مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ترکیب تصاویر به منظور ایجاد پوستر فیلم در فتوشاپ


ما در این آموزش، نحوه ی ترکیب تصاویر، شبیه پوستر یک فیلم، را آموزش خواهیم داد.برای این کار هر دو تصویر را در یک سند قرار می دهیم و آنها را مطابق میل مان کنار هم می چینیم. سپس هر دو تصویر را با استفاده از ماسک، با یکدیگر ترکیب می کنیم. در ادامه ی کار برای اینکه تصویر یکپارچه تری داشته باشیم یک texture به تصویر اعمال می کنیم .سپس تصویر را به یک تصویر سیاه و سفید تبدیل می کنیم و مطابق میل مان آن را رنگ آمیزی می نماییم. و در نهایت contrast پوستر فیلم مان را افزایش می دهیم تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

ما در این اموزش از اخرین نسخه ی Photoshop CC استفاده نموده ایم اما همه ی مراحل این آموزش با Photoshop CS6 نیز سازگار است.

چگونه تصاویر را مانند یک پوستر فیلم ترکیب کنیم

مرحله 1: تصویرتان را باز کنید

ابتدا، تصاویری را که می خواهید با هم ترکیب کنید، در فتوشاپ، باز کنید. در اینجا اولین تصویری، که از آن استفاده می کنیم را در فتوشاپ، بازمی کنیم:

تصویر دوم مان را نیز در فتوشاپ باز می کنیم. ما هر دو عکس را از Adobe Stock دانلود نموده ایم:

مرحله 2: قرار دادن هر دو عکس در یک سند

اکنون هر تصویر در یک سند جداگانه قرار گرفته است. ما باید آنها را در یک سند قرار دهیم. ساده ترین راه برای انجام این کار بدین صورت است که تصویر را از یک سند به دیگری بکشید(drag کنید).

بدین منظور، ابزار Move را از نوار ابزار (Tool Bar) انتخاب کنید:

روی تصویرتان کلیک کنید:

و سپس آن را بر روی تبِ سند دیگر، بکشید (drag). دکمه ی ماوس را همچنان پایین نگه دارید و روی تب بمانید تا فتوشاپ به تصویر دیگر سوئیچ کند:

سپس کلید Shift را فشار داده و پایین نگه دارید و داخل سند drag کنید. دکمه ماوس را رها کنید.فتوشاپ تصویر را داخل سند drop می کند. کلید Shift تصویرِ داخل سند را وسط چین می کند:

اگر ما به پنل Layers نگاه کنیم، می توانیم هر دو تصویر را مشاهده کنیم. هر کدام از آنها در یک لایه جداگانه و در یک سند قرار گرفته اند:

مرحله 3: تغییر اندازه و حرکت تصویر

در حال حاضر، تصویر اسب، خیلی بزرگتر از آن است تا متناسب با تصویر دیگری باشد، بنابراین باید آن را ریسایز کنیم. بنابراین باید آن را از مرکز به سمت پایین حرکت دهیم. ما می توانیم هر دوی این موارد را با فرمان Free Transform فتوشاپ انجام دهیم.

برای انتخاب آن، به منوی Edit در نوار منو (Menubar) بروید و Free Transform را انتخاب کنید:

با این کار، کادر Free Transform و دستگیره هایش در اطراف تصویر قرار می گیرد:

تغییر اندازه ی تصویر

برای تغییر اندازه ی تصویر، کلید Shift را با کلید Alt در ویندوز و Option در مک فشار داده و نگه دارید. همزمان روی هر کدام از دستگیره های گوشه، کلیک کنید و انها را بکشید (drag). کلید Shift نسبت ابعاد تصویر را قفل می کند و کلید Alt / Option به شما امکان می دهد که تصویر را نسبت به مرکز آن تغییر اندازه دهید:

حرکت دادن تصویر

برای به پایین حرکت دادن تصویر ، در داخل کادر Free Transform کلیک کنید و آن را درجای مناسب بکشید (drag). کلید Shift را در حین drag کردن پایین نگه دارید تا مسیر حرکت تان کج نشود و کاملاً مستقیم حرکت کنید:

برای پذیرفتن آن، دکمه ی Enter در ویندوز و Return در مک، را فشار دهید:

مرحله 4: تصویر دیگر را حرکت دهید(اختیاری)

ما می توانیم تصویر دوم را به بالای سندمان ببریم. اما اگر به پنل Layers نگاه کنیم، می بینیم که تصویر در لایه Background قرار گرفته است .فتوشاپ به ما اجازه نمی دهد تا تصویری را که در لایه Background قرار گرفته است را حرکت دهیم:

Unlock کردن لایه ی Background

برای حل این مشکل، در فتوشاپ CC، بر روی آیکون قفل کلیک کنید. در فتوشاپ CS6، دکمه ی Alt در ویندوز و Option در مک را فشار داده و پایین نگه دارید و بر روی  آن دوبار کلیک کنید(double-click):

این کار باعث می شود قفل لایه Background باز شود و به "Layer 0" تغییر نام داده شود:

حرکت دادن تصویر

ابتدا اطمینان حاصل کنید که "Layer 0" انتخاب شده است. سپس با ابزار Move  که هنوز در حالت انتخاب قرار دارد، بر روی تصویر کلیک کنید و آن را بکشید (drag) و در جای مناسب قرار دهید. باز هم در حین drag کردن دکمه ی Shift را پایین نگه دارید تا در یک مسیر مستقیم و صاف حرکت کنید:

مرحله 5: ماسک اضافه کنید

بعد از اینکه تصاویر را در محل مناسب قرار دادیم، می توانیم آنها را با هم ترکیب کنیم. ما این کار را با استفاده از ماسک انجام خواهیم داد. به پنل Layers باز گردید.روی تصویر لایه ی بالایی کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید:

سپس روی آیکون Add Layer Mask کلیک کنید:

تصویر بندانگشتیِ ماسک روی لایه بالایی ظاهر می شود:

مرحله 6: یک gradient سیاه و سفید روی ماسک بکشید

در نوار ابزار (Tool Bar) ابزار Gradient را انتخاب کنید:

سپس در نوار تنظیمات (Options Bar)، مطمئن شوید که گرادیانت سیاه و سفید انتخاب شده است:

اگر آن انتخاب نشده است، روی فلش کنار نمونه گرادیانت ها، کلیک کنید و سپس بر روی تصویر بندانگشتی گرادیانت سیاه و سفید دوبار کلیک کنید (double-click) تا آن را انتخاب نمایید:

همچنین در نوار تنظیمات (Options Bar) اطمینان حاصل کنید که نوع گرادیانت با Linear تنظیم شده است:

سپس در سند کلیک کنید و از نقطه ای که می خواهید دو تصویر با هم ترکیب شوند، یک گرادیانت سیاه و سفید بکشید(drag). در مثال ما، بر روی یک نقطه در بالای تصویر اسب کلیک می کنیم و آن را به عنوان یک نقطه ی شروع برای گردایانت، در نظر می گیریم. سپس یک مسیر صاف به سمت پایین و تا بالای تپه می کشیم (drag):

دکمه ی ماوس تان را رها کنید. به محض رها کردن دکمه ی ماوس فتوشاپ گرادیانت را روی ماسک ترسیم می کند و هر دو تصویر را با یکدیگر ترکیب می کند:

به پنل Layers باز می گردیم. اکنون می توانیم گرادیانت را در تصویر بندانگشتی ماسک مشاهده کنیم:

مرحله 7: ادغام لایه ها

در این مرحله نیاز داریم تا هر دو لایه را در یک لایه ی جدید قرار دهیم.ابتدا مطمئن شوید که لایه ی بالایی هنوز در حالت انتخاب قرار دارد. سپس در ویندوز دکمه های Shift+Ctrl+Alt+E کیبرد را فشار دهید و در مک دکمه های Shift+Command+Option+E را فشار دهید. این کار باعث می شود هر دو لایه باهم ادغام شوند:

مرحله 8: اضافه کردن noise

برای اینکه تصاویر ترکیب شده، یکپارچه تر به نظر بیایند، یک بافت یا Texture ریز، به آنها اضافه می کنیم. برای این کار به منوی Filter می رویم و بعد از آن گزینه ی Noise را انتخاب می کنیم و سپس بر روی Add Noise کلیک می کنیم:

در کادر محاوره ای Add Noise مقدار Amount را عددی بین 2 تا 4% (بستگی به سایز تصویرتان دارد) تنظیم می کنیم. گزینه های Gaussian و Monochromatic را انتخاب می کنیم و سپس روی دکمه ی OK کلیک می کنیم:

اگر روی تصویر زوم کنیم متوجه می شویم که چگونه texture کمک کرده است تا هر دو تصویر یکپارچه به نظر بیاید:

شما می توانید texture را فعال و غیرفعال کنید تا نتایج را باهم مقایسه کنید.

اگر بر روی آیکون Visibility (که به شکل چشم در کنار لایه های ادغام شده قرار گرفته است) کلیک کنید، باعث می شود لایه، پنهان شود و شما لایه ی بدون Texture را مشاهده کنید. اگر دوباره بر روی آیکون Visibility کنار لایه های ادغام شده کلیک کنید، لایه های اغام شده ظاهر می شوند و شما لایه ای که حاوی texture است را مشاهده می کنید. به همین سادگی !

مرحله 9: تصاویر را به سیاه و سفید تبدیل کنید

تا به اینجای کار، تنها مشکل تصویرمان این است که، رنگ های هر دو تصویر با هم مطابقت ندارد. ما این مشکل را با سیاه و سفید کردن عکس و سپس رنگ آمیزی آن، حل خواهیم کرد.

در پنل Layers، روی آیکون New Fill or Adjustment Layer کلیک کنید:

سپس از لیست باز شده Black & White را انتخاب می کنیم:

با این کار تصاویر، فوراً به سیاه و سفید تبدیل می شوند:

سیاه و سفید سفارشی

اکنون می توانید در پنل Layers، لایه ی جدید Black & White را مشاهده کنید:

پنل Properties را باز می کنیم و روی دکمه ی Auto کلیک می کنیم:

با این کار فتوشاپ تنظیمات خود را برای تصویر انتخاب می کند:

برای سفارشی کردن رنگ تصویر، بر روی نوار لغزنده رنگ ها کلیک و drag کنید تا روشنایی قسمت های مختلف تصویر بر اساس رنگ آنها، تنظیم شود. به عنوان مثال، کشیدن نوار لغزنده ی رنگِ قرمز، هر قسمتی از تصویر را که حاوی رنگ قرمز است، روشنتر یا تاریکتر می کند. کشیدن نوار لغزنده ی رنگِ زرد، روی مناطقی که حاوی رنگ زرد هستند، تاثیر می گذارد و به همین ترتیب برای سایر رنگ ها بدین صورت خواهد بود:

کشیدن نوار لغزنده را ادامه دهید تا به تصویر مطلوب تان برسید :

مرحله 10: رنگ آمیزی تصویر

در مرحله قبل، رنگ های اصلی را حذف نمودیم اما در این مرحله، می خواهیم تصویر را با رنگ های دلخواه خودمان رنگ کنیم. وساده ترین راه برای انجام این کار، استفاده از تنظیمات Hue/Saturation  لایه است.

دوباره به پنل Layers باز می گردیم و روی آیکون New Fill یا Adjustment Layer کلیک می کنیم:

سپس Hue/Saturation را انتخاب می کنیم:

در پنل Properties گزینه ی Colorize را انتخاب می کنیم:

با کشیدن نوار لغزنده Hue ، رنگ موردنظرمان را انتخاب می کنیم. ما در این مثال مقدار Hue را روی 30  تنظیم نمودیم. سپس شدتِ رنگ را با نوارلغزنده ی Saturation تنظیم می کنیم.ما در این مثال مقدار آن را هم برابر با 30 تنظیم می کنیم:

بعد از اینکه رنگ دلخواهتان را انتخاب کردید به پنل Layers باز گردید و لایه ی تنظیم Hue/Saturation را انتخاب نمایید و blend mode مربوط به آن را روی گزینه ی Color تنظیم کنید. بدین ترتیب ما فقط تغییرات مان را روی رنگ های تصویر اعمال می کنیم نه بر روی روشنایی تصویر.

نتیجه ی کار بدین صورت می باشد:

مرحله 11: افزایش contrast تصویر

اگر شما نیاز داشتید تا contrast تصویر را افزایش دهید، بر روی آیکون New Fill یا Adjustment Layer در پنل Layers کلیک کنید:

و این بار، Levels را انتخاب کنید:

Blend mode مربوط به لایه ی تنظیم Levels را از Normal به Soft Light تغییر دهید:

با این کار contrast تصویر تغییر افزایش می یابد:

اگر contrast تصویر، بیش از حد قوی بود، opacity لایه ی تنظیم را کم کنید تا به نتیجه ی مطلوبی دست پیدا کنید. ما در این مثال مقدار آن را به 35% کاهش دادیم:

در تصویر زیر می توانید، نتیجه ی کار را بعد از کاهش opacity مشاهده کنید:

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید