنها می توانید تصویر را بدون هیچگونه افت کیفیتی، در داخل frame تغییر سایز دهید. و یا می توانید به راحتی تصویر را با تصویر دیگری جایگزین کنید:

چگونه می توان بین Frame و تصویر سوئیچ کرد

همانطور که مشاهده کردید، یک تصویر را در داخل frame قرار دادیم. حال بیایید به نحوه ی سوئیچ بین frame و محتویاتش نگاهی بیندازیم.

 

از طریق پنل لایه ها (Layers)

یک راه برای سوئیچ بین frame و تصویر، پنل Layers است. به حاشیه ی سفید رنگ اطراف تصویر بندانگشتی نگاه کنید. این به ما می گوید که تصویرِ داخلِ frame انتخاب شده است:

انتخاب frame

برای انتخاب frame، بر روی تصویر بندانگشتی frame که در سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید:

علاوه بر حاشیه ی سفید رنگی که در اطراف تصویر بند انگشتی، ظاهر می شود، راه دیگری نیز وجود دارد تا ما متوجه شویم، frame انتخاب شده است. این راه بدین قرار است که  هرگاه ما frame را انتخاب کنیم، در اطراف frame دستگیره های transform قرار می گیرند. ما می توانیم از این دستگیره ها برای تغییر اندازه frame استفاده کنیم. در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

انتخاب تصویر

برای اینکه روی تصویر سوئیچ کنیم، و دوباره تصویر انتخاب شود، روی تصویر بندانگشتیِ سمت راست، کلیک کنید:

با انتخابِ تصویر، دستگیره های Transform از اطراف frame ناپدید می شود:

انتخاب همزمان frame و تصویر

برای انتخاب همزمانِ frame و تصویر، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و بر روی هر کدام (frame یا تصویر) که انتخاب نشده است کلیک کنید. در پنل Layers، مشاهده می کنید که حاشیه سفید رنگی در اطراف هردو تصویر بندانگشتی ظاهر می شود.

خارج کردن Frame یا تصویر از حالت انتخاب

برای بازگشت به حالتی که فقط یک مورد، در حالت انتخاب باشد (frame یا تصویر) ، بر روی هر کدام که نیاز دارید کلیک کنید، با این کار، بقیه از حالت انتخاب خارج می شوند. در این مثال ما frame را انتخاب نمودیم و روی آن کلیک کردیم. همانطور که مشاهده می کنید تصویر از حالت انتخاب خارج شد.

از طریق سند

راه دیگر برای سوئیچ بین frame و محتویات درون آن، از طریق سند می باشد.

 

انتخاب تصویر

برای انتخاب تصویر، بر روی تصویر در داخل frame کلیک کنید. به خطوط اطراف تصویر توجه کنید. همانطور که مشاهده می کنید، این خطوط اطراف قسمت هایی از تصویر که پنهان هستند و خارج از محدوده ی frame هستند نیز کشیده شده است:

انتخاب frame

برای انتخاب frame، به طور مستقیم بر روی خطوط اطراف frame کلیک کنید.همانطور که مشاهده می کنید دستگیره های transform ظاهر می شود:

انتخاب frame و تصویر

و برای انتخاب جفت frame و تصویر، بر روی تصویر دوبار کلیک کنید(double-click). با این کار هم frame و هم تصویر انتخاب می شوند و خطوط اطراف تصویر ناپدید می گردد و فقط خطوط اطراف Frame را مشاهده خواهید کرد:

حال که frame و تصویر هر دو با هم، انتخاب شده اند، می توانید هر دو آنها را با هم، در داخل سند کلیک کرده و به هر سمتی که میخواهید drag کنید:

 

چگونه می توان یک گام را با ابزارFrame  لغو کرد

برای Undo کردن، به منوی Edit بروید و گزینه ی Undo Move را انتخاب نمایید. فتوشاپ با ابزار Frame به ما امکان اعمال چندین Undo را می دهد.برای اینکه به مراحل قبلی برگردیم، کلید های Ctrl + Z را در ویندوز و Command + Z را در مک، هر چند بار که خواستید، فشار دهید. و برای اینکه به مراحل جلوتر برگردید (redo)، کلید های Shif + Ctrl +Z  را در ویندوز و Shift + Command + Z را در مک، فشار دهید.

از انتخاب خارج کردن frame هنگامی که هر دو در حالت انتخاب هستند

هنگامی که هم frame و هم تصویر انتخاب شده اند، برای اینکه برگردید به حالتی که فقط تصویر انتخاب شده است، برروی تصویر دوبار کلیک کنید (double-clicking). بنابراین، هنگامی که تصویر یا frame انتخاب شده اند، دوبار کلیک بر روی تصویر، باعث می شود هر دو آنها باهم انتخاب شوند. و هنگامی که هر دو آنها انتخاب می شوند، دوبار کلیک کردن برروی تصویر، باعث می شود فقط تصویر انتخاب شود:

 

چگونه محتویات frame راجابه جا کنیم یا تغییر انداز بدهیم

تا اینجا آموختیم چگونه، بین انتخاب frame و محتویاتش، سوئیچ کنیم. در این قسمت می خواهیم یاد بگیریم چگونه، تصویر را داخل Frame جابه جا کنیم و یا تغییر سایز بدهیم.

نحوه ی جابه جایی تصویر در frame

برای حرکت دادن تصویر، لازم است فقط روی آن کلیک کنید و آن را به هر سمتی که می خواهید، بکشید(drag). همانطور که می بینید تنها قسمت های داخل frame قابل مشاهده است:

نحوه ی تغییر اندازه دادن (resize) تصویر در Frame

برای اینکه بتوانیم اندازه ی تصویر، را تغییر دهیم، مستقیما از ابزارFrame  استفاده نمی کنیم. در عوض، از فرمان Free Transform فتوشاپ استفاده می کنیم. بدین منظور به منوی Edit می رویم و گزینه ی Free Transform را انتخاب می نماییم:

سپس، شروع به کشیدن دستگیره ها می نماییم تا اندازه تصویر را تغییر دهیم. فتوشاپ CC 2019، به طور پیش فرض، نسبت ابعاد را در فرمان Free Transform حفظ می کند.بنابراین دیگر نیازی نیست همانند نسخه های قبلی کلید Shift را در هنگام کشیدن (drag) دستگیره ها، پایین نگه دارید. اما اگر می خواهید تصویر را با حفظِ نسبتِ ابعاد نسبت به مرکز، تغییر سایز دهید، کافی ست کلید Alt در ویندوز و کلید Option در مک را هنگام کشیدن(drag) دستگیره ها پایین نگه دارید.وقتی که کارتان تمام شد، کلید Enter در ویندوز و Return در مک را بفشارید، تا تغییرات، پذیرفته شوند:

چگونه frame را تغییر سایز دهیم (resize)

برای تغییر اندازه دادن frame، البته نه محتویاتش، ابتدا روی خطوط خارجیframe کلیک کنید تا آن انتخاب شود:

سپس هر یک از دستگیرها را برای تغییر شکل و تغییر اندازه دادن، بکشید(drag). اگر کلید Shift را در حین کشیدن دستگیره ی گوشه ها، فشار دهید و نگه دارید، نسبت ابعاد frame حفظ می شود:

بعد از اینکه frame را تغییر سایز دادید، می توانید تصویر را درون frame بچرخانید و یا آنرا حرکت دهید و جابه جا کنید:

نحوه ی حرکت دادن frame و تصویر باهم

برای اینکه بتوانیم frame و تصویر را همزمان، باهم حرکت دهیم، بر روی تصویر دوبار کلیک کنید(double-click) تا هر دو انتخاب شوند:

و سپس کلیک کنید و آنها را به هر سمتی که خواستید بکشید (drag)

نحوه resize کردن frame و تصویر باهم

برای اینکه بتوانیم Frame و تصویر را باهم و یک باره تغییر سایز دهیم، ابتدا باید مطمئن شوید که هر دو، انتخاب شده اند. بدین منظور به منوی Edit بروید و گزینه ی Free Transform را انتخاب کنید:

و سپس دستگیره ها را بکشید تا اندازه frame و محتویات درون آن تغییر یابد:

همچنین شما می توانید با کلیک کردن داخل کادر Free Transform و کشیدن (drag) آن به هرسمتی، frame و محتویاتش را جابه جا کنید.همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، frame و تصویرش را به صورت وسط چین در سند قرار داده ایم. در پایان، برای تایید آن، کلید Enter در ویندوز و Return در مک را فشار دهید:

 

چگونه محتویات frame را عوض کنیم؟

یکی از ویژگی های فوق العاده ی ابزارِ جدیدFrame  در فتوشاپ این است که، ما می توانیم یک تصویر را با تصویری دیگر تعویض کنیم.

ابتدا کلید های Ctrl + Z  در ویندوز و Command + Z در مک را چندین بار فشار می دهیم تا چند مرحله به عقب باز گردیم. این کار را تا وقتی که frame به اندازه و مکان اولیه ی خودش باز گردد، ادامه می دهیم.

روش اول: استفاده از دستور Location Embedded یا Place Linked

یک راه برای جایگزینی تصویر فعلی با تصویر دیگر این است که، به منوی File بروید و Place Embedded (یا Place Linked) را انتخاب کنید:

در رایانه ی خود بگردید و یک تصویر را انتخاب کنید و بعد دکمه ی Place را کلیک کنید:

روش دوم: کشیدن (drag) و رها کردن (drop)

اگر شما تصویری دارید که در پنجره ی File Explorer در ویندوز و Finder در مک باز می شود، می توانید این تصویر جدید را روی تصویر موجودمان بکشید و رها کنید (drag و drop).

روش سوم: از طریق پنل  Libraries

راه دیگری نیز برای اضافه کردن یا جایگزینی محتویات، وجود دارد و آن بدین قرار است که تصویر موردنظرتان را از پنل Libraries به داخل frame تان بکشید:

فتوشاپ فوراً تصویر جدید را با تصویر قبلی تعویض می کند.در ادامه، اگر نیاز داشتید می توانید برای تغییر اندازه تصویر در داخل frame، از Free Transform استفاده کنید (عکس از Adobe Stock):

نحوه ی اضافه کردن حاشیه (strock) در اطراف frame

در این قسمت قصد داریم نحوه ی اضافه نمودن حاشیه یا Strock در اطراف frame را بررسی کنیم.style های مربوط به لایه های عادی فتوشاپ، در قسمت پایین پنل Layers به لایه ها اضافه می شوند.اما آنها برای frame ها کار نمی کنند. با این وجود، راهی وجود دارد، تا ما بتوانیم strock را اضافه کنیم. برای این کار، گزینه ی Stroke را در پنل Properties پیدا کنید:

علت دیده نشدن گزینه Stroke چیست؟

اگر شما نمی توانید، گزینه ی Stroke را ببینید، ابتدا مطمئن شوید که frame تان در پنل Layers انتخاب شده است. اگر frame در حالت انتخاب باشد، مطمئناً گزینه ی Strocke را خواهید دید:

انتخاب رنگ، موقعیت و اندازه ی Strock

برای انتخاب یک رنگ، بر روی نمونه رنگ زیر کلمه "Strock" کلیک کنید. سپس یک موقعیت (Inside, Center , Outside) و یک اندازه برای Strock تان انتخاب کنید:

همانطور که مشاهده می کنید strock در اطراف frame ظاهر شد:

نحوه ی اضافه کردن frame در اطراف یک تصویر

در پایان، می خواهیم یکی دیگر از روش های استفاده از ابزار Frame را بیاموزیم. اینکه چگونه با استفاده از ابزار frame می توانیم قاب یا frame ی در اطراف یک تصویر ایجاد کنیم. همچنین در ادامه، نحوه ی حذف یک frame از اطراف یک تصویر را خواهیم آموخت. برای شروع، تصویر جدیدی را در فتوشاپ باز نمایید :

اگر به پنل Layers نگاه کنید، مشاهده می کنید که تصویر در یک لایه بالاتر از لایه Background قرار گرفته است. توجه داشته باشید که ما نمی توانیم frame را به لایه Background اضافه کنیم. بنابراین برای این کار، به تصویری نیاز داریم که در یک لایه جداگانه، بالای لایه Background قرار بگیرد:

نحوه ی قرار دادن یک تصویر درون یک frame مستطیلی شکل

در حالی که لایه موردنظرتان انتخاب شده و از نوار ابزار، ابزارِ Frame  را انتخاب نموده اید، روی یک نقطه از تصویر کلیک کنید و به سمت بیرون، شروع به drag کردن نمایید.

هنگامی که دکمه ی ماوس را رها می کنید، فتوشاپ frame را اضافه می کند و تصویر را داخل آن قرار می دهد:

اگر به پنل Layers نگاه کنیم می بینیم که فتوشاپ تصویر را به یک smart object تبدیل کرده است، همانند آنچه که قبلا داشتیم:

نحوه ی حذف frame از یک تصویر

همانطور که مشاهده کردید ما یک Frame مستطیلی شکل به تصویرمان اضافه نمودیم. حال اگر بخواهیم، یک frame بیضوی شکل اضافه کنیم، باید چگونه عمل کنیم؟

برای این کار باید، frame های موجود را حذف کنیم. ابتدا روی لایه ی Frame در پنل لایه ها، در ویندوز right-clicking  و در مک Control-clicking می نماییم :

سپس گزینه ی Remove Frame from Layer را انتخاب می کنیم:

این کار باعث حذف Frame می شود ولی تصویر باقی می ماند:

نحوه ی قرار دادن تصویر در یک frame بیضی شکل

در نوار تنظیمات (Option Bar) frame بیضی شکل را انتخاب می کنیم:

 

و سپس برای کشیدن یک فریم frame بیضی شکل، روی یک نقطه از تصویر کلیک کنید و به سمت بیرون، شروع به drag کردن نمایید.

برای کشیدن Frame به شکل یک دایره ی کامل، کلید Shift را فشار داده و پایین نگه می داریم و همزمان drag می کنیم.در ابتدا، به نظر می رسد که در حال کشیدن یک frame مربعی شکل هستید :

اما وقتی دکمه ی ماوس را رها می کنید، یک frame دایره ای شکل با تصویری داخل آن، ظاهر می شود:

 

 

 

 

 

 

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید