مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

تغییر شکل انتخاب ها در فتوشاپ


تغییر شکل انتخاب ها در فتوشاپ

در آموزش های قبلی ، ما یاد گرفتیم که چگونه با ابزارهای Rectangular و Elliptical Marquee  فتوشاپ انتخاب های ساده مبتنی بر شکل را ترسیم کنیم. استفاده از این ابزارها به اندازه کافی ساده است ، اما گاهی اوقات پیش می آید که نیاز داشته باشیم انتخابی را دقیقاً در شکل ، اندازه و مکان مناسب انجام دهیم.

غالباً ، برای شروع انتخاب در یک نقطه اشتباه کلیک می کنیم ، یا با خود می گوییم کاش می شد آن را کمی بزرگ تر ، بلندتر ، یا سمت چپ یا راست ترسیم می کردیم. اینها مواردی است که باعث می شود بسیاری از کاربران فتوشاپ ، به ویژه مبتدیان ، انتخاب را لغو کنند و دوباره امتحان کنند ، و دوباره ، و دوباره تا سرانجام انتخاب خود را درست ترسیم کنند.

خوشبختانه نیازی به این همه دردسر نیست ؛ زیرا فتوشاپ به ما این امکان را فراهم نموده است که بعد از این که انتخاب خود را انجام دادیم ، آن را با استفاده از دستور Transform Selection ، جابجا کیم یا تغییر اندازه و تغییر شکل دهیم!

 

در این مقاله به آموزش نحوه استفاده از دستور از Transform Selection می پردازیم.

 

این تصویری است که ما در فتوشاپ باز کرده ایم:

قصد داریم اطراف پروانه را انتخاب کنیم. بنابراین ابزار Rectangular Marquee  را از پنل Tools Photoshop انتخاب می کنیم:

با انتخاب ابزار Rectangular Marquee ، جایی را در گوشه بالا سمت چپ منطقه ای که می خواهیم انتخاب کنم کلیک می کنیم. سپس با نگه داشتن کلید ماوس خود ، آن را به پایین گوشه سمت راست منطقه می کشیم تا طرح اولیه انتخاب دور پروانه خود را ترسیم کنیم.  پس از اتمام کار و تکمیل انتخاب ، کلید ماوس را رها می کنیم:

متأسفانه ، اگر به طرح کلی انتخاب ما نگاه کنید ، می بینید که در تلاش اولیه خود ، کار خیلی خوبی انجام ندادیم. برخی از قسمت های پروانه در لبه های بالا و سمت چپ و راست هنوز خارج از کادر انتخاب ما هست:

 

 

کاری که بسیاری از افراد در این مورد انجام می دهند ، این است که انتخاب خود را لغو کرده و دوباره امتحان می کنند ، امیدوارند که دفعه بعد این کار را درست انجام دهند ؛ اما چرا وقتی می توانیم آن را درست کنیم ، از اول شروع کنیم؟ این دقیقاً همان کاری است که می توانیم با استفاده از دستور Transform Selection انجام دهیم.

مقایسه دو دستور Free Transform  و  Transform Selection

قبل از این که به نحوه استفاده از دستور Transform Selection بپردازیم ، توجه به تفاوت آن با یک دستور مشابه دیگر و در عین حال بسیار متفاوت ، Free Transform ، مهم است. هر دو دستور برای جابجایی ، تغییر اندازه و تغییر شکل انتخاب ها استفاده می شوند. تفاوت در این است که Free Transform بر پیکسل های داخل کادر انتخاب تأثیر می گذارد ؛ در حالی که Transform Selection فقط روی خطوط اصلی انتخاب تأثیر می گذارد.

 

به منوی Edit در نوار Menu در بالای صفحه می رویم و دستور Free Transform را انتخاب می کنیم:

دستور Free Transform ، دسته های تبدیل (مربع های کوچک) را در اطراف و هر گوشه از کادر انتخاب قرار می دهد. ما می توانیم با کلیک بر روی هر یک از این دسته ها و کشیدن آنها ، شکل و اندازه انتخاب خود را تغییر دهیم. از آنجا که بال های پروانه در حال حاضر به بیرون از لبه های چپ و راست انتخاب ما گسترش یافته اند ، پس باید انتخاب خود را گسترده تر کنیم. وقتی از دستور Free Transform برای کشیدن کادر انتخاب به سمت چپ استفاده می کنیم ، ببینید چه اتفاقی می افتد:

از آنجا که Free Transform بر روی پیکسل های موجود در یک انتخاب تأثیر می گذارد ، تنها کاری که توانستیم انجام دهیم این است که خود تصویر را کشش دادیم. رئوس کادر انتخاب را که می خواستیم اندازه آن را تغییر دهیم ، جابجا نشدند و بال پروانه اکنون حتی بیشتر از قبل خارج از انتخاب ما واقع شده است. در بسیاری از موارد ، هنگام رتوش تصاویر (retouching images) یا ایجاد افکت های تصویر ، تغییر اندازه و تغییر شکل تصویر با استفاده از دستور Free Transform دقیقاً همان کاری است که می خواهیم انجام دهیم ؛ اما در این مورد ، کار به درستی انجام نمی شود. ما نیاز به تغییر اندازه طرح اصلی خود داشتیم ، بدون این که چیزی درون انتخاب منتقل شود. برای این کار ، به دستور Transform Selection نیاز داریم.

 

کلید Esc را روی صفحه کلید فشار می دهیم تا از دستور Free Transform خارج شویم. برای دسترسی به دستور Transform Selection ، به منوی Select در بالای صفحه رفته و گزینه Transform Selection را انتخاب می کنیم:

دستور Transform Selection نیز همان دسته های تبدیل را همانند دستور Free Transform در اطراف کادر انتخاب ما قرار می دهد ؛ اما این دسته ها بر روی رئوس کادر انتخاب و نه بر پیکسل های داخل آن تأثیر می گذارند. همان طور که چند لحظه پیش با دستور Free Transform کار کردیم ، این بار نیز روی دسته چپ کلیک کرده و آن را بیشتر به سمت چپ می کشیم. این بار ، بدون جابجایی تصویر ، لبه سمت چپ کادر انتخاب را منتقل می کنیم. بال  سمت چپ پروانه اکنون به راحتی در کادر انتخاب ما قرار می گیرد:

همین کار را با لبه سمت راست کادر انتخاب انجام می دهیم ، و با کشیدن دسته ، آن را به سمت راست گسترش می دهیم:

هم چنین روی دسته بالا کلیک کرده و آن را به سمت بالا می کشیم تا قسمت بالای پروانه در کادر انتخاب قرار گیرد:

 

با استفاده از دستور Transform Selection ، می توانید رئوس کادر انتخاب را نیز جابجا کرده و بچرخانید. برای جابجایی آن ، کافیست هر کجایی در داخل طرح اصلی انتخاب کلیک کرده و آن را با ماوس به سمت داخل سند بکشید. برای چرخاندن آن ، مکان نما را به خارج از طرح اصلی منتقل کنید ، سپس کلیک کنید و بکشید. در این مثال ، ما رئوس کادر انتخاب را چند درجه خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخانیم:

پس از پایان کار ، کلید Enter (Win) / Return (Mac)  را فشار دهید تا تغییرات را بپذیرید و از دستور Transform Selection خارج شوید.

 

اکنون به لطف دستور Transform Selection فتوشاپ ، طرح کلی انتخاب ما کاملاً در اندازه و موقعیتی دارد که مدنظر ما بود.

بیایید کار جالبی با آن انجام دهیم. با فشار دادن کلیدهای Ctrl + J (Win) / Command + J (Mac)  در صفحه کلید خود ، به سرعت منطقه انتخاب شده را در لایه خود کپی می کنیم:

 

روی آیکون Layer Styles در پایین پنل Layers کلیک می کنیم:

 

گزینه Stroke را از لیست Layer Styles انتخاب می کنیم ، تا یتوانیم یک حاشیه ساده را در اطراف منطقه انتخاب شده قرار دهیم. با این کار ، افکت " picture in picture " را خواهیم داشت:

 

کادر محاوره ای Layer Style  فتوشاپ باز می شود. اندازه Stroke را روی 13 px  (پیکسل) قرار می دهیم و مقدارPosition  را به Inside تغییر می دهیم تا حاشیه ایی با لبه های تیز را داشته باشیم. سپس با کلیک بر روی  color swatch در سمت راست کلمه Color و انتخاب رنگ سفید از Color Picker ، رنگ حاشیه خود را به سفید تنظیم می کنیم:

با کلیک مستقیم روی کلمات Drop Shadow در بالای لیست  layer styles در سمت چپ کادر محاوره ای ، یک سایه به منطقه انتخاب شده اضافه می کنیم. ستون میانی کادر محاوره ای تغییر می کند تا گزینه هایی را برای تنظیمات سایه نمایش دهد. میزان Opacity را به حدود 60٪ کاهش می دهیم ، تا سایه از شدت کمتری برخوردار شود و زاویه آن را به 120 درجه تغییر می دهیم. در آخر ، Distance  را روی 13 پیکسل و اندازه سایه را روی 10 پیکسل قرار می دهیم:

روی OK کلیک می کنیم تا از کادر محاوره ای Layer Style خارج شویم. اکنون می توانیم حاشیه سفید و سایه آن را که اکنون در اطراف منطقه انتخاب شده در پنجره سند اعمال شده است ، مشاهده کنیم:

در آخر ، بیایید به سرعت تصویر اصلی موجود در پس زمینه را به سیاه و سفید تبدیل کنیم. روی لایه Background در پنل Layers کلیک می کنیم تا انتخاب شود ، سپس کلیدهای  Ctrl + J (Win) / Command + J (Mac)  را فشار می دهیم تا لایه کپی شود. فتوشاپ روش های زیادی برای تبدیل تصاویر به سیاه و سفید از جمله Black And White image adjustment که برای اولین بار در فتوشاپ CS3 معرفی شد به ما ارائه می دهد. اما در این مثال ، ما فقط با فشار دادن کلیدهای Shift + Ctrl + U (Win)  / Shift + Command + U (Mac)  روی صفحه کلید خود ، تصویر را به حالت desaturate  تغییر می دهیم  :

در اینجا نتیجه نهایی افکت " picture in picture " ، با پس زمینه اشباع شده را مشاهده می کنید که توانسیتم به کمک دستور Transform Selection فتوشاپ ، آن را سریع و ساده ایجاد کنیم:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای انتخاب فتوشاپ ، مقالات قبلی ما را دنبال کنید.

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید