مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

تغییر پس زمینه ی افکت متنی در فتوشاپ


در این آموزش، به یکی از محبوب ترین سوالات پاسخ می دهیم. اینکه چگونه یک افکت متنی با یک پس زمینه شفاف ایجاد و ذخیره کنیم تا بتوانیم آنرا را روی یک پس زمینه متفاوت قرار دهیم.به طور معمول، افکت متنی در فتوشاپ را در پس زمینه ساده رنگی (معمولا سیاه یا سفید) ایجاد می کنیم. اما هنگامی که این افکت انجام می شود، اغلب می خواهیم آن را به یک پس زمینه دیگر منتقل کنیم. به این معنی که ما نیاز به یک راهی برای حذف پس زمینه اصلی و جایگزین کردن آن با یک پس زمینه ی شفاف (transparent) هستیم. خب چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ کار ساده ای است. در این آموزش، سه راه برای انجام این کار خواهیم آموخت. من از Photoshop CC استفاده خواهم کرد اما شما می توانید با تمام نسخه های اخیر این کار را انجام دهید. بیایید شروع کنیم!

افکت متنی

در آموزش قبل نحوه ی ایجاد یک افکت متنی را توضیح دادیم. در آن آموزش به شما یاد دادیم چگونه یک متن طلایی را مطابق با تصویر زیر ایجاد کنید:

پس زمینه جدید

در این آموزش می خواهیم، از تصویر زیر برای پس زمینه ی متن استفاده کنیم. این تصویر را از Adobe Stock دانلود نموده ایم:

نحوه ایجاد پس زمینه شفاف (transparent)

به پنل Layers می رویم. مشاهده می کنیم که برای ساخت این افکت متنی، از سه لایه استفاده شده است. این لایه ها عبارتند از "Sparkles" در بالا (لایه ای که حاوی درخشش های کوچک روی متن می باشد)و دو لایه ی متن در زیر آن. همچنین لایه ی پس زمینه یا Background را در زیرِ تمام این لایه ها داریم که با رنگ سیاه پر شده است:

خاموش کردن لایه Background

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که ابتدا پس زمینه (background) اصلی را حذف کنیم و یک زمینه ی Transparent را جایگزین آن کنیم. برای مخفی کردن پس زمینه، فقط کافی ست بر روی آیکون Visibility که به شکل می باشد کلیک کنید تا لایه Background را خاموش کنید:

با این کار، متن ما در یک پس زمینه شفاف (transparent) قرار می گیرد. فتوشاپ transparent را با پترن های شطرنجی نشان می دهد:

نحوه ی قرار دادن افکت متنی بر روی پس زمینه جدید

بعد از اینکه پس زمینه را شفاف (transparent) نمودیم، می خواهیم افکت متنی را بر روی پس زمینه جدیدمان قرار دهیم. چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

روش 1: با استفاده از فرمت فایل PNG

راه اول این است که افکت را به فرمت فایلی ذخیره کنیم که از شفافیت (transparency) پشتیبانی می کند. فرمت JPEG از شفافیت (transparency) پشتیبانی نمی کند. اما فرمت PNG از شفافیت (transparency) پشتیبانی می کند و این همان فرمتی است که ما نیاز داریم.

چگونه افکت متنی را به عنوان یک فایل PNG ذخیره کنید

برای اینکه افکت متنی را به صورت یک فایل PNG ذخیره کنید، به منوی File در نوار منو (Menu bar) بروید و Save As را انتخاب کنید:

در جعبه محاوره ای، نام فایل تان را بنویسید (در این مثال فایل را "Gold text" نامگذاری می کنیم). سپس فرمت فایل را PNG قرار دهید و محل ذخیره ی فایل را مشخص کنید و در نهایت روی دکمه Save کلیک کنید:

تنظیمات فرمت PNG

فتوشاپ از شما می خواهد تا تنظیمات فشرده سازی برای فایل PNG را انتخاب کنید. با توجه به نسخه ی فتوشاپی که از آن استفاده می کنید، این قسمت متفاوت خواهد بود. اما ما همیشه گزینه ی smallest file size را انتخاب می کنیم. برای بستن کادر محاوره ای روی OK کلیک کنید:

باز کردن background جدید

بعد از ذخیره ی فایل، background جدیدتان را باز کنید:

قرار دادن فایل PNG در سند

به منوی File بروید و در فتوشاپ CC گزینه ی Place Embedded را انتخاب کنید. در فتوشاپ CS6 و نسخه های قبل از آن، Place را انتخاب کنید:

فایل PNGی که قبلا ذخیره کرده اید را انتخاب کنید و سپس روی Place کلیک کنید:

فتوشاپ فایل را روی background قرار می دهد:

شما می توانید در صورت نیاز از دستگیره های Free Transform برای تغییر اندازه افکت متنی، استفاده کنید. اما در این مثال، نیازی به تغییر اندازه ی متن نداریم و فقط با فشردن دکمه ی Enter در ویندوز یا return در مک آن را تایید می کنیم. در تصویر زیر افکت، روی background جدید قرار گرفته است :

اگر به پنل Layers نگاه کنیم، مشاهده می کنیم، افکت متنی ما به صورت یک smart object بالاتر از تصویر اضافه شده است. وجود آیکون smart object در سمت راست و پایین تصویر بند انگشتی، موید این مطلب است. یک نکته ی مهم در مورد smart object ها این است که ما می توانیم آنها را بدون هیچگونه افت کیفیتی، تغییر اندازه دهیم:

روش 2: Copy  و Paste

اولین روش برای انتقال یک افکت متنی به پس زمینه جدید را بیان نمودیم. در این مرحله می خواهیم دومین روش را بیان کنیم که در آن نیازی به ذخیره سند به صورت یک فایل جداگانه نیست. افکت موجود را با کشیدن آن بر روی سطل زباله که در پایین پنل Layers قرار دارد، حذف می کنیم:

با این کار فقط تصویر background باقی می ماند:

به سندِ حاوی افکت متنی، سوئیچ کنید. چون لایه Background هنوز خاموش است، پس زمینه ی transparent  پشتِ متن را می توانید مشاهده کنید:

ادغام افکت متنی بر روی یک لایه جدید

راه دیگر برای انتقال افکت متنی به یک پس زمینه جدید، کپی کردن و قرار دادن آن در سند دیگر است. برای ساده تر شدن کار، لایه های افکت متنی، را با یکدیگر ادغام کنید و در یک لایه ی جدید قرار دهید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که لایه Background شما خاموش است، بنابراین یک پس زمینه شفاف (transparent) در پشت متن تان خواهید دید. سپس روی لایه بالا کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید:

برای ادغام اثر متنی و قرار گرفتن آن بر روی یک لایه جدید، در ویندوز کلیدهای Shift + Ctrl + Alt + E صفحه کلید و در مک کلیدهای Shift + Command + Option + E صفحه کلید را فشار دهید. با این کار همه ی لایه های قابل مشاهده، با یکدیگر ادغام شده و دریک لایه ی جدید در بالای آنها قرار می گیرد. این لایه جدید حاوی افکت متنی است و دیگر هیچ :

ابتدا اطمینان حاصل کنید که لایه ادغام شده انتخاب شده است. سپس به منوی Edit بروید و Copy را انتخاب کنید:

تصویر پس زمینه جدیدتان را باز کنید:

سپس به منوی Edit بروید و Paste را انتخاب کنید:

فتوشاپ افکت متنی، را روی پس زمینه جدید قرار می دهد:

در پنل Layers می توانید، لایه افکت متنی را بالای تصویر مشاهده کنید. این بار، این فقط یک لایه عادی است، نه یک smart object:

روش 3: قرار دادن افکت متنی به عنوان یک smart object

تا کنون دو روش برای انتقال یک افکت متنی به یک پس زمینه جدید، آموختیم. بیایید نگاهی به راه سوم بیاندازیم که از راه های مورد توصیه ماست.ابتدا افکت را با کشیدن آن بر روی سطل زباله حذف می کنیم:

سپس دوباره به سند افکت متنی باز می گردیم:

لایه Background را دوباره روشن کنید

در پنل Layers، لایه Background را با کلیک کردن روی آیکون visibility که به شکل  ظاهر می کنیم:

با این کار background مشکی در پشت متن ظاهر می شود:

پاک کردن لایه ی افکت متنی ادغام شده

لایه ی افکت متنی ادغام شده را با انتخاب آن و فشردن دکمه ی Backspace در ویندوز و Delet در مک حذف می کنیم:

ذخیره و بستن سند

سند را با رفتن به منوی File و انتخاب گزینه ی Save ذخیره می کنیم:

سپس افکت متنی را با رفتن به منوی File و انتخاب گزینه ی Close می بندیم:

اکنون تنها چیزی که در سند مشاهده می کنیم تصویر Background می باشد:

قرار دادن افکت متنی به عنوان یک smart object

در مراحل قبل آموختیم که برای قراردادن افکت متنی بر روی پس زمینه جدید لایه Background،را خاموش می کنیم و افکت را به صورت یک فایل PNG ذخیره می کنیم. سپس فایل PNG را به صورت یک smart object در سند دیگر قرار می دهیم. مزیتی که این روش دارد این است که سند، قابل ویرایش می باشد.

برای اینکه سند افکت متنی را داخل سند پس زمینه ی تصویر قرار دهیم، به منوی File بروید و گزینه ی Place Embedded را انتخاب کنید. در فتوشاپ CS6 یا قبل از آن، گزینه ی Place را انتخاب کنید:

این بار، به جای انتخاب فایل PNG که قبلا آن را ذخیره نمودیم، قصد داریم فایل psd را انتخاب کنیم. بنابراین روی آن کلیک می کنیم تا آن را انتخاب کنیم، سپس روی Place کلیک می کنیم:

فتوشاپ افکت متنی را در روی background قرار می دهد، درست مثل قبل:

شما می توانید آن را با استفاده از دستگیره های Free Transform تغییر اندازه دهید. سپس آن را با فشردن دکمه ی Enter در ویندوز و Return در مک تایید کنید. توجه داشته باشید، چون پس زمینه سیاه رنگ پشت متن قرار دارد باعث شده است پس زمینه جدید بطورکامل قابل مشاهده نباشد. این اتفاق به این دلیل است که لایه Background هنوز روشن است. اما این یک مشکل نیست و به آسانی رفع می شود:

ویرایش محتویات smart object

به پنل Layers می رویم و مشاهده می کنیم که افکت متنی به عنوان یک smart object بالاتر از تصویر اضافه شده است:

این بار، به جای گذاشتن یک فایل PNG، یک smart objec را روی پس زمینه قرار دادیم.

برای باز کردن smart objec و مشاهده محتویات آن، بر روی تصویر بندانگشتی آن دوبار کلیک کنید (double-click):

با این کار افکت متنی باز می شود:

اگر ما به پنل Layers نگاه کنیم، مشاهده می کنیم که لایه های ما هنوز دست نخورده است:

خاموش کردن لایه Background

برای مخفی کردن پس زمینه اصلی، با کلیک روی آیکون visibility که به شکل  می باشد، لایه Background را خاموش کنید:

این بار پس زمینه ی شفاف یا transparent داریم:

ذخیره و بستن smart object

برای اینکه تغییرات مان در سند اصلی ظاهر می شود، باید smart object را ذخیره کنیم و ببندیم. برای ذخیره آن، به منوی File بروید و Save را انتخاب کنید:

سپس برای بستن آن، به منوی File بروید و گزینه Close را انتخاب کنید:

به سند اصلی بازگردید.مشاهده می کنید که پس زمینه اصلی رفته است و آنچه که می بینید پس زمینه جدید می باشد:

افزایش افکت

برای پایان دادن به همه چیز، قصد داریم از تصویر پس زمینه استفاده کنیم تا اثر درخشش را در اطراف متن افزایش دهیم. در پنل Layers، لایه Background را انتخاب کنید:

سپس با فشار دادن Ctrl+J در ویندوز و Command+J در مک، یک کپی از تصویر ایجاد کنید. این کپی در بالای تصویر اصلی ظاهر می شود:

روی لایه ی کپی کلیک کنید و آن را به سمت بالای لایه ی افکت متنی drag کنید:

با این کار به طور موقت متن را غیرقابل مشاهده می کند:

سرانجام، برای مخفی کردن زمینه ی سیاه و ترکیب درخشش های طلایی با متن، blend mode تصویر را از Normal به Screen تغییر دهید:

نتیجه ی نهایی را در تصویر زیر مشاهده کنید:

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید