مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ایجاد افکت آبرنگ در فتوشاپ


ایجاد افکت آبرنگ در فتوشاپ

 

Final product image

در این آموزش ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک افکت آبرنگی شگفت انگیز را در فتوشاپ ایجاد کنید. همه چیز در این مقاله با جزئیات کامل توضیح داده خواهد شد تا همه بتوانند آن را انجام دهند ، حتی کسانی که برای اولین بار فتوشاپ را باز کرده اند.

 

افکتی که در تصویر فوق وجود دارد ، همان چیزی است که در این مقاله به شما آموزش می دهیم.

 

آن چه شما نیاز دارید:

برای ایجاد طرح فوق ، به منابع زیر نیاز دارید:

1. شروع کار

ابتدا عکسی را که می خواهید با آن کار کنید ، در فتوشاپ باز کنید. برای باز کردن عکس خود ، به بخش File> Open بروید ، عکس خود را انتخاب کنید و کلید Open را کلیک کنید.

حال ، قبل از شروع کار ، چند مورد را بررسی کنید:

عکس شما باید در حالت RGB Color  و 8 Bits/Channel باشد. برای بررسی این موضوع ، به بخش Image> Mode بروید.

برای گرفتن بهترین نتیجه ، اندازه عکس شما باید در ابعاد 2000–4000 px wide/high باشد. برای بررسی این موضوع ، به بخش Image> Image Size بروید.

عکس شما باید در لایه Background باشد. اگر این گونه نیست ، به بخش Layer> New> Background from Layer بروید.

Checking image size and mode

2. نحوه ایجاد قلم مو

مرحله 1

در این بخش ، ما قصد داریم پنج قلم موی آبرنگ مورد نیاز خود را ایجاد کنیم. شما می توانید تکسچرها را از لینک زیر دانلود کرده و مراحل کار را دنبال کنید ، یا می توانید به آموزش نحوه ایجاد قلم موهای آبرنگی فتوشاپ ما بروید و یاد بگیرید چگونه تکسچرهای آبرنگی خود را بسازید.

download the textures from the attachment

مرحله 2

اگر گزینه اول را دنبال کرده و تکسچرها را دانلود کرده اید ، اولین اسکن تکسچر را در فتوشاپ باز کنید. به بخش Edit> Define Brush بروید تا این تکسچر را به عنوان قلم مو تعریف کنید و نام آن را Temp_Brush_1 بگذارید.

Defining brush

مرحله 3

اسکن تکسچر دوم را باز کنید ، به بخش Edit> Define Brush بروید تا این تکسچر را به عنوان قلم مو تعریف کنید و نام آن را Temp_Brush_2 بگذارید.

Defining brush

مرحله 4

حالا اسکن تکسچر سوم را باز کنید ، به بخش Edit> Define Brush بروید تا این تکسچر را به عنوان قلم مو تعریف کنید و نام آن را Temp_Brush_3 بگذارید.

 

Defining brush

مرحله 5

اکنون اسکن چهارم تکسچر را باز کنید ، به بخش Edit> Define Brush بروید تا این تکسچر را به عنوان قلم مو تعریف کنید و نام آن را Temp_Brush_4 بگذارید.

Defining brush

مرحله 6

اکنون آخرین اسکن تکسچر را باز کنید ، به بخش Edit> Define Brush بروید تا این تکسچر را به عنوان قلم مو تعریف کنید و نام آن را Temp_Brush_5 بگذارید.

Defining brush

مرحله 7

اکنون که قلم مو های خود را تعریف کردیم ، باید تنظیمات آنها را انجام دهیم و سپس دوباره آنها را به عنوان قلم مو های جدید تعریف کنیم. کلید B را روی صفحه کلید خود فشار دهید ، روی قسمتی از داخل بوم خود کلیک راست کنید ، قلم مو Temp_Brush_1 را انتخاب کنید و کلید Enter را بزنید. سپس به بخش Window> Brush بروید و در پنجره Brush از تنظیمات زیر استفاده کنید:

Adjusting brush settings

مرحله 8

برای تعریف این قلم مو با تنظیمات جدید به عنوان قلم موی جدید ، بر روی آیکون بالا سمت راست در گوشه پایین سمت راست پنل Brush  کلیک کنید و نام آن را Watercolor_Brush_1 بگذارید.

Defining new brush

مرحله 9

اکنون کلید B را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید ، در نقطه ای از بوم راست کلیک کنید ، قلم موی Temp_Brush 2 را انتخاب کرده و کلید Enter را فشار دهید. سپس به بخش Window> Brush بروید و در پنجره Brush از تنظیمات زیر استفاده کنید:

Adjusting brush settings

مرحله 10

برای تعریف این قلم مو با تنظیمات جدید به عنوان قلم موی جدید ، بر روی آیکون بالا سمت راست در گوشه پایین سمت راست پنل Brush  کلیک کنید و نام آن را Watercolor_Brush_2 بگذارید.

Defining new brush

مرحله 11

حالا کلید B را روی صفحه کلید خود فشار دهید ، روی قسمتی از بوم کلیک راست کنید ، قلم موی Temp_Brush_3 را انتخاب کنید و کلید Enter را بزنید. سپس به بخش Window> Brush بروید و در پنجره Brush از تنظیمات زیر استفاده کنید:

Adjusting brush settings

مرحله 12

برای تعریف این قلم مو با تنظیمات جدید به عنوان یک قلم مو جدید ، بر روی آیکون بالا سمت راست در گوشه پایین سمت راست پنل Brush  کلیک کنید و نام آن را Watercolor_Brush_3 بگذارید.

Defining new brush

مرحله 13

حالا کلید B را روی صفحه کلید خود فشار دهید ، روی نقطه ای در داخل بوم کلیک راست کنید ، قلم مو Temp_Brush_4 را انتخاب کنید و کلید Enter را بزنید. سپس به بخش Window> Brush بروید و در پنجره Brush از تنظیمات زیر استفاده کنید:

Adjusting brush settings

مرحله 14

برای تعریف این قلم مو با تنظیمات جدید به عنوان قلم موی جدید ، بر روی آیکون بالا سمت راست در گوشه پایین سمت راست پنل Brush  کلیک کنید و نام آن را Watercolor_Brush_4 بگذارید.

Defining new brush

مرحله 15

اکنون کلید B را روی صفحه کلید خود فشار دهید ، روی قسمتی از بوم کلیک راست کنید ، قلم مو Temp_Brush_5 را انتخاب کنید و کلید Enter را بزنید. سپس به بخش Window> Brush بروید و در پنجره Brush از تنظیمات زیر استفاده کنید:

Adjusting brush settings

مرحله 16

برای تعریف این قلم مو با تنظیمات جدید به عنوان قلم موی جدید ، بر روی آیکون بالا سمت راست در گوشه پایین سمت راست پنل Brush  کلیک کنید و نام آن را Watercolor_Brush_5 بگذارید.

Defining new brush

3. نحوه ایجاد پس زمینه

مرحله 1

در این بخش ، ما قصد داریم پس زمینه را ایجاد کنیم. به بخش Layer> New Fill Layer> Solid Color بروید و یک لایه solid color fill ایجاد کنید ، نام آن را Background color بگذارید و رنگ #e5e5e5 را انتخاب کنید.

Creating new solid color fill layer

مرحله 2

حالا روی این لایه کلیک راست کنید ، و  Blending Options را انتخاب کنید ، گزینه Gradient Overlay را علامت بزنید و از تنظیمات زیر استفاده کنید:

Adding layer style

4. نحوه ایجاد طرح

مرحله 1

در این مرحله قصد داریم طرح را ایجاد کنیم. لایه Background را انتخاب کرده و کلیدهی Control-J را از صفحه کلید فشار دهید تا یک کپی از این لایه تهیه شود. سپس ، این لایه را به بالای لایه های دیگر در پنل Layers بکشید.

Duplicating layer

مرحله 2

اکنون کلیدهای Control-Shift-U را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید تا این لایه desaturate  شود. سپس به بخش Filter> Filter Gallery> Stylize> Glowing Edges رفته و مقدار Edge Width را روی 1 ، مقدار Edge Brightness را روی 20 و مقدار Smoothness را روی 15 تنظیم کنید.

Adding glowing edges filter

مرحله 3

برای معکوس کردن این لایه ، کلیدهای Control-I را روی صفحه کلید فشار دهید. سپس ، به بخش Filter> Sharpen> Unsharp Mask رفته و مقدار Amount  را روی 500٪ ، مقدار Radius  را روی 1 px و مقدار Threshold را روی 0 levels تنظیم کنید.

Adding unsharp mask filter

مرحله 4

حالت Blending Mode این لایه را به Multiply تغییر دهید و مقدار Opacity را روی 47٪ تنظیم کنید. سپس ، این لایه را Sketch نامگذاری کنید.

Changing blending mode and opacity

5. نحوه ایجاد نقاشی آبرنگی

مرحله 1

در این بخش قصد داریم نقاشی آبرنگی ایجاد کنیم. برای ایجاد یک لایه جدید به بخش Layer> New> Layer بروید و نام آن را Temp_1 بگذارید.

Creating new layer

مرحله 2

حالا رنگ پیش زمینه را روی #000000 تنظیم کنید ، ابزار قلم مو (B)  را انتخاب کنید و قلم موی Watercolor_Brush_1 را انتخاب کنید. سپس Diameter  (قطر) قلم مو را همان طور که دوست دارید تنظیم کنید ، و مطابق شکل زیر براش بزنید:

Brushing into layer

مرحله 3

بر روی تصویر کوچک این لایه کلیک کنید تا این لایه انتخاب شود. سپس ، این لایه را مخفی کنید. لایه Background را انتخاب کرده و برای ایجاد یک لایه جدید ، کلیدهای Control-J را بر روی صفحه کلید فشار دهید. پس از آن ، این لایه جدید را دقیقاً زیر لایه Temp_1 در پنل Layers بکشید.

Creating new layer using selection

مرحله 4

اکنون مقدار Opacity این لایه را به 56٪ تغییر دهید و نام آن را WP_1 بگذارید.

 

Changing opacity

مرحله 5

برای ایجاد یک لایه جدید به بخش Layer> New> Layer بروید و نام آن را Temp_2 بگذارید.

 

Creating new layer

 

مرحله 6

حالا رنگ پیش زمینه را روی #000000 تنظیم کنید ، ابزار قلم مو (B)  را انتخاب کنید و قلم موی Watercolor_Brush_2 را انتخاب کنید. سپس Diameter  قلم مو را همان طور که دوست دارید ، تنظیم کنید ، و مطابق شکل زیر براش بزنید:

Brushing into layer

مرحله 7

بر روی تصویر کوچک این لایه کلیک کنید تا این لایه را انتخاب کنید. سپس ، این لایه را مخفی کنید ، لایه Background را انتخاب کرده و کلیدهای Control-J را بر روی صفحه کلید فشار دهید تا یک لایه جدید را ایجاد کنید. پس از آن ، در پنل Layers ، این لایه جدید را دقیقاً زیر لایه WP_1 بکشید.

Creating new layer using selection

مرحله 8

اکنون مقدار Opacity این لایه را به 40٪ تغییر دهید و نام آن را WP_2 بگذارید.

 

Changing opacity

مرحله 9

لایه WP_1 را انتخاب کنید ، برای ایجاد یک لایه جدید به بخش Layer> New> Layer بروید و نام آن را Temp_3 بگذارید.

Creating new layer

مرحله 10

حالا رنگ پیش زمینه را روی #000000 تنظیم کنید ، ابزار قلم مو (B)  را انتخاب کنید و قلم موی Watercolor_Brush_3 را انتخاب کنید. سپس قطر قلم مو را همان طور که دوست دارید ، تنظیم کنید ، و مطابق شکل زیر براش بزنید:

Brushing into layer

مرحله 11

بر روی تصویر کوچک این لایه کلیک کنید تا این لایه را انتخاب کنید. سپس ، این لایه را مخفی کنید ، لایه Background را انتخاب کرده و کلیدهای Control-J را بر روی صفحه کلید فشار دهید تا یک لایه جدید را ایجاد کنید. پس از آن ، در پنل Layers ، این لایه جدید را دقیقاً زیر لایه WP_2 بکشید.

Creating new layer using selection

مرحله 12

اکنون مقدار Opacity این لایه را به 62٪ تغییر دهید و نام آن را WP_3 بگذارید.

 

Changing opacity

مرحله 13

لایه WP_1 را انتخاب کنید ، برای ایجاد یک لایه جدید به بخش Layer> New> Layer بروید و نام آن را Temp_4 بگذارید.

Creating new layer

مرحله 14

حالا رنگ پیش زمینه را روی #000000 تنظیم کنید ، ابزار قلم مو (B)  را انتخاب کنید و قلم موی Watercolor_Brush_4 را انتخاب کنید. سپس قطر قلم مو را همان طور که دوست دارید ، تنظیم کنید ، و مطابق شکل زیر براش بزنید:

Brushing into layer

مرحله 15

بر روی تصویر کوچک این لایه کلیک کنید تا این لایه را انتخاب کنید. سپس ، این لایه را مخفی کنید ، لایه Background را انتخاب کرده و کلیدهای Control-J را بر روی صفحه کلید فشار دهید تا یک لایه جدید را ایجاد کنید. پس از آن ، در پنل Layers ، این لایه جدید را دقیقاً زیر لایه WP_3 بکشید.

Creating new layer using selection

مرحله 16

حالا نام این لایه را WP_4 بگذارید.

Changing layer name

مرحله 17

لایه WP_1 را انتخاب کنید ، برای ایجاد یک لایه جدید به بخش Layer> New> Layer بروید و نام آن را Temp_5 بگذارید.

Creating new layer

مرحله 18

حالا رنگ پیش زمینه را روی #000000 تنظیم کنید ، ابزار قلم مو (B)  را انتخاب کنید و قلم موی Watercolor_Brush_5 را انتخاب کنید. سپس قطر قلم مو را همان طور که دوست دارید ، تنظیم کنید ، و مطابق شکل زیر براش بزنید:

Brushing into layer

مرحله 19

بر روی تصویر کوچک این لایه کلیک کنید تا این لایه را انتخاب کنید. سپس ، این لایه را مخفی کنید ، لایه Background را انتخاب کرده و کلیدهای Control-J را بر روی صفحه کلید فشار دهید تا یک لایه جدید را ایجاد کنید. پس از آن ، در پنل Layers ، این لایه جدید را دقیقاً زیر لایه WP_4 بکشید.

Creating new layer using selection

مرحله 20

حالا ، نام این لایه را WP_5 بگذارید.

Changing layer name

مرحله 21

لایه Temp_1 را انتخاب کرده و با فشار دادن کلید Shift ، بر روی لایه Temp_5 کلیک کنید تا تمام لایه های بین آنها انتخاب شود. سپس ، بر روی هر یک از لایه های انتخاب شده کلیک راست کرده و Delete Layers را انتخاب کنید.

Deleting layers

مرحله 22

حالا لایه WP_1 را انتخاب کنید ، به بخش Filter> Filter Gallery> Artistic> Watercolor بروید و مقدار Brush Detail را روی 14 ، مقدار Shadow Intensity را روی 0 و Texture را روی 1 تنظیم کنید.

Adding watercolor filter

مرحله 23

اکنون مرحله قبلی را تکرار کنید تا همان فیلتر را روی لایه های آبرنگ باقی مانده اعمال کنید.

Adding watercolor filter

مرحله 24

لایه WP_1 را انتخاب کرده و کلید Shift را نگه داشته و بر روی لایه WP_5 کلیک کنید تا تمام لایه های بین آنها انتخاب شود. سپس ، به بخش Layer> New> Group from Layers بروید تا یک گروه جدید از لایه های انتخاب شده ایجاد کنید و نام آن را Watercolor Painting بگذارید.

Creating new group from layers

6. نحوه ایجاد تکسچر

مرحله 1

در این مرحله قصد ایجاد تکسچر را داریم. برای ایجاد یک لایه جدید به بخش Layer> New> Layer بروید و نام آن را Texture بگذارید.

Creating new layer

مرحله 2

حالا به بخش Edit> Fill بروید و مقدار Contents را روی  50% Gray ، مقدار Mode را روی Normal و مقدار Opacity را روی 100٪ تنظیم کنید.

Filling layer

مرحله 3

به بخش Filter> Filter Gallery> Texture> Texturizer بروید و مقدار Texture را روی Canvas ، مقدار Scaling را روی 200٪ ، مقدار Relief را روی 4 و مقدار Light را روی Top ، مانند تصویر زیر تنظیم کنید:

Adding texturizer filter

مرحله 4

حالا Blending Mode این لایه را به Soft Light تغییر دهید.

Changing blending mode

7. نحوه انجام تنظیمات نهایی

مرحله 1

در این بخش ، ما می خواهیم تغییرات نهایی را در طراحی خود ایجاد کنیم. به بخش Layer> New Adjustment Layer> Curves بروید تا یک لایه تنظیم curves  جدید ایجاد کنید و نام آن را Color_Look_1 بگذارید.

Creating new curves adjustment layer

مرحله 2

اکنون روی تصویر کوچک لایه دوبار کلیک کنید و در پنل Properties تنظیمات زیر را وارد کنید:

Adjusting curves

مرحله 3

مقدار Opacity این لایه را به 46٪ تغییر دهید.

 

Changing opacity

مرحله 4

حالا لایه Texture را انتخاب کنید ، به بخش Layer> New Adjustment Layer> Gradient Map بروید تا یک لایه تنظیم gradient map جدید ایجاد کنید و نام آن را Color_Look_2 بگذارید.

Creating new gradient map adjustment layer

مرحله 5

روی تصویر کوچک لایه دوبار کلیک کنید و سپس در پنل Properties ، روی گرادیانت کلیک کنید تا پنل Gradient Editor باز شود و تنظیمات زیر را وارد کنید:

Adjusting gradient map

مرحله 6

حالا Blending Mode این لایه را به Soft Light تغییر دهید و مقدار Opacity را روی 33٪ تنظیم کنید.

Changing blending mode and opacity

مرحله 7

برای تنظیم مجدد نمونه های رنگ ، لایه Color_Look_1 را انتخاب کرده و کلید D را روی صفحه کلید فشار دهید. سپس ، به بخش Layer> New Adjustment Layer> Gradient Map بروید تا یک لایه جدید برای تنظیم gradient map ایجاد کنید و نام آن را Overall Contrast قرار دهید.

Creating new gradient map adjustment layer

مرحله 8

حالا Blending Mode این لایه را به Soft Light تغییر دهید و مقدار Opacity را روی 37٪ تنظیم کنید.

Changing blending mode and opacity

مرحله 9

به بخش Layer> New Adjustment Layer> Vibrance بروید تا یک لایه تنظیم vibrance  جدید ایجاد کنید و نام آن را Overall Vibrance / Saturation بگذارید.

Creating new vibrance adjustment layer

مرحله 10

حالا روی تصویر کوچک لایه دوبار کلیک کنید و در پنل Properties  ، مقدار Vibrance را روی +33 و مقدار Saturation را روی +19  تنظیم کنید.

Adjusting vibrance and saturation

مرحله 11

حالا برای تهیه اسکرین شات ، کلیدهای Control-Alt-Shift-E  را روی صفحه کلید فشار دهید و سپس کلیدهای Control-Shift-U را فشار دهید تا این لایه desaturate  شود. سپس ، به بخش Filter> Other> High Pass بروید و مقدار Radius را روی 2 px تنظیم کنید.

Adding high pass filter

مرحله 12

حالت Blending Mode این لایه را به Hard Light تغییر دهید و نام آن را Overall Sharpening بگذارید.

Changing blending mode

 

شما موفق شدید!

تبریک می گوییم ، موفق شدید تا یک اثر هنری زیبا خلق کنید! در این جا نتیجه نهایی کار ما را مشاهده می کنید:

Final result

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید