مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

افزودن حاشیه به تصویر با ابزار برش در فتوشاپ


افزودن حاشیه به تصویر با ابزار برش در فتوشاپ

آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید ابزار برش فقط برای برش تصاویر استفاده می شود؟ در این مقاله می آموزید که چگونه می توان برای افزودن سریع حاشیه به دور عکس های خود از ابزار برش استفاده کرد!

تاکنون در مقالات قبلی ، چندین نمونه از نحوه استفاده از ابزار Crop  برای برش دادن مناطقی از یک تصویر را با هم کار کرده ایم. اما یک ویژگی کمتر شناخته شده از ابزار Crop این است که می توان از آن برای افزودن به فضای بوم در اطراف تصویر (که همان حاشیه تصویر است) استفاده کرد. در این مقاله آموزشی ، نحوه افزودن فضای بوم با ابزار Crop و نحوه تبدیل فضای اضافی به یک حاشیه عکس ساده و قابل تنظیم را یاد خواهید گرفت!

ما در این آموزش از Photoshop CC استفاده خواهیم کرد ؛ اما این آموزش کاملاً با CS6 و نسخه های قبلی سازگار است.

 

برای دنبال کردن مراحل کار ، می توانید از هر تصویری استفاده کنید. عکس زیر که ما از آن استفاده می کنیم ، از Adobe Stock دانلود شده است:

بیایید شروع کنیم!

نحوه افزودن فضای بوم بیشتر به تصویر با استفاده از ابزار Crop

مرحله 1: لایه Background را به یک لایه معمولی تبدیل کنید

در حالی که تصویر خود را در فتوشاپ باز کرده ایم ، اگر به پنل Layers نگاه کنیم ، متوجه می شویم که تصویر روی لایه Background نشسته و این لایه در حال حاضر تنها لایه سند ماست:

قبل از این که فضای بوم بیشتری در اطراف تصویر اضافه کنیم ، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که لایه Background را به یک لایه معمولی تبدیل کنیم. دلیل این کار ، این است که ما می خواهیم فضای اضافی در لایه جداگانه ای در زیر تصویر ظاهر شود ، اما فتوشاپ به ما اجازه نمی دهد ، لایه ها را در زیر یک لایه Background  قرار دهیم. راه حل ساده این است که به راحتی لایه Background را به یک لایه معمولی تبدیل کنیم.

 

برای این کار ، در Photoshop CC ، تنها کاری که باید انجام دهیم کلیک کردن روی آیکون قفل کوچک در سمت راست عنوان لایه Background است:

اگر از Photoshop CS6 یا نسخه های قبلی استفاده می کنید (این مورد در CC نیز کار می کند) ، کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را بر روی صفحه کلید فشار داده و نگه دارید و بر روی نام “Background"  دوبار کلیک کنید:

لایه Background بلافاصله به یک لایه معمولی تبدیل شده و به " Layer 0" تغییر نام می یابد:

مرحله 2: ابزار Crop را انتخاب کنید

اکنون که این مشکل کوچک را حل کردیم ، بیایید به آموزش اصلی خود باز گردیم و ببینیم چگونه می توانیم فضای بیشتری را در اطراف تصویر اضافه کنیم. ابزار Crop  را از نوار ابزار در سمت چپ صفحه انتخاب کنید. هم چنین ، می توانید با فشار دادن حرف C روی صفحه کلید خود ، ابزار Crop  را انتخاب کنید:

با انتخاب ابزار Crop ، فتوشاپ یک حاشیه برش پیش فرض در اطراف تصویر قرار می دهد ، همراه با دستگیره هایی که در بالا ، پایین و سمت چپ و راست و گوشه های حاشیه قرار دارند. ما از این دستگیره ها برای تغییر اندازه حاشیه برش و افزودن فضای بوم اضافی خود استفاده خواهیم کرد:

مرحله 3: دستگیره ها را بکشید تا حاشیه برش تغییر اندازه یابد

برای افزودن فضای اضافی به دور تصویر ، تنها کاری که باید انجام دهیم کلیک کردن بر روی دسته ها و کشیدن آنها به سمت خارج است. سپس فتوشاپ اندازه بوم را متناسب با اندازه جدید حاشیه برش گسترش می دهد.

 

به عنوان مثال ، اگر می خواهیم فضایی به سمت راست عکس اضافه کنیم ، روی دسته سمت راست کلیک کرده و آن را به سمت راست و دور از تصویر می کشیم:

وقتی کلید ماوس را رها می کنیم ، فتوشاپ فضای اضافی را به بوم تصویر ما اضافه می کند و آن را با الگوی شطرنجی پر می کند. الگوی شطرنجی نمایش داده شده ، به این معنی است که فضای اضافی اطراف تصویر ، در حال حاضر خالی است. در ادامه ما این مشکل را نیز رفع خواهیم کرد:

به جای این که فعلا تصویر را برش دهیم ، بیایید به نحوه افزودن فضای اطراف حاشیه تصویر ، همراه با چند میانبر مهم صفحه کلید توجه کنیم. با فشار دادن کلید Cancel در نوار Options ، برش خود را لغو کرده و حاشیه برش خود را دوباره تنظیم می کنیم. هم چنین می توانید با فشار دادن کلید Esc در صفحه کلید نیز برش را لغو کنید:

برای افزودن فضای اضافی در سمت چپ عکس ، روی دسته سمت چپ کلیک کنید و آن را به سمت چپ بکشید. یا ، برای افزودن فضای مساوی در دو طرف تصویر به طور همزمان ، کلید (Alt (Win) / Option (Mac  خود را فشار دهید و نگه دارید ، در حالی که روی دسته سمت چپ یا راست کلیک کرده و آن را می کشید. با این کار حاشیه برش از مرکز تغییر اندازه می دهد و باعث می شود دسته در طرف مقابل به طور همزمان و در جهت مخالف حرکت کند:

کلید ماوس خود را رها می کنیم ، سپس کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را آزاد می کنیم و اکنون در هر دو طرف عکس مقدار فضای خالی مساوی را می بینیم. ابتدا مطمئن شوید که کلید ماوس خود را رها کرده اید ، سپس کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را رها کنید ، وگرنه این ترفند کار نمی کند:

هم چنین می توانیم فضای اضافی را در قسمت بالا و پایین تصویر اضافه کنیم. برای افزودن فضا در قسمت بالا ، دسته بالا را کلیک کرده و به سمت بالا بکشید. برای افزودن فضا در قسمت پایین ، دسته پایین را کلیک کرده و به سمت پایین بکشید.

 

یا ، برای اضافه کردن فضای مساوی در بالا و پایین تصویر به طور همزمان ، یکبار دیگر کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را روی صفحه کلید فشار داده و نگه دارید ، در حالی که دسته بالا یا پایین را می کشید. دسته مخالف همراه آن و در جهت مخالف حرکت می کند:

 

کلید ماوس خود را رها می کنیم ، سپس کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را آزاد می کنیم ، و اکنون فضای خالی هم اندازه در بالا و پایین تصویر داریم. باز هم ، مطمئن شوید که ابتدا کلید ماوس خود را رها کرده و سپس کلید (Alt (Win) / Option (Mac را رها کنید ، در غیر این صورت این ترفند کار نمی کند:

بیایید با فشار دادن کلید Cancel در نوار Options ، یا با فشار دادن کلید Esc روی صفحه کلید ، یک بار دیگر برش را لغو کنیم ، تا بتوانیم به یک میانبر صفحه کلید مهم دیگر نیز نگاهی بیاندازیم:

حفظ نسبت تصویر اصلی عکس

اگر بخواهید با اضافه کردن فضای بوم اضافی در اطراف تصویر ، نسبت ابعاد اصلی آن را حفظ کنید ، چه می کنید؟ به عنوان مثال ، ممکن است شما قبلاً تصویر را به صورت 10*8 برش داده باشید و اکنون می خواهید با افزودن فضای اضافی ، این نسبت 10*8 را حفظ کنید.

 

برای انجام این کار ، هنگامی که هر یک از دستگیره های گوشه را به سمت بیرون می کشید ، کلیدهای
 (Shift + Alt (Win) / Shift + Option (Mac  را فشار داده و نگه دارید. کلید (Alt (Win) / Option (Mac  به فتوشاپ می گوید که باید حاشیه برش را از مرکز تصویر تغییر اندازه دهد ، در حالی که کلید Shift به او می گوید نسبت ابعاد اصلی را در جای خود قفل کند.

 

در این جا ، وقتی دستگیره گوشه بالا سمت چپ را به سمت بیرون می کشیم ، کلیدها را پایین نگه داشته ایم. توجه داشته باشید که هر چهار گوشه با هم به سمت بیرون حرکت می کنند:

کلید ماوس خود را رها می کنیم ، سپس کلیدهای Shift و کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را آزاد می کنیم (به یاد داشته باشید که قبل از رها کردن کلیدها ، ابتدا کلید ماوس را رها کنید). فتوشاپ فضای خالی اضافی اطراف کل تصویر را اضافه می کند ، در حالی که نسبت ابعاد همان مقدار قبلی است:

مرحله 4: برش را اعمال کنید

برای انجام برش تصویر ، روی علامت تأیید در نوار Options کلیک کنید ، یا کلید (Enter (Win) / Return (Mac  را در صفحه کلید فشار دهید:

فتوشاپ تصویر را "برش" می دهد ، اگر چه در این حالت ، ما در واقع عکس این عمل را انجام داده ایم. ما به جای اینکه تصویر را برش دهیم ، با ابزار Crop  فضای اضافی را به حاشیه تصویر خود اضافه کرده ایم:

مرحله 5: یک لایه Solid Color Fill اضافه کنید

تا کنون خیلی خوب پیش آمده ایم. ما توانستیم فضای اضافی را به بوم تصویر خود اضافه کنیم. اما در حال حاضر ، این فضا خالی است. بیایید با پر کردن رنگ آن ، آن را به حاشیه عکس تبدیل کنیم. این کار را با استفاده از یکی از لایه های Solid Color fill فتوشاپ انجام می دهیم.

 

روی آیکون New Fill or Adjustment Layer در پایین پنل Layers کلیک کنید:

سپس گزینه Solid Color را از بالای لیست ظاهر شده انتخاب کنید:

با این انتخاب، فتوشاپ قسمت Color Picker و جایی که می توانیم رنگی را برای حاشیه انتخاب کنیم ، باز می کند. رنگ پیش فرض سیاه است ، اما فعلاً رنگ سفید را انتخاب کنید. در پایان آموزش ، به شما آموزش می دهیم چگونه ظاهر حاشیه را با انتخاب مستقیم رنگ از تصویر ، سفارشی کنید:

بر روی کلید OK کلیک کنید تا از Color Picker خارج شوید. فتوشاپ به طور موقت تمام سند را با رنگ سفید پر می کند و جلوی دید عکس را می گیرد. در ادامه این مشکل را برطرف خواهیم کرد:

مرحله 6: لایه fill را زیر تصویر بکشید

اگر به پنل Layers نگاهی بیندازیم ، می توانیم لایه Solid Color fill  خود را با نام “Color Fill 1"  مشاهده کنیم. و می بینیم که دلیل مسدود شدن تصویر این است که این لایه ، در حال حاضر بالای تصویر روی " Layer 0 " نشسته است. هر لایه ای بالاتر از لایه های دیگر در پنل Layers ، بر روی سایر لایه ها در سند نمایان می شود:

ما باید لایه fill را به زیر تصویر موجود در پنل Layers  منتقل کنیم تا در پشت تصویر سند ظاهر شود. برای انجام این کار ، کافیست بر روی لایه fill کلیک کرده و آن را به پایین " Layer 0 " بکشید. هنگامی که می بینید یک نوار برجسته افقی در زیر " Layer 0 " ظاهر می شود ، کلید ماوس خود را رها کنید:

فتوشاپ لایه fill را در زیر تصویر قرار می دهد:

و اکنون ، تصویر در جلوی لایه سفید Solid Color fill در سند ظاهر می شود و افکت حاشیه عکس ما را ایجاد می کند:

مرحله 7: لایه "Layer 0" را انتخاب کنید

حالا که دوباره عکس خود را دیدیم ، بیایید یک سایه به حاشیه تصویر خود اضافه کنیم. ابتدا بر روی لایه تصویر (Layer 0) در پنل Layers کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید:

مرحله 8: افکت Drop Shadow را اضافه کنید

سپس ، روی آیکون Layer Styles  (آیکون “fx" ) در پایین پنل Layers کلیک کنید:

گزینه Drop Shadow را از لیست ظاهر شده انتخاب کنید:

 

این کار باعث می شود که کادر محاوره ای Layer Style  فتوشاپ باز شود. ستون وسط این کادر مربوط به تنظیم گزینه های Drop Shadow است:

 

اولین کاری که معمولاً می خواهیم هنگام افزودن سایه انجام دهیم ، تنظیم زاویه و فاصله سایه است. ما می توانیم این کار را با تنظیم مقادیر Angle و Distance در کادر محاوره ای انجام دهیم. اما یک راه ساده تر این است که به سادگی بر روی تصویر موجود در سند کلیک کنید ، کلید ماوس خود را نگه داشته و از تصویر به سمت جهتی که می خواهید سایه بیافتد ، بکشید. همان طور که ماوس خود را می کشید ، سایه همراه شما حرکت می کند.

 

در این جا ، سایه را با فاصله کمی از تصویر به سمت راست پایین سند می کشیم:

هنگام کشیدن ، مقادیر زاویه و فاصله را در کادر محاوره ای به روز می شوند. مقادیر دقیق زاویه و فاصله شما ممکن است با آن چه که ما در این جا استفاده می کنیم ، متفاوت باشند (فاصله بستگی زیادی به اندازه تصویر شما خواهد داشت) ، اما در مورد مثال ما ، زاویه حدود 135 درجه و فاصله 180 پیکسل خوب به نظر می رسد:

پس از تنظیم زاویه و فاصله ، با کشیدن نوار لغزنده Size در کادر محاوره ای ، لبه های سایه را نرم کنید. هر چه این مقدار بالاتر باشد ، سایه نرمتر ظاهر می شود. مانند مقدار Distance ، مقدار Size مورد نیاز شما تا حد زیادی به اندازه تصویر شما بستگی خواهد داشت. در مورد مثال ما ، مقداری در حدود 50 پیکسل به خوبی عمل می کند.

 

هم چنین می توانید با کشیدن نوار لغزنده Opacity ، میزان روشنی یا تار بودن سایه را کنترل کنید ، اما ما تنظیمات مثال خود را روی مقدار پیش فرض 35٪ قرار می دهیم:

وقتی از نتایج راضی بودید ، روی کلید OK کلیک کنید تا از کادر محاوره ای Layer Style خارج شوید. تصویر زیر ، نتیجه کار ما در استفاده از افکت Drop Shadow است:

تغییر رنگ حاشیه

در آخر ، با این که رنگ حاشیه را روی سفید قرار داده ایم ، می توانیم به راحتی به عقب برگردیم و آن را به هر رنگی که دوست داریم تغییر دهیم. در واقع ، حتی می توانیم مستقیماً از خود تصویر نیز رنگی را انتخاب کنیم.

 

برای تغییر رنگ ، روی color swatch مربوط به لایه Fill در پنل Layers دو بار کلیک کنید:

این کار ، قسمت color picker فتوشاپ را دوباره باز می کند:

اگر رنگ دقیق مورد نیاز خود را می دانید ، می توانید آن را در Color Picker انتخاب کنید. یا ، برای انتخاب مستقیم رنگ از تصویر ، کافیست ماوس را روی تصویر حرکت دهید. نشانگر ماوس شما به شکل قطره چکان تبدیل می شود. بر روی رنگی از تصویر کلیک کنید تا از آن نمونه گرفته شود و فتوشاپ فوراً آن را به عنوان رنگ جدید حاشیه تعیین می کند.

 

به عنوان مثال ، ما روی نقطه ای از ژاکت خاکستری مرد کلیک می کنیم و در این جا می بینیم که رنگ حاشیه ما اکنون همان سایه خاکستری است:

اگر این رنگ را دوست ندارید ، فقط کافیست روی رنگ دیگری در تصویر خود کلیک کنید تا از آن نمونه گرفته شود و دوباره امتحان کنید. این بار روی کلاه زن کلیک می کنیم و فتوشاپ فوراً رنگ حاشیه را متناسب با آن رنگ ، به روز می کند. هنگامی که از نتایج راضی شدید ، روی کلید OK کلیک کنید تا از Color Picker خارج شوید:

و حالا ما تمام اطلاعاتی را که در مورد افزودن حاشیه به تصویر خود نیاز داشتیم ، در اختیار داریم! به این ترتیب می توان به راحتی و با استفاده از ابزار برش ، فضای بوم اضافی را به اطراف تصویر افزود. علاوه بر این ، با نحوه تبدیل فضای اضافی به افکت ساده حاشیه عکس در فتوشاپ آشنا شدید! در مقاله بعدی ، نکات و ترفندهای اساسی ابزارCrop  را به شما نشان خواهیم داد!

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید