مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

بهترین راه برای ساخت تصاویر watermark در فتوشاپ cc


در این آموزش، ما از لوگو و اطلاعات کپی رایت به عنوان watermark استفاده می کنیم.علاوه بر این watermark را به صورت linked smart object قرار می دهیم تا با هرگونه تغییر در آن، سایر تصاویر link شده با آن نیز update شوند و تغییرات روی آنها نیز اعمال شود . linked smart object ها بسیار قدرتمند هستند، اما فقط در فتوشاپ CC در دسترس هستند. بنابراین برای این آموزش به فتوشاپ CC نیاز دارید. بیایید شروع کنیم!

linked smart object چیست؟

در فتوشاپ CC، ادوبی یک نوع جدیدی از smart object را به عنوان یک linked smart object معرفی کرد. قبل از آن، محتویات smart object همیشه در داخل یک سند جاسازی شده بود. این به این معنی بود که هیچ راهی برای به اشتراک گذاشتن یک smart object بین اسناد وجود نداشت. بطوریکه اگر در سندتان یک smart object را تغییر می دادید، در اسناد دیگر هیچ تغییری اعمال نمی شد.

linked smart object ها متفاوت هستند.یک linked smart object به جای اینکه محتویاتش را در یک سند جاسازی کند آن را به اسناد دیگر پیوند (link) می دهد. اسناد متعددی می توانند به یک فایل، link شوند. بطوریکه هرگونه تغییری که شما در آن فایل ایجاد می کنید بلافاصله در هر سندی که به آن لینک شده است، ظاهر می شود!

این قابلیت باعث شده تا linked smart object  ها برای چیزهایی مانند watermark ها بسیار پُر استفاده باشند. شما می توانید لوگوی خود را در یک فایل جداگانه ذخیره کنید و سپس تمام تصاویر را به آن فایل پیوند(link) دهید. حال اگر لوگو را ویرایش کنید، تمام تغییرات آن، در تصاویری که به آن link شده اعمال می شود.

ایجاد سند لوگو

برای اضافه کردن یک watermark به صورت smart object ابتدا لوگو را در یک سند جداگانه ایجاد کنید. ما از قبل لوگو را ایجاد نموده ایم و بعضی از اطلاعات اساسی کپی رایت را مانند نماد و سال کپی رایت، و همچنین نام و آدرس وب سایت مان  را در زیر آن اضافه نموده ایم:

اگر به پنل Layers نگاه کنید، می توانید لایه های Type و Shape را مشاهده کنید. لایه ی Background با رنگ مشکی پر شده است تا متن و اشکال سفید رنگ در آن قابل مشاهده باشد :

خاموش کردن لایه ی Background

برای اینکه از فایل به عنوان یک smart object استفاده کنید، ابتدا باید آن را ذخیره کنید. اما ما نمی خواهیم background تصویرمان سیاه باشد. بلکه قصد داریم background تصویرمان شفاف (trasparent) باشد.بنابراین قبل از آنکه آن را ذخیره کنید، لایه Background را با کلیک روی آیکون visibility که به شکل  می باشد خاموش می کنید:

قرار گرفتن لوگو روی پس زمینه ی شفاف (transparent) را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

ذخیره و بستن فایل لوگو

برای ذخیره فایل، به منوی File در نوار منو (Menu Bar) بروید و Save As را انتخاب کنید:

در کادر محاوره ای، نام فایل را وارد کنید. ما نام فایل را "logo" گذاشتیم . سپس فایل را با فرمت PSD فتوشاپ ذخیره کنید. و در پایان، آن را در مکانی روی رایانه تان ذخیره کنید (ما آن را در پوشه ای روی دسکتاپ ذخیره نمودیم) برای این کار روی دکمه ی Save کلیک کنید:

سپس برای بستن فایل، دوباره به منوی File بروید و Close را انتخاب کنید:

نحوه ی اضافه کردن لوگو به عنوان watermark

بعد از اینکه لوگو را ایجاد و ذخیره نمودیم، می خواهیم آن را به عنوان یک watermark به تصویرمان اضافه کنیم. بنابراین لوگو را به صورت یک linked smart object به سندمان اضافه می کنیم تا با هر گونه تغییری که در لوگو ایجاد می کنیم، تصویرمان بروز شود.

اضافه کردن Watermark به تصویر اول

در این آموزش قصد داریم watermark را به سه تصویر اضافه کنیم.این کار را با اولین تصویر شروع می کنیم:

نحوه اضافه کردن watermark به صورت یک smart object

برای اضافه کردن watermark به صورت یک smart object، به منوی File بروید و Place Linked را انتخاب کنید این گزینه فقط در فتوشاپ CC وجود دارد:

روی فایل لوگو کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید. سپس روی دکمه ی Place کلیک کنید:

فتوشاپ لوگو را به سندتان اضافه می کند و آن را در مرکزِ تصویر قرار می دهد:

تغییر اندازه و موقعیت لوگو

وقتی لوگو را به سندتان اضافه می کنید فتوشاپ آن را در کادر محاوره ای free transform قرار می دهد. برای تغییر اندازه آن، کلید Shift را فشار داده و پایین نگه دارید و همزمان کلید Alt در ویندوز و Option در مک فشار دهید و پایین نگه دارید، سپس بر روی هر یک از دستگیره های گوشه کلیک کنید و آنها را بکشید(drag). کلید Shift نسبت ابعاد را قفل می کند و تصویر را تغییر اندازه می دهد و کلید Alt / Option به شما این امکان را می دهد تا لوگو را نسبت به مرکز آن، تغییر اندازه دهید:

سپس داخل کادر محاوره ای Free Transform کلیک کنید و لوگو را داخل آن drag کنید. ما آن را به سمت گوشه ی سمت چپ و بالا انتقال می دهیم.برای پذیرش آن، بر روی صفحه کلید خود در ویندوز دکمه ی Enter و در مک کلید Return را فشار دهید تا از Free Transform خارج شود:

نحوه ی تشخیص linked smart object

اگر به پنل Layers نگاه کنیم، لوگو را به صورت یک smart object در بالای تصویر مشاهده می کنیم. اگر دقت کنید یک آیکون پیوند(link) در سمت راست و پایین تصویر بند انگشتی، مشاهده می کنید که نشان دهنده ی یک linked smart object است نه یک smart object .

در تصویر زیر می توانید آن را مشاهده کنید:

ترکیب watermark با تصویر

برای fade کردن watermark در تصویر، opacity مربوط به smart object را از 100% به 60% کاهش می دهیم.شما می توانید گزینه ی Opacity را در قسمت بالا و سمت راست پنل Layers مشاهده کنید:

در تصویر زیر می توانید نتیجه ی کار را بعد از اضافه کردن watermark به اولین تصویر مشاهده کنید:

افزودن watermark به دومین تصویر

می خواهیم همان watermark را به دومین تصویر اضافه کنیم. بر روی تبِ تصویر دوم که در زیر Options Bar قرار دارد کلیک می کنیم تا به تصویر دوم سوئیچ کنیم:

سپس آنچه قبلا انجام داده ایم را تکرار می کنیم. به منوی File می رویم و گزینه ی Place Linked را انتخاب می کنیم:

فایل لوگو را انتخاب می کنیم و روی دکمه ی Place کلیک می کنیم:

فتوشاپ دوباره لوگو را در مرکز سند قرار می دهد:

برای تغییر اندازه آن، دکمه های Shift+Alt را در ویندوز و Shift+Option را در مک فشار داده و پایین نگه می داریم و همزمان در کادر Free Transform کلیک می کنم و لوگو را به سمت دلخواه می کشیم (drag). در این مثال، آن را به سمت گوشه پایین و سمت راست حرکت می دهیم و برای پذیرش آن دکمه ی Enter در ویندوز و Return در مک را فشار می دهیم:

 

دو smart object که محتوای مشابهی را به اشتراک میگذارند

اگر به پنل Layers برویم، لوگو را به صورت یک linked smart object در بالای تصویر مشاهده می کنیم. چون هم در سند قبلی و هم در سند فعلی، لوگو به صورت یک linked smart object است، هر دوی آنها، محتویاتِ فایل

"logo.psd" را به اشتراک می گذارند:

Opacity مر بوط به smart object را تا 60% کاهش می دهیم تا لوگو در داخل تصویر Fade یا محو شود:

در اینجا نتیجه ی کار را بعد از اضافه کردن watermark به تصویر دوم می توانید مشاهده کنید:

افزودن watermark به تصویر سوم

در این مرحله قصد داریم watermark را به سومین تصویر اضافه کنیم. بدین منظور روی تب مربوط به تصویر سوم کلیک کنید:

سپس به منوی File بروید و گزینه ی Place Linked را انتخاب کنید:

سپس فایل لوگو را انتخاب کنید و روی گزینه ی Place کلیک کنید:

فتوشاپ لوگو را در مرکز سند قرار می دهد:

سپس دکمه های Shift+Alt در ویندوز و Shift+Option در مک را فشار داده و پایین نگه دارید و همزمان دستگیره های گوشه را بکشید (drag) تا تصویر را تغییر اندازه دهید. سپس لوگو را به سمت گوشه ی چپ پایین بکشید (drag). در نهایت، دکمه Enter در ویندوز و Return در مک را فشار دهید تا این تغییرات پذیرفته شود:

سه smart object، یک فایل مشترک

در پنل Layers، لوگو را به صورت یک linked smart object مشاهده می کنید. اکنون سه smart object داریم که هر کدام در یک سند جداگانه قرار دارند و همه آنها از فایل «logo.psd» استفاده کرده اند. Opacity مربوط به لوگو را به 60% کاهش می دهیم، تا لوگو در داخل سند fade یا محو شود:

در اینجا نتیجه ی کار را بعد از اضافه کردن watermark به تصویر سوم می توانید مشاهده کنید:

 

ذخیره و بستن یکی از تصاویر

قبل از اینکه نحوه ی تغییرات در لوگو را توضیح دهیم، می خواهیم تصویر سوم را ذخیره کنیم و ببندیم. برای ذخیره آن، به منوی File بروید و Save As را انتخاب کنید:

همانند فایل لوگو، تصویر را به فرمت فایل PSD فتوشاپ ذخیره کنید. این کار باعث می شود لایه ها و من جمله smart object ها حفظ شوند. سپس روی دکمه Save کلیک کنید :

نحوه ویرایش فایل لوگو

همانطور که مشاهده کردید ما لوگو را به سه تصویر جداگانه اضافه کردیم. حال اگر بخواهیم تغییراتی را در لوگو اعمال کنیم، باید چه کاری انجام دهیم؟ اگر بخواهیم این تغییرات در تمام تصاویری که از این لوگو استفاده کرده اند، اعمال شود چه؟ با linked smart object ها این کار بسیار آسان است.

با کلیک بر روی تبِ تصویر اصلی به آن باز می گردیم:

باز کردن یک  linked smart object

برای باز کردن یک  linked smart object و مشاهده محتویات آن، بر روی تصویر بندانگشتی  smart object در پنل Layers دوبار کلیک کنید(double-click). شما می توانید این کار را در هر سندی که همان linked smart object را به اشتراک گذاشته است، انجام دهید. بنابراین در مثال ما، می توانید روی هر یک از این تصاویر این کار را انجام دهید:

با این کار، فایل لوگویی که تمام تصاویر به آن link هستند باز می شود:

ویرایش محتویات smart object

برای صرفه جویی در وقت، یک لوگوی جدید ایجاد نموده ایم که می خواهیم به جای لوگوی اصلی از آن استفاده کنیم.

 برای دیدن آن، با کلیک روی آیکون visibility  لایه Background را روشن می کنیم:

برای اینکه به کارمان نظم و سازماندهی بیشتری بدهیم، هر لوگو را در گروه جداگانه ای قرار می دهیم. لوگوی اول را با کلیک بر روی آیکون visibility که به شکل  در کنار گروهِ "Logo 1" قرار دارد، خاموش می کنیم. سپس لوگوی جدید را با روشن کردن گروه "Logo 2" مشاهده می کنیم:

اکنون می توانید لوگوی جدید را روی پس زمینه مشکی مشاهده کنید:

ذخیره تغییرات

این بار هم نمی خواهیم پس زمینه سیاه در تصویر ظاهر شود، بنابراین قبل از اینکه آن را ذخیره کنیم، لایه Background را خاموش می کنیم:

سپس، برای ذخیره تغییرات، به منوی File بروید و گزینه Save را انتخاب کنید:

update رسانی watermark در تصاویر

با این کار فتوشاپ smart object را با لوگوی جدیدمان update می کند. بسته به تغییراتی که انجام داده اید، ممکن است نیاز داشته باشید لوگو را با ابزار Move در سند جا به جا کنید:

به تصویر دوم سوئیچ کنید. مشاهده می کنیم که لوگوی جدید جایگزین لوگوی قبل شده است. با تغییر یک فایل، هر دو عکس بلافاصله update شد:

چگونه تصویری را که بسته شده است به روزرسانی کنیم؟

به دو دلیل فتوشاپ فورا هر دو تصویر را update کرد، اولاً هر دو تصویر به یک فایل مشترک، متصل (link) بودند، ثانیاً هر دو سند در هنگام ایجاد تغییرات در فتوشاپ، باز بودند. اما فتوشاپ سندی را که هنگام اعمال تغییرات باز نیست، به طور خودکار update نمی کند. حتی اگر آن به یک فایل مشترک، متصل (link) باشد.

برای اینکه این موضوع را نشان دهیم، تصویر سومی که قبلا آن را بسته بودیم، با رفتن به منوی File و انتخاب Open باز می کنیم:

سپس بر روی آن دوبار کلیک (double-click) می کنیم تا باز شود:

با باز نمودن فایل، مشاهده می کنید که تصویر هنوز لوگوی قبلی را نمایش می دهد با وجود اینکه آن، به فایل لوگو، link بود. دلیل این اتفاق این است که، سند در هنگام اعمال تغییرات در فتوشاپ باز نبود.

به روز رسانی محتوای تغییر داده شده

اگر به پنل Layers نگاه کنید، آیکون زردرنگ هشدار را در سمت راست و پایین تصویر بندانگشتیِ smart object مشاهده می کنید. این آیکون به ما می گوید که محتویات smart object از آخرین باری که فایل باز شده، تغییر کرده است و نیاز به به روز رسانی دارد:

برای اینکه آن را به روز رسانی کنید، ابتدا samrt object را انتخاب کنید. سپس به منوی Layer بروید و گزینه ی Smart Objects را انتخاب نمایید. سپس روی Update Content Modified کلیک کنید. اگر شما چندین Samrt object داشتید و همه ی آنها نیاز به update داشتند، به جای Update Modified Content گزینه ی Update All Modified Content را انتخاب کنید:

به محض این که آن را انتخاب می کنید، فتوشاپ smart object را با محتوای جدید update می کند:

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید