مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ساخت قلم موی حباب دار Bubble Brush در فتوشاپ


ساخت قلم مو حباب دار (Bubble Brush) در فتوشاپ

ما در این آموزش ، نحوه ساخت قلم موی حباب دار در فتوشاپ را به شما آموزش خواهیم داد. همه جزئیات را چنان به شما توضیح خواهیم داد که همه بتوانند این قلم مو را ایجاد کنند ، حتی کسانی که برای اولین بار فتوشاپ را باز کرده اند.

آن چه که شما در این آموزش یاد خواهید گرفت ، عبارتند از:

  • نحوه ایجاد قلم مو در فتوشاپ
  • نحوه ایجاد قلم مو حباب دار در فتوشاپ
  • نحوه انجام تنظیمات قلم مو در فتوشاپ
  • نحوه استفاده از قلم مو روی یک عکس

آن چه که شما برای این آموزش نیاز دارید:

برای ایجاد طرحی که در ابتدای مقاله نشان داده شده است ، شما به منابع زیر نیاز دارید:

 

1. ایجاد قلم موی حباب دار در فتوشاپ

ابتدا یک سند جدید ایجاد کنید. برای ایجاد یک سند جدید ، به منوی File> New بروید و اندازه Width و Hieght را روی 2500 پیکسل و میزان Resolution تصویر را روی مقدار  72 px / in تنظیم کنید.

2. نحوه ایجاد قلم مو حباب دار در فتوشاپ

مرحله 1

در این بخش از آموزش ، ما می خواهیم یک پلاگین قلم مو حباب دار ایجاد کنیم. برای ایجاد یک لایه جدید ، به بحش Layer> New> Layer بروید و نام لایه را Bubble بگذارید.

مرحله 2

حالا ابزار Ellipse Tool (U)  را انتخاب کنید. روی قسمتی از بوم کلیک کنید تا یک لایه جدید ellipse shape ایجاد کنید و اندازه Width و Height را روی px 1000 تنظیم کنید. سپس ، مقدار Fill Solid Color را روی No Colour ، مقدار Stroke Solid Color را روی #4c4c4c و Stroke Width را روی مقدار 20 px تنظیم کنید. سپس ، این لایه را هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی روی مرکز بوم هم تراز کنید.

مرحله 3

روی این لایه کلیک راست کرده و گزینه Blending Options را انتخاب کنید. سپس ، سبک Outer Glow را انتخاب کرده و از تنظیمات زیر استفاده کنید:

مرحله 4

حالا به بخش Layer> Layer Style> Create Layer بروید تا یک لایه جدید با استفاده از سبک لایه فعلی ایجاد کنید.

مرحله 5

لایه Bubble's Outer Glow را انتخاب کرده و کلیدهای Control-J را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا یک کپی از این لایه ایجاد شود. سپس ، کلیدهای Control-E را فشار دهید تا این لایه جدید با لایه زیرین ادغام شود.

مرحله 6

حالا به بخش Filter> Blur> Gaussian Blur رفته و مقدار Radius را روی 5 px تنظیم کنید.

مرحله 7

بر روی تصویر کوچک لایه Bubble کلیک کنید تا این لایه را انتخاب کنید. سپس ، به بخش Layer> Layer Mask> Reveal Selection بروید و یک ماسک لایه اضافه کنید تا منطقه انتخاب شده لایه را نشان دهد.

مرحله 8

اکنون لایه Bubble را انتخاب کنید ، به بخش Layer> New Fill Layer> Gradient Fill بروید تا یک لایه جدید برای تنظیم گرادیانت ایجاد کنید ، نام آن را Reflection_1 بگذارید و از تنظیمات زیر استفاده کنید:

مرحله 9

بر روی تصویر کوچک این لایه دوبار کلیک کنید و با استفاده از ابزار Move (V)  ، روی قسمتی از بوم کلیک کرده و بکشید تا گرادیانت مانند تصویر زیر پر شود.

مرحله 10

اکنون بر روی این لایه کلیک راست کرده و گزینه Rasterize Layer را انتخاب کنید تا آن را رستر (rasterize) کنید. سپس ، روی ماسک لایه مربوط به لایه Bubble's Outer Glow کلیک-Alt کنید و آن را روی ماسک لایه مربوط به لایه Reflection_1 بکشید تا جایگزین آن شود.

مرحله 11

لایه Bubble را انتخاب کنید ، به بخش Layer> New Fill Layer> Gradient Fill بروید تا یک لایه جدید برای تنظیم گرادیانت ایجاد کنید ، نام آن را Reflection_2 بگذارید و از تنظیمات زیر استفاده کنید:

مرحله 12

اکنون بر روی این لایه کلیک راست کرده و گزینه Rasterize Layer را انتخاب کنید تا آن را رستر کنید. سپس ، برای انتخاب بوم ، کلیدهای Control-A را روی صفحه کلید خود فشار دهید ، ابزار Move (V)  را انتخاب کنید و روی Align Bottom Edges کلیک کنید تا این لایه به صورت عمودی تراز شود. پس از آن ، به بخش Filter> Distort> Pinch رفته و مقدار آن را روی -100% تنظیم کنید.

مرحله 13

پوزیشن این لایه را در مختصات  X: 1250.5 px و Y: 1587.5 px قرار دهید. سپس ، به بخش Filter> Blur> Gaussian Blur رفته و مقدار Radius را روی 10 px تنظیم کنید.

مرحله 14

حالا روی لایه ماسک مربوط به لایه Reflection_1 کلیک-Alt کنید و آن را روی ماسک لایه مربوط به لایه Reflection_2 بکشید تا جایگزین آن شود. پس از آن ، مقدار Opacity این لایه را به 80٪ تغییر دهید.

مرحله 15

تصویر کوچک لایه Reflection_1 را انتخاب کنید ، به بخش Edit> Define Brush بروید تا این شکل را به عنوان یک brush تعریف کنید و نام آن را Temp بگذارید.

مرحله 16

اکنون کلید B را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید ، در قسمتی از داخل بوم کلیک راست کرده ، گزینه Temp قلم مو را انتخاب کرده و کلید Enter را بزنید. سپس به بخش Window> Brush بروید و در پنجره Brush از تنظیمات زیر استفاده کنید:

مرحله 17

برای تعریف این قلم مو با تنظیمات جدید به عنوان قلم موی جدید ، بر روی آیکون top-right در گوشه پایین سمت راست پنل Brush کلیک کنید و نام آن را Bubble Brush بگذارید.

3. نحوه استفاده از Bubble Brush بر روی عکس

مرحله 1

در این بخش ، ما می خواهیم قلم مو حبابی خود را بر روی یک عکس اعمال کنیم.

 

ابتدا با رفتن به بخش File> Open ، عکس خود را انتخاب کرده و روی کلید Open کلیک کنید ، عکسی را که می خواهید با آن کار کنید ، باز کنید. سپس ، روی صفحه کلید خود ، کلیدهای Control-Shift-N را فشار دهید تا یک لایه جدید ایجاد شود ، ابزار قلم مو (B)  را انتخاب کنید ، قلم مو Bubble Brush را انتخاب کرده ، و رنگ foreground را روی #ffffff تنظیم کنید و روی عکس خود رنگ آمیزی کنید. در صورت تمایل از اندازه و تنظیمات مختلف قلم مو استفاده کنید. پس از آن ، نام این لایه را Bubbles بگذارید.

مرحله 2

حالا Blending Mode این لایه را به Overlay تغییر دهید. سپس ، کلیدهای Control-J را صفحه کلید خود فشار دهید تا این لایه کپی شود. پس از آن ، حالت Blending Mode این لایه جدید را به Normal و میزان Opacity را به 50٪ تغییر دهید و نام آن را Bubbles_Intensity بگذارید.

مرحله 3

لایه Bubbles را انتخاب کرده و کلیدهای Control-J را از صفحه کلید فشار دهید تا لایه کپی شود. سپس ، این لایه جدید را دقیقاً زیر لایه Bubbles در پنل Layers بکشید. پس از آن ، به بخش Filter> Blur> Gaussian Blur رفته و میزان Radius را روی 5 px تنظیم کنید و Blending Mode این لایه را به Linear Dodge (Add)  تغییر دهید ، میزان Opacity را 50٪ قرار دهید و نام آن را Bubbles_Glow بگذارید.

شما موفق شدید!

تبریک می گوییم ، شما موفق شدید! در این مقاله یاد گرفته اید که چگونه یک قلم موی حباب دار را در فتوشاپ ایجاد کنید. در این جا نتیجه نهایی کار ما را مشاهده می کنید:

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید