مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

از تمام قدرت ابزارهای اصلی انتخاب در فتوشاپ استفاده کنید


از تمام قدرت ابزارهای اصلی انتخاب در فتوشاپ استفاده کنید

در این آموزش فتوشاپ ، ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می توان از ابزارهای اصلی انتخاب فتوشاپ مانند ابزارهای Marquee یا Lasso بیشترین بهره را برد. اگر کل کاری که با آنها انجام داده اید این است که هر بار انتخاب جدیدی انجام دهید ، از تمام توانایی های آنها بی نصیب مانده اید.

ما می خواهیم ببینیم که چگونه می توانید به یک انتخاب موجود بیفزایید ، چگونه یک ناحیه را از یک انتخاب موجود کم کنید و حتی چگونه دو ناحیه انتخابی را با هم تلاقی دهید و یا ناحیه ای را که انتخاب ها با هم تداخل دارند را بدست آورید. هنگامی که با قدرت کامل ابزارهای اصلی انتخاب آشنا شوید ، آنها کاملاً برایتان کاربردی تر می شوند.

بیایید با نگاهی به نحوه افزودن ناحیه جدید به انتخاب موجود کار را شروع کنیم.

افزودن به یک انتخاب

برای ساده نگه داشتن آموزش ها ، ما یک شکل نسبتاً مقدماتی را در پنجره سند خود باز کرده ایم:

می خواهیم این شکل را با استفاده از رایج ترین ابزار انتخاب در کل فتوشاپ ، یعنی ابزار Rectangular Marquee  انتخاب کنیم. این ابزار را را از پالت Tools خود برمی داریم:

هم چنین می توانیم کلید میانبر M را روی صفحه کلید خود فشار دهیم تا سریع به آن دسترسی پیدا کنیم.

 

حال ، بیایید ببینیم چگونه باید این کار را انجام دهیم. ابتدا با کشیدن یک کادر انتخاب در نیمه پایین شکل شروع می کنیم. این کار باید به اندازه کافی آسان باشد:

این طور که پیش می رویم ، همه چیز خوب به نظر می آید. نیمه پایین انتخاب شده است. هنوز قسمت مربع بالا سمت راست باقی مانده است. بنابراین یک انتخاب دیگر را ترسیم می کنیم ، این بار در اطراف آن مربع بالا. از آن جا که در حال انتخاب یک مربع هستیم ، از گوشه بالا سمت چپ شکل شروع می کنیم و سپس کلید Shift را در حین این که کادر انتخاب را می کشیم ، پایین نگه می داریم تا انتخاب خود را به یک مربع کامل محدود کنیم:

خوب! بالای شکل اکنون انتخاب شده است. یک لحظه صبر کنید. چه اتفاقی برای انتخاب اصلی ما در قسمت پایین شکل افتاد؟ ناپدید شده!

بله ، از بین رفته است. لحظه شروع انتخاب دوم ، انتخاب اصلی خود را از دست دادیم و این رفتار پیش فرض انتخاب ها در فتوشاپ است. هنگامی که شروع به کشیدن یک انتخاب دیگر می کنید ، انتخاب موجود شما از بین می رود. آیا این بدین معنی است که به هیچ وجه نمی توانیم این شکل را انتخاب کنیم و این موضوع فراتر از توان فتوشاپ است که چیزی به این پیچیدگی را انتخاب کند؟

بسیار خوب ، به طور جدی ، مطمئناً راهی برای انتخاب این شکل وجود دارد ؛ همان طور که قبلاً مشاهده کردیم ، ما هرگز نمی توانیم این کار را با کشیدن یک کادر انتخاب جدید انجام دهیم. آن چه که ما باید بتوانیم انجام دهیم ، افزودن یک انتخاب جدید به انتخاب اولیه مان است.

چهار گزینه اصلی انتخاب در نوار Options

قبل از ادامه کار ، بیایید با انتخاب ابزار Rectangular Marquee  ، به گزینه های موجود در نوار Options نگاهی بیاندازیم ، به ویژه به چهار آیکون کوچک در سمت چپ نوار Options:

ممکن است کوچک به نظر برسند ، اما هر یک از این چهار آیکون کوچک بسیار قدرتمند هستند ؛ زیرا هر یک از آنها گزینه متفاوتی را برای کار با ابزارهای انتخاب در اختیار ما قرار می دهند. اولین مورد در سمت چپ ، موردی که در تصویر بالا روی آن کلیک می کنیم ، آیکون New Selection است و همان موردی است که هنگام کار در فتوشاپ به طور پیش فرض انتخاب می شود. تمام کاری که انجام می دهد این است که هر بار یک انتخاب جدید ایجاد کند.

آیکون دومی ، موردی است که قصد داریم در اینجا بررسی کنیم ، آیکون افزودن به انتخاب (Add To Selection)

با انتخاب این گزینه ، هر انتخاب جدیدی را که انجام می دهیم ، به انتخاب قبلی ما اضافه خواهد شد. بیایید ببینیم که چگونه این گزینه می تواند به ما کمک کند تا شکل خود را انتخاب کنیم.

 

ابتدا ، دوباره روی آیکون “New Selection"  کلیک می کنیم ؛ زیرا می خواهیم انتخاب اولیه خود را در انتهای پایینی شکل بکشیم ، همان کاری که قبلاً انجام دادیم:

اکنون که انتخاب اولیه خود را انجام دادیم ، گزینه " Add To Selection " را انتخاب می کنیم تا بتوانیم انتخاب دیگری را به آن اضافه کنم. به جای انتخاب این گزینه از نوار Options ، می توانیم از میانبر سریع صفحه کلید استفاده کنیم. به راحتی کلید Shift را قبل از شروع به کشیدن انتخاب خود پایین نگه می داریم. به محض فشار دادن کلید Shift ، یک نماد کوچک "+" را در گوشه پایین سمت راست نشانگر ماوس خود مشاهده خواهیم کرد ، که نشان می دهد ما می خواهیم به انتخاب موجود خود اضافه کنیم:

بیایید دوباره آن قسمت مربع بالا را انتخاب کنیم. با نگه داشتن کلید Shift ، می خواهیم یک انتخاب دیگر را در اطراف آن بخش مربعی شکل در بالا سمت راست شکل بکشیم. این بار ، به جای تلاش برای انتخاب فقط قسمت مربع شکل ، کمی از قسمت زیر مربع را نیز انتخاب کنیم تا ناحیه انتخابی دوم با ناحیه انتخابی اول ما همپوشانی داشته باشد:

نکته:. نیازی به نگه داشتن کلید Shift در تمام مدت کشیدن انتخاب های اضافی نیست. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کلید Shift را پایین نگه دارید ، سپس روی ماوس خود کلیک کنید تا انتخاب به سمت بیرون کشیده شود و پس از شروع به کشیدن ، می توانید با خیال راحت کلید Shift را رها کنید.

 

اکنون که انتخاب دوم را به انتخاب اولیه خود اضافه کردیم ، کلید ماوس را رها می کنیم ، تا ببینم چه اتفاقی می افتد:

به لطف گزینه " Add To Selection " ، که با نگه داشتن کلید Shift به آن دسترسی پیدا کردیم ، انتخاب دوم ما به انتخاب اولیه اضافه شده است ، و شکل غیر قابل انتخاب ما اکنون کاملاً انتخاب شده است.

 

بیایید به یک مثال واقعی دیگری بپردازیم و ببینیم گزینه " Add To Selection " واقعاً چقدر مفید است.

استفاده از " Add To Selection " برای انتخاب چشم

یکی از متداول ترین سؤالات کاربران مبتدی فتوشاپ این است: "چگونه می توانم به یک باره هر دو چشم را در یک تصویر انتخاب کنم؟ یکی از چشم ها را با ابزار Lasso انتخاب می کنم ، اما بعد از آن وقتی می خواهم چشم دیگر را انتخاب کنم ، انتخاب دور چشم اول را از دست می دهم".

بیایید به این مشکل مشترک بپردازیم ، و ببینیم چگونه گزینه " Add To Selection " را می توان برای حل آن به کار برد. در این جا از عکس زیر استفاده می کنیم:

 

به سرعت ابزار Lasso خود را از پالت Tools بر می داریم:

هم چنین می توانیم کلید L صفحه کلید را فشار دهیم تا انتخاب شود.

 

با انتخاب ابزار Lasso ، ابتدا می خواهیم دور چشم چپ را انتخاب کنیم:

 

اکنون با انتخاب چشم چپ (چپ ما ، راست او) ، به طور معمول آن چه اتفاق می افتد این است که اگر سعی کنیم چشم سمت راست را نیز انتخاب کنیم ، انتخاب خود را در اطراف چشم چپ از دست می دهیم. اما با گزینه " Add To Selection " ، چنین اتفاقی نمی افتد. یک بار دیگر کلید Shift را پایین نگه می داریم تا به سرعت به گزینه " Add To Selection " دسترسی پیدا کنیم و علامت کوچک + در گوشه پایین سمت راست نشانگر ماوس نمایان می شود. سپس با پایین نگه داشتن کلید Shift ، چشم راست او را نیز انتخاب می کنیم. باز هم ، نیازی به نگه داشتن کلید Shift در کل مدت کشیدن طرح انتخاب نداریم. هنگامی که انتخاب خود را شروع کردیم ، می توانیم آن را رها کنیم. کار را جلو می بریم و چشم دیگر او را انتخاب می کنیم و اکنون ، به لطف گزینه " Add To Selection " هر دو چشم انتخاب شده اند.

در اولین نمونه ای که ما از گزینه “Add To Selection"  برای انتخاب همه شکل استفاده کردیم ، انتخاب ها را با یکدیگر همپوشانی دادیم تا یک انتخاب اصلی ایجاد نماییم. در این انتخاب چشم ، به نظر می رسد انتخاب های ما کاملاً جدا از یکدیگر هستند ، با این وجود فتوشاپ با آنها نیز به همان صورت رفتار کرد. می توانیم موها ، ابروها ، لب ها و دندان هایش را نیز جداگانه انتخاب کنیم و تا زمانی که هر بار از گزینه " Add To Selection " استفاده می کنیم ، فتوشاپ همه آنها را به عنوان یک انتخاب واحد در نظر می گیرد.

حال بیایید گزینه “Subtract From Selection"  را بررسی کنیم.

کم کردن از ناحیه انتخاب شده با گزینه Subtract From Selection” "

قبل از این که ببینیم گزینه “Subtract From Selection"  چگونه کار می کند ، ابتدا ببینیم کجا می توانیم به این دستور دسترسی پیدا کنیم. برای این منظور ، دوباره به نوار Options می رویم تا نگاهی دوباره به آن چهار آیکون کوچک بیاندازیم. دستور " Subtract From Selection" سومین آیکون از سمت چپ است:

حالا که دانستیم کجاست ، بیایید ببینیم چگونه از آن استفاده کنیم.

 

گاهی اوقات وقتی می خواهید یک شکل پیچیده را انتخاب کنید ، آسان تریک راه این است که ابتدا کل شکل را انتخاب کنید و سپس از انتخاب خود بخش اضافی را کم کنید. بیایید دوباره از شکلی که در ابتدای آموزش داشتیم ، استفاده کنیم:

اولین باری که این شکل را انتخاب کردیم به این صورت بود که ابتدا نیمه پایین را انتخاب کردیم و سپس از گزینه "Add to Selection" برای اضافه کردن قسمت مربع باقی مانده در بالا سمت راست استفاده کردیم. این بار ، برای نشان دادن نحوه عملکرد گزینه “Subtract From Selection"  ، کار را با انتخاب کل شکل شروع می کنیم. یک بار دیگر از ابزار Rectangular Marquee استفاده می کنیم ، و فقط یک کادر انتخاب را سریع در اطراف کل شکل می کشیم:

با کشیدن یک انتخاب به دور کل شکل ، آن قسمت مربع خالی را نیز در بالا سمت چپ انتخاب شده است. به لطف گزینه “Subtract from Selection"  ، به راحتی می توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

 

همانند گزینه “Add To Selection"  ، گزینه “Subtract From Selection"  نیز دارای یک میانبر صفحه کلید است. بنابراین لزومی ندارد که هر وقت به آن نیاز داشتیم ، آن را از نوار Options انتخاب کنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را پایین نگه داریم. در این صورت علامت " -" در گوشه پایین سمت راست نشانگر ماوس نمایان می شود:

با استفاده از ابزار Rectangular Marquee  و گزینه “Subtract From Selection"  ، قسمت مربع خالی را در سمت چپ بالای شکل انتخاب می کنیم تا از انتخاب موجود حذف شود. با نگه داشتن کلید Alt / Option ، کادر انتخاب جدید را از بیرون گوشه بالا سمت چپ انتخاب موجود شروع می کنیم و سپس ماوس را به سمت پایین و سمت راست می کشیم تا زمانی که کل منطقه خالی را که می خواهیم حذف کنیم ، انتخاب نماییم:

همانند گزینه " Add To Selection" ، نیازی به نگه داشتن کلید Alt / Option در تمام مدت کشیدن کادر انتخاب نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را کمی قبل از شروع به کشیدن کادر پایین نگه دارید و سپس به محض کلیک کردن روی کلید ماوس خود ، می توانید کلید Alt / Option را رها کنید.

 

اکنون ، بخشی را که می خواهیم از انتخاب اصلی حذف کنیم ، انتخاب نمودیم ، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که کلید ماوس خود را رها کنیم:

آن بخش خالی در بالا سمت چپ اکنون از انتخاب اصلی حذف شده ،  و به لطف گزینه "Subtract From Selection"  فقط شکل ما انتخاب شده است.

 

بیایید نگاهی هم به گزینه آخر “Intersect With Selection"  داشته باشیم.

گزینه “Intersect With Selection"

ما نحوه افزودن به یک انتخاب موجود را مشاهده کردیم ، هم چنین دیدیم که چگونه یک ناحیه را از یک انتخاب کم کنیم. حال بیایید گزینه نهایی “Intersect With Selection"  را بررسی کنیم. ابتدا ، بیایید به نوار Options برگردیم تا ببینیم کجا می توانیم این گزینه را پیدا کنیم ، و سپس نحوه استفاده از آن را خواهیم دید. دوباره با نگاهی به چهار آیکون کوچک و در عین حال قدرتمند ، گزینه “Intersect With Selection"  همان آیکون سمت راست است:

درست مانند گزینه های " Add To Selection" و " Subtract From Selection" ، این گزینه نیز دارای یک میانبر صفحه کلید است. از این رو ، برای دسترسی به آن نیازی به رفتن به نوار Options نیست. میانبر صفحه کلید (Shift + Alt (Win) / Shift + Option (Mac  است.

بنابراین خلاصه میانبرهای صفحه کلید ابزارهای انتخاب به صورت زیر است:

 

Shift  =  Add To Selection

Alt (Win) / Option (Mac)  = Subtract From Selection

Shift + Alt (Win) / Shift + Option (Mac)  = Intersect With Selection

اکنون که دانستیم گزینه Intersect With Selection در نوار Options کجاست و چگونه می توان به سرعت با میانبر صفحه کلید به آن دسترسی پیدا کرد ، بیایید ببینیم گزینه “Intersect With Selection" چه کاری انجام می دهد؟ برای پاسخ به آن ، نگاهی به این شکل جدید بیاندازید:

در اینجا دو شکل هلالی را داریم ، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست ، که یک منطقه سفید خالی در بین آنها وجود دارد. حال ما باید آن قسمت سفید خالی را انتخاب کنیم. می توانید از ابزار Lasso استفاده کنید ، اما مگر این که در ترسیم چنین نواحی استعداد کافی داشته باشید. پس موفق باشید.

اما ما قصد داریم در این جا از ابزار Magic Wand استفاده کنیم ؛ زیرا منطقه ای که می خواهیم انتخاب کنیم کاملاً سفید است ، اما اگر سفید نبود چه می کردیم؟

اگر این یک عکس تمام رنگی باشد و ما نیاز به ترسیم کادر انتخاب در آن شکل داشته باشیم ، در این صورت احتمالاً استفاده از ابزار Magic Wand برای ما بی فایده خواهد بود. پس چه باید کرد؟

 

خوب ، فتوشاپ دارای یک ابزار انتخاب اولیه است که برای انتخاب اشیاء گرد ساخته شده است ، ابزار Elliptical Marquee . بنابراین این ابزار را امتحان کنیم.

 

ابتدا آن را از پالت Tools انتخاب می کنیم:

سپس ، با انتخاب ابزار Elliptical Marquee  ، یک انتخاب دایره ای شکل را در اطراف شکل اول در سمت چپ ترسیم کنیم. همان طور که می کشیم ، کلید Shift را پایین نگه می داریم تا انتخاب خود را به یک دایره کامل محدود کنیم:

اکنون شکل سمت چپ را انتخاب کرده ایم ، اما ناحیه سفید را نیز در وسط انتخاب نموده ایم و هدف ما این بود که فقط آن قسمت سفید وسط را انتخاب کنیم. بیایید ببینیم ، می توانیم گزینه "Add To Selection" را امتحان کنیم و انتخاب دیگری را در اطراف شکل سمت راست بکشیم:

نه ، این حالت کار نکرد. تمام آن چه که انجام شد این است که اکنون در اطراف هر دو شکل کادر انتخاب را داریم. شاید بتوانیم با استفاده از گزینه “Subtract From Selection"  یک انتخاب را در شکل سمت راست بکشیم:

نه ، این هم جواب نداد. گزینه “Subtract From Selection"  توانست انتخاب کاملی از شکل سمت چپ به ما بدهد. اما همان چیزی نیست که ما می خواستیم. زمان امتحان گزینه نهایی ، Intersect With Selection است.

 

نحوه کار “Intersect With Selection"  بدین صورت است که به انتخاب اولیه ما و انتخابی که در حال حاضر کشیده شده است ، نگاه می کند و فقط ناحیه ای را که هر دو انتخاب با هم همپوشانی یا "تلاقی" دارند حفظ می کند. بنابراین اگر به عنوان مثال ، یک انتخاب دایره ای شکل را در سمت چپ بکشیم ، و سپس با استفاده از گزینه “Intersect With Selection"  یک انتخاب دایره ای دیگر را در اطراف شکل سمت راست بکشیم ، آن چه که در پایان کار با آن روبرو می شویم ، فقط یک کادر انتخاب در آن فضای سفید خالی بین آنها انتخاب ها است که در آن هر دو کادر انتخاب با هم تداخل دارند. فکرش را بکنید دقیقاً همان چیزی است که ما می خواهیم!

 

بیایید امتحان کنیم. در حالی که شکل ما در سمت چپ از قبل با استفاده از ابزار Elliptical Marquee  انتخاب شده است ، از میانبر صفحه کلید
(Shift + Alt (Win) / Shift + Option (Mac  استفاده می کنیم و انتخاب دوم را در اطراف شکل سمت راست می کشیم. این کار باعث می شود که ناحیه بین اشکال با هم تداخل داشته باشند. اگر به گوشه سمت راست پایین نشانگر ماوس نگاه کنید ، یک علامت”x"  کوچک را می بینید ، که نشان می دهد که ما از گزینه “Intersect With Selection"  استفاده می کنیم:

همانند دو گزینه قبلی که بررسی کردیم ، پس از شروع انتخاب ، دیگر نیازی به ادامه نگه داشتن کلیدهای Shift و Alt / Option نیست.

 

با استفاده از گزینه “Intersect With Selection"  ، اکنون شکل سمت راست نیز انتخاب شده است و می بینیم که هر دو انتخاب در اطراف فضای سفید بین آنها همپوشانی دارند ، یعنی همان منطقه ای که می خواستیم انتخاب کنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که کلید موس را رها کنیم ، و فتوشاپ فقط آن قسمت سفید را در وسط محل انتخاب ما انتخاب می کند:

و حالا ما نتیجه کار را در اختیار داریم. با استفاده از گزینه “Intersect With Selection" ، انتخاب ناحیه سفید بین دو شکل آسان شد.

 اکنون ما به قدرت کامل ابزارهای اصلی انتخاب در فتوشاپ دست یافته ایم. نه تنها می توانیم انتخاب های جدیدی انجام دهیم ، بلکه می توانیم به انتخاب های موجود اضافه کنیم ، مناطق موردنظر خود را از انتخاب های موجود کم کنیم و انتخاب ها را با هم تلاقی دهیم تا به راحتی منطقه ای را که هم پوشانی دارند ، انتخاب کنیم. حالا ما به تمام پتانسیل این ابزارها دست یافته ایم.

 

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید