مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ایجاد افکت متنی سایه بلند (long shadow) در فتوشاپ


ایجاد افکت متنی سایه بلند (long shadow) در فتوشاپ

 

در این مقاله می آموزید که چگونه یک افکت محبوب متنی سایه بلند را در فتوشاپ بسازید، جایی که سایه از حروف شما درست در پس زمینه گسترش می یابد!

در این آموزش ، ما به شما نشان می دهیم که اضافه کردن سایه طولانی به متن در فتوشاپ ، که افکتی محبوب است و اغلب در تبلیغات دیده می شود ، چقدر آسان است. شما خواهید آموخت که چگونه یک سایه اولیه را پشت متن ایجاد کنید و سپس آن را با استفاده از چند لایه type و یک لایه shortcut  به راحتی تا انتهای لبه پس زمینه گسترش دهید. هم چنین به شما نشان می دهیم که چگونه سایه را با پس زمینه ترکیب کنید ، چه پس زمینه به صورت تک رنگ باشد چه به صورت یک گرادیانت باشد ، به طوری که سایه و پس زمینه از همان رنگ ها تشکیل شوند.

برای دستیابی به بهترین نتیجه ، بهتر از است از Photoshop CC 2020 به بالا استفاده کنید؛ اما هر نسخه جدیدی کار خواهد کرد.

 

در اینجا نمونه ای از کار که به اتمام رسیده است و سایه طولانی به نظر می رسد ، مشاهده می کنید:

تنظیم سند

سند جدیدی را در فتوشاپ باز می کنیم و کار را با آن شروع می نماییم. یک متن سفید را بر روی پس زمینه خاکستری ساده اضافه می کنیم. پس از این که سایه را ایجاد کردیم ، با افکت به سایه رنگ اضافه خواهیم کرد.

 

هر قلمی را که انتخاب کنید ، برای این افکت کار خواهد کرد ، اما ما از قلم Mostra Nuova استفاده می کنیم که از Adobe Typekit بارگذاری کرده ایم:

در ادامه ، در پنل Layers  ، به نحوه تنظیم سند می پردازیم.

 

در پایین پنل ، لایه Background قرار دارد که در واقع با رنگ سفید پر شده است. برای این که رنگ پس زمینه خاکستری شود ، یک لایه Solid Color fill را در بالای لایه Background اضافه می کنیم و در Color Picker ، رنگ خاکستری را با تنظیم مقدار H (Hue)  روی صفر درجه ، مقدار S  (Saturation) روی صفر درصد و مقدار B (Brightness) روی 40 درصد انتخاب می کنیم.

در بالا ، متن ما در لایه type  قرار دارد:

مرحله 1: یک کپی از لایه type  تهیه کنید

اولین کاری که برای ایجاد سایه بلند باید انجام دهیم ، ساختن یک کپی از متن است.

 

در پنل Layers  ، روی لایه type  خود کلیک کنید و آن را به پایین روی نماد Add New Layer در پایین بکشید:

یک کپی از لایه type  در بالای نسخه اصلی ظاهر می شود:

مرحله 2: رنگ کپی را به سیاه تغییر دهید

سپس ، ابزار Type Tool  را از نوار ابزار انتخاب کنید:

سپس در نوار Options  ، روی نمونه رنگی (color swatch) کلیک کنید:

و در Color Picker با تنظیم مقدار B (Brightness) روی صفر درصد ، رنگ متن را به سیاه تغییر دهید:

بر روی OK کلیک کنید تا Color Picker بسته شود ، و متن سیاه اکنون جلوی رویت متن سفید اصلی را می گیرد:

مرحله 3: لایه کپی را به زیر نسخه اصلی بکشید

ما قصد داریم از متن سیاه برای ایجاد سایه خود استفاده کنیم ، به این معنی که باید آن را پشت متن اصلی قرار دهیم. بنابراین به پنل Layers برگردید ، روی لایه type  کپی شده کلیک کنید و آن را به زیر لایه type  اصلی بکشید:

و اکنون ما دوباره متن سفید را می بینیم ، متن سیاه در پشت آن مخفی شده است:

مرحله 4: سطح بزرگنمایی سند را روی 100٪ تنظیم کنید

برای ایجاد افکت سایه بلند ، ما قصد داریم یک سری کپی هایی از متن سیاه ایجاد کنیم و از کلیدهای جهت دار صفحه کلید خود استفاده کنیم تا هر نسخه از کپی را به اندازه یک پیکسل دورتر از نسخه قبلی انتقال دهیم.

اما برای این که این کار عملی شود ، باید سند خود را در سطح بزرگنمایی 100٪ مشاهده کنیم. این بدان دلیل است که فتوشاپ هنگام استفاده از کلیدهای جهت دار برای جابجایی محتوا ، از پیکسل های صفحه استفاده می کند نه پیکسل های تصویر. بنابراین اگر سطح بزرگنمایی ما روی چیزی کمتر از 100٪ تنظیم شده باشد ، در واقع متن را بیش از 1 پیکسل حرکت می دهیم ، و این باعث می شود که سایه دارای لبه های دندانه دار باشد.

برای این که چنین اتفاقی نیفتد ، با رفتن به منوی View در نوار منو و انتخاب 100٪ مطمئن شوید که سند را 100٪ مشاهده می کنید:

مرحله 5: دستور Free Transform را انتخاب کنید

سپس با انتخاب لایه Type کپی ، به منوی Edit  در بالا رفته و گزینه Free Transform را انتخاب کنید:

کادر و دستگیره های transform  در اطراف متن ظاهر می شوند. آنها در واقع در اطراف متن سیاه هستند حتی اگر به نظر برسد که در اطراف متن سفید می باشند. اما این مهم نیست ؛ زیرا به هر حال ما از دستگیره ها استفاده نمی کنیم. در عوض ، متن را با استفاده از کلیدهای جهت دار منتقل می کنیم:

مرحله 6: کلید جهت رو به پایین و سمت راست را روی صفحه کلید خود فشار دهید

روی صفحه کلید خود ، یک بار کلید جهت رو به پایین را فشار دهید. این کار متن سیاه را به اندازه یک پیکسل پایین می آورد. سپس کلید جهت سمت راست را یک بار فشار دهید تا متن را یک پیکسل به سمت راست تغییر مکان دهید. دوباره مطمئن شوید که سند را در سطح بزرگنمایی 100٪ مشاهده می کنید ، در غیر این صورت این تغییرات برای شما اعمال نخواهد شد.

مرحله 7 : تغییرات اعمال شده در Free Transform را بپذیرید و آن را ببندید

از آن جایی که ما متن را فقط به اندازه یک پیکسل منتقل می کنیم ، ممکن است متوجه تغییری نشوید. اما در حال حاضر ، فقط آن را بپذیرید و Free Transform را با کلیک روی علامت تیک  در نوار Options  ببندید:

مرحله 8: از متن کپی تهیه کنید و آن را دوباره انتقال دهید

فتوشاپ یک دستور تا حدودی مخفی به نام Transform Again دارد که همان طور که احتمالاً حدس می زنید به شما امکان می دهد دوباره تغییرات قبلی را اعمال کنید.

هنوز آن را انتخاب نکنید ، اما فقط بدانید که با رفتن به منوی Edit و انتخاب Transform می توانید این دستور را پیدا کنید. دستور Again اولین انتخاب در این زیرمنو می باشد. توجه داشته باشید که Transform Again دارای یک میانبر صفحه کلید Shift + Ctrl + T (Win) / Shift + Command + T (Mac)  است:

هر بار که این میانبر را فشار دهیم ، همان تغییر انتقال را دوباره در متن سیاه اعمال خواهیم کرد ، به این معنی که آن را به اندازه یک پیکسل دیگر به پایین و یک پیکسل دیگر به سمت راست منتقل می کنیم. اما ما نمی خواهیم متن مشابه را انتقال دهیم. آنچه واقعاً می خواهیم این است که از متن ، کپی تهیه کرده و این نسخه را منتقل کنیم.

برای انجام این کار ، فقط باید کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را به کلیدهای میانبر اضافه کنیم. بنابراین در رایانه شخصی Windows ، Shift + Ctrl + Alt + T را فشار دهید. در Mac ، Shift + Command + Option + T را فشار دهید.

در پنل Layers  ، کپی جدیدی از لایه متن سیاه را در زیر لایه متن سفید اصلی در بالا مشاهده خواهید کرد:

و اگر به دقت نگاه کنید ، خواهید دید که سایه از پشت حروف شروع به ظهور می کند:

مرحله 9: با فشار دادن کلیدهای میانبر به گسترش سایه ، ادامه دهید

کلیدهای میانبرShift + Ctrl + Alt + T (Win) / Shift + Command + Option + T (Mac)  را بارها فشار دهید تا نسخه های بیشتری از متن سیاه اضافه شود و هر کپی 1 پیکسل به پایین و 1 پیکسل به سمت راست حرکت کند. هرچه نسخه های بیشتری اضافه کنید ، سایه بیشتر دیده خواهد شد.

اما توجه داشته باشید که اگر میانبر را خیلی سریع فشار دهید ، ممکن است فتوشاپ زمان بیشتری را برای ادامه کار طول بکشد ، بنابراین هر چند وقت یک بار کار را متوقف کنید.

و نتیجه کار پس از 50 بار فشار دادن کلیدهای میانبر به صورت تصویر زیر است. سایه اکنون بسیار بیشتر از حروف گسترش یافته است:

و بعد از 100 بار فشار دادن کلیدهای میانبر ، سایه اکنون دو برابر قبل است:

مرحله 10: لایه های سیاه type  را ادغام کنید

اگر هدف شما این است که سایه را به اندازه کافی طولانی کنید که تا لبه پس زمینه گسترش یابد ، افزودن یک لایه type جدید مدتی طول می کشد. از این رو ، در این جا راهی را برای سرعت بخشیدن به کار معرفی می کنیم.

 

در پنل Layers ، روی آخرین لایه سیاه رنگ که اضافه کرده اید کلیک کنید. این همانی لایه ایی هست که درست زیر متن سفید اصلی قرار دارد:

سپس به پایین پیمایش کنید ، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و بر روی اولین لایه type  سیاه کلیک کنید. در مورد مثال ما ، این همان لایه ایی هست که درست بالای لایه Solid Color fill  قرار دارد.

 

با این کار تمام لایه های type  سایه را انتخاب می کنیم:

با انتخاب لایه ها ، روی آیکون menu  مربوط به پنل Layers کلیک کنید:

و دستور Merge Layers را انتخاب کنید:

و اکنون تمام لایه هایی که سایه را تشکیل داده اند در یک لایه واحد ادغام می شوند:

مرحله 11: ابزار Move  را انتخاب کنید

برای گسترش سایه ، کپی هایی از آن ایجاد می کنیم و هر نسخه را به جایی که سایه قبلی به پایان رسیده منتقل می کنیم.

 

ابزار Move را از نوار ابزار انتخاب کنید:

و در نوار Options  ، مطمئن شوید که گزینه Auto-Select  انتخاب نشده باشد. این کار از حرکت تصادفی لایه جلوگیری می کند:

هم چنین ، برای سهولت در جابجایی لایه ها ، به منوی View در Menu Bar بروید و Snap را خاموش کنید. علامت تیک در کنار نام گزینه به معنای فعال بودن آن است ، بنابراین برای خاموش کردن آن را انتخاب کنید:

مرحله 12: سایه را کپی کنید و آن را به زیر سایه اصلی تغییر مکان دهید

در پنل Layers  ، مطمئن شوید که لایه سایه انتخاب شده است:

سپس برای ایجاد کپی از سایه ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید و با نگه داشتن کلید ، روی سایه موجود در سند کلیک کرده و آن را بکشید.

 

به جای کشیدن سایه ، یک نسخه از سایه را بیرون می کشید تا نسخه اصلی در جای خود باقی بماند:

پس از شروع به کشیدن ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را رها کنید. سپس کپی را به جایی که سایه اصلی به پایان رسید انتقال دهید تا دو لایه را در طول سایه همتراز کرده و گسترش دهید.

 

اگر نمی توانید آنها را با استفاده از ابزار Move به طور کامل صف آرایی کنید ، از کلیدهای جهت دار صفحه کلید خود استفاده کنید تا کپی را در جای خود قرار دهید:

مرحله سیزدهم: برای افزایش طول سایه ، کپی های بیشتری ایجاد و انتقال دهید

مراحل مشابه را تکرار کنید تا سایه بلندتر شود. کلیدAlt (Win) / Option (Mac)  را فشار داده و نگه دارید و یک کپی دیگر را با ابزار Move بکشید و سپس کپی را به زیر نسخه قبلی منتقل کنید. از کلیدهای جهت دار صفحه کلید خود استفاده کنید تا در صورت لزوم آن را در جای خود قرار دهید.

 

در اینجا ما نسخه دوم سایه را به زیر نسخه اول منتقل می کنیم:

و از آنجا که می خواهم سایه به گوشه پایین گسترش یابد ، چند نسخه دیگر اضافه می کنیم و هر یک را به موقعیت خود منتقل می نماییم.

 

در مورد مثال ما ، برای گسترش سایه روی صفحه نمایش ، در مجموع شش لایه سایه (یک لایه اصلی به علاوه پنج نسخه کپی) نیاز داشتیم:

مرحله 14: لایه های سایه را ادغام کنید

همان طور که با لایه های type  کار کردیم ، باید لایه های سایه را نیز در یک لایه ادغام کنیم.

 

در پنل Layers  ، آخرین کپی را که اضافه کرده اید ، در بالا انتخاب کنید. برای انتخاب سایر لایه های سایه در زیر آن ، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و روی لایه سایه اصلی در پایین کلیک کنید:

سپس برای ادغام آنها ، روی آیکون menu  کلیک کنید:

و یک بار دیگر گزینه Merge Layers را انتخاب کنید:

و اکنون کل سایه در یک لایه زیر لایه type  ادغام شده است:

مرحله 15: میزان تیرگی (opacity) لایه سایه را کاهش دهید

در آخر ، برای ترکیب سایه با پس زمینه ، مقدار تیرگی لایه سایه را کاهش دهید. گزینه Opacity در سمت راست بالای صفحه لایه ها وجود دارد. ما آن را به 70 درصد کاهش می دهیم:

و با کاهش Opacity ، سایه از شدت کدری کمتری برخوردار می شود:

مرحله شانزدهم: رنگ پس زمینه را تغییر دهید

در این مرحله ، سایه ما هنوز خاکستری به نظر می رسد ، اما این فقط به دلیل خاکستری بودن پس زمینه است. اگر رنگ پس زمینه را تغییر دهیم ، رنگ سایه نیز با آن تغییر می کند.

 

ما قبلاً یک لایه Solid Color fill  را بالای لایه Background اضافه کرده ایم ، جایی که رنگ خاکستری از آنجا می آید. برای تغییر رنگ آن ، روی نمونه رنگی لایه fill دوبار کلیک می کنیم:

و سپس در Color Picker ، رنگ دیگری را انتخاب می کنم. سایه قرمز را امتحان می کنیم:

روی OK کلیک می کنیم تا Color Picker بسته شود و اکنون سایه قرمز تیره ظاهر می شود:

تنظیم روشنایی سایه

اگر سایه هنوز خیلی تار است ، می توانید در پنل Layers  با کلیک بر روی لایه سایه ، آن را دوباره انتخاب کنید و سپس میزان Opacity آن را حتی بیشتر کاهش دهید. ما آن را به 50 درصد کاهش می دهیم:

و حالا سایه روشن تر می شود ؛ زیرا بیشتر در پس زمینه محو می شود:

حالا همان افکت را با تغییر رنگ پس زمینه به رنگ آبی مشاهده می کنید:

استفاده از گرادیانت برای پس زمینه

البته لازم نیست از رنگ ثابتی برای پس زمینه استفاده کنید. گرادیانت ها نیز به همان خوبی کار می کنند و سایه به خوبی رنگ های گرادیانت را به خود می گیرد.

 

در پنل Layers ، با کلیک روی آیکون New Fill or Adjustment Layer ، یک لایه Gradient fill را به بالای لایه Solid Color fill اضافه کنید:

و از لیست Gradient را انتخاب کنید:

سپس در کادر محاوره ای Gradient Fill ، با کلیک کردن روی فلش کنار نمونه Gradient ، یک گرادیانت را انتخاب کنید:

در Photoshop CC 2020 ، گردایانت ها به گروه هایی تقسیم شده اند که هر گروه توسط یک پوشه مشخص نگهداری می شود.

 

با کلیک روی فلش کنار آیکون پوشه ، گروه Purples  را باز کنید و سپس با دوبار کلیک کردن روی تصویر کوچک ، یکی از گرادیان های بنفش را انتخاب کنید:

ما می خواهیم رنگ روشن گرادیانت در بالای پس زمینه و رنگ تیره در پایین پس زمینه ظاهر شود. بنابراین با کلیک کردن روی گزینه Reverse ، ترتیب رنگ ها را معکوس می کنیم:

سپس روی OK کلیک می کنیم تا کادر محاوره ای Gradient Fill بسته شود.

 

و اکنون ، نه تنها پس زمینه جالب تر به نظر می رسد ، بلکه سایه نیز به خوبی ترکیب می شود و در بین رنگ های گرادیانت قرار می گیرد:

و حالا ما نتیجه کار را در اختیار داریم! به این ترتیب شما می توانید با فتوشاپ یک افکت سایه طولانی را به متن خود اضافه کنید!

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید