مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ایجاد یک لایه پس زمینه جدید در فتوشاپ


ایجاد یک لایه پس زمینه جدید در فتوشاپ

در این مقاله می آموزید که چگونه از ابتدا یک لایه پس زمینه جدید برای سند خود در فتوشاپ ایجاد کنید ، و چگونه می توانید مراحل کار خود را برای صرفه جویی در وقتتان ذخیره کنید!

پیش از این ، در مقاله قبلی ما همه چیز را در مورد لایه Background  فتوشاپ و چرایی تفاوت آن با لایه های معمولی را یاد گرفتیم. از آن جا که لایه Background به عنوان پس زمینه سند ما عمل می کند ، موارد خاصی وجود دارد که فتوشاپ اجازه نمی دهد روی این لایه اعمال کنیم. مهم ترین موارد این است که ما نمی توانیم محتوای لایه پس زمینه را حرکت دهیم ، نمی توانیم لایه های دیگر را به زیر لایه پس زمینه منتقل کنیم و از آن جا که لایه پس زمینه از حالت شفافیت پشتیبانی نمی کند ، نمی توانیم هیچ پیکسلی را از لایه Background حذف کنیم.

اگر کار رتوش تصویر را انجام می دهید (تنظیم نوردهی و کنتراست ، اصلاح رنگ ها ، از بین بردن لکه های پوستی و ...) ، محدودیت های لایه Background احتمالاً مشکلی برایتان ایجاد نمی کند. اما اگر در حال ایجاد افکت های تصویر ، ترکیب چند تصویر با هم یا انجام هر کار دیگری هستید که به کنترل بیشتری روی عکس اولیه ای که در سند خود باز کرده اید ، نیاز دارید ، لایه Background به سرعت می تواند به یک مشکل تبدیل شود.

بیایید ، نگاهی به یک مثال ساده بیاندازیم تا منظور خود را به شما نشان دهیم. در این جا تصویری را مشاهده می کنید که در فتوشاپ باز کرده ایم. این تصویر را از Adobe Stock دانلود کرده ایم ، اما شما می توانید هر تصویری را که تمایل دارید ، باز کنید:

 

هر زمان که تصویری را باز می کنیم ، فتوشاپ به طور خودکار آن را در لایه Background قرار می دهد ، همان طور که در این جا در پنل Layers می بینیم:

 

فرض کنید می خواهیم این تصویر ، بر روی یک پس زمینه سفید نمایان شود ، به طوری که پس زمینه سفید به عنوان یک حاشیه در اطراف عکس عمل کند. به نظر می رسد کار به اندازه کافی ساده باشد ، درست است؟ با این حال ، یک مشکل وجود دارد. از آن جا که عکس ما در حال حاضر پس زمینه سند است ، پس چگونه می توانیم پس زمینه دیگری را در زیر آن قرار دهیم؟ پاسخ این است ، ما نمی توانیم. فتوشاپ به ما اجازه نمی دهد لایه های دیگری را در زیر لایه Background قرار دهیم.

 

حال بیایید بگوییم که می خواهیم یک سایه اصلی در زیر تصویر اضافه کنیم. باز هم به نظر ساده می آید ، اما ما باز با همین مشکل روبرو هستیم. برای این که سایه قابل مشاهده باشد ، عکس به چیز دیگری نیاز دارد ، اما فتوشاپ اجازه نمی دهد چیزی را در زیر لایه Background قرار دهیم.

 

در حقیقت ، اگر به آیکون Layer Styles  (آیکون “fx" ) در پایین پنل Layers نگاه کنیم ، همان چیزی است که برای افزودن سایه (و هم چنین افکت های دیگر لایه) روی آن کلیک می کنیم ، می بینیم که این آیکون خاکستری شده است. فتوشاپ به ما اجازه نمی دهد افکت های لایه را به لایه پس زمینه اضافه کنیم:

 

پس راه حل چیست؟ خوب ، راه حل عملاً دو قسمت دارد. ابتدا باید لایه پس زمینه اولیه خود را به یک لایه معمولی تبدیل کنیم. به این ترتیب ، ما کنترل کاملی بر تصویر خواهیم داشت و قادر خواهیم بود هر کاری را که باید با آن انجام دهیم ، انجام دهیم. دوم ، ما باید یک لایه Background جدید را از ابتدا ایجاد کنیم و آن را در زیر تصویر قرار دهیم.

 

خوشبختانه مراحل انجام هر دوی این موارد بسیار ساده است. اما حتی کارهای ساده نیز به زمان نیاز دارند. بنابراین ، از آن جا که این کاری است که ما باید در فتوشاپ انجام دهیم ، به جای این که هر بار مراحل را به صورت دستی انجام دهیم ، یک بار آنها را این جا مرور می کنیم و همه آنها را به عنوان یک Action ذخیره می کنیم.

 

خوب Action چیست؟ در فتوشاپ ، یک اکشن شامل یک سری مراحل از پیش ضبط شده است. شما به سادگی یک Action جدید ایجاد می کنید و سپس مراحل خود را ثبت می کنید. بعد از آن ، هر زمان که بخواهید همان مراحل را دوباره انجام دهید ، به جای این که خودتان آنها را انجام دهید ، فقط Action را پخش می کنید و به فتوشاپ اجازه می دهید کار را برای شما انجام دهد! در مورد مثال ما ، هنگامی که مراحل ایجاد یک لایه پس زمینه جدید را ثبت کردیم ، در آینده ، می توانیم به فتوشاپ اجازه دهیم فقط با اجرای Action ، یک لایه پس زمینه را ایجاد کند. بیایید ببینیم که این کار چگونه انجام می شود.

نحوه ایجاد یک لایه Background

مرحله 1: رنگ پس زمینه خود را بررسی کنید

وقتی یک لایه Background جدید ایجاد می کنیم ، فتوشاپ لایه را با رنگ پس زمینه فعلی ما پر می کند. بنابراین قبل از ادامه کار ، و برای جلوگیری از نتایج غیر منتظره ، باید بررسی کنیم که آیا رنگ پس زمینه ما بر روی رنگ مورد نظر ما تنظیم شده است یا خیر.

 

ما می توانیم رنگ های پیش زمینه و پس زمینه فعلی خود را در نمونه های رنگی که در پایین پنل Tools قرار دارد ، مشاهده کنیم. به طور پیش فرض ، فتوشاپ رنگ Foreground را سیاه و رنگ Background را به رنگ سفید تنظیم می کند. از آن جا که رنگ سفید رایج ترین رنگ برای پس زمینه است ، این رنگ های پیش فرض عالی عمل می کنند.

 

اگر رنگ های پیش زمینه و پس زمینه شما به چیزی غیر از موارد پیش فرض تنظیم شده است ، حرف D را بر روی صفحه کلید فشار دهید تا سریع تنظیم مجدد شود (در نظر بگیرید که حرف D به عنوان Default colors است):

اگر ترجیح می دهید لایه پس زمینه خود را به جای سفید با رنگ سیاه پر کنید ، ابتدا حرف D را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید تا رنگ های پیش زمینه و پس زمینه به طور پیش فرض تنظیم شوند (در صورت لزوم). سپس حرف X را بر روی صفحه کلید فشار دهید تا جابجا شوند ، و رنگ  پس زمینه شما به سیاه تنظیم شود:

اگر تصمیم خود را تغییر دهید و بخواهید مجدداً آنها را به تنظیمات پیش فرض تغییر دهید ، می توانید حرف X را دوباره فشار دهید ، کاری که ما قصد داریم انجام دهیم ؛ زیرا می خواهیم لایه پس زمینه را با رنگ سفید پر کنیم. در هر صورت ، فقط مطمئن شوید که رنگ پس زمینه خود را قبل از ایجاد لایه Background بررسی کنید.

مرحله 2: پنل Actions را باز کنید

برای ضط Action خود ، باید از پنل Actions  فتوشاپ استفاده کنیم. برخلاف پنل Layers ، پنل Actions جزء پنل هایی نیست که فتوشاپ به طور پیش فرض برای ما باز کند ، بنابراین باید خودمان آن را باز کنیم.

 

در بالای صفحه به منوی Window در نوار منو بروید. در این جا لیستی از پنل هایی را که در فتوشاپ در دسترس ما هستند ، مشاهده خواهید کرد. پنل Actions  را از لیست انتخاب کنید. اگر علامت گذاری را در کنار نام پنل مشاهده کردید ، به این معنی است که پنل از قبل در جایی از صفحه شما باز شده است. اگر علامت تأیید را مشاهده نمی کنید ، ادامه دهید و آن را انتخاب کنید:

با این کار پنل Actions باز می شود. فتوشاپ شامل مجموعه ای از اقدامات پیش فرض است که در مجموعه Default Actions با نام های هوشمندانه یافت می شوند. با کلیک روی آیکون مثلث در سمت چپ آیکون پوشه کوچک ، می توانید تنظیمات پیش فرض تنظیم شده را باز کنید تا Action های  داخل آن را مشاهده کنید. با کلیک مجدد روی مثلث ، مجموعه بسته می شود:

مرحله 3: یک مجموعه Action جدید ایجاد کنید

ما قصد داریم به جای این که از اکشن های پیش فرض فتوشاپ استفاده کنیم ، Action خود را ایجاد کنیم. بیایید یک مجموعه اکشن جدید ایجاد کنیم. مجموعه اکشن مانند پوشه ای است که Action های درون آن را در خود نگه می دارد. ایجاد مجموعه اکشن های مختلف به ما امکان می دهد اقدامات مربوطه را با هم نگه داریم.

 

برای ایجاد یک مجموعه جدید ، روی آیکون New Set  (آیکون پوشه) در پایین پنل Actions کلیک کنید:

این کار ، کادر محاوره ای New Set را باز می کند که در آن مجموعه را نامگذاری می کنیم. می توانید اسم آن را هرچه دوست دارید ، بگذارید. ما نام آن را "My Actions" می گذاریم. پس از پایان کار ، روی کلید OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای بسته شود:

مجموعه Action جدید در زیر مجموعه Action های پیش فرض ، در پنل Actions ظاهر می شود:

مرحله 4: یک Action جدید ایجاد کنید

اکنون که مجموعه خود را داریم ، بیایید یک اکشن جدید ایجاد کنیم. روی آیکون New Action درست در سمت راست آیکون New Set کلیک کنید:

با این کار ، کادر محاوره ای New Action باز می شود. به Action خود یک اسم توصیفی بدهید. ما نام آن را
“New Background Layer"  می گذاریم. سپس ، مطمئن شوید که گزینه Set  (مخفف Action Set) در زیر آن ، مجموعه اکشنی را که شما تازه ایجاد کرده اید ، نشان دهد. در مورد مثال ما ، این مجموعه با عنوان  "My Actions" نامگذاری شده است. با این کار اطمینان حاصل می کنیم که Action در مجموعه صحیح قرار می گیرد:

مرحله 5: روی کلید "Record" کلیک کنید

وقتی آماده شدید ، روی کلید Record کلیک کنید تا کادر محاوره ای بسته شود و ضبط Action خود را شروع کنید:

اگر دوباره به پنل Actions نگاهی بیندازیم ، می بینیم که آیکون Record ، قرمز و فعال شده است و به ما اطلاع می دهد که اکنون در حالت ضبط هستیم:

از این لحظه به بعد ، Photoshop تمام مراحل ما را ضبط می کند تا بعداً بتوانیم آنها را پخش کنیم. اما نگران این نباشید که چه مدت طول می کشد تا مراحل را طی کنید. ضبط یک Action در فتوشاپ مانند ضبط فیلم نیست. به عبارت دیگر ، ما در زمان واقعی ضبط نمی کنیم. فتوشاپ فقط مراحل را ثبت می کند ، نه زمانی را که برای تکمیل آنها لازم است. بنابراین بنشینید ، آرام باشید ، تمام وقت مورد نیاز خود را اختصاص دهید ، و بیایید اقدامات خود را ثبت کنیم!

 

مرحله 6: لایه پس زمینه را به یک لایه معمولی تبدیل کنید

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که لایه Background فعلی خود را به یک لایه معمولی تبدیل کنیم. برای انجام این کار ، به منوی Layer در بالای صفحه بروید ، گزینه New را انتخاب کنید و سپس دستور Layer from Background را انتخاب کنید:

با این کار ، کادر محاوره ای New Layer باز می شود. نام لایه را روی "Layer 0" بگذارید و کلید OK را بزنید تا کادر محاوره ای بسته شود:

اگر به پنل Layers نگاه کنیم ، می بینیم که لایه Background ما دیگر یک لایه پس زمینه نیست. اکنون یک لایه عادی به نام " Layer 0" است. تا کنون خیلی خوب پیش رفته ایم:

 

مرحله 7: یک لایه جدید اضافه کنید

سپس ، ما یک لایه جدید اضافه خواهیم کرد که به لایه پس زمینه جدید ما تبدیل خواهد شد. روی آیکون New Layer در پایین پنل Layers کلیک کنید:

 

فتوشاپ یک لایه خالی جدید به نام " Layer 1" در بالای لایه تصویر ما اضافه می کند:

 

مرحله 8: لایه را به یک لایه Background تبدیل کنید

بیایید لایه جدید را به یک لایه Background تبدیل کنیم. به منوی Layer باز گردید. گزینه New را انتخاب کنید و سپس دستور Background from Layer را انتخاب کنید:

با این کار ، چند اتفاق رخ می دهد. ابتدا ، به محض این که لایه را به یک لایه Background تبدیل می کنیم ، فتوشاپ به طور خودکار لایه را از بالای تصویر به زیر تصویر در پنل Layers منتقل می کند. این بدان دلیل است که یکی از قوانین اصلی لایه های Background این است که آنها همیشه باید لایه پایین سند باشند. هیچ لایه دیگری نمی تواند زیر یک لایه پس زمینه ظاهر شود.

 

دوم ، اگر به تصویر کوچک پیش نمایش لایه Background در سمت چپ نام لایه نگاه کنیم ، می بینیم که Photoshop لایه Background را با رنگ سفید پر کرده است. همان طور که قبلاً یاد گرفتیم ، این بدان دلیل است که فتوشاپ به طور خودکار لایه Background را با رنگ پس زمینه فعلی ما پر می کند. در مورد مثال ما ،  رنگ آن سفید بود:

 

مرحله 9: ضبط را متوقف کنید

در این مرحله ، همه کارهایی که باید انجام دهیم را انجام داده ایم. ما لایه اصلی Background را به یک لایه معمولی تبدیل کرده ایم و یک لایه Background کاملاً جدید را از ابتدا ایجاد کرده ایم. از آن جا که مراحل دیگری برای تکمیل کردن وجود ندارد ، بیایید با کلیک روی آیکون Stop (مربع) در پایین پنل Actions ، اکشن خود را متوقف کنیم:

مراحل ایجاد یک لایه Background جدید اکنون به عنوان یک اکشن ذخیره می شود! می توانیم مراحل ذکر شده را در داخل پوشه Action خود مشاهده کنیم. از آن جایی که نیازی به دیدن آنها نداریم ، با کلیک روی آیکون مثلث در سمت چپ نام آن ، Action را به حالت بسته تغییر می دهیم:

و اکنون فقط نام اکشن “New Background Layer") ) در لیست "My Actions" مشاهده می کنیم:

مرحله 10: باز گرداندن تصویر به حالت اول

بیایید اکشن جدید خود را آزمایش کنیم تا مطمئن شویم که درست کار می کند. برای انجام این کار ، به منوی File در بالای صفحه رفته و گزینه Revert را انتخاب می کنیم ، تصویر را به حالت اولیه باز می گردانیم:

دستور Revert در فتوشاپ تصویر را به نسخه قبلی که ذخیره شده است ، بازیابی می کند یا مانند مثال ما در این جا ، به نسخه اصلی و تازه باز شده آن باز می گردد. اگر به پنل Layers نگاه کنیم ، می بینیم که دوباره تصویر خود را به عنوان لایه پس زمینه سند در اختیار داریم:

 

مرحله 11: اکشن را پخش کنید

قبل از این که اکشن را امتحان کنیم ، با فشار دادن حرف X روی صفحه کلید رنگ Foreground و Background را عوض می کنیم تا رنگ پس زمینه ما به جای رنگ سفید ، با رنگ سیاه پر شود:

بیایید اکشن را اجرا کنیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد. برای پخش آن ، روی نام آن در پنل Actions کلیک کنید تا انتخاب شود:

سپس ، روی آیکون Play  (مثلث) کلیک کنید تا پخش شود:

مهم نیست که چقدر طول کشید تا مراحل را ضبط کنیم ، فتوشاپ بلافاصله آنها را پخش می کند. و اگر دوباره به پنل Layers نگاه کنیم ، می بینیم که گویی همه چیز از قبل انجام شده است! لایه پس زمینه اصلی به یک لایه معمولی به نام "Layer 0" تبدیل شده و یک لایه پس زمینه جدید ایجاد شده و در زیر آن قرار دارد!

 

توجه داشته باشید که تصویر کوچک پیش نمایش لایه Background جدید ما این بار به جای سفید با رنگ سیاه پر شده است. این بدان دلیل است که قبل از پخش اکشن ، رنگ پس زمینه خود را روی سیاه تنظیم کردیم:

 

تغییر رنگ لایه پس زمینه

اگر فراموش کرده اید که رنگ پس زمینه خود را قبل از شروع کار بررسی کنید و در نهایت با رنگ اشتباه لایه پس زمینه مواجه شدید ، جای نگرانی نیست. بعد از انجام مراحل کار ، می توانید به راحتی رنگ آن را تغییر دهید. ابتدا مطمئن شوید که لایه Background در پنل Layers انتخاب شده است. سپس ، به منوی Edit در بالای صفحه بروید و دستود Fill را انتخاب کنید:

از آن جا که نیاز داریم لایه Background ما سفید باشد ، بنابراین گزینه Use را در بالای کادر محاوره ای Fill روی White تنظیم می کنیم:

روی کلید OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای بسته شود. در این زمان فتوشاپ لایه پس زمینه را با رنگ انتخابی شما پر می کند. اگر دوباره به تصویر کوچک پیش زمینه لایه Background خود نگاه کنیم ، می بینیم که اکنون با رنگ سفید پر شده است:

 

البته ، ما هنوز لایه Background را در سند ندیده ایم ؛ زیرا عکس مانع مشاهده آن می شود. بنابراین با انتخاب لایه تصویر (Layer 0) در پنل Layers ، به سرعت اندازه عکس خود را تغییر می دهیم:

 

سپس به منوی Edit در بالای صفحه می رویم و گزینه Free Transform را انتخاب می کنیم:

این کار ، کادر Free Transform را باز کرده و دستگیره هایی را در اطراف تصویر قرار می دهد. زمانی که روی دستگیره گوشه بالا سمت راست تصویر کلیک می کنیم و آن را به سمت داخل می کشیم تا عکس کمی کوچک تر شود ، کلیدهای (Shift + Alt (Win) / Shift + Option (Mac  را روی صفحه کلید فشار داده و نگه می داریم. نگه داشتن کلید Shift هنگام کشیدن ، نسبت ابعاد تصویر را هنگام تغییر اندازه قفل می کند ، در حالی که کلید (Alt (Win) / Option (Mac  تصویر را از مرکز خود و نه از گوشه آن تغییر اندازه می دهد.

 

با تصویر کوچک تر ، می توانیم پس زمینه سفید را به صورت حاشیه در اطراف آن ببینیم:

 

کلید (Enter (Win) / Return (Mac  را بر روی صفحه کلید خود فشار می دهیم تا تغییر اندازه را بپذیریم و دستور Free Transform بسته شود. سپس ، با کلیک روی آیکون Layer Styles در پایین پنل Layers ، سایه ای را به تصویر اضافه می کنیم. این همان آیکونی است که قبلاً هنگامی که تصویر روی لایه پس زمینه بود ، خاکستری شده بود:

 

گزینه Drop Shadow را از لیست سبک های لایه ای که ظاهر می شود ، انتخاب می کنیم:

این کار ، کادر محاوره ای Layer Style فتوشاپ را باز می کند که در ستون وسطی ، گزینه های Drop Shadow قرار دارد. زاویه سایه (Angle) را روی 135 درجه قرار می دهیم تا منبع نور از سمت چپ بالا بیاید. سپس ، از آن جا که در این مثال ، روی یک تصویر نسبتاً بزرگ کار می کنیم ، فاصله (Distance) سایه را روی 40 پیکسل قرار می دهیم و مقدار Size  (که نرمی لبه های سایه را کنترل می کند) را روی 40 پیکسل نیز تنظیم می کنیم. . سرانجام ، میزان Opacity سایه را به 50٪ کاهش می دهیم:

بر روی کلید OK کلیک می کنیم تا تنظیمات را بپذیریم و پنجره محاوره ای بسته می شود و در این جا نتیجه نهایی ما با استفاده از سایه ای که به تصویر انداخته ایم ، نشان داده شده است:

 

قسمت آخر (تغییر اندازه تصویر و افزودن Drop Shadow) کمی فراتر از محدوده این آموزش بود (به همین دلیل آن را به سرعت مرور کردیم) ؛ اما این مثال ، به عنوان نمونه ای از کارهایی بود که می توانستیم با تصویر انجام دهیم تا نشان دهیم که اگر تصویر به عنوان لایه پس زمینه سند باقی مانده بماند ، چه مشکلاتی ممکن است رخ دهد و چگونه می توانیم از پس آنها برآییم. تبدیل تصویر به یک لایه معمولی و سپس افزودن لایه پس زمینه جداگانه خود در زیر آن ، ما را از محدودیت های لایه پس زمینه خلاص کرد و دستیابی به هدف را آسان می کند.

 

و از آن جا که آن مراحل را به عنوان یک اکشن ضبط کردیم ، دفعه بعد که باید لایه پیش فرض Background را با یک لایه جدید جایگزین کنیم ، می توانیم اکشن را اجرا کنیم و به فتوشاپ اجازه دهیم همه کارها را انجام دهد! و حالا ما این قابلیت را در اختیار داریم!

بعد کجا بریم ...

در آموزش بعدی در راهنمای یادگیری لایه ها ، ما همه چیز را در مورد یکی از قابلیت های دیگر فتوشاپ که در وقت ما صرفه جویی می کند ، خواهیم آموخت: نحوه باز کردن چندین تصویر به صورت لایه های جداگانه!

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید