مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

فرمان Image Size در فتوشاپ-ویژگی ها و نکات


ما در این آموزش، به ویژگی های Image Size، این کادر محاوره ایِ قدرتمندِ فتوشاپ، می پردازیم. این کادر محاوره ای، در فتوشاپ CC مجدداً طراحی شد.

کادر محاوره ای Image Size، به ما این امکان را می دهد که نه تنها سایزِ تصویر فعلی را مشاهده کنیم، بلکه می توانیم آن را نیز تغییر دهیم. اگر شما نیاز داشته باشید تصویری را برای چاپ بزرگتر کنید یا برای استفاده در وب، سایز آن را کاهش دهید، باید از طریق فرمان Image Size اقدام کنید.

آموزش را با نگاهی به بهترین ویژگی کادر محاوره ای Image Size، یعنی پنجره پیش نمایش یا Preview و نحوه استفاده ی بیشتر از آن شروع می کنیم. در این کادر، شما می توانید، اندازه های از پیش تعیین شده ی تصویر یعنی preset ها را انتخاب کنید. همچنین می توانید مقادیر دلخواهی را در فیلد های عرض، ارتفاع و رزولوشن وارد کنید. در ادمه ی آموزش، به تفاوت بین resizing و resampling می پردازیم. همچنین یاد می گیریم چگونه اطمینان حاصل کنیم که افکت های لایه مان همراه و متناسب با تصویرمان، تغییر سایز داده شده اند.

برای شروع، یک تصویر در فتوشاپ باز کنید. ما از تصویری که از Adobe Stock دانلود نمودیم استفاده می کنیم. با ما همراه باشید.

 

فرمان Image Size کجاست؟

کادر محاوره ای  Image Size در فتوشاپ یک فرماندهی مرکزی یا Command Central برای تغییر اندازه ی تصاویر است. برای باز کردن آن، به منوی Image در نوار منو (Menu Bar) بروید و Image Size را انتخاب کنید. همچنین می توانید با فشار دادن دکمه های Ctrl+Alt+I در ویندوز و Command+Option+I در مک، از طریق صفحه کلیدتان، آن را باز کنید:

در فتوشاپ CC، کادر محاوره ای Image Size، یک پنجره پیش نمایش (preview) در سمت چپ و گزینه هایی برای مشاهده و تغییر اندازه ی تصویر، در سمت راست دارد:

پنجره ی پیش نمایش تصویر

Adobe، کادر محاوره ای Image Size را در فتوشاپ CC، مجدداً طراحی کرده است و بزرگترین تغییر آن، پنجره پیش نمایشی ست که جدیداً در آن قرار داده است. مهم نیست تا چه اندازه تصویرتان را در سند، بزرگنمایی (zoom in) یا کوچکنمایی (zoom out) کرده باشید، پنجره پیش نمایش به شما امکان می دهد تا تصویر خود را در اندازه 100٪ مشاهده کنید. این به این معنی است که هر پیکسل در تصویر شما دقیقا یک پیکسل از صفحه نمایش تان را در برمی گیرد و باعث می شود تا شما دید دقیق تری نسبت به تصویری که قصد تغییر اندازه آن را دارید، داشته باشید.

پیمایش تصویر داخل پنجره پیش نمایش

هنگامی که کادر محاوره ای Image Size را باز می کنیم، ممکن است پنجره پیش نمایش روی ناحیه ای از تصویر قرار بگیرد که باب میل ما نباشد. مثلاً در مورد مثال ما، پنجره ی پیش نمایش روی گوشه ی صورت مرد قرار گرفته است.اما این امکان در پنجره ی پیش نمایش، برای ما مهیا شده است تا بتوانیم با کلیک کردن و کشیدن (drag) تصویر داخل پنجره، هر منطقه ای که نیاز داریم را مشاهده کنیم:

پَرِش پیش نمایش به ناحیه ی خاصی از تصویر

علاوه بر پیمایش (Scrolling)، شما همچنین می توانید به نقطه ی خاصی از تصویر بروید. برای این کار فقط کافی ست که روی آن قسمت خاص کلیک کنید. اگر مکان نمای ماوس را روی تصویرتان حرکت دهید، می بینید که مکان نما به شکل یک مربع کوچک در می آید. این مربع کوچک، نماینده ی پنجره ی پیش نمایش است. کافی ست روی یک نقطه از تصویر کلیک کنید تا پیش نمایشِ آن نقطه را در مرکزِ پنجره ی preview، مشاهده کنید:

تغییر سطحِ  زومِ(zoom level) در پنجره پیش نمایش

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، پنجره پیش نمایش به شما این امکان را می دهد تا تصویرتان را در اندازه 100٪ مشاهده کنید. همچنین شما می توانید سطحِ زوم (zoom level) را در صورت نیاز تغییر دهید. وقتی نشانگر ماوس را در داخل پنجره پیش نمایش تان، حرکت می دهید گزینه های زوم در پایین پنجره، نمایش داده می شوند. سطح زوم فعلی، در وسطِ پنجره نشان داده می شود. از دکمه بعلاوه (+) برای بزرگنمایی (zoom in) و از دکمه منها (-) برای کوچک نمایی (zoom out) استفاده کنید.

علاوه بر دکمه های بالا، شما می توانید از طریق صفحه کلید خود نیز عملیات بزرگنمایی و کوچک نمایی را انجام دهید. بدین صورت که برای بزرگنمایی (zoom in) دکمه ی Ctrl در ویندوز و Command در مک را پایین نگه دارید و همزمان روی تصویر در پنجره ی پیش نمایش کلیک کنید. برای کوچک نمایی (zoom out) دکمه ی Alt در ویندوز و Option در مک را پایین نگه دارید و همزمان روی تصویر در پنجره ی پیش نمایش کلیک کنید. در اکثر موارد، اگرچه، شما نیاز دارید، سطح بزرگنمایی را روی 100٪ بگذارید:

داشتن پیش نمایش بزرگتر

برای اینکه پیش نمایش بزرگتری از تصویرتان داشته باشید، می توانید کادر محاوره ای خود را بزرگتر کنید. در واقع، شما می توانید آن را تغییر سایز دهید به طوری که کلِ صفحه نمایش شما را بگیرد. برای تغییر سایز کادر محاوره ای Image Size ، روی هر یک از گوشه ها کلیک کنید وآن را به سمت خارج بکشید (drag):

مشاهده اندازه تصویر فعلی

در سمت راست پنجره پیش نمایش، بخشی وجود دارد که در آن، گزینه های مختلف برای مشاهده و تغییر اندازه تصویر قرار داده شده است. اندازه تصویر فعلی، برحسب مگابایت (M) و  پیکسل، در بالای پنجره، نمایش داده می شود.

 

اندازه تصویر فعلی بر حسب مگابایت (M)

عددی که بعد از کلمات Image Size، می آید، نشان دهنده ی مقدار فضایی ست که تصویر در حافظه کامپیوتر شما (RAM) مصرف می کند. در مثال ما این عدد 47.5M است. این عدد هیچ ارتباطی با تعداد لایه های موجود در سند ندارد. وزیاد یا کم بودن حجم تصویر، به فرمت ذخیره سازی تصویر (PNG,JPG,…) بستگی دارد. همچنین گفتنی ست که این عدد، بیانگر اندازه تصویر در حافظه است و به طور کامل به تعداد پیکسل های تصویر شما بستگی دارد. با تغییر تعداد پیکسل ها، اضافه کردن یا حذف آنها، این عدد تغییر می کند:

اندازه تصویر فعلی بر حسب پیکسل

در کادر محاوره ای Image Size ، عددی که بعد از کلمه ی Dimensions می آید، اندازه تصویر فعلی برحسب پیکسل می باشد. در مثال ما، تصویر، دارای  عرض 4992 پیکسل و ارتفاع 3328 پیکسل است. ما در این قسمت نمی توانیم تعداد پیکسل ها را تغییر دهیم. این فقط اندازه ی فعلی تصویرمان را نشان می دهد. اگر سایز تصویر را تغییر دهید این عدد نیز تغییر خواهد کرد:

تغییر واحد اندازه گیری

علاوه بر پیکسل، شما می توانید ابعاد جاری (Dimensions) را بر اساس واحدهای اندازه گیری دیگر نیز مشاهده کنید. برای این کار روی فلش کنار کلمه ی Dimensions کلیک کنید و واحدهای اندازه گیری دیگر مانند inches یا percent را انتخاب کنید.در اکثر موارد، بهترین راه نمایش Dimensions این است که آن را بر حسب pixels بیان کنیم:

سایز تصاویر از پیش تعیین شده با "Fit To"

علاوه براینکه ما می توانیم سایز تصویر را به صورت دستی تغییر دهیم، خوب است که بدانید کادر محاوره ای Image Size، چندین اندازه ی از  پیش تعریف شده (preset) برای انتخاب به ما می دهد.که شما می توانید آنها را در گزینه Fit To که در زیر سایز تصویر فعلی قرار دارد، پیدا کنید:

گزینه ی پیش فرض این منو Orginal Size است که با کلیک بر روی آن لیستی باز می شود که شامل انواع واحد های اندازه گیری مانند pixels یا inches همراه با رزولوشن های از پیش تعیین شده می باشد. برخی از آنها برای چاپ طراحی شده اند و برخی دیگر برای وب یا صفحه نمایش های متداول استفاده می شوند:

قرار دادن تصویر در یک اندازه خاص

به نظر می رسد که استفاده از preset ها یا مقادیر از پیش تعریف شده، روش آسان و سریعی برای تغییر سایز تصویر است. اما توجه داشته باشید، نام این گزینه Fit To می باشد نه Resize To. و بین این دو تفاوت بسیاری وجود دارد. با انتخاب یکی از این preset ها تصویرتان تغییر اندازه داده می شود تا متناسب با اندازه ی انتخاب شده باشد. اما ممکن است این انتخاب چندان درست نباشد. این به نسبت ابعاد تصویر شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، ما می خواهیم تصویرمان را در اندازه 4x6 چاپ کنیم.بنابراین مقدار از پیش تعریف شده ی   را انتخاب می کنیم:

با انتخاب این گزینه، باید عرض تصویر بر روی 4incehs و ارتفاع 6inches تنظیم شود.اما بلافاصله، ما به یک مشکل بر می خوریم.این preset یا مقدار از پیش تعریف شده، باعث می شود، تصویرمان در جهت عمودی یا portrait قرار بگیرد، که در آن ارتفاع، بزرگتر از عرض است.

اما همانطور که مشاهده می کنید، تصویرمان در حالت عادی، به صورت افقی یا landscape است، که در آن عرض بزرگتر از ارتفاع می باشد. همانطور که می بینید، نسبت ابعاد و اندازه از پیش تعیین شده با هم مطابقت ندارد یا اصطلاحاً مچ نیستند.

بنابراین وقتی Width روی 4inches تنظیم می شود، ارتفاع روی 2.667inches تنظیم می گردد. به عبارت دیگر، وقتی تصویر در اندازه ی جدید 4x6 قرار می گیرد، به دلیل نسبت ابعاد، ارتفاع مقدار 6 را نمی گیرد:

جهت گیری را تغییر دهید

در مورد مثال ما، یک راه حل ساده وجود دارد. از آنجا که تنها مشکل تصویر ما، جهتش هست، می توانیم عرض و ارتفاعِ preset یا مقدار از پیش تعیین شده را با یکدیگر جا به جا کنیم. به این صورت که بصورت دستی مقدار عرض را از 4 اینچ به 6 اینچ تغییر می دهیم. با این کار به طور خودکار، ارتفاع روی 4 اینچ تنظیم می شود، و تصویر مان درست خواهد شد:

اگر اندازه ی مقدار از پیش تعیین شده (preset) و نسبت ابعاد مطابقت نداشته باشند؟

مشکل واقعی این است که نسبت ابعاد و اندازه از پیش تعیین شده (preset) در همه موارد مطابقت ندارند. به عنوان مثال، اگر بخواهیم اندازه تصویر را برای چاپ 8x10 قرار بدهیم، مقدار از پیش تعیین شده ی  را انتخاب می کنیم:

همانطور که می بینید، نمیتوانیم تصویر را با اندازه جدید مطابقت دهیم. اگر عرض را روی 8 اینچ قرار دهیم، ارتفاع روی 10 اینچ قرار نمی گیرد:

جهت گیری تصویر را تغییر می دهیم برای این کار مقدار عرض را روی 10 اینچ قرار می دهیم، اما ارتفاع روی 8 اینچ قرار نمی گیرد:

ما به سادگی و از طریق این روش ها، نمی توانیم یک تصویر با نسبت ابعاد 4x6 را به نسبت ابعاد 8x10 برسانیم. تنها راه برای انجام این کار، بدون اینکه تصویر را بکشیم یا کج کنیم این است که قبل از ریسایز تصویر، آن را با نسبت ابعاد جدید crop کنیم. چگونگی انجام این کار را در آموزش بعدی بیان می کنیم.

چگونه تنظیمات Image Size را بازنشانی کنیم؟

در مطالب قبل مشاهده کردیم که تنظیمات از پیش تعیین شده ی گزینه ی Fit To همیشه برای ما کارساز نیستند. اما قبل از اینکه شیوه ی اصلی تغییر اندازه ی تصاویر را بیان کنیم، خیلی سریع نحوه ی بازنشانی یا reset تنظیمات Image Size را توضیح می دهیم.

اگر در کادر محاوره ای Image Size تغییراتی ایجاد کرده اید (و هنوز روی دکمه OK برای ثبت آنها کلیک نکرده اید)، شما می توانید سایز اصلی تصویرتان را برگردانید. برای این کار  دکمه ی Alt در ویندوز و Option در مک را فشار دهید و پایین نگه دارید همزمان با این کار به کادر محاوره ای Image Size تان نگاه کنید می بینید که دکمه ی Cancel به دکمه ی Reset تبدیل می شود. اگر می خواهید تنظیمات اصلی را بازیابی (reset) کنید، روی دکمه Reset کلیک کنید:

چگونه به صورت دستی سایز تصویر را تغییر دهیم

راه اصلی برای تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ، این است که، مقادیر دلخواه مان را در فیلدهای Width، Height و Resolution وارد کنیم. همانطور که ملاحظه می کنید، گزینه ی چهارمی نیز به نام Resample وجود دارد که زیر فیلد Resolution قرار گرفته است. به وسیله ی این گزینه ی چهارمی ما می توانیم دو کار انجام بدهیم . ما می توانیم سایز تصویر را تغییر دهیم یا می توانیم آن را دوباره انتخاب کنیم:

تفاوت بین Resize و Resample

تغییر اندازه یا Resize تصویر بدین معنی است که ما تعداد پیکسل ها را تغییر نمی دهیم. همه ما تغییر سایز تصویر را به هنگام چاپ آن انجام داده ایم. از آنجایی که تعداد پیکسل ها هنگام resize تصویر، تغییر نمی کند، بنابراین resize کردن، روی اندازه ی تصویر یا نحوه ی نمایش آن بر روی صفحه نمایش هیچ تاثیری نمی گذارد. بلکه فقط روی سایزِ چاپ تاثیر می گذارد.

Resample کردن، تعداد پیکسل های تصویر را تغییر می دهد. ما می توانیم پیکسل های بیشتری اضافه کنیم که به نام upsampling شناخته می شود یا ما می توانیم پیکسل ها را حذف کنیم که به عنوان downsampling شناخته می شوند. Upsampling برای بزرگنمایی تصویر مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا هنگامی از Upsampling استفاده می کنیم که نیاز داریم تا تصویری بزرگتر از ابعاد فعلی چاپ کنیم. و هنگامی از downsampling استفاده می کنیم که قصد داریم حجم فایل تصویر را کاهش دهیم. به عنوان مثال وقتی می خواهیم تصویرمان را از طریق ایمیل ارسال کنیم یا روی وب آپلود کنیم.

Resize کردن تصویر

در مورد resize کردن و resample کردن تصاویر، در آموزش های آتی مطالب بیشتری را پوشش خواهیم داد. اما به طور خلاصه این مطلب را بیان کنیم که، اگر فقط می خواهید تصویری را resize کنید تا سایزِ چاپ آن تغییر کند، گزینه Resample را خاموش کنید. برای این کار تیکِ گزینه ی Resample را بردارید:

سپس، سایز های جدید را داخل فیلد های Width و Height وارد کنید.

چون هر دو فیلد با هم مرتبط و لینک هستند، بنابراین با تغییر یکی، دیگری به طور خودکار، تغییر می کند. به یاد داشته باشید، شما فقط می توانید سایزی را انتخاب کنید که با نسبت ابعاد تصویرتان، سازگار باشد. بنابراین اگر تصویر شما دارای نسبت ابعاد 4x6 باشد، و قصد داشته باشید، سایز چاپ شما 5x7 یا 8x10 باشد، این کار امکان پذیر نخواهد بود. در آموزش های آتی در مورد حل این مشکل برای شما راهکاری ارائه می کنیم.

رزولوشن (Resolution) تصویر چیست؟

توجه داشته باشید وقتی Resample خاموش باشد، فیلد Resolution، با فیلد های Width و Height لینک و مرتبط می باشد. بنابراین وقتی عرض یا ارتفاع را تغییر می دهید، رزولوشن نیز با آنها تغییر می کند. و اگر رزولوشن را تغییر دهید، عرض و ارتفاع تغییر می کند. در مثال ما، با کاهش اندازه چاپ به  ، رزولوشن از 300pixels/inch به 832pixels/inch افزایش می یابد:

پس resolution چیست؟ Resolution تعداد پیکسل های عکس را که در هر اینچ کاغذ قرار می گیرد )به صورت عمودی و افقی( کنترل می کند.

 

به همین دلیل واحد اندازه گیری رزولوشن (resolution) پیکسل در هر اینچ یا "ppi" می باشد.

ما تعداد کل پیکسل های تصویر را تغییر نمی دهیم، بلکه اندازه چاپ را تغییر می دهیم، و این باعث می شود میزان فشردگی پیکسل ها روی صفحه تغییر کند. هرچه رزولوشن را بالا ببریم، سایزِ چاپ کوچکتر می شود و هرچه رزولوشن را کم کنیم، سایزِ چاپ بزرگتر می شود.

 

Resample کردن تصویر

برای resample کردن تصویر و تغییر تعداد پیکسل های آن، گزینه Resample را روشن کنید. برای این کار تیکِ گزینه ی Resample را بزنید. پس از آن شما می توانید، برحسب نیازتان، تصویر را upsample یا downsample کنید:

Upsampling

اگر گزینه ی Resample، روشن باشد، دیگر Width و Height باهم مرتبط و لینک نیستند. بنابراین اگر مقدار Width را دوبرابر کنید، یعنی آن را از 6inch به 12inch افزایش دهید، فتوشاپ بطور خودکار Height را دوبرابر می کند، یعنی از 4inch به 8inch افزایش می دهد، تا نسبتِ ابعادِ تصویر، حفظ شود. درحالی که Width و Height دو برابر شده اند، مقدار Resolution هیچ تغییری نمی کند و همان مقدار قبلی را دارد:

چیزی که تغییر کرده است، تعداد واقعی پیکسل ها در تصویر است.

 

اگر ما به Dimensions در بالای صفحه نگاه کنیم، می بینیم، درحالی که Resample روشن است، عرض بر حسب پیکسل، دو برابرشده، یعنی از مقدار 4992pixel به 9984pixel4 افزایش یافته است. و ارتفاع نیز دوبرابر شده، یعنی از مقدار 3328pixel به 6656pixel افزایش یافته است. و از آنجاییکه در حال حاضر تعداد پیکسل های تصویر، چهار برابر شده (چون عرض دو برابر و ارتفاع دو برابر شده است) ، حجم تصویر در حافظه نیز چهار برابر بزرگتر از قبل شده است. یعنی از  47.5M به 190M تبدیل شده است:

Downsampling

اگر رزولوشن را از مقدار 832pixels/inch به یک رقم معقول مانند 300pixels/inch کاهش دهیم، مشاهده می کنیم که عرض و ارتفاع بر حسب اینچ، هیچ تغییری نمی کند. اما چون Resample روشن است، ابعاد پیکسلی (Dimensions) و حجم تصویر در حافظه کاهش می یابد:

متد Interpolation یا درونیابی

در کادر کرکره ای جلوی گزینه Resample، متد های Interpolation قرار گرفته اند.وقتی شما پیکسل هایی رو از تصویر حذف می کنید یا به آن اضافه می کنید، فتوشاپ به وسیله ی متد Interpolation دوباره تصویر را طراحی میکند.این متد، به طور پیش فرض روی گزینه ی Automatic تنظیم شده است. این متد، فقط برای resampling استفاده می شود، بنابراین وقتی Resample خاموش است، این گزینه خاکستری رنگ و غیرفعال است:

اگر بر روی کادر کرکره ای جلوی گزینه Resample کلیک کنید، لیستی از متدهای Interpolation برای شما باز می شود که می توانید آنها را انتخاب کنید. بعضی از آنها برای sampling و بعضی دیگر برای downsampling مناسب هستند. این متدها می توانند، تاثیر زیادی بر روی کیفیت تصویرتان داشته باشد، همانطور که می بینید Interpolation بطور پیش فرض، روی گزینه ی Automatic تنظیم شده که در بیشتر موارد، بهترین انتخاب است.ما زمانی آن را تغییر می دهیم، که اولاً از Photoshop CC 2018 (یا نسخه های بعد از آن) استفاده کنیم و ثانیاً نیاز داشته باشیم تا تصویر را بزرگتر کنیم. در این حالت، ما متد interpolation را روی گزینه ی Preserve Details 2.0 تنظیم می کنیم. این مقدار آشنایی برای این آموزش کافی ست.جزئیات بیشتر درمورد Interpolation را در یک آموزش جداگانه، پوشش خواهیم داد:

نحوه ی توزین یا متناسب کردن افکت های لایه(layer effect)

اگر سند شما از افکت های لایه (layer effect) مانند(drop shadows, strokes, outer glows, …) استفاده می کند، به احتمال زیاد، شما می خواهید این افکت ها همراه و متناسب با تصویر تغییر سایز داده شوند. بنابراین قبل از اینکه روی Ok کلیک کنید تا اندازه ی تصویر جدید پذیرفته شود، روی نماد چرخ دنده در بالا و سمت راست کادر محاوره ای Image Size کلیک کنید و مطمئن شوید که Scale Styles انتخاب شده است:

پذیرش یا لغو سایزِ جدیدِ تصویر

اگر برای تغییر سایز تصویر آماده اید، دکمه OK را فشار دهید تا فتوشاپ تنظیمات تان را بپذیرید و کادر محاوره ای Image Size بسته شود. اگر می خواهید تنظیمات تان بدون هیچ شانسی برای بازگرداندنشان، لغو شوند، بر روی دکمه Cancel کلیک کنید:

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید