مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

سازمان دهی لایه های فتوشاپ


سازمان دهی لایه های فتوشاپ - گروه های لایه

در این مقاله ، شما اطلاعاتی را درباره گروه های لایه در فتوشاپ و این که چگونه به ما اجازه می دهند لایه های مرتبط را با هم گروه بندی کنیم و به نظم و ترتیب پنل Layers خود کمک کنیم ، کسب خواهید کرد. یاد خواهید گرفت که چگونه گروه های لایه ایجاد کنید ، لایه ها را به یک گروه اضافه کنید ، گروه های لایه را درون گروه های دیگر قرار دهید.

در آموزش های قبلی مربوط به مجموعه آموزش های لایه های فتوشاپ ، ما بررسی کردیم که لایه ها چه چیزی هستند و چرا آنها همه کارهایی را که ما در فتوشاپ انجام می دهیم ، بسیار ساده می کنند. با نکات اساسی کار در داخل پنل Layers آشنا شدیم و در مورد لایه Background و دلایل مهم تفاوت این لایه با سایر لایه های فتوشاپ اطلاعاتی کسب کردیم. همان طور که دیدید ، انجام کارها در فتوشاپ ، با لایه ها بسیار راحت تر می شوند و استفاده از آنها را به عنوان بخشی طبیعی از جریان کارها می دانیم. به زودی با جنبه مهم دیگری از کار با لایه ها - سازماندهی آنها – آشنا خواهید شد. خواه در حال رتوش یا بازیابی تصاویر باشید ، یا طراحی افکت های چاپی یا وب می کنید و یا افکت های ویژه ای را برای تصاویر خود ایجاد می کنید ، تعداد لایه های سند شما می تواند به سرعت زیاد شود و طولی نمی کشد که پنل Layers شما به یک محل آشفته تبدیل شود.

چند کار وجود دارد که می توانیم پنل Layers را مرتب نشان دهیم. یکی تغییر نام لایه ها و جایگزینی نام های پیش فرضی است که فتوشاپ به آنها می دهد ، مانند " Layer 2" و " "Layer 10 copy 12  ، را با نام های توصیفی و معنی دار جایگزین کنیم. روش دیگر و راهی که در این آموزش بررسی خواهیم کرد ، استفاده از گروه های لایه است.

یک گروه لایه بسیار شبیه به داشتن یک پوشه مجازی در پنل Layers خود است. پوشه ای که می توانید لایه های مشابه یا مرتبط را در آن قرار دهید. درست مانند یک پوشه واقعی در یک کمد بایگانی ، می توانید پوشه را هر زمان بخواهید باز کنید و محتوای آن را مشاهده کنید ، و در صورت عدم نیاز به پوشه ، می توانید آن را ببندید تا محتویات آن را با خیال راحت دور از چشم خود نگه دارید.  

این مقاله ، قسمت 7 راهنمای یادگیری لایه های فتوشاپ است.

تصویر زیر ، یک طرح تبلیغاتی است که برای یک مرکز باغبانی خیالی طراحی شده است:

 

اگر به پنل Layers ما نگاه کنید ، می بینید که حتی اگر ما کارها را پیش برده باشیم و بسیاری از لایه ها را تغییر نام داده باشیم ، هنوز چند لایه برای مرتب سازی داریم. در واقع ، ما مجبور شدیم پنل Layers را به نصف تقسیم کنیم تا راحت تر در صفحه قرار بگیرد. نیمه بالا در سمت چپ و نیمه پایین در سمت راست قرار دارد:

ممکن است به نظر برسد که لایه های زیادی در سند وجود دارد ، اما در واقع حتی لایه های بیشتری از آن چه که دیده می شود ، وجود دارند. اگر به بالای پشته لایه نگاه کنید ، می بینید که ما قبلاً یک گروه لایه را اضافه کرده ایم و آن را “Logo"  نامگذاری کرده ایم. با توجه به آیکون پوشه که در سمت چپ نام این گروه وجود دارد ، پی می بریم که این یک گروه لایه است:

باز کردن و بستن گروه های لایه

ما کار را پیش برده و چند لایه را درون گروه قرار داده ایم ، اما به طور پیش فرض ، گروه های لایه به صورت بسته شده می باشند. به همین دلیل ، نمی توانیم هیچ یک از لایه های داخل آن را ببینیم. برای باز کردن یک گروه ، کافیست روی آیکون مثلث کوچک ، در سمت چپ آیکون پوشه کلیک کنید:

این کار گروه را باز می کند ، و لایه های داخل آن را نشان می دهد. فتوشاپ با ایجاد کمی تورفتگی به سمت راست ، به ما اجازه می دهد تا بدانیم کدام لایه ها در گروه قرار دارند. در این جا ، می توانیم ببینیم که گروه Logo ما شامل پنج لایه است: (“Bud's" ، "GARDEN" ، "CENTER" ، "leaves" و "Logo background"). برای بستن یک گروه لایه پس از باز کردن آن ، کافیست دوباره روی آیکون مثلث کلیک کنید:

ممکن است خودتان حدس زده باشید که دلیل قرار دادن این پنج لایه در گروهی به نام “Logo"  این است که این لایه ها ، لایه های سازنده طرح آرم “Bud's Garden Center"  در گوشه بالا سمت چپ سند ما هستند:

یکی از مزایای استفاده از گروه های لایه ، علاوه بر منظم نگه داشتن کارها ، این است که روشن یا خاموش کردن هم زمان چندین لایه در سند را آسان می کند. به طور معمول ، برای روشن یا خاموش کردن یک لایه ، می توانیم روی آیکون مشاهده لایه آن ("کره چشم") در سمت چپ لایه در پنل Layers کلیک کنیم. ما می توانیم همین کار را با گروه های لایه نیز انجام دهیم. هم چنین ، هر گروه آیکون قابلیت مشاهده بودن خود را دارد. با کلیک روی کره چشم ، گروه “Logo"  را به طور موقت خاموش می کنیم:

با خاموش شدن گروه ، هر پنج لایه داخل گروه بلافاصله در سند پنهان می شوند. برای روشن کردن همه آنها به یک باره ، کافیست دوباره روی آیکون نمایش گروه کلیک کنیم:

ایجاد یک گروه لایه جدید

بیایید نحوه ایجاد یک گروه لایه جدید را بررسی کنیم. سریع ترین و آسان ترین راه برای ایجاد یک گروه جدید ، کلیک کردن روی آیکون New Layer Group در پایین پنل Layers است. این آیکونی است که مانند پوشه به نظر می رسد:

فتوشاپ یک گروه لایه جدید ایجاد می کند ، یک نام عمومی و پیش فرض به آن می دهد ("Group 1") و آن را درست بالاتر از هر لایه یا گروهی که هنگام کلیک روی آیکون New Layer Group ساخته شده بود ، قرار می دهد. در مورد مثال ما ، گروه “Logo"  قبلاً اضافه شده بود ، بنابراین فتوشاپ گروه جدید را بالای آن قرار می دهد:

مشکل ایجاد گروه های لایه جدید از این روش این است که تمام کاری که ما انجام داده ایم ایجاد یک گروه خالی است. هیچ لایه ای در داخل آن وجود ندارد. برای قرار دادن لایه ها در گروه ، باید آنها را به صورت دستی انتخاب  کرده و بکشید.

کلیدهای Ctrl + Z (Win) / Command + Z (Mac)  را روی صفحه کلید  فشار می دهیم تا آخرین مرحله کار خنثی شود و گروهی که اضافه کرده ایم ، حذف شود.

 

یک روش بهتر این است که ابتدا لایه هایی را که می خواهیم درون گروه قرار دهیم ، انتخاب کنیم. برای مثال ، فرض کنید ، می خواهیم لایه هایی را که آدرس مرکز باغ و ساعات کار را نشان می دهد (در گوشه پایین سمت چپ طرح) برداریم و آنها را درون گروه خود قرار دهیم. در کل هشت لایه وجود دارد که باید آنها را انتخاب کنیم. برای انجام این کار ، با کلیک بر روی بالاترین لایه مورد نظر خود شروع می کنیم (لایه متن " Open Year 'Round "):

بعد ، کلید Shift را نگه داشته و روی پایین ترین لایه کلیک می کنیم. با این کار هر دو لایه به اضافه تمام لایه های بین آن انتخاب می شوند. اکنون هشت لایه خود را انتخاب کرده ایم. در این جا توجه به این نکته بسیار مهم است که تمام لایه هایی که می خواهیم داخل یک گروه قرار دهیم ، درست در بالا یا پایین یکدیگر  در یک ستون قرار دارند. معمولاً تلاش برای گروه بندی لایه هایی که در سراسر پنل Layers پراکنده شده اند و لایه های دیگری نیز بین آنها قرار دارند ، معمولاً در طرح شما مشکل ایجاد می کنند. گروه های لایه با لایه هایی که در یک ستون پشت سرهم ، مانند مثال ما ، قرار دارند ، بهتر عمل می کنند:

با انتخاب تمام لایه های مورد نظر ، روی آیکون منو در گوشه سمت راست بالای پنل Layers کلیک کنید (در نسخه های قبلی فتوشاپ ، آیکون منو به صورت یک فلش کوچک به نظر می رسد):

از منوی ظاهر شده گزینه  New Group from Layers را انتخاب کنید:

Photoshop با باز کردن یک کادر محاوره ای ، از شما می خواهد گروه جدید را نامگذاری کنید. نام آن را " Address / Hours " می گذاریم. پس از اتمام کار ، OK را کلیک کنید تا کادر محاوره ای بسته شود:

اکنون ، می توانیم در پنل Layers ببینیم که یک گروه لایه جدید به نام " Address / Hours " ، در زیر گروه "Logo" نشسته است. همان طور که قبلاً اشاره کردیم ، گروه جدید به طور پیش فرض بسته شده است ، بنابراین لایه ها در حال حاضر درون آن قرار دارند:

اگر بخواهیم لایه های داخل گروه را ببینیم ، می توانیم با کلیک روی آیکون مثلث آن ، گروه را باز کنیم و اکنون هر هشت لایه قابل مشاهده هستند:

دوباره گروه را می بندیم تا ببینید که فقط با قرار دادن این هشت لایه مرتبط در یک گروه لایه ، توانستیم فضای قابل توجهی را در پنل Layers خود آزاد کنیم و از شلوغی آن به میزان قابل توجهی بکاهیم:

همان طور که قبلاً با گروه “Logo"  مشاهده کردیم ، اکنون می توانیم با کلیک بر روی آیکون قابلیت مشاهده گروه ، تمام لایه های داخل گروه " Address / Hours" را یک باره خاموش کنیم:

فوراً ، تمام اطلاعات موجود در گوشه پایین سمت چپ طرح خاموش می شوند. با کلیک مجدد بر روی آیکون قابلیت مشاهده گروه ، هر زمان که بخواهیم می توانیم آن را دوباره روشن کنیم:

چندین مورد دیگر وجود دارد که علاوه بر روشن و خاموش کردن قابلیت مشاهده لایه ها ، می توانیم با لایه های گروه بندی شده در فتوشاپ انجام دهیم. می توانیم همه آنها را یک باره با استفاده از ابزار Move انتقال دهیم ، می توانیم با دستور Free Transform اندازه آنها را تغییر داده و تغییر شکل دهیم. حتی می توانیم ماسک های لایه ای را به گروه ها اضافه کنیم!

برای این که از موضوع اصلی این آموزش خارج نشویم ، به هدف اصلی و مزیت گروه های لایه ، یعنی سازماندهی بهتر لایه ها و پنل Layers خواهیم پرداخت.

 

حذف لایه ها از یک گروه

اگر بعد از این که لایه ها را با هم گروه کردید ، متوجه شدید که باید آنها را جدا کنید ، ساده ترین راه برای این کار کلیک راست (Win)  /  Control-click (Mac) در هر نقطه از گروه در پنل Layers است:

سپس ، گزینه  Ungroup Layers را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید:

این کار ، لایه ها را به حالت دسته بندی نشده اصلی باز می گرداند. خود گروه لایه نیز حذف می شود:

گروه های تو درتو درون گروه های دیگر

فتوشاپ ، نه تنها به ما اجازه می دهد تا لایه ها را با هم گروه بندی کنیم ، بلکه اجازه می دهد گروه های لایه را نیز گروه بندی کنیم! به عنوان مثال ، ما می خواهیم دو گروه لایه ای را که قبلاً اضافه کرده ایم (“Logo"  و   “Address / Hours"  ) ، هر دو را در گروه جدید دیگری قرار دهیم. گروه بندی دو یا چند گروه لایه با هم هیچ تفاوتی با گروه بندی لایه های جداگانه ندارد. ابتدا باید گروه های مورد نظر خود را انتخاب کنیم. ما قبلاً گروه " Address / Hours " را انتخاب کرده ایم ، بنابراین کلید Shift را نگه داشته و روی گروه "Logo" بالای آن کلیک می کنیم. با این کار هر دو گروه هم زمان انتخاب می شوند:

با انتخاب هر دو گروه ، روی آیکون منو در گوشه سمت راست بالای پنل Layers کلیک می کنیم ، همان طور که قبلاً انجام دادیم:

از منوی ظاهر شده ، گزینه New Group from Layers را انتخاب می کنیم. حتی اگر در واقع بخواهیم یک گروه جدید از گروه های دیگر ایجاد کنیم ، هنوز هم فتوشاپ به ما می گوید: "گروه جدید از لایه ها" :

در کادر محاوره ایی ظاهر شده ، نام گروه را " Left Column" نامگذاری می کنیم ؛ زیرا محتویات گروه "Logo" و " Address / Hours" ستون سمت چپ طرح ما را تشکیل می دهند:

روی OK کلیک می کنیم تا کادر محاوره ای بسته شود. در این زمان Photoshop یک گروه لایه جدید به نام “Left Column"  ایجاد می کند. اگر با کلیک بر روی آیکون مثلث ، گروه جدید را باز کنیم ، گروه های “Logo"  و “Address / Hours"  را در داخل آن می بینیم:

حذف گروه ها از یک گروه بزرگ تر نیز به همان روشی انجام می شود که گروه های جداگانه را حذف کردیم. کافیست روی هر قسمت از گروه لایه در پنل Layers ، کلیک راست (Win)  /  Control-click (Mac) کنید و از فهرست باز شده گزینه Ungroup Layers را انتخاب کنید:

و اکنون ، مجدداً دو گروه لایه جداگانه خود را داریم:

برای پایان دادن به سازماندهی پنل Layers خود ، به سرعت تمام لایه های ستون مرکزی طرح خود را انتخاب می کنیم (متن و تصاویر " “Huge Savings! و " Huge Selection!"):

اگر شما فردی هستید که میانبرهای صفحه کلید را به دستورات منو ترجیح می دهید ، یک راه سریع برای ایجاد گروه از لایه های انتخابی خود این است که به راحتی کلیدهای Ctrl + G (Win) / Command + G (Mac) را روی صفحه کلید خود فشار دهید. فتوشاپ بلافاصله لایه های شما را در یک گروه قرار می دهد ، با این تفاوت که ، به جای این که به شما فرصتی دهد که ابتدا نام آن را انتخاب کنید ، یک نام عمومی و پیش فرض به آن می دهد. در این جا ، لایه های ما در گروه جدیدی به نام "Group 1" قرار گرفته اند:

برای جداسازی گروه ها با استفاده از میانبر صفحه کلید ، کلیدهای Shift + Ctrl + G (Win) / Shift + Command + G (Mac)  را فشار دهید.

 

برای تغییر نام گروه و دادن نام توصیفی به آن ، مستقیماً روی نام گروه در پنل Layers دوبار کلیک کنید و نام جدید را تایپ کنید ، درست مثل این که یک لایه عادی را تغییر نام می دهید. ما نام آن را " Selection / Savings " می گذاریم. برای قبول تغییر نام ، کلید Enter (Win) / Return (Mac)  را فشار دهید:

از اینجا کجا بریم ...

همان طور که در این آموزش دیده ایم ، گروه های لایه راهی آسان و راحت برای دسته بندی لایه های مرتبط با هم هستند ، فضای پنل Layers را آزاد می کنند و از آشفتگی و بهم ریختگی آن جلوگیری می کنند. اما کارهای بیشتری می توانیم با آنها انجام دهیم. در آموزش بعدی در راهنمای یادگیری لایه ها ، به قدرت واقعی گروه های لایه خواهیم پرداخت.

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید