مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

روش صحیح ایجاد متن های منحنی وار در فتوشاپ


روش صحیح ایجاد متن های منحنی وار در فتوشاپ

امروزه آرم ها  و لوگوهای retro  از محبوب بسیاری برخوردار هستند و بیشتر آنها دارای نوعی متن منحنی وار هستند. بیشتر افراد برای ایجاد چنین متن هایی از ابزار Text Warp استفاده می کنند. اما این کار در نهایت منجر به تغییر شکل متن می شود. در این آموزش ، به شما نشان می دهیم که چگونه شکل ظاهری این متن ها تغییر شکل می دهند و شما چطور می توانید بدون ایجاد تغییر در شکل و ظاهر حروف ، متن خود را به صورت صحیح در قالب یک منحنی ایجاد کنید.

چرا به نظر می رسد که متن منحنی وار ایجاد شده توسط ابزار Text Warp  تغییر شکل داده است؟

به دو آرم زیر نگاهی بیندازید - آرم سمت چپ با ابزار Warp Text خمیده شده ، در حالی که دیگری در مسیر منحنی ایجاد شده است. در نگاه اول ، هر دو یکسان به نظر می رسند ؛ اما اگر با دقت به متن ها نگاه کنید ، متوجه می شوید که متن تصویر سمت چپ تغییر شکل داده است (حروف در نیمه بالا بزرگ شده اند).

در اینجا یک مثال دیگر می آوریم که به صورت یک متن ساده است تا نحوه تغییر شکل آن را بهتر مشاهده کنید.

از ابزار Warp Text استفاده نکنید.

پیش از همه توصیه می کنیم ، هرگز متن منحنی وار را با استفاده از ابزار Warp Text ایجاد نکنید. وقتی ابزار Text را انتخاب کرده اید، می توانید ابزار Warp Text را در نوار Options مشاهده کنید و حتی این ابزار می تواند نتایج سریع و آسانی به همراه داشته باشد ، اما این نتایج بسیار آماتور هستند. از ابزار Warp Text فقط باید برای تغییر شکل های جزئی در متن مانند ایجاد برآمدگی کم و غیره استفاده کنید.

نحوه ایجاد متن در یک مسیر منحنی وار

روش مناسب برای انجام این کار ، ایجاد یک مسیر منحنی است و سپس افزودن متن به این مسیر می باشد. ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

مرحله 1

ابتدا ابزار Ellipse را از نوار ابزار انتخاب کنید. می توانید هر شکلی را که دوست دارید انتخاب کنید یا از ابزار Pen (P)  برای ترسیم مسیر که متن شما آن را دنبال کند ، استفاده کنید. در مورد تصویر ما ، ابزار Ellipse مناسب ترین انتخاب است.

مرحله 2

در نوار options  ، روی منوی کشویی کلیک کرده و گزینه Path را انتخاب کنید.

مسیری را روی سند خود ترسیم کنید. می توانید کلید Shift را هنگام کشیدن مسیر پایین نگه دارید تا یک دایره کامل ترسیم شود (یا از شکل دیگری مانند مربع / چند ضلعی استفاده کنید).

برای تغییر مکان مسیر خود ، به ابزار Path Selection بروید و مسیر را در جهت دلخواه بکشید.

مرحله 3

سپس ، به ابزار Text (T)  بروید و سپس در یک قسمت از مسیر کلیک کنید. وقتی روی مسیر قرار می گیرید ، نشانگر شما باید به یک نشانگر متن با یک خط منحنی در میان آن تغییر شکل دهد.

متن خود را تایپ کنید. اگر می خواهید متن شما در مرکز قرار گیرد ، به یاد داشته باشید که آن را در نوار Options تنظیم کنید.

مرحله 4

اکنون متن خود وارد کرده ایم ، اما کاملاً منطبق بر مسیر نیست. ابتدا می توانیم برای قرار دادن متن در مرکز تصویر ، نقاط شروع و انتها را تنظیم کنیم. در مسیر ، دو نقطه پیدا می کنیم. برای این منظور به ابزار Path Selection می رویم و سپس نقطه نمایان شده را می کشیم تا متن تغییر مکان دهد. نشانگر ماوس باید به شکل مکان نمای متنی با دو فلش تغییر شکل دهد. در صورت کشیدن ، اگر بخواهیم نقطه را کاملاً در مرکز قرار دهیم ، می توانیم کلید Shift را نگه داریم.

 

مرحله 5

به نظر می رسد که مسیر متن ما بسیار بزرگ است و متن با آرم هم مرکز نیست. برای رفع این مشکل می توانید مسیر را با استفاده از ابزار Transform تغییر اندازه دهید. کلید Ctrl / Cmd + T را فشار دهید یا به بخش Edit> Free Transform بروید. در حالی که کلیدهای Shift و Alt را نگه داشته اید ، نقاط گوشه کادر transform  را به سمت مرکز بکشید تا مسیر تغییر اندازه یابد. هنگامی که کلیدهای Alt و Shift را نگه دارید ، تغییر شکل به صورتی خواهد بود که از مرکز و در همان نسبت ابعاد مسیر تغییر شکل یابد. برای اعمال تغییرات ، کلید Enter را فشار دهید.

متن ما اکنون در مرکز قرار دارد.

ایجاد تنظیمات اضافی در متن

روش های بسیاری برای ایجاد خلاقیت در متن در طول مسیر وجود دارد.

وارونه کردن متن در طول مسیر

با انتخاب ابزار Path Selection ، به راحتی نقطه موجود بر روی متن را به سمت مرکز شکل بکشید تا متن را وارونه کنید.

تغییر جهت متن

با انتخاب ابزار Text ، روی کلید “Toggle text orientation"   در نوار options  کلیک کنید تا متن تغییر جهت دهد.

نتایج نهایی

 

اکنون با موفقیت توانستید یک متن منحنی وار را در طول یک مسیر دایره ای شکل ایجاد کنید. امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را برده باشید.

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید