مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

تنظیمات ضروری پنل لایه ها


تنظیمات ضروری پنل لایه ها

در سومین آموزش راهنمای یادگیری لایه ها ، به کادر محاوره ای  Layers Panel Options فتوشاپ و تنظیماتی که به ما امکان می دهد ظاهر پنل Layers را شخصی سازی کنیم و کارها را با بازده بیشتری ادامه دهیم ، خواهیم پرداخت.

در این آموزش ، ما نگاهی گذرا به چند روش ساده می اندازیم که ممکن است برای شخصی سازی پنل Layers خود در فتوشاپ از آن آگاه نباشید تا از درهم و برهمی ناخواسته جلوگیری کنید و فضای کار تمیزتر و کارآمدتری ایجاد کنید. ما در این جا از Photoshop CC استفاده خواهیم کرد ، اما این نکات در هر نسخه جدیدی از فتوشاپ کاربرد دارند.

تغییر اندازه تصویر بند انگشتی پیش نمایش

اگر به پنل Layers نگاه کنیم ، می بینیم که تصویر ما روی لایه Background نشسته است. ما می دانیم که تصویر روی لایه Background قرار دارد ؛ زیرا فتوشاپ تصویر بند انگشتی پیش نمایش محتوای لایه را به ما ارائه می دهد:

بسته به آن چه که برای ما مهم تر است ، می توانیم اندازه تصویر کوچک پیش نمایش را تغییر دهیم. تصاویر کوچک پیش نمایش بزرگ تر ، دیدن محتوای هر لایه را برای ما راحت تر می کنند ، در حالی که تصاویر کوچک پیش نمایش کوچک تر باعث می شوند که صفحه تمیز و مرتب باشد. یکی از روش های تغییر اندازه تصویر بند انگشتی از طریق منوی پنل Layers است. روی آیکون کوچک منو در گوشه بالا ، سمت راست پنل Layers کلیک کنید:

سپس Panel Options را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید:

با این کار ، کادر محاوره ای Layers Panel Options باز می شود. در بالای کادر ، گزینه های Thumbnail Size وجود دارد. ما می توانیم اندازه کوچک ، متوسط یا بزرگ را انتخاب کنیم که با سه تصویر با اندازه های مختلف نشان داده شده است یا اگر اصلاً نمی خواهید تصویر کوچک پیش نمایش را مشاهده کنید ، None را انتخاب کنید. انتخاب هر کدام از آنها به سلیقه شما بستگی دارد. ما در این جا تصویر با اندازه بزرگ را انتخاب می کنیم:

روی OK کلیک می کنیم تا کادر محاوره ای Layers Panel Options بسته شود و اکنون پنل Layers ما بزرگ ترین اندازه تصویر کوچک پیش نمایش را نشان می دهد:

 

روش دیگر برای تغییر اندازه تصویر کوچک ، کلیک راست (Win) / کنترل کلیک (Mac)  در هر جایی از فضای خالی زیر لایه ، در پایین پنل Layers است ، سپس اندازه Small ، Medium ، Large یا No Thumbnails برای حالت بدون تصویر کوچک پیش نمایش را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که اگرچه این روش سریع تر است ، بسته به تعداد لایه هایی که در حال حاضر در پنل Layers خود دارید ، ممکن است فضای خالی زیر لایه پایینی وجود نداشته باشد. در این صورت ، برای تغییر اندازه تصویر بند انگشتی خود باید از اولین روشی که بررسی کردیم (انتخاب Panel Options از منوی اصلی پنل لایه ها) استفاده کنید:

 

خاموش کردن ماسک های لایه پیش فرض

در حالی که تصاویر کوچک پیش نمایش بزرگ تر می توانند قابلیت مشاهده محتوای لایه هایمان را برای ما راحت تر کنند ، اما تصاویر کوچک ماسک لایه اغلب می توانند پنل Layers ما را بدون دلیل منطقی بهم بریزند ، مخصوصاً وقتی صحبت از لایه های Fill and Adjustment فتوشاپ می شود. به طور پیش فرض ، هر بار که یک لایه Fill یا Adjustment جدید به یک سند اضافه می کنیم ، در صورتی که بخواهیم فقط یک منطقه خاص از تصویر را هدف قرار دهیم ،  Photoshop یک ماسک لایه را در اختیار ما قرار می دهد. به عنوان مثال ، ممکن است یک لایه تنظیم Levels یا Curves به طور خاص برای روشن کردن چشم های فرد یا سفید کردن دندان های او اضافه کنیم و در این صورت ، ما به ماسک لایه نیاز داریم که فقط باید مناطقی را تحت تأثیر قرار دهد ،  که مورد هدف قرار گرفته اند.

در برخی مواقع دیگر ، شاید بیشتر اوقات ، می خواهیم لایه Fill یا Adjustment روی کل تصویر اعمال شود ، به این معنی که ماسک لایه مورد نیاز نیست و تصویر بند انگشتی آن در پنل Layers فضای بیشتری را اشغال می کند. در این جا ، ما یک لایه Levels adjustment  را برای تنظیم روشنایی و کنتراست تصویر به سند خود اضافه کرده ایم. در این مثال ، به ماسک لایه برای لایه تنظیمات خود نیازی نداریم ، اما به هر حال فتوشاپ یکی از آن ها را اضافه کرده است ، و این باعث می شود پنل Layers ما بهم ریخته و نامرتب به نظر برسد. به خاطر وجود تصویر کوچک بندانگشتی ماسک لایه که جلوی دید را می گیرد ، حتی نمی توانیم نام لایه تنظیمات خود را ببینیم:

 

بسیاری از کاربران فتوشاپ ترجیح می دهند ماسک لایه پیش فرض را برای لایه های Fill و Adjustment خاموش کرده و به سادگی و در صورت نیاز یک ماسک لایه ، آن را به صورت دستی اضافه کنند. اگر از خود می پرسید که تفاوت بین لایه Fill و Adjustment چیست ، اگر بر روی ایکون New Fill or Adjustment Layer در پایین پنل Layers کلیک کنیم:

 

لایه های Fill سه نوع اول در بالای لیست هستند - Solid Color ، Gradient  و Pattern. همه موارد زیرین ، مربوط به لایه Adjustment هستند:

برای خاموش کردن ماسک لایه پیش فرض برای سه لایه Fill ، یک بار دیگر روی آیکون منو در گوشه بالا سمت راست پنل Layers کلیک کنید و گزینه Panel Options را از لیست انتخاب کنید ، همان طور که قبلاً این کار را کردیم. سپس ، در قسمت پایین کادر محاوره ای Layers Panel Options ، علامت گزینه ای را که می گوید Use Default Masks on Fill Layers را بردارید:

برای خاموش کردن ماسک پیش فرض برای لایه های Adjustment ، در واقع باید از پنل Layers به پنل Adjustments برویم. روی آیکون منو در گوشه بالا سمت راست پنل Adjustments کلیک کنید:

سپس ، در منویی که ظاهر می شود ، گزینه ای را که می گوید Add Mask by Default ، می بینید. علامت کنار نام آن به ما می گوید که فعلاً گزینه فعال است. برای غیرفعال کردن آن روی گزینه کلیک کنید:

و حالا ، دفعه بعدی که یک لایه Fill or Adjustment کنیم ، بدون ماسک لایه ظاهر می شود و مهم تر از همه ، تصویر کوچک ماسک ، دیگر ناخواسته در پنل Layers فضا اشغال نمی کند:

 

وقتی به یک لایه Fill or Adjustment نیاز داریم ، به راحتی می توانیم یک ماسک لایه را با کلیک کردن روی آیکون Add Layer Mask در پایین پنل لایه ها ، به صورت دستی اضافه کنیم:

 

ما هم چنان می توانیم در صورت نیاز ، تصویر کوچک ماسک لایه ای که فضای زیادی را اشغال می کند ، باز گردانیم:

 

خاموش کردن کلمه "کپی" در لایه های کپی شده

یکی از ترجیحات نهایی که می تواند به پنل Layers کمک کند تا آن را مرتب نگه داریم این است که به فتوشاپ بگوییم کلمه "Copy" را به نام لایه های کپی شده ما اضافه نکند. به طور پیش فرض ، هر زمان که یک لایه را کپی می کنیم ، فتوشاپ کلمه " Copy " را به انتهای نام لایه اضافه می کند. وقتی ما شروع به تهیه کپی از لایه های کپی شده خود می کنیم ، بدتر می شود ، زیرا در انتها با نام لایه هایی مانند " Layer 1 copy 2 " ، " Layer 1 copy 3 " و موارد دیگر مواجه می شویم:

 

برای خاموش کردن این رفتار پیش فرض ، یک بار دیگر روی ایکون منوی پنل Layers کلیک کنید و گزینه های Panel Options را از فهرست انتخاب کنید. سپس ، در پایین پایین کادر محاوره ای Panel Options ، علامت گزینه “Add "copy" to Copied Layers and Groups” را بردارید:

با غیرفعال کردن این گزینه ، دفعه دیگر که نسخه هایی از یک لایه (یا یک گروه لایه) را ایجاد می کنید ، کلمه "Copy" به نام ها اضافه نمی شود:

 

در آموزش بعدی در راهنمای یادگیری لایه ها ، همه چیز را درباره یک نوع خاص از لایه ها در فتوشاپ ، یعنی لایه پس زمینه را یاد خواهیم گرفت. خواهیم آموخت که چرا لایه Background با لایه های دیگر متفاوت است ، به محدودیت هایی که باید از آنها آگاه باشیم و راه آسان برای دور زدن آنها را خواهیم آموخت!

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید