مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ایجاد آسمان شب پر ستاره در فتوشاپ


ایجاد آسمان شب پر ستاره در فتوشاپ

در این مقاله خواهید دید که پر کردن آسمان شب با ستاره ها ، در فتوشاپ چقدر آسان است! شما یاد خواهید گرفت که چگونه ستاره ها را در فتوشاپ ایجاد کنید ، چگونه به ستاره ها و نور و رنگ بدهید و چگونه افکت ستاره ها را با تصاویر خود ترکیب کنید.

هیچ چیز به اندازه فضای باز در شب آرامش بخش نیست. پیدا کردن آسمان روشن ، و دیدن یک میدان بی پایان از ستاره گان امتداد یافته در تمام جهات ، واقعاً دلنشین است. و امکانات اندکی برای ضبط این ستاره ها با دوربین خود در اختیار داریم. چراغ های شهر یا دیگر منابع نور در اطراف ما ، می توانند نور ستارگان را محو کرده و آنها را به تاریکی برسانند. و با سیاره همیشه در حال گردش ما ، عکس برداری از این نور ضعیف ستاره ها دشوار است.

خوشبختانه ، همان گونه که در این آموزش مشاهده خواهیم کرد ، اصافه کردن ستارگان به تصاویر خود در فتوشاپ آسان است! و از آنجایی که ما ستارگان خودمان را ایجاد می کنیم ، کنترل کاملی بر نحوه «درخشش» آسمان خواهیم داشت. در حقیقت ، تکنیک هایی که در اینجا یاد خواهیم گرفت ، همان هایی هستند که برای ایجاد پس زمینه های پر ستاره در فیلم ها استفاده می شوند.

برای گرفتن بهترین نتایج از این آموزش ، بهتر است از آخرین نسخه فتوشاپ CC استفاده کنید ، اما شما همچنان می توانید همراه با فتوشاپ CS6 باشید.

ما از این تصویر که از Adobe Stock دانلود کرده ایم ، استفاده خواهیم کرد:

و در اینجا ، نتیجه ایی را که پس از اعمال افکت نهایی ستاره به تصویر ما به ارمغان آورده می شود ، مشاهده می کنید:

نحوه ایجاد ستاره ها در فتوشاپ

در ابتدا ، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه ستارگان را در فتوشاپ ایجاد کنیم ، و سپس یاد خواهیم گرفت که چگونه ستارگان را با تصویر خود ترکیب کنیم.

 

مرحله 1: یک لایه خالی جدید را در بالای تصویر اضافه کنید

بیایید از پنل Layers   که در آن تصویر ما در لایه Background  نشسته است ، شروع به کار کنیم:

ستاره ها را در یک لایه مجزا در بالای تصویر ایجاد خواهیم کرد. برای اضافه کردن یک لایه جدید ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را در صفحه کلید خود فشار داده و نگه دارید و بر روی آیکن Add New Layer کلیک کنید:

در کادر محاوره ای لایه جدید ، لایه را “Stars"  نامگذاری کرده و سپس روی OK کلیک کنید.

و دوباره به پنل Layers  باز می گردیم ، لایه جدید “Stars"  ظاهر می شود:

مرحله 2: لایه را با رنگ سیاه پر کنید

ما باید لایه “Stars"  را با رنگ سیاه پر کنیم. به منوی Edit در نوار منو بروید و گزینه Fill را انتخاب کنید:

در کادر محاوره ای Fill ، گزینه Contents  را به Black تغییر دهید و سپس روی OK کلیک کنید:

و فتوشاپ لایه را با رنگ سیاه پر می کند ، موقتاً تصویر در بخش view مسدود می شود:

مرحله 3: اضافه کردن مقداری نویز به تصویر با اضافه کردن فیلتر Noise Filter

برای ایجاد ستاره ها ، ما نویز را استفاده از فیلتر Add Noise فتوشاپ ، اضافه خواهیم کرد. به منوی Filter بروید ، Noise را انتخاب کرده و سپس Add Noise را انتخاب کنید.

در کادر محاوره ای Add Noise ، مقدار Amount  را به 50٪ تنظیم کنید و مطمئن شوید که Gaussian و Monochromatic هر دو انتخاب شده باشند:

سپس OK را کلیک کنید تا کادر محاوره ای را ببندید و فتوشاپ لایه را با نویز تصادفی پر کند:

مرحله 4: نویز را با فیلتر Gaussian Blur محو کنید

سپس ، ما باید نویز را محو کنیم. ما می توانیم این کار را با استفاده از فیلتر Gaussian Blur انجام دهیم. به منوی Filter بروید ، گزینه Blur را انتخاب کنید ، سپس Gaussian Blur را انتخاب کنید:

در کادر محاوره ای Gaussian Blur ، مقدار Radius  را به 1.5 پیکسل تنظیم کنید و سپس روی OK کلیک کنید:

مرحله 5: نویز را به ستاره ها با تنظیمات تصویر Levels تبدیل کنید

برای تبدیل نویز به ستاره ها ، ما از تنظیمات تصویر Levels استفاده خواهیم کرد. به منوی Image بروید ، Adjustments  را انتخاب کرده و سپس Levels را انتخاب کنید:

کشیدن نوار لغزنده (slider) با نقطه سفید

در کادر محاوره ای Levels ، نوار لغزنده با نقطه سفید را کلیک کرده و به سمت چپ بکشید تا به لبه سمت راست هیستوگرام برسد:

این کار نویز را درخشان تر می کند و نواحی روشن را سفید می کند:

کشیدن نوار لغزنده با نقطه سیاه

سپس نوار لغزنده با نقطه سیاه را کلیک کرده و به سمت راست بکشید. هر چه بیشتر بکشید، بیشتر تاریک ترین نواحی نویز را تیره تر خواهید کرد، و در نهایت آن نواحی را به سیاهی مطلق تبدیل خواهید کرد. کشیدن به سمت راست را آن قدر ادامه دهید تا زمانی که بیشتر نویزها ناپدید شوند. نویزهای باقی مانده ستاره های ما می شوند:

ممکن است لازم باشد چندین بار ، نوار لغزنده سفید و سیاه را به عقب و جلو بروید تا زمانی که از افکت ستاره ها راضی شوید. ما کار را با مقدار 94 نقطه سفید و مقدار 90 نقطه سیاه به پایان می رسانیم. هنگامی که شما کار را انجام دادید ، روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای Levels را ببندید. و نتیجه ما به این صورت است:

افزودن درخشش به ستارگان

در حال حاضر، ستاره های ما فقط مانند نقاط سفید به نظر می رسند. بیایید با اضافه کردن درخشش ضعیفی به آنها کمک کنیم تا بیشتر شبیه ستاره ها به نظر بیایند. بعد از این که نور را به آن اضافه کردیم ، به آنها رنگ اضافه خواهیم کرد.

 

مرحله 6: یک کپی از لایه “Stars"  ایجاد کنید و نام آن را “Glow" قرار دهید

در پنل Layers  ، کپی از لایه “Stars"  ، با کشیدن آن بر روی آیکون Add New Layer ایجاد کنید:

فتوشاپ این کپی را بالای نسخه اصلی اضافه کرده و نام آن را “Stars copy" قرار می دهد:

بر روی نام “Stars Copy"  دوبار کلیک کنید و لایه “Glow"  را تغییر نام دهید. دکمه Enter (Win) / Return (Mac)  را برای پذیرفتن آن فشار دهید:

مرحله 7: با فیلتر Gaussian Blur ، محوشدگی بیشتری اضافه کنید

با انتخاب لایه “Glow" ، به منوی Filter باز گردید ، Blur را انتخاب کنید، و Gaussian Blur را دوباره انتخاب کنید:

این بار در کادر محاوره ای Gaussian Blur ، مقدار Radius را به 4 پیکسل افزایش دهید. این کار ، ستاره ها را محو می کند و آنها خیلی کم نور به نظر می رسند ، اما ما این مشکل را حل خواهیم کرد:

مرحله 8: ستاره ها را با Auto Contrast روشن کنید

برای درخشان تر کردن ستاره ها ، به منوی Image بروید و Auto Contrast را انتخاب کنید:

این کار باعث می شود ستاره های محو شده ، درخشان تر بشوند:

مرحله 9: کدری لایه “Glow"  را کاهش دهید

برای افکت تیره شده ، به راحتی کدری لایه “Glow"  را در پنل Layers  کاهش دهید ، تا زمانی که فقط یک تابش کم نور اطراف ستاره ها ببینید. مقدار opacity  را به 20-25٪ تنظیم کنید:

تصویر زیر ، یک نمای نزدیک تر از ستاره های ما را نشان می دهد که نور خفیف اطراف آنها وجود دارد:

افزودن رنگ به ستاره ها

در ادامه ، اجازه دهید کمی رنگ به ستاره اضافه کنیم و این کار را با استفاده از یک لایه تنظیم Hue/Saturation  انجام خواهیم داد. ستاره ها اغلب به صورت آبی یا قرمز مایل به نارنجی به نظر می رسند ، بنابراین ما با اضافه کردن رنگ آبی کار را شروع می کنیم.

 

مرحله 10: لایه Hue/Saturation adjustment  را اضافه کنید

در پنل Layers  ، روی آیکون New Fill or Adjustment Layer کلیک کنید:

و سپس از لیست ، گزینه Hue/Saturation  را انتخاب کنید:

مرحله 11: Colorize را انتخاب کنید و Hue  را به 220 تنظیم کنید

گزینه های لایه Hue/Saturation adjustment  در پنل Properties فتوشاپ ظاهر می شوند. ابتدا گزینه Colorize را انتخاب کنید و سپس مقدار Hue  را به 220 برای داشتن یک رنگ آبی روشن تنظیم کنید. شما می توانید شدت رنگ را با افزایش مقدار Saturation  ، افزایش دهید ، اما ما مقدار آن را 25 قرار خواهیم داد:

مرحله 12: حالت blend  لایه تنظیم را به Color  تغییر دهید

به پنل Layers  باز می گردیم ، لایه Hue/Saturation adjustment  در بالای لایه “Glow"  ظاهر می شود. برای تغییر رنگ ستاره ها بدون تأثیر بر میزان روشنایی ، حالت ترکیبی (blend) لایه تنظیم را از Normal به Color تغییر دهید:

و ستاره های ما در اینجا به رنگ آبی ظاهر می شوند:

مرحله 13: یک کپی از لایه Hue/Saturation adjustment  ایجاد کنید

همراه با ستاره های آبی ، ما برخی ستاره نارنجی نیز به ستاره های خود اضافه خواهیم کرد. در پنل Layers  ، یک کپی از لایه Hue/Saturation adjustment  را با کشیدن آن بر روی آیکون Add New Layer  ایجاد کنید:

مرحله 14: مقدار Hue  را به 40 تغییر دهید

و در پنل Properties ، مقدار Hue  را برای دومین لایه Hue/Saturation adjustment  به 40 تغییر دهید. گزینه های دیگر را به همان حال رها کنید:

به پنل Layers  باز می گردیم ، می بینیم که لایه تنظیم دوم ، بالاتر از لایه اصلی قرار دارد. توجه داشته باشید که حالت blend  در حال حاضر به Color  تنظیم شده باشد:

و در اینجا ما ستاره هایمان را می بینیم که به نارنجی رنگ شده اند. مشکل این است که همه آنها به رنگ نارنجی هستند و تمام ستاره های آبی را از دست داده ایم. پس باید این مشکل را حل می کنیم:

مرحله 15: فیلتر Clouds را به ماسک لایه اعمال کنید

یک ویژگی خوب از لایه های تنظیم در فتوشاپ این است که آنها یک ماسک لایه داخلی دارند. برای اضافه کردن تصادفی رنگ به ستاره ها ، به طوری که برخی از آنها به رنگ آبی و برخی دیگر به رنگ نارنجی ظاهر شوند ، فیلتر Clouds فتوشاپ را به ماسک لایه دوم اعمال می کنیم.

 

در پانل Layers  ، مطمئن شوید که ماسک لایه برای لایه تنظیم بالایی ، با کلیک کردن بر روی تصویر بندانگشتی ماسک لایه انتخاب شود:

رنگ پیش زمینه و پس زمینه

قبل از اینکه ما فیلتر Clouds را اعمال کنیم ، همچنین اطمینان حاصل کنید که رنگ های پیش زمینه و پس زمینه فتوشاپ به پیش فرض تنظیم شده باشند ، یعنی رنگ سفید به عنوان رنگ پیش زمینه و رنگ سیاه به عنوان رنگ پس زمینه. اگر این طور نباشد ، حرف D را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا آنها مجدداً تنظیم شوند:

نکته: چگونه فیلتر شدیدتر Clouds  را اعمال کنیم

فیلتر Clouds ، ماسک لایه را با نواحی تصادفی سفید ، سیاه و خاکستری پر می کند. اما به طور پیش فرض ، نتیجه خاکستری نسبت به بقیه بیشتر است. برای اعمال تأثیر بیشتر سفید خالص و سیاه خالص ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را در صفحه کلید خود فشار داده و نگه دارید. سپس با نگه داشتن کلید ، به منوی Filter بروید ، Render را انتخاب کرده و Clouds را انتخاب کنید.

 

توجه داشته باشید که در رایانه های شخصی ویندوز ، شما باید از دکمه ی ماوس خود را از لحظه ای که روی منوی Filter کلیک می کنید ، تا زمانی که به فیلتر Clouds می رسید ، پایین نگه دارید ، در غیر این صورت منو برای شما ناپدید خواهد شد:

با اعمال فیلتر Clouds به ماسک لایه ، اکنون ترکیب خوبی از ستاره های آبی و نارنجی را داریم:

نحوه مشاهده ماسک لایه در سند

برای مشاهده ماسک لایه خود در سند و این که ببینید فیلتر Clouds چه کاری انجام داده است ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را در صفحه کلید خود فشار داده و نگه دارید و روی تصویر بندانگشتی ماسک لایه کلیک کنید:

و در اینجا ما الگوی تصادفی فیلتر Clouds را می بینیم. قسمت های سفید در ماسک جایی هستند که رنگ نارنجی از لایه تنظیم رنگ Hue / Saturation بالا قابل مشاهده است و مناطق سیاه جایی هستند که رنگ آبی از لایه تنظیم پایین قابل مشاهده است:

برای مشاهده مجدد ستاره ها ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را نگه دارید و دوباره روی تصویر بندانگشتی ماسک لایه کلیک کنید:

این کار ماسک را پنهان می کند و ستارگان را دوباره نمایان می سازد:

نحوه ترکیب ستاره ها با تصویر

اکنون که ستارگان را ایجاد کرده ایم ، بیایید یاد بگیریم که چگونه ستارگان را با تصویر ترکیب کنیم.

 

مرحله 16: تمام چهار لایه را در یک گروه لایه قرار دهید

اولین چیزی که باید انجام دهیم این است که همه چهار لایه را که افکت ستاره های ما (لایه های “Stars" و  “Glow"  و همچنین دو لایه تنظیم Hue/Saturation  ) را تشکیل می دهند ، در یک گروه لایه ایی قرار دهیم.

 

با انتخاب لایه تنظیم Hue/Saturation  بالا ، در پنل Layers  ، کلید Shift خود را فشار داده و نگه دارید و روی لایه “Stars"  کلیک کنید. این کار همه چهار لایه را در یک زمان انتخاب می کند:

سپس روی آیکون منو در گوشه بالا سمت راست پنل Layers کلیک کنید:

و New Group from Layers  را انتخاب کنید:

نام گروه را " Stars "، قرار داده و سپس روی OK کلیک کنید:

و گروه لایه جدید ، بالای تصویر در لایه Background ظاهر می شود:

مرحله 17: حالت ترکیب را به Light  یا  Screen تغییر دهید

برای ترکیب ستارگان با تصویر ، حالت ترکیبی گروه لایه را از Pass Through به حالت Light  یا  Screen تغییر دهید. بسته به تصویر ، صفحه نمایش ممکن است نتیجه درخشان تری را به شما بدهد. اگر بیش از حد روشن باشد ، به حالت Lighten بروید:

Lighten  در مقابل Screen  - تفاوت چیست؟

تفاوت بین حالت های ترکیبی Lighten  و Screen  این است که حالت Screen روشنایی ستاره و تصویر را برای ایجاد یک افکت حتی درخشان تر ترکیب می کند ، در حالی کهLighten  تنها ستاره ها را در مناطقی که ستارگان از تصویر درخشان تر هستند ، نشان می دهد. در حالت مثال ما ، حالت ترکیببی Lighten  کمک می کند تا ستاره ها به طور طبیعی با نور شهر و ماه ترکیب شوند:

مرحله 18: ماسک لایه را به گروه “Stars"  اضافه کنید

برای به پایان رساندن افکت ، نیاز است که ستاره ها را در مناطقی که ما نمی خواهیم آنها نمایان باشند ، که هر جایی به غیر از آسمان است ، پنهان کنیم. و برای این کار ، ما این مناطق را با استفاده از یک ماسک لایه ای رنگ می کنیم.

 

با انتخاب گروه لایه “Stars"  در پانل Layers ، روی آیکون Add Layer Mask  کلیک کنید:

یک تصویر بندانگشتی ماسک لایه نمایان می شود که به ما اطلاع می دهد که ماسک اضافه شده است. و از آنجا که ماسک لایه با رنگ سفید پر می شود ، ستارگان در تمام تصویر قابل مشاهده می باشند:

مرحله 19: ابزار Brush را انتخاب کنید

ابزار Brush  را از نوار ابزار انتخاب کنید:

مرحله 20: رنگ Foreground خود را به رنگ مشکی تنظیم کنید

سپس حرف X را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا رنگ های پیش زمینه و پس زمینه تعویض شوند و رنگ پیش زمینه خود (رنگ قلمو ) را سیاه کنید.

مرحله 21: با رنگ مشکی ، ستاره ها را پنهان کنید

در نوار تنظیمات ، مطمئن شوید که Mode  (حالت ترکیبی قلموی شما) به حالت Normal  تنظیم شده و مقادیر Opacity  و  Flow هر دو به 100٪ تنظیم شده باشد:

سپس نقاطی را که در آنها می خواهید ستاره ها را مخفی نمایید ، به سادگی رنگ کنید. برای تغییر اندازه قلمو خود از طریق صفحه کلید ، از کلیدهای براکت چپ و راست ( [ و ] ) استفاده کنید. کلید براکت چپ باعث می شود که قلمو کوچک تر شود و کلید براکت راست آن را بزرگ تر می کند.

 

در اینجا ، ما رنگ سیاه را بر روی شهر در زیر تصویر برای مخفی کردن ستاره ها در آن منطقه ، اعمال می کنیم:

مشاهده ماسک لایه خود

برای مشاهده ماسک لایه خود و دقیقاً جاهایی را که رنگ کرده اید، روی صفحه کلید خود Alt (Win) / Option (Mac)  را فشار داده و نگه دارید و روی تصویر بندانگشتی ماسک لایه کلیک کنید:

و در اینجا ما نواحی ماسک را می بینیم که با سیاه رنگ کرده ایم. سیاه جایی است که در آن ستاره ها در حال حاضر پنهان شده ، و سفید جایی است که در آن ستاره ها قابل مشاهده هستند. برای بازگشت به مشاهده تصویر ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را نگه دارید و دوباره روی تصویر بند انگشتی ماسک لایه کلیک کنید:

چگونه یک اشتباهات را رفع کنیم

اگر اشتباهی مرتکب شده باشید و ستاره ها را در نواحی که باید باشید ، رنگ کرده باشید، حرف X را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا رنگ قلموی خود را به رنگ سفید تعویض کنید و روی ناحیه را برای برگرداندن ستاره ها ، رنگ کنید. سپس X را دوباره فشار دهید تا رنگ قلموی خود را به رنگ مشکی تغییر دهید و فرآیند رنگ کردن را در نقاط دیگر ادامه دهید.

 

مرحله 22: لبه ها را تمیز کنید

در نهایت، اگر شما به اطراف لبه های تصویر خود نگاه کنید ، ممکن است چند نقطه درشت را مشاهده کنید که در آنها به نظر می رسد که ستارها بیش از حد جمع شده اند:

برای تمیز کردن این مناطق ، کلید براکت چپ ([) چند بار بر روی صفحه کلید خود فشار دهید ، تا قلموی خود را کوچکتر نمایید. و سپس، با رنگ سیاه ، به عنوان رنگ قلمو ، امتداد لبه ها را برای مخفی کردن این ستاره ها رنگ کنید:

افکت ستاره - قبل و بعد

برای دیدن "قبل و بعد" اعمال افکت ، جهت مقایسه آن ، شما می توانید گروه لایه " Stars " را با کلیک بر روی آیکون visibility  در پنل Layers  ، روشن و خاموش کنید:

با گروه لایه خاموش ، تصویر اصلی را بدون ستاره ها می بینیم:

و با گروه لایه روشن ، افکت نهایی فتوشاپ خود را مشاهده می کنیم:

و حالا ما این توانایی را در اختیار داریم! و آن چگونگی اضافه کردن افکت ستاره به تصاویر خود در فتوشاپ می باشد!

 

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید